Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Volumen lisääjä
1 2 3 4 5
McLeach
18.01.2011 17:26:24 (muokattu 18.01.2011 17:33:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse ostin muinoin rahan ja boostin puutteessa EHX:n linear powerboosterin ja toimii tarkoituksessaan erittäin hyvin. Kokeilin myös aiemmin samaan tarkoitukseen mastervolan omaavaa kompuraa ja eequuta mutta onhan toi buusteri satakertaa parempi kun ei tartte sen volaa hinkata joka kerta kun muttaa volaa esim. vahvistimesta.
Ainut huomattava heikkous LPB:ssä on sen pieni koko jolloin polkiessa jalka liikuttaa aina vahingossa helposti pyörivää volanamiskaa. Viimein liimasin päälle sangrianpullonkorkin ja ongelma katos, eikä ole tarvinnut volaa sen koommin muuttaa ;) Ok spedu, soundi ehkä vähän kärsii mutta eihän sitä studioon asti tarttekkaan viedä, ja halvalla lähtee
 
Artist
18.01.2011 17:45:07 (muokattu 18.01.2011 17:46:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni tuo LPB tuo soundiin snadisti säröä ja ehkä korostaa tiettyjä taajuuksia, eli jos hakee ihan puhtaasti volumea lisää, se ei ole paras mahdollinen valinta.
 
Laite on kyllä varsin hauska, olen saanut erittäin pätevää soundia boostaamalla LPB:llä sellaista reunasäröllä olevaa vahvistinta, ja ainakin minulle tuo on ollut joissain tilanteissa parempi kuin jotkut huomattavasti kalliimmat purkit.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Jii-Gee
18.01.2011 18:25:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Angus Young kitaranvolumella aika pitkälle pötkii
 
Muuan lupaava aussi-orkka tekee melko tappavaa jälkeä käsittääkseni ihan ilman mtn apulaitteita/purnukoita.
 
Ainoa volabuusti on Angus itse.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
oiva tumpeloinen
18.01.2011 18:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Angus Young
 
Muuan lupaava aussi-orkka tekee melko tappavaa jälkeä käsittääkseni ihan ilman mtn apulaitteita/purnukoita.
 
Ainoa volabuusti on Angus itse.

 
Angus ottaa langattomasta lisäpotkua. Tarkoittaa siis samaa kuin sulla olisi boosteri piuhan kanssa.
s8na
18.01.2011 18:29:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Luulen, että enemmän tarkoitettiin, että joihinkin musiikkityyleihin ei välttis sovi minkäänlainen himmailu. Silloin joku looppiin laitettava purkki ajaa asian. Ja yleensä nuo tyylit on semmoisia, ettei ole loppuun asti ajetun pääteasteen ongelmaa.
 
Siis juuri näin tarkoitin.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
Jii-Gee
18.01.2011 18:37:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Angus ottaa langattomasta lisäpotkua. Tarkoittaa siis samaa kuin sulla olisi boosteri piuhan kanssa.
 
Siis tässähän on keskusteltu volan nostamisesta..right ??
Siis meinaaksää et Ang kaivaa jtn buustia sooloihin langattomasta?
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Antti1
18.01.2011 18:40:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Siis tässähän on keskusteltu volan nostamisesta..right ??
Siis meinaaksää et Ang kaivaa jtn buustia sooloihin langattomasta?

 
Ei sooloihin, vaan ylipäätään jatkuvasti. En tosi ihan tiedä miten se istuu tähän sooloboostijuttuun, mutta kukaties himmailee volapotikkaa komppaillessa?
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
oiva tumpeloinen
18.01.2011 18:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jii-Gee: Siis tässähän on keskusteltu volan nostamisesta..right ??
Siis meinaaksää et Ang kaivaa jtn buustia sooloihin langattomasta?

 
Eksyin aiheesta, kun täällä puhuttiin muutenkin boostaamisesta. My bad.
Räkkipeli
19.01.2011 00:19:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista.
 
Vastaus taisi löytyä jo ekasta viestistä.
 
Hyvää yötä.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
artha61
19.01.2011 20:58:32 (muokattu 20.01.2011 09:31:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun en uutta ketjua viittinny avata, niin semmonen äkkinäinen ajatus vaan pätkähti, että mitäpä jos vaffarin tehoa vois säätää pedaalilla?
 
Spedun toiminta-alueen vois säätää panelista vaikkapas kanavakohtaisesti (teho min ja teho max), jotta käyttö olisi sujuvaa.
Sooloja varten polkasee sinne maksimin tienoille ja soolon jälkeen minimiin - pikkufillaukset spedu jossain "välimaastossa".
 
Sitten sais puhtaalla tosi puhdasta, kun varais headroomia riittävästi, kun taas etenkin pikkusäröillä sais mehukasta pääteputkisoundiakin mukaan jne...
Ehkäpä kallis toteuttaa kunnollisesti.
 
Kertokaatten tietävämmät, että mikä olis paras ratkaisu teknisesti, kun usein nuo tehonpudotukset ovat portaittain ja miten esim. pääteputkien kestävyyden kanssa mahtais käydä, jos master-volaa ronkataan ees-taas?
 
Edit.
Pahoitteluni etukäteen, jos tää menee "liikaa" Pelle Peloton osastolle - on näemmä semmonen ilta...
Edit2
Termejä korjattu
 
En allekirjoita - kunhan totean
oiva tumpeloinen
19.01.2011 20:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artha61: Kun en uutta ketjua viittinny avata, niin semmonen äkkinäinen ajatus vaan pätkähti, että mitäpä jos vaffarin mastervolaa vois säätää pedaalilla?
 
Spedun toiminta-alueen vois säätää panelista vaikkapas kanavakohtaisesti (master vol min ja master vol max), jotta käyttö olisi sujuvaa.
Sooloja varten polkasee sinne maksimin tienoille ja soolon jälkeen minimiin - pikkufillaukset spedu jossain "välimaastossa".
 
Sitten sais puhtaalla tosi puhdasta, kun varais headroomia riittävästi, kun taas etenkin pikkusäröillä sais mehukasta pääteputkisoundiakin mukaan jne...
Ehkäpä kallis toteuttaa kunnollisesti.
 
Kertokaatten tietävämmät, että mikä olis paras ratkaisu teknisesti, kun usein nuo tehonpudotukset ovat portaittain ja miten esim. pääteputkien kestävyyden kanssa mahtais käydä, jos master-volaa ronkataan ees-taas?
 
Edit.
Pahoitteluni etukäteen, jos tää menee "liikaa" Pelle Peloton osastolle - on näemmä semmonen ilta...

 
Volaspedu väliin?
artha61
20.01.2011 09:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Volaspedu väliin?
 
Njäh - ei sama.
Oma moka, kun puhuin master-volasta.
Kun ajatuksena oli säätää tehoa.
 
En allekirjoita - kunhan totean
s8na
20.01.2011 09:38:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artha61: Njäh - ei sama.
Oma moka, kun puhuin master-volasta.
Kun ajatuksena oli säätää tehoa.

 
Voi olla teknisesti aika haastava, eiköhän jokainen putkivahvarin valmistaja jossain määrin haluais tollasta vahvistimiinsa.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
baba o riley
20.01.2011 10:00:22 (muokattu 20.01.2011 10:01:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MXR micro amp on ajanut mulla soolobuustin asian n. 15 vuotta. ja toimii ku junan vessa. Mulla se on linjassa viimesenä stompperina. Itse olen lähes koko elämäni soittanut triiossa jossa ton soolon nostaminen voi olla todella tärkeä meiningin ja kitaravallin ylläpitämiseks. Ja itse dynamiikka on mielestäni paras hoitaa bändin sisällä kuntoon eikä luottaa siihen että miksaaja seuraa sun soittoas.
 
Numb
20.01.2011 10:01:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artha61: Njäh - ei sama.
Oma moka, kun puhuin master-volasta.
Kun ajatuksena oli säätää tehoa.

 
Bluetonelta VVR-kone, jonka VVR:a voi säätä spedaalilla?
 
Vahvistimeen saa tarvittaessa lisäominaisuuksia kuten VVR:n (Variable Voltage Regulator= dynaaminen vahvistimen ulostulotehon säädin, joka muuttaa vahvistimen ääntä huomattavasti vähemmän kuin perinteiset Master volume-säätimet). VVR-teknologialla vahvistimen päätetehoa voidaan säätää portaattomasti aina makuuhuonevolyymitasolle asti.
 
http://www.bluetone.fi/
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Lennu
20.01.2011 10:06:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaks volapedaalia. Lenkin viimeinen on minimivolalla varustettu soolobuusti ja lenkin alkuvaiheilla "efektikäytössä" oleva vola. Tai on siinä wahikin. En tiedä miksi päädyin moiseen ratkaisuun, mutta ite tykkään.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/82302.jpg
 
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
varakeef
20.01.2011 11:11:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weberin keinokuormiin saa jalkakytkimen, jolla vaimennuksen saa pois päältä. Siitä säätelee komppitasolle sopivan vaimennuksen ja soolojen ajaksi polkaisee vaimennuksen pois.
 
Tähän varmaan joku toteaa, että keinokuorma syö sointia eikä hevissä sovi käyttää doblya, mutta tässä varmaan riittää ns. pieni vaimennus.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
artha61
20.01.2011 12:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Bluetonelta VVR-kone, jonka VVR:a voi säätä spedaalilla?
 
http://www.bluetone.fi/

 
No juu - hyvä, kun muistutit.
Joku tän "VVR-pedaalilla" kaltainen ratkaisu olisi lähinnä sitä mitä haettiin...
 
En allekirjoita - kunhan totean
Räkkipeli
20.01.2011 17:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse päädyin Seymour Duncanin Pickup Boosteriin.
 
http://www.youtube.com/watch?v=3xIXw9JIqjk
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
SirElwood
20.01.2011 17:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Bluetonelta VVR-kone, jonka VVR:a voi säätä spedaalilla?
 
http://www.bluetone.fi/

 
Sarjassamme "don't try this at home". VVR:ssä on potikalla täysi anodijännite (voi olla esim. 450V), en ottas ihan äkisti semmoista jalkoihini pyörimään. Eikä tuo ny tuommoisenaan olis muutenkaan mahdollista. Pitäs olla joku erillinen ohjaus sille VVR potikalle. Joko motorisoitu potikka (pitää olla audiokäyttöön soveltuva, muuten tulee häiriöitä kun moottori pyörii) tai sitte joku servo ja se pyörittämään potikkaa. Ehkä jälkimmäistä kokeilisin ensin. Kyllähän tuommoisen toteuttaisi jos aseella uhataan. Muuten en ainakaan ite lähtis.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «