Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keskustelua Hagström-kitaroista
1
Tsugu Way
15.12.2010 12:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka paljon täällä on Hagström-kitaroilla soittavia musikantteja? Aina silloin tällöin - etenkin puoliakustisista keskusteltaessa - esille tulee Viking. Ainakin niitä taitaa olla muutamalla kaverilla? Juu, ja itsellänikin on sellainen. Siis siis uusi kaukoidän kitara. Kyllähän täällä joku onnellinen taitaa omistaa aidon ruotsalaisenkin?
 
Mutta anyway, tosi tyytyväinen olen omaani. Hyvä rouhea soundi, kelpo viimeistely ja suorastaan loistava kaula. Ja onhan se ulkonäkökin todella kaunis.
 
Nyt olen miettinyt Swede- ja Super Swede-malleja. En ole vielä tosin käynyt testaamassa niitä, mutta niistä voisi kenties löytyä huokeasti itselle "peruslespaul"?
 
Mutta mitäpä mieltä olette muut Hagströmin omistajat? Minkä mallin omistatte? Miten arvioisitte kitaraanne? Soitateko sillä alkuperäiskunnossa, vai oletteko vaihtaneet esim. mikkejä?
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
novo
15.12.2010 22:02:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa eteisessä makkoo pussissaan Ultra Swede venailemassa, että sais itseensä mikeiks JB:n ja 59:n enkä ole sitä kertaakaan nykässy, koska tuli vast'ikään miulle mikittömänä. Spekseiltään vähän erikoinen peli ja saa nähä mitä tosta saap irti vai saako mitään jahka on pelikunnosssa.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
JHe
16.12.2010 11:59:36 (muokattu 16.12.2010 12:01:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy myöskin tuo Ultra Swede. Ei hullumpi, vaikka enemmän tulee soiteltua puoliakustisella. Alkuperäismikeillä mennään ja en aio mitään vaihtaakaan.
 
tjj2000
16.12.2010 15:09:09 (muokattu 16.12.2010 15:17:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ainakin 29 v. vanha Hagström puoliakustinen sähkökitara. Ostin sen noin 18-vuotiaana käytettynä; siis silloin on täytynyt olla noin vuosi 1981.
Vaihdatin siihen sitten kohta HB mikrofonit, kun alkuperäiset yksikelaiset ei miellyttäneet.
Taitaapi olla jokin "halvempi" malli. Kaulan pää on muotoiltu stratocaster muotoon; olen myös nähnyt kaulanpäätä Gibson mallisena.
Jos jollain lojuu nurkissa ko. mallista kitaraa, voisin olla kiinnostunut hankkia toisen varaosiksi. Tarvitsisi tone potikat ja plektra suojuksen; vanha suojus on halki.
 
Siis juuri tämä kitara, mitä Elviskin on käyttänyt:
http://www.scottymoore.net/ep68hagstrom.html
 
Kun luin tarkemmin ko. sivua, on kitaramallia tehty vain 1450 kpl, voi osien saaminen olla haastellista.
 
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Illu
16.12.2010 23:24:31 (muokattu 16.12.2010 23:33:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tjj2000: Minulla on ainakin 29 v. vanha Hagström puoliakustinen sähkökitara. Ostin sen noin 18-vuotiaana käytettynä; siis silloin on täytynyt olla noin vuosi 1981.
Vaihdatin siihen sitten kohta HB mikrofonit, kun alkuperäiset yksikelaiset ei miellyttäneet.
Taitaapi olla jokin "halvempi" malli. Kaulan pää on muotoiltu stratocaster muotoon; olen myös nähnyt kaulanpäätä Gibson mallisena.
Jos jollain lojuu nurkissa ko. mallista kitaraa, voisin olla kiinnostunut hankkia toisen varaosiksi. Tarvitsisi tone potikat ja plektra suojuksen; vanha suojus on halki.
 
Siis juuri tämä kitara, mitä Elviskin on käyttänyt:
http://www.scottymoore.net/ep68hagstrom.html
 
Kun luin tarkemmin ko. sivua, on kitaramallia tehty vain 1450 kpl, voi osien saaminen olla haastellista.

