Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Samick
1
Abeksi
25.04.2011 18:49:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos otsikon mukaisesta kitaramerkistä ihmisillä paljoa kokemusta? Musiikkiliikkessä olisi tommosia poistomyynnissä ja olin katellut olisiko se Ultramatic 1 ollut joka siellä maksoi 129 (normisti jotai 230). Soittelin siinä vähän ja eikä se pahalta tuntunut kokemattomaan käteen. Olisiko tuollainen hyvä ensimmäiseksi sähkäriksi, kun tässä jonkinaikaa Landolalla heilutellut?
 
It's my way or... HELL it's MY way!
fox
25.04.2011 19:20:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, Samick on kaiketi edelleenkin tuotantovolyymiltaan suurin soitintehdas, että sen puoleen.. Valmistajana erittäin lukuiselle määrälle eri brändejä, sanotaan vaikka Ibanez, Tokai, Epiphone, LTD.. (lista jatkuu) ja muutakin tavaraa tulee Samickin tehtailta, pianoo, eri urheiluvälinettä jne. Minullakin on esim. Samick, Korea -valmisteinen olympiajousi, jolla sitte joskus vaistoa kisaillaan.
Omalla nimelläänkin tosiaan valmistaa soittimia, kuten se "toinen suurtuotanto-tehdas" eli myöskin korealainen Cort.
Siispä kyllä sielt pitäis ihan kelvollista soitinta ulos tulla..
Nykyään tosin nuo, niin Cortin kuin Samickin, halvemman hintaluokan soittimet tehdään Indonesiassa, edelleen lukuisille brändeille. Samickilla siellä on omat tehtaansa (Samick PT Indonesia)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
AngieRainbow
26.04.2011 10:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: No, Samick on kaiketi edelleenkin tuotantovolyymiltaan suurin soitintehdas, että sen puoleen.. Valmistajana erittäin lukuiselle määrälle eri brändejä, sanotaan vaikka Ibanez, Tokai, Epiphone, LTD.. (lista jatkuu) ja muutakin tavaraa tulee Samickin tehtailta, pianoo, eri urheiluvälinettä jne. Minullakin on esim. Samick, Korea -valmisteinen olympiajousi, jolla sitte joskus vaistoa kisaillaan.
Omalla nimelläänkin tosiaan valmistaa soittimia, kuten se "toinen suurtuotanto-tehdas" eli myöskin korealainen Cort.
Siispä kyllä sielt pitäis ihan kelvollista soitinta ulos tulla..
Nykyään tosin nuo, niin Cortin kuin Samickin, halvemman hintaluokan soittimet tehdään Indonesiassa, edelleen lukuisille brändeille. Samickilla siellä on omat tehtaansa (Samick PT Indonesia)

 
Helvettiläinen fox. Siehän tiiät kaiken näistä hommista :)
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
fox
26.04.2011 11:23:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Helvettiläinen fox. Siehän tiiät kaiken näistä hommista :)
 
En todella, mutta vähä jotain.. ja kuten sanottua, onhan mulla toi Samickin jousi.. =)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hirvma-6
26.04.2011 12:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy vuonna 1992 ostettu Samick strato, tehty Koreassa. Ei maksanut montaakaan sataa markkaa aikanaan, mutta voisin väittää, että vastaa viimeistelyltään vähintään tämän päivän Fenderin mexico stratoja, ellei jopa american standardia.
 
Sähköt olivat kyllä ihan kuraa, ne vaihtamalla soittimen käyttöarvo kasvoi huomattavasti. Puut ovat kauniita ja laadukkaita, mikään ei törrötä ja soitin tuntuu hyvältä käteen.
 
Sanotaan näin, että tämän päivän halpiskitaroihin en koskisi pitkällä kepilläkään, mutta tuosta Samickista en luopuisi "mistään hinnasta" :)
 
marggo
27.04.2011 20:21:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on samickin skitta jostaki -90 luvun lopulta luultavasti, ois kiva tietää nykynen hintaluokka. Hyvin toimii ja hyvin viimeistelty.
 
hallu
27.04.2011 20:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Samick kitara ja se on hyvä. Minulla on varsin korkea käsitys Samickista merkkinä, mutta kuten todettua niin sehän tekee kaikenlaisia kamppeita enkä ole Samickin lankkukitaroita koskaan soittanut, mutta akustiset (taj2) ja puoliakustiset (Lasallet) ovat tuntuneet hyviltä.
 
Foxille: olen ollut siinä käsityksessä, että Fender konserni omistaa tuon Samickin ja myös Gretschin ja että korean Gretschit tehdään juurikin Samickin tehtailla. En ole varmistanut tietoa mistään, onko sinulla parempaa tietoa asiasta?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
fox
27.04.2011 20:55:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
Foxille: olen ollut siinä käsityksessä, että Fender konserni omistaa tuon Samickin ja myös Gretschin ja että korean Gretschit tehdään juurikin Samickin tehtailla. En ole varmistanut tietoa mistään, onko sinulla parempaa tietoa asiasta?

 
En ole kyllä moisesta kuullut.. siis että Fender omistais Samickin. Gretschit voidaan kyllä vallan hyvin tuolla valmistaa, kuten niin monen muunkin brändin kitaroita siellä tehdään/on tehty. Japanin puolellahan Gretschit tui Teradan tehtaasta, joka sattumoisin teki myös Hoshino/Ibanezille jatsilootia..
Fenderin Japaninpuolen valmistajien joukosta löytyi sitten FujiGen, Tokai, Dyna Gakki.. muutamia luetellakseni.
Mutta noista valmistajatehtaista/omistussuhteista ei sitten kovin helpolla löydä mitään, kun/jos ei osaa kieltä. Jos sittenkään.
Pikkuisen epäilisin kuitenkin "tällä syömisellä" että Fender tuon Samickin olis ostanut, sen verran valtava konserni tuo S. on, mukaanlukien Indonesian tytäryhtiönsä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jii-Gee
27.04.2011 20:59:53 (muokattu 27.04.2011 21:01:11)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: olen ollut siinä käsityksessä, että Fender konserni omistaa tuon Samickin..
..tehdään juurikin Samickin tehtailla.
..tietoa asiasta?

 
Nää kaks tietolähdettä 'tietää' et Samick ainakin olisi valmistanut Fenkulle Squier brändin keppejä;
 
"Fender Squier Strat made in 1989 by Samick from Korea.."
http://fendersquier4you.com/2011/04 … -made-squier-rich-deep-clean-tones/
 
"I have a Korean made Squier (S9 serial number so early Samick factory model)."
http://www.mylespaul.com/forums/fender/15480-where-squire-made.html
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
marggo
29.04.2011 18:44:34 (muokattu 29.04.2011 18:47:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän sais tietää mun samickin iän/hintaluokan?
jos linkkiä sais nii ois jees!
 
Btw, http://smcmusic.com/history.html
 
samickista jotai jos kiinnostaa ;)
 
MikaHekkanen
29.04.2011 19:47:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marggo: Mistähän sais tietää mun samickin iän/hintaluokan?
 
Blue Bookissa on viitsentoista sivua Samickkeja listattuna, en tiedä onko netissä vastaavaa. Mikä malli?
 
Space_Ace
29.04.2011 20:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverilla on kuuskielinen Samickin basso. Kyllä se ihan laatuvehjekseltä tuntuu vaikkemmää mitään bassoista tiiäkkää.
 
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
marggo
01.05.2011 21:35:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Blue Bookissa on viitsentoista sivua Samickkeja listattuna, en tiedä onko netissä vastaavaa. Mikä malli?
 
Varma en ole mutta netissä löytyi KR 660 joka on aikalailla sama.
 
käsi
01.05.2011 21:39:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: No, Samick on kaiketi edelleenkin tuotantovolyymiltaan suurin soitintehdas, että sen puoleen.. Valmistajana erittäin lukuiselle määrälle eri brändejä, sanotaan vaikka Ibanez, Tokai, Epiphone, LTD.. (lista jatkuu) ja muutakin tavaraa tulee Samickin tehtailta, pianoo, eri urheiluvälinettä jne. Minullakin on esim. Samick, Korea -valmisteinen olympiajousi, jolla sitte joskus vaistoa kisaillaan.
Omalla nimelläänkin tosiaan valmistaa soittimia, kuten se "toinen suurtuotanto-tehdas" eli myöskin korealainen Cort.
Siispä kyllä sielt pitäis ihan kelvollista soitinta ulos tulla..
Nykyään tosin nuo, niin Cortin kuin Samickin, halvemman hintaluokan soittimet tehdään Indonesiassa, edelleen lukuisille brändeille. Samickilla siellä on omat tehtaansa (Samick PT Indonesia)

 
tekeekö vieläkin epiphonelle? mulla oli joskus epihonen lespauli, jossa oli pulttikaula. kun tutkin asiaa tarkemmin niin oli tehty samickin tehtaalla muistaakseni koreassa samoihin aikoihin kun epiphoneja ne alko siellä tekemään. oli hyvä soitin, ei sen puolen. outoa oli toi pulttikaulaisuus.
 
Twinkle
01.05.2011 22:53:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: tekeekö vieläkin epiphonelle? mulla oli joskus epihonen lespauli, jossa oli pulttikaula. kun tutkin asiaa tarkemmin niin oli tehty samickin tehtaalla muistaakseni koreassa samoihin aikoihin kun epiphoneja ne alko siellä tekemään. oli hyvä soitin, ei sen puolen. outoa oli toi pulttikaulaisuus.
 
veikkaan että ei, kun epiphonella on oma tehdas Quindaossa nykyään.
 
MikaHekkanen
02.05.2011 00:27:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marggo: Varma en ole mutta netissä löytyi KR 660 joka on aikalailla sama.
 
Blue Book listaa sellaiset mallit kuin
KR660 AC, body läpinäkyvää akryylia ja
KK660 BB, saman mallinen mutta body bambua.
 
Noitten hinta-arviot on tuon mukaan mint-kuntoisena 400 USD molemmin puolin ja samaan, mieluummin vähän alle kuin päälle, menevät muut samankaltaiset mallit kuten vaikka KR664. Itse asiassa aika monen Samickin tuossa kirjassa listattu hinta menee noille nurkille.
 
Rahallinen arvo Suomessa?
Emmäävaantiiä.
Mutta sen tuo kirja kertoi, että sain oman Samick Greg Bennett Avion AV3:n hyvinkin kohtuuhinnalla.
 
marggo
11.05.2011 17:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Blue Book listaa sellaiset mallit kuin
KR660 AC, body läpinäkyvää akryylia ja
KK660 BB, saman mallinen mutta body bambua.
 
Noitten hinta-arviot on tuon mukaan mint-kuntoisena 400 USD molemmin puolin ja samaan, mieluummin vähän alle kuin päälle, menevät muut samankaltaiset mallit kuten vaikka KR664. Itse asiassa aika monen Samickin tuossa kirjassa listattu hinta menee noille nurkille.
 
Rahallinen arvo Suomessa?
Emmäävaantiiä.
Mutta sen tuo kirja kertoi, että sain oman Samick Greg Bennett Avion AV3:n hyvinkin kohtuuhinnalla.

 
kappas löytyi!
 
http://www.guitar-list.com/samick/e … ric-guitars/samick-kr-664-nm-legacy
 
Tuommoinen se minun samickkini, mikähän mahtaa olla hinta :P
 
Tuosta KR 660 AC:sta näytetään pyydettävän ebay:ssä 450€!!!
 
marco_albertz
12.05.2011 00:47:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkei turha tänne on enää Foxin jälkeen kommentoida, kun sieltä tulee kaikki oleellinen, mutta laitetaan nyt muutama pointti.
 
Firma on pyörinyt bisneksessä yli 40 vuotta ja tuottanut kitaroita, pianoja ym. lukuisille eri tuotemerkeille kuten Fox jo mainitsi. Tämä on hyvä ottaa huomioon. Melkein uskaltaisin sanoa, ettei Samick valmista koskaan huonoja vehkeitä. Samickin Valley Arts - skebat vaikuttavat olevan varsin hyvää laatua. Itse omistin sellaisen straton (vaahterakannella) ja sellainen on hyvässä kunnossa ollessaan n. 250-350eur arvoinen myyntimarkkinoilla, joka on tosi edullinen hinta hyvästä soittimesta. Tismalleen samanlainen Ibanez maksaisi eri lavalla ehkä n, 50-100eur enemmän. Tämä tietysti ihan vain brandin vuoksi. Kandee katsoa markkinoita jos sattuisi näkymään Samickin Valley Arts skeboja. Niissä ei yleensä raha mene kankkulan kaivoon.
 
Just for your information: 2009 tietojen mukaan Samickin omistaa Jong-Sup Kip, ja päämaja sijaitsee Tenneseessa Jenkkilässä.
 
fox: En ole kyllä moisesta kuullut.. siis että Fender omistais Samickin. Gretschit voidaan kyllä vallan hyvin tuolla valmistaa, kuten niin monen muunkin brändin kitaroita siellä tehdään/on tehty. Japanin puolellahan Gretschit tui Teradan tehtaasta, joka sattumoisin teki myös Hoshino/Ibanezille jatsilootia..
Fenderin Japaninpuolen valmistajien joukosta löytyi sitten FujiGen, Tokai, Dyna Gakki.. muutamia luetellakseni.
Mutta noista valmistajatehtaista/omistussuhteista ei sitten kovin helpolla löydä mitään, kun/jos ei osaa kieltä. Jos sittenkään.
Pikkuisen epäilisin kuitenkin "tällä syömisellä" että Fender tuon Samickin olis ostanut, sen verran valtava konserni tuo S. on, mukaanlukien Indonesian tytäryhtiönsä.
 
The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
Vainottu
03.11.2011 12:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman tämä ketju on jo ikääntynyt, mutta pistetään silti oma kokemus mukaan jos joku näitä Samickin kitaroita suunnittelee.
 
Ostin itse juuri kaksi Samickia ihan treeni- ja keikkakäyttöön. Eli mallit ovat seuraavat:
 
Avion AV7 (orange burst)
http://www.samickguitar.com/product … vl1=guitars&lvl2=gregBennett&idx=23
 
Ultramatic UM3 (vähä vihertävämpi)
http://www.samickguitar.com/product … vl1=guitars&lvl2=gregBennett&idx=20
 
Ostin kitarat liikkeestä uutena ja maksoin noista yhteensä reilut 500€ ja olen erittäin tyytyväinen molempiin. Kauppojen jälkeen vaihdoin kielet ja tein perus mikkien ja tallan säädöt. Näiden operaatioiden jälkeen en ole löytänyt sanomista, saundeista (ei sähköisestä eikä akustistesta), vireestä tai tuntumasta.
 
AV7:
Mainittakoon heti alkuun, että en pidä Gibsonin Les Paul -mallien kaulaprofiileista, mutta Les Paul henkiseksi kitaraksi tämä osuu yllättävän hienosti meikäläisen käteen. Kaulaprofiili on enemmän jotain thin U mallia kuin perinteistä Lespaa. Saundimaailma on melko rock, ja enemmän itselläni tätä onkin ajatus käyttää tanssimusiikki. ja rokkenrollihommissa. Kitaran viimeistely on todella asiallista, eikä se tunnu lähimainkaan reilun 300€ kitaralta. Tuntuman ja saundimaailman puolesta pärjää hyvinkin LTD-400 sarjan kitaroille ja pesee mennen tullen esim n.400-500€ hintaluokan Epiphonet. Itselläni ollut ajatuksissa vaihtaa tallamikki parempaan, jolloin tämä toimisi paremmin myös metallimusiikissa.
 
UM3:
Tämä oli näistä kahdesta halvempi ja ajattelin tätä alunperin kakkoskitaraksi, mutta hetken soiton jälkeen tykästyin tähän todella paljon. Saundimaailma yllätti täysin. Metallimusiikkia soittaessa olen käyttänyt vanhassa sotakirveessä EMG 85 tallamikkinä, mutta tämä Santana-henkinen Samick pärjää saundeiltaan hienosti vanhalle kitaralleni. Myös tässä kitarassa soittotuntuma on hieno! Kaulaprofiili on aavistuksen paksumpi kuin AV7:ssa, mutta silti mukavan kevytsoittoinen.
 
Yhteenvetona voisin sanoa, että ainakin nämä itselläni olevat mallit sopii hienosti ensikitaraksi ja ihan kenelle tahansa ei niin merkkitietoiselle kitaristille. Hienoja työkaluja ja ihan oikeasti hyviä kitaroita. Mitään ylimääräisiä särinöitä tai muuta ihmeellisyyksiä ei kitaroista ole löytynyt. Toki kannattaa testata useampaa yksilöä jos mahdollista, mutta en ainakaan itse löytänyt näistä mitään laatuepätasaisuutta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «