Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oletko altis mainonnalle?
1 2
hallu
12.12.2010 11:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen altis mainonnalle. Tähän alkuun tällainen tunnustus ihan niinkuin AA-kerhon kokouksessa;-) .
 
Olen aina ollut varma, että olen kriittinen kuluttaja ja että harkitsen hankintani, mutta huomasin ettei asia ole niin. Kun harrastin valokuvausta kärsin jatkuvasta himosta ostella kameroita sun muita laitteita ja aina ne tuntuivat paitsi välttämättömiltä, niin myös järkeviltä (paitsi nyt kun katselee tuota kameraromumäärää nurkassa, niin siinä ei ole tolkun hiventäkään) silti jokainen vitkutin satojen ja tuhansienkin eurojen hintaiset hankinnat tuntuivat tuiki tarpeellisilta aikanaan.
 
Kitaroihin minulla on vanhastaan ollut tekemispitoinen rakkaussuhde ja ajattelin että mitään ostohimoa ei tule, mutta kuinka ollakaan, sama homma jatkui kitaroiden kanssa. Ennen kuin huomasinkaan, olin ostanut jo kaksi uutta kitaraa ja lisää teki mieli. Pakko saada voxin vahvari ja Telecasteri ja säröpedaali ja Yamaha SG ja niin edelleen (lista olisi loputon ja aina vain jatkuisi).
 
Minulla on joku sairaus, että on pakko säntäillä ostelemaan tavaroita. Siihen polttavaan himoon kuuluu vakaumus, että se on saatava heti koska huomenna on myöhäistä (tulee lama ja talousromahdus eikä saa enää velkaa, tai tavara loppuu tai..tai). En tiedä mistä tällainen tulee, paitsi tietenkin hesarin taloussivuilta sekä keskustelufoorumeiden loputtomista kama-analyyseistä ja niiden hintamuodostuksista sun muista. Sitä niinkö eksyy ihan totaalisesti.
 
Tämä hassua, sillä olen aikuinen nelikymppinen mies ja olen soittanutkin pitkään. Pitäisi olla jo immuuni kaikenmaailman kotkotuksille. .. kissan viikset, samalla tavalla sitä hörhöilee kuin ennenkin näiden kanssa. Hannu Lauerma sanoi telkkarissa "jos henkilö on vakuuttunut ettei häntä voi huijata, niin hän on jo luovuttanut huijarille ensimmäisen erän". Sovelsin tuota ajtausta tähän mainonta juttuun ja päättelin, että minun ostahimo joka tuntuu aina tulevan kuin tyhjästä, on mainonnan aikaansaamaa.
 
Päätin kokeeksi muuttaa mediakäyttäytymistäni siten, että karsin ostohimolle altistavaa materiaalia. musiikkitavaramainoksia on helppo vältellä koska ne vaativat käyttäjän aktiivisuutta, niin ei tarvitse olla kuin passiivinen. Pysyttelen siis poissa musiikkikauppojen kotisivuilta ja tuotemerkkien kotisivuilta. Tärkeimpänä kaikesta välttelen muusikoiden netin toria ja kitarakamapalstaa. Keskustelufoorumit ja muu blogaaminen on valtava ostohimoa kiihdyttävä tekijä. Olen nyt jonkun viikon tätä kokeilua pitänyt ja ensimmäinen vaikutelma on, että pahin ostohimo on alkanut taittua ja ehkä ne kaikkein tolkuttomimmat mieliteot katosivat aika piankin ja ajatukset ovat alkaneet selkiytyä.
 
Kyllä vieläkin jos näkee jollain soittajalla vaikkapa Gibson ES175 kitaran, niin tulee semmoinen fiilis, että vitsi kun olis magee. Enää himo ei kuitenkaan saa minua ryntäämään silmät kiiluen panttaamaan kotiamme hankkiakseni moisen kapistuksen. Raprtoin myöhemmin lisää miten tämä minun briggis edistyy. Ajattelin, että tästä riippuvuudesta voisi vaikka kirjoittaa biisejä, koska epäilen, että joku muukin saattaa kärsiä samankaltaisista vaivoista.
 
vvaltsu
12.12.2010 12:15:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika musertava GAS on mieehhhellä. Elä vastustele, vaan come to the dark side..
 