 
Tollaseen törmäsin joskus, vieläköhän tuo olisi toiminnassa:
 
http://www.hagstromparts.se/
 
Edit: Tuolla kaikkea kivaa nostalgista:
 
http://www.albinhagstrom.se/index.html
 
varakeef
17.12.2010 01:20:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Hagströmin varaosamyymälä on voimissaan edelleen. Sähköpostiin Karl Hagström vastailee ripeästi ja sillä on inventaari aika hyvin hyppysissä.
 
Eivät ole välttämättä ihan halpoja osat, mutta ovat uutta vanhaa varastoa, jota ei sitten enää saa kun on loppuun myyty.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
novo
26.12.2010 16:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Tuossa eteisessä makkoo pussissaan Ultra Swede venailemassa, että sais itseensä mikeiks JB:n ja 59:n enkä ole sitä kertaakaan nykässy, koska tuli vast'ikään miulle mikittömänä. Spekseiltään vähän erikoinen peli ja saa nähä mitä tosta saap irti vai saako mitään jahka on pelikunnosssa.
 
No niin, nyt on kitara kasassa ja melko lailla odotuksien mukainen. Kaula tosi lättänä, mulle tuo mieleen pikemminkin Ibaneezit sun muut kuin "perinteisen" lepakon. Kevyt kitara ja kevyt tatsi soittaa. Noilla mikeillä toimii ainakin mukavaisesti, tallamikki erottelee ja kaulamikillä saapi sitten leikkiä Läsää huonoin tuloksin. Potikanreiät ja kaikki muu tekninen sälä tuntui tehtäneen vähän sinne päin mitä tietty hintakin voi antaa olettaa.
 
Mut kaikin puolin munsta hintaansa nähden kiva kitara joka ei pysty millään tavallla yllättämään ja säväyttämään, mutta ajaa asiansa. Erityisen topakka gigbag ansaitsee kehut.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Vetehinen
27.12.2010 08:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

novo: Mut kaikin puolin munsta hintaansa nähden kiva kitara joka ei pysty millään tavallla yllättämään ja säväyttämään, mutta ajaa asiansa. Erityisen topakka gigbag ansaitsee kehut.
 
Samat sanat voisin sanoa minulla taannoin olleesta Hagström F-301:stä. Lapa oli hieno, bindingitkin ja kaikki. Mutta yleisolemukseltaan kitara oli vähän kolho. Hyvä tuntuma ja saundi mutta olemukseltaan ei säväyttänyt.
 
Entiset soittokamat -listaus on yhtä kiinnostava kuin Johanna Tukiaisen CV.
jenkki8
16.10.2011 12:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on isäni vanha Hagström, ja olisin kiinnostunut sen rahallisesta arvosta nykypäivänä(tunnearvo on kyllä korvaamaton). En tiedä mallia ja ikää(arvioisin 70-lukulaiseksi), haluaisin nekin tietooni. Tässä linkki samannäköiseen, mutta omani on tummemman punainen....http://www.vintage-guitars.se/1976_Hagstrom_HIIN_53_977019.htm . Olisiko sitten saman vuotuinen kuin kuvassa oleva. Itse en ikävä kyllä ole perinyt isä-vainaani soittotaitoja, kunhan joskus innostun yrittää soittamaan:D
 
fox
16.10.2011 12:16:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jenkki8: Mulla on isäni vanha Hagström, ja olisin kiinnostunut sen rahallisesta arvosta nykypäivänä
 
Se on juurikin sen arvoinen, mitä siit on joku valmis maksamaan, niinkuin tuolla Hagström-linkissä todetaan. Kannattaa katella vaikka eBaysta toteutuneitten kauppojen hintatasoja (jos löytyy riittävän kattavasti!) ja myös siitä kunnosta riippuu hinta.
Noilla on kyllä sitä harrastajakuntaa, vanhoilla Hagströmeillä, että kyllä jonkinverran kysyntääkin varmasti löytyy?
Mutta veikkaanpa, että tuolla nimenomaisella kitaralla se tunnearvo on huomattava, myyntiarvo ehkä ei niinkään.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «