Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Rallattelija
Alue:Livetoiminta
Aihe:Subbareiden laajennus
Aika:03.08.2011 02:17
Jos fysiikan kannalta asiaa tutkii niin kyllähän ne kotelot vaikuttaa soundiin. Jokuhan käski kokeilla elementin irroittamista kotelosta. matalat taajuudethan ei oikein tahdo kuulua jos noin tekee eli kotelon yksi tehtävä on siis kumota kartion takaalta tuleva vastavaihe. Tämänhän kaikki jo tiesikin. Tilavuus taas taitaapi vaikuttaa kotelossa muodustuviin paineisiin joita kartio liikkuessaan luo ja paineen vaihtelu taas vaikuttaa elementin liikkumiseen. mitä isompi kotelo on sitä pienempiä paineet kotelon sisällä on. Ja vaikka ne paineen vaihtelut ei olekaan kilobari luokkaa niin kyllä ne oman osansa tekee. kasvattamalla kotelon kokoa paastään toistossa matalampiin taajuuksiin mutta vaikka nyt päästään matalemmalle niin taajuusvasteen vaimeneminen sitten hieman korkeammilla taajuuksilla sekä menetetään jonkin verran kaiuttimen herkkyyttä noin yleensäkin. nyt siis puhun näintä parista yleisemmästä kotelorakenteesta eli suljettu ja refleksi.

Jos nyt puhun ihan puuta heinaa niin korjatkaa asiaa. ja jos siltikin musta tuntuu että olen oikeassa niin teen pienen tarkistus reissun. ja jos olen siltikin väärässä niin muutan mielipidettäni jolloin olen taas oikeassa.
Copyright ©1999-2017, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=202766