Mullakin on jatkuvasti ihan hillitön ostonhimo kaikkeen mahdolliseen, mutta vaikka rahaa olisi niin sen verta saan pidettyä kurissa itteni ettei tule osteltua kaikkea turhaa. Muutenkin, vertailen ja tutkailen kaikkea ostamaani aika tarkasti, että varmasti ei tule upotettua kättä paskaan niinsanotusti.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
lavaamo
12.12.2010 12:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vvaltsu: Aika musertava GAS on mieehhhellä. Elä vastustele, vaan come to the dark side..
 
Mullakin on jatkuvasti ihan hillitön ostonhimo kaikkeen mahdolliseen, mutta vaikka rahaa olisi niin sen verta saan pidettyä kurissa itteni ettei tule osteltua kaikkea turhaa. Muutenkin, vertailen ja tutkailen kaikkea ostamaani aika tarkasti, että varmasti ei tule upotettua kättä paskaan niinsanotusti.

 
No kyllä itsekkin tulee osteltua kokoajan kaikenlaista, mutta ostan käytettynä ja sellaiseen hintaan että saan omani pois ellei tavara miellytäkkään, ja vaikka miellyttäisikin, niin lähteehän se kuitenkin joskus kiertoon.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Muuki
12.12.2010 12:30:21 (muokattu 12.12.2010 12:37:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tori on melkonen vitsaus. Mulla tulee aina semmoset aatokset että mitenkähän saisin itelleni sinne porttikiellon. Pahimpia kohteita on nämä 70-90 -luvulla tehdyt tuntemattomat "aarteet" joiden hinta on siellä alle 300 euroa, ja kitarat on sitten niin saatanan kauniita, hiirikäsi tuntuu itestään liikkuvan sinne Pikaviesti-kohtaan ja sitä tuntuu muuttuvan pikkupojaksi taas ihan kokonaan, vaikkei tässä isoja ollakaan paitti leveysasteilta. Siis ihan kokeilun vuoksi tuommosta roinaa, ja sillä sekunnilla, ei hyvä tämä. On mulla järki kuitenki aina välillä kulkenu näissä tapauksissa.

Tuo oli asiaa tuo aktiivinen altistuminen. Mulle tulee alle puoli tusinaa kertaa vuodessa tompan mainoskirje, eikä sekään jaksa enää oikein kiinnostaa. Ei sitä mainontaa tule mistään muualta kun täältä mistä varta vasten selailen. Satunnainen integroitu lehtimainos ehkä paikallisesta virmasta, jossa jotain uutta pianota tai muuta Ibanezin Gio-sarjaa, ei onneksi kuumota.

Taidan rueta itekkin koittamaan tätä passivoitumista, mutta se poissulkee melkeen youtuben, sieltähän niitä kipinöitä saa pahimoilleen.

E: Täältähän puuttuu jo kokonaisia sanoja..
 
Eio
vvaltsu
12.12.2010 12:36:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Mulle alle puoli tusinaa kertaa vuodessa tompan mainoskirje, eikä sekään jaksa enää oikein kiinnostaa.
 
Siellä thomannin mainoskirjeessä nyt ei tähän päivään mennessä ole ollut mitään kiinnostavaa. Puolet lehtisestä on omistettu HB:n, T-Bonen, Milleniumin ym. T-kaupan omien merkkien mainostamiseen. :D
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Antti1
12.12.2010 12:43:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei muuten Thomannin mainokset kiinnosta, niin ne kannattaa ehkä omista asetuksistaan peruuttaa. Pelastuu taas pieni pätkä maailmaa, kun jää ylimääräiset lappuset lähettelemättä.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Celeb
12.12.2010 12:50:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos ei muuten Thomannin mainokset kiinnosta, niin ne kannattaa ehkä omista asetuksistaan peruuttaa. Pelastuu taas pieni pätkä maailmaa, kun jää ylimääräiset lappuset lähettelemättä.
Jes, peruutettu!
 
Oon ihan täys mainonnan uhri. Ostan bisseäkin sen perusteella jos löytyy joku uusi ja hieno etiketti pullosta. Onneks isompia ostoksia mietin kauan ja tuskistelen yksikseni, kunnes sit päätän etten vielä ostakaan mitään. Fuzzi ja tele pitäis kyl saada... ja salasena fantasiana louis vuittonia.
 
GrooverMan
12.12.2010 12:57:33 (muokattu 12.12.2010 12:59:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tää tutulta kuulostaa. Ennenkuin aloin enemmän netissä surffata (oma nettiyhteys vasta vuonna 2006) ja aloin vierailla mnetissä, ei juuri minkäänlaisia kaasutuksia ollut päällä. Joskus tuli jotain toki ostettua, mutta enemmänkin tarpeeseen, ellei jopa pakosta. Mutta nyt viimeiset pari vuotta; uusia kitaroita, vahvistimia, pedaaleita moninkertaisesti enemmän kuin kaikki pedaalit ennen nettioaikakautta yhteensä... Toisaalta uskon, että on mun saundikin vähän parantunut tässä parin vuoden aikana, soittotaito ei varmastikaan.
 
Nyt on vähän kyllä helpottanut, ei jotenkin enää hirveesti kiinnosta lisäromun hommaaminen, ehkä tää juttu on tavallaan nyt nähty.
 
Ja loppuun vielä vähän moraalisaarnaa, ylipäänsä tollasen romun omistaminen on aika tyhjää touhua. Ihmiset hakee iisejä kicksejä ostelemalla kaikkea sontaa, vaatteita, elektroniikkaa yms. yms. Ei tee pahaa itse kullekin välillä katsoa peiliin näissä asioissa.
 
Ei kyllä kelpaa, ollenkaan!
Morri
12.12.2010 13:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sitä täytyy tunnustaa, että itsekin tähän ryhmään kuuluun... Lisäksi on tullut huomattua, että jos joku kitara tai vastaava soittokampe iskostuu päähään niin kyllä se tulee aina hankittua, joskus jopa hyvinkin nopeasti ;) Tällä saralla ei siis mitään "aikuistumista" ole havaittavissa, pikkulapsen ilolla mennään, vaikka perheellinen mies jo olenkin. Vaimo aika hyvin alkanut mukautumaan tähän, jopa välillä lainaa rahaa ettei tarvitse Visaa vinguttaa, nytkin lupasi "välirahan" lainaksi huomenna saapuvaan kitaraan :D Niin kauan kuin tämä ei ole perheeltä muuten pois niin homma saa jatkua.
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
Åboensis
12.12.2010 13:36:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tutulta kuulostavat kommentit. Varsinaiset mainokset eivät sinällään vielä välttämättä synnytä tarvetta hankintoihin, mutta kun GAS iskee, tulee niitäkin katseltua enemmän "sillä silmällä" XD.
 
Minulle pahempia kuumottajia ovatkin kitarakauppojen (ja niiden nettisivujen) sekä muusikoiden netin torin lisäksi kitara- ja muut musalehdet, ja erityisesti niiden laitearvostelut - pari(kymmentä) sivua suuria, teräviä nelivärikuvia ja teknisiä yksityiskohtia sekä ominaisuuksia vilisevää tekstiä saavat uuden kitaran/ vahvistimen/ pedaalin jne. tuntumaan tuikitärkeältä, jopa välttämättömältä ostokselta. Suosikkisoittajien haastattelut ovat nekin vaarallista luettavaa, varsinkin kitaralehtien laitteistoon keskittyvät jutut.
 
Onneksi ikääntyminen, avioituminen, lisääntyminen ja asunto- yms. velkaantuminen rajoittavat omien mielihalujen perässä juoksemista edes vähän. Usein ostovimma saattaa myös helpottaa, jos malttaa odotella muutaman päivän/ viikon ennen rahoistaan luopumista. Valitettavasti lopullista paranemista hankintahurmoksesta ei kannattane odottaa - sen verran pitkään se on jo saanut kukoistaa XD.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Andy Six
12.12.2010 15:23:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Internet on mulla se viekoitteleva piru...Tori ja t-kaupan sivusto saa himoitsemaan kitaroita,joita ei yhtään tarvitse.....Mulla toi on lähinnä pelkkää uuden kaman haluamista vailla tarvetta.....
 
