velipesonen 02.11.2010 08:42:41 (muokattu 02.11.2010 13:17:58) | |
---|
Onpa tässä taas tullut kuunneltua paljon Stonesia, varsinkin 60-luvun tuotantoa. Ihan aluksi minun on Beatles-fanina pakko kommentoida vanhaa vitsiä Beatles vs. Stones: se on yksi hölmöimmistä ja harhaanjohtavimmista lehdistön keksimistä sumutuksista koskaan. Stonesia läheisempää kaveribändiä ei Beatleseilla ollutkaan, ja bändit tahdistivat sinkkujensa julkaisut eriaikaisiksi, mikä on kilpailun rajoittamista eikä kilpailua. Minun mielestäni Stones kärsi siitä kun Brian Jones joutui pois. Hänen jälkeensä tehdyt levyt ovat yksi-ilmeisempiä kuin hänen kanssaan tehdyt. Kaikkein parhaana pidän Beggars Banquetia. Lueskelen myös Christopher Sandfordin Keith Richards -elämäkertaa. Sandford tuntuu täysillä uskovan Beatles vs. Stones -hömpötykseen, hänellä on suoranainen Beatles-trauma, peräti -kompleksi. Hän mm. kirjoittaa Jonesin suoriutuneen Satanicin kitarafilleistä paremmin kuin George Harrison Magical Mystery Tourilla. Tarkistin Magical Mystery Tourin eikä sen kuudessa kappaleessa ole ensimmäistäkään kitarafilliä kenenkään soittamana. Jos Sandford on jenkki ja tarkoittaa samannimistä LP-levyä joka on itse asiassa kokoelma, vertaus on epäsymmetrinen, mutta siellä tosiaankin kuullaan Harrisonin lyhyet fillit kahdessa kappaleessa (toinen itse asiassa soolonpuolikas). Kolmannessa fillaa McCartney. Sandford on todellinen kitaramusiikin asiantuntija kun viitsii kirjata mokoman vertailun bändin toista kitaristia käsittelevään kirjaansa! This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
2112 02.11.2010 08:53:46 | |
---|
velipesonen: Hän mm. kirjoittaa Jonesin suoriutuneen Satanicin kitarafilleistä paremmin kuin George Harrison Magical Mystery Tourilla. Brian Jones ei kyllä soita kitaraa levyn missään biisissä. Keep music evil |
velipesonen 02.11.2010 09:00:23 (muokattu 02.11.2010 09:03:36) | |
---|
2112: Brian Jones ei kyllä soita kitaraa levyn missään biisissä. Sittenhän se on täysin ymmärrettävä vertaus, koska kumpikaan ei soita kummallakaan kitarafillejä, jolloin paremmaksi voi julistaa kumman tahansa. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
poppamies 02.11.2010 09:01:45 | |
---|
2112: Brian Jones ei kyllä soita kitaraa levyn missään biisissä. Ehkä ei mutta credittinä myönettäköön että soitti useampia soittimia kuin kukaan toinen sillä levyllä. Piano, saksofoni, käyrätorvi, trumpetti, huilu, sitar, urut, mellotron, nokkahuilu, sähködulcimer, harppu, taustalaulu ja lyömäsoittimet. Muuten olen samaa mieltä että Rollareissa ei ole ollut kuin kaksi kitaristia. Keith ja Brian. G strings are for strippers |
Joees 02.11.2010 10:04:53 | |
---|
poppamies: Muuten olen samaa mieltä että Rollareissa ei ole ollut kuin kaksi kitaristia. Keith ja Brian. Jännä juttu. Ihan kuin mä oisin törmännyt semmoseen faktaan jotta siellä olis ollut kaks muutakin kitaristia. Aina oppii uutta. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
MadMatt 02.11.2010 10:05:41 (muokattu 02.11.2010 10:06:10) | |
---|
|
velipesonen 02.11.2010 10:27:37 | |
---|
Methis: Jännä juttu. Ihan kuin mä oisin törmännyt semmoseen faktaan jotta siellä olis ollut kaks muutakin kitaristia. Aina oppii uutta. Kyllähän varsinkin toi Mick Taylor soitti todella komeasti mutta Brian Jonesin tapa soittaa vaikutti musiikin perusolemukseen. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
poppamies 02.11.2010 10:46:08 | |
---|
Methis: Jännä juttu. Ihan kuin mä oisin törmännyt semmoseen faktaan jotta siellä olis ollut kaks muutakin kitaristia. Aina oppii uutta. Laitetaan filosoofinen kysymys. Kuka on Rollareiden basisti? G strings are for strippers |
velipesonen 02.11.2010 10:53:18 | |
---|
poppamies: Laitetaan filosoofinen kysymys. Kuka on Rollareiden basisti? Minun mielestäni Wyman on yksi parhaista rockbasisteista, alkuaikoina vähän köpö mutta 60-luvun loppua kohden erinomaista soittoa. Darril Jones on erinomainen muttei tuo kuvioon varsinaisesti mitään uutta. Bill Wyman on siis Rolling Stones -basisti jos minulta kysytään. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Joees 02.11.2010 11:03:48 | |
---|
poppamies: Laitetaan filosoofinen kysymys. Kuka on Rollareiden basisti? Darryl Jones, olkoonkin jotta se on palkollinen. Wyman oli basisti siihen asti kunnes lähti kalppimaan. Toki suurin osa tuotannosta on tehty Wymanin kanssa ja eritoten suurin osa siitä tunnetusta tuotannosta on tehty Wymanin kanssa joten hänet on helppo mainita Stonesin basistina. Mut ei se silti enää nykyään ole Stonesin basisti. Ellei multa ole mennyt jotain ohi korvien. Anyway, onko joku hommanut tuota Keefin uutta kirjaa suomenkielisenä? Itse kun hommasin ja ikäänkuin siinä näyttäis olevan jotain fuulaa? 24 ensimmäistä sivua tulee kaksi kertaa joka jälkeen se hyppää ihan muualle. Loafers
varakeef 02.11.2010 11:30:52 | |
---|
Parasta hottia on muuten Ladies and Gentlemen, The Rolling Stones-dvd. Hiljattain ilmestyi. Maailman paras rock'n roll -yhtye parhaimillaan, vuonna 1972 Exilen jälkeisellä kiertueella. Soundit, soitot ja kuva aivan timangia. Tuosta maistiaisia: http://www.youtube.com/watch?v=VSyNUAzPofI"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
2112 02.11.2010 11:40:34 | |
---|
Methis: Anyway, onko joku hommanut tuota Keefin uutta kirjaa suomenkielisenä? Itse kun hommasin ja ikäänkuin siinä näyttäis olevan jotain fuulaa? 24 ensimmäistä sivua tulee kaksi kertaa joka jälkeen se hyppää ihan muualle. No eikö tosta vaan huomaa, et ne on sen omat muistelmat :) Keep music evil |
Flash 02.11.2010 12:06:44 | |
---|
varakeef: Parasta hottia on muuten Ladies and Gentlemen, The Rolling Stones-dvd. Hiljattain ilmestyi. Maailman paras rock'n roll -yhtye parhaimillaan, vuonna 1972 Exilen jälkeisellä kiertueella. Soundit, soitot ja kuva aivan timangia. Jaggerin puku vaihtuu vähän väliä ja välillä kuva ja ääni eivät täsmää. Olisi aikoinaan voitu editoida vähän paremmin... Muuten kyllä hyvä. Basistikysymykseen: Keef ja Wood soittivat Wymanin bändissä ollessa aika paljon bassoa levyillä. Wyman ei aina jaksanut turhaan venailla nistejä studiolla, kun oli parempaakin tekemistä... Live Music Is Better! |
varakeef 02.11.2010 13:38:43 | |
---|
Flash: Jaggerin puku vaihtuu vähän väliä ja välillä kuva ja ääni eivät täsmää. Olisi aikoinaan voitu editoida vähän paremmin... Muuten kyllä hyvä. Se on just hieno noin. Ja vaihtuu Keefilläkin Les Paulista Teleen (ja takaisin) kesken biisin. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Joees 02.11.2010 13:52:37 | |
---|
2112: No eikö tosta vaan huomaa, et ne on sen omat muistelmat :) Tjoo... Kävin kaupassa ja vaihtoivat uuden tilalle. Itse kun ostin omani heti sen ilmestyttyä ja saivat hetken sen jälkeen tiedon jotta osassa sitä erää on fuulaa. Kerkesin vasta tänään tsekkailemaan tuota ja ihmettelin jotta mitäs mitäs. Loafers
the Gas Fuzz 03.11.2010 20:49:29 | |
---|
varakeef: Parasta hottia on muuten Ladies and Gentlemen, The Rolling Stones-dvd. Hiljattain ilmestyi. Maailman paras rock'n roll -yhtye parhaimillaan, vuonna 1972 Exilen jälkeisellä kiertueella. Soundit, soitot ja kuva aivan timangia. Tuosta maistiaisia: http://www.youtube.com/watch?v=VSyNUAzPofI Aivan ehdotonta kamaa. Tota dvd:ta kun katsoo ja eritoten kuuntelee niin on pakko kaivaa kaljat/wiskit/viinit esille. Voisin väittää että paras Stones live mitä ikinä nähny. Bändi vetää ihan törkeellä asenteella. Jimmie Millerin (tuottaja) kausi oli muutenkin musta Stonesien parasta vaihdetta uralla. Huumeet eivät vielä olleet alkaneet vaikuttaa negatiivisesti. Houlama Mama tsäst ö sviit tsärönana. |
velipesonen 03.11.2010 21:54:11 | |
---|
Mahtava pätkä. Pitää hommata. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
the Gas Fuzz: Aivan ehdotonta kamaa. Tota dvd:ta kun katsoo ja eritoten kuuntelee niin on pakko kaivaa kaljat/wiskit/viinit esille. Voisin väittää että paras Stones live mitä ikinä nähny. Bändi vetää ihan törkeellä asenteella. Jimmie Millerin (tuottaja) kausi oli muutenkin musta Stonesien parasta vaihdetta uralla. Huumeet eivät vielä olleet alkaneet vaikuttaa negatiivisesti. Uskomattoman tiukka veto mun lempparirollarikoonpanolta. Hakkaa Yayan ihan satanolla. Yayalla bändi vetää huonot biisivalinnat laiskasti, mutta linkistä löytyy mieletön draivi |
Nick Bone 04.11.2010 18:49:22 | |
---|
varakeef: Parasta hottia on muuten Ladies and Gentlemen, The Rolling Stones-dvd. Hiljattain ilmestyi. Maailman paras rock'n roll -yhtye