Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:hola gibson
Alue:Kitarat: soittaminen
Aihe:Neoklassinen kitara laiskoille?
Aika:02.06.2011 20:58
am91666: Kysyisin että mikä olis mahdollisimman yksinkertainen tapa oppia neoklassista metallia? Tarvitseeko siihen välttämättä osata teoriaa/lukea nuotteja/tuntea kaikki soinnut korvakuulolla etc. etc. etc..
Itse olen muutaman vuoden soittamut ja mulle Yngwie Malmsteen on suuri sankari, mutta oon mahdottoman laiska opettelemaan mitään noita teoriajuttuja. Taisin lukea jostain että neoklassinen perustuu kokonaan teorian tuntemisen päälle. Tarvitseeko sen välttämättä olla??

 
Muutaman vuoden soittaneena olet varmaan huomannut että laiskuus ja uuden oppiminen ei kulje käsi kädessä, ei oikeastaan missään lajissa. Paitsi laiskottelussa, joka on oma hieno taiteenlajinsa sekin. Ei teorian opiskelussa mitään vastenmielistä ole, kokeile vaikka. Se on oikein mielenkiintoista sopivina annoksina. Se auttaa ymmärtämään mitä soitat ja miksi soitat juuri noin.
 
Ihmelapset erikseen, mutta kyllä minä hankaan yksinkertaistakin riffiä pitkään ja hartaasti, vähän miettien että mikäs tämän teoreettinen pohja oikein on.
Copyright ©1999-2024, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=201479