Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:musamies
Alue:Livetoiminta
Aihe:Ulkona soitettavalle keikalle minkälainen PA?
Aika:26.07.2011 18:16
Mittariasiasta vielä, että ei teknisessä lautakunnassakaan lähdetä viemäreitä itse korjailemaan jos katu tulvii. Riittää, että tieto kantautuu ja tekniikasta vastaavat hoitavat homman.

Voin ehkä joskus hommata mittarin mielenkiinnon vuoksi, mutta tärkeämpää on, että oikeat esiintyjät menee oikeaan paikkaan vaikka Popeda tyylin edustajat ennemmin Jenkkapirtille ja juhannushaitarityylin edustajat järven rantaan.

Vaikka Lahden Vaparilla voivat mittarin ennestään omaavat äänentoistoihmiset mennä mittaamaan mikä on desibelitilanne siellä jos palautetta tulee, että on liian kovaa. Meidän ei tarvi siinä mittailla kenenkään mitään ellei olla paikalla hommissa.

Itse olen pärjännyt aika pitkälle sillä tiedolla, että mikserin masteria ylöspäin tyrkkäämällä tule kovempaa ja alaspäin vetämällä hiljempaa.

Pitäisköhän Asikkalan ihmeen muuttaa toi nimimerkki ihmemieheksi? En mä ainakaan pysty kertomaan vuotuisia sademääriä tai tuulen nopeutta tahi tarkkaa suuntaa ilman niiden havainnointiin tarkoitettuja mittalaitteita. Tosin en myöskään juo Asikkalan pohjavettä päivittäin, en onneksi edes vuosittain.

Jos mä huomaan, että putkesta ei tuu vettä tai paine on liian matala, on eri miehet, jotka saa mennä selvittämään mistä se johtuu. Katuvalo paskana, riittää kun siitä ilmoitetaan. Miksausherra, lupaherra, poliisiherra, muusikkoherra hoitavat oman osuutensa omine ammattivälineineen.

Pistäiskö mun tässä välissä tunnustaa, etten omista PA-kamoja lainkaan! *kohahdus yleisöstä*
Tervetuloa kerhoon! Siinä samalla päästiin siihen miksei ole mittariakaan. Olen aika tyytyväinen, että on tullut luovuttua vähänkin PA-kamojen näköisistä laitteista.

Tästä eteenpäin katsellaan vain pieniä laitteita. Ei homma silti täysin hyytynyt ole kun tallissa odottaa yksi vanerikaiutinprojekti.

Banaaneja ei täällä ole kuin hedelmäkorissa varmaan moneen vuoteen.
Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=201731