Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:maza
Alue:Koskettimet
Aihe:volumepedaali nord electroon
Aika:06.06.2011 22:39   (muokattu 06.06.2011 22:39)
Mulla on ollut sekä Moog ja Roland (ensimmäinen olosuhteiden pakosta, ts. oli pakko saada spedu ja Yamahaa ei siihen hätään löytynyt, ja toinen aikanaan tietämättömyydestä) ja olen kokeillut Yamahaa, ja se on kyllä aivan ylivoimaisesti paras noista. Jos se ei suoraan toimi (en muista, onko siinä polarity-kytkintä, ts. onko pedaali pohjassa "täysillä" vai "nollilla"), niin homman saa korjattua vaihtamalla kaksi piuhaa päikseen pedaalin sisältä. Olen tehnyt moisen operaation joskus kaverin Yamahalle, joka ei Electro 1:n kanssa toiminut.
 
Uusimmat Electrot taitavat kelpuuttaa myös jonkin Ernie Ballin mallin, ja ne ovat myös tolkuttoman hyviä. Voisin jopa sanoa, että parhaita - mulla oli moisesta volume-malli aikanaan ja liikerata ja yleinen konstruktion laatu on ihan omaa luokkaansa. Ainakin C1:een moiset käy, ja vaikka itse pedaalissa ei minimivolyymin säätöä olekaan, niin urku toimii kuten oikea Hammond: nolla-asennossa mökää kuitenkin tulee läpi jonkin verran. Oikeassa urussahan säätöalue on tolkuton, luokkaa 60 desibeliä, jos en väärin muista. Ja hyvä niin!
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=201547