Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Woodoo
Alue:Livetoiminta
Aihe:Subharmonic synthesizer ja master compurointi/limitointi
Aika:14.06.2011 07:24
No tuota.. Eli aiheeneeseeni ei varsinaisesti vaikuta milään tavalla se, että paljonko tehoa foh-räkistä löytyy. Vaan minua askarrutti se seikka, että kun tuo akustisesti tuotettu ääni tuppaa oleen niin piikkistä ja kyllä kompuroin sitä jo valmiiksi, mutta en halua sen kuulostavan huonolta, eli enempää en lyttää kanavakohtaisilla kompuroilla jatkossakaan. Lähinnä juurikin toimivaa brickwall tyyppistä kompuraa olin vailla. Se mikä siihen tarkoitukseen on hyvä peli askarruttaa myös, ehkä kysyin väärin. Mulla vaan on sellainen mutu tu tuma, et saan kajareista kyllä löylyä tämän hetkistä enemmän.
 
Seuraava pointti. Kun muistelin et lapparin digipäätteissä on prossa mikä paperilla lupaa enemmän ääntä samoilla tehomäärillä. Kirjoittelen luurilla enkä jaksa tarkastaa, palaan asiaan kotiin päästyäni. Eli jos joku kuitenkin tietää mitä tarkoitan, onko tällaista erillisissä prossuissa?
 
Siinä asiassa että kuinka paljon lyttään luotan omiin korviini. En foorumilla kirjoitettuun pelotteluun, kompurointi ei aina ole huono. Se jopa parantaa joskun soundia. Rock ja metalli bändejä miksatessani olen laittanut jonkun halvan ikivanhan dbx:n masteriin, koska se on soundannut paremmalta kun ilman.
 
Se vielä, et en minä ihmisten korvia ala hajottamaan. Viimeisten wattien irtikaivamisen tarve tulee ulkona.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=201685