AngieRainbow
12.12.2010 16:52:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli oman m.netin historian ensimmäinen plussa annettua keskustelun aloittajalle =) Sen verran asiallinen mies.
 
Mulla on mennyt viimeisen puolen vuoden aikana vermeisiin äkkiä laskettuna noin viis ja puoli tonnia... Aika hyvin joo. Kaks Gibsonia, yks Jackson, viis Bossin pedaalia, pari vahvistinta...
 
Täytyy sanoa, että en silti ostoksiani kadu. Musiikki on minulle tärkeää ja hyvillä kamoilla on mukava soittaa. Tyykkään soundista, soitettavuudesta, ulkonäöstä ja mulla on soittaessa hyvä fiilis. Itse ainakin panostan mielelläni harrastukseeni, koska nautin siitä niin paljon. Lisäksi kun olen lopettanut tupakoinnin ja juopottelun, niin tästä koituvalla säästöllä voin ihan hyvällä omalla tunnolla ostaa kitarakamaa...
 
Noh, kyllähän sitä tulee silti ostettua myös sellaista, mitä ei tarvitse. Esim. en tarvitse kahta Gibsonin Les Paulia, mutta ostettu on. Mulla pahin kaasutus iskee, kun katselen omia idoleitani ja niiden kamoja. Pitäis saada samanlaiset. Tällä hetkellä kaasutusta on tullut näistä signature kitaroista. Slash on jo hankittu ja nyt olen kiristänyt itseltäni lupauksen, että en ala haaveilemaan ESP:n KH-2 -kitarasta.
 
Joo, tämmöstä. Hyvä keskustelun aihe tosiaan.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
aristoteles666
12.12.2010 16:56:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en onneksi, nyt voin käyttää rahat ruokaan ja elämästä nautiskeluun koska yksi kitara riittää, joskin nyt mulla on kaksi( ja akustinen, mutta eihän se ole kitara)
ja vahvistin, no vahvistimia on enemmän, lähinnä erikokoisiin paikkoihin ja keikkoihin.
 
Visakoivu
12.12.2010 19:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni homma menee niin, että ostan pedaaleja ja muuta sälää saadakseni sen kuuluisan "paremman" soundin. Tosin sen saaminen ei vaatisi muuta kuin soittoa ja harjoittelua eikä nuo uudet lelut oikeasti mitään parempaa soundia itsellään tuo. Tietynlaista itsepetosta tämäkin.
 
"Hamster on overdrive."
AngieRainbow
12.12.2010 20:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Visakoivu: Itselläni homma menee niin, että ostan pedaaleja ja muuta sälää saadakseni sen kuuluisan "paremman" soundin. Tosin sen saaminen ei vaatisi muuta kuin soittoa ja harjoittelua eikä nuo uudet lelut oikeasti mitään parempaa soundia itsellään tuo. Tietynlaista itsepetosta tämäkin.
 
Totta. Soittotaitoa ei saa rahalla. Mullakin on Les Paulit ja systeemit, mutta ei se silti kuulosta yhtä hyvältä ku Slashillä. Mistä lie johtuu?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Confidentum
12.12.2010 21:51:05 (muokattu 12.12.2010 21:55:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moon huomannu, että mullei oo oikein biorytmit kohallaan....tuskin lääkityskään. Yleensä silloin kun ei oo rahaa, niin on hirvee GAS ja aina tosi hyviä tarjouksia ja unelmavermeitä netti pullollaan ja mainokset viettelevät kuin virvatulet. Sitku joskus on vähän rahaa jemmassa, niin eipä oo paljon mitään mielenkiintoista tarjolla; vanhoja ritsoja, benttoneita ja bugeroita vaan kaikissa mainoksissa
 
Kaiuttimesta kuuluu ääniä
Muuki
12.12.2010 21:56:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Moon huomannu, että mullei oo oikein biorytmit kohallaan....tuskin lääkityskään. Yleensä silloin kun ei oo rahaa, niin on hirvee GAS ja aina tosi hyviä tarjouksia ja unelmavermeitä netti pullollaan. Sitku joskus on vähän rahaa jemmassa, niin eipä oo paljon mitään mielenkiintoista tarjolla; vanhoja ritsoja ja bugeroita vaan
 
Juuri näin, tätä se on tälläkin hetkellä. Sitten pitää tyrkyttää kaikkee roinaa vaihdossa ja lopulta pääseekin itku kun vehkeet meni vaikka sai haluamansa, jos nyt sattuu olemaan edes tyytyväinen ostokseensa. Ei tästä näköjään pääse eroon, pitäis lopettaa koko nettiliittymä näin alkuun.
 
Eio
Juicy
12.12.2010 22:04:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Moon huomannu, että mullei oo oikein biorytmit kohallaan....tuskin lääkityskään. Yleensä silloin kun ei oo rahaa, niin on hirvee GAS ja aina tosi hyviä tarjouksia ja unelmavermeitä netti pullollaan ja mainokset viettelevät kuin virvatulet. Sitku joskus on vähän rahaa jemmassa, niin eipä oo paljon mitään mielenkiintoista tarjolla; vanhoja ritsoja, benttoneita ja bugeroita vaan kaikissa mainoksissa
 
Sama homma, tuntuu että menee kaikki ns. "unelmakaupat" ohi, ihan vain sen takia kun ei ole rahaa just sillon käytettävissä.
 
Ihte oon huomannut, että ne turhimmat GASit kyllä laantuu, kun panttaa ostopäätöstään tarpeeksi kauan. Ennen pitkää homma sit unohtuu, mikäli ei ihan oikeasti ole tarvetta sille kamalle.
 
Ostakaa Mesa. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Osteri
12.12.2010 22:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Pahimpia kohteita on nämä 70-90 -luvulla tehdyt tuntemattomat "aarteet" joiden hinta on siellä alle 300 euroa, ja kitarat on sitten niin saatanan kauniita. .... ja sillä sekunnilla.......
 
Tää on kyllä paha. Mutta just noin itsekin asian koen. Noissa wanhoissa vehkeissä viehättää eniten se, että yleensä muilla ei ole sellaista kun niitä ei enää kaupasta saa. On vaan hyvä että osa wanhoista on jo palanut takkapuuna, koska sitten ne jäljellä olevat on entistä harvinaisempia. Mulle ainakin on aivan yks hailee vaikka kama ei olekaan kalleinta "boutique" tavaraa, pääasia että kuulostaa hyvältä ja muilla ei ole.
Ihminenhän on lopulta hamsteri. Kitaroiden hamstraaminen on kivaa.
 
Niin otsikossa kysytään oletko altis mainonnalle. Muistatteko kliseisen vastauksen ? "En ole, koska ostan vain merkkituotteita".
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
weelie
13.12.2010 09:37:54 (muokattu 13.12.2010 09:38:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Visakoivu: Itselläni homma menee niin, että ostan pedaaleja ja muuta sälää saadakseni sen kuuluisan "paremman" soundin. Tosin sen saaminen ei vaatisi muuta kuin soittoa ja harjoittelua eikä nuo uudet lelut oikeasti mitään parempaa soundia itsellään tuo. Tietynlaista itsepetosta tämäkin.
 
Mulla sama. Ja mulla kyse ei ole rahasta, sinällään. Voisin kyllä ostaa unelmakitarani, ja ruokaan olisi silti varaa. Mutta aina jotenkin olo että pitäisi olla yksi kitara lisää. Niin, aina yksi, mutta aina LISÄÄ.
 
Mä vaan olen maailman historian huonoin soittaja eikä treenamiseen ole aikaa eikä taitoa. Mutta kitaroita sitä ehtii ostelemaan ja netissä surfaamaan vaihtoehtoja. ...ja asunkin aivan kahden suuren kitaraliikkeen vieressä...
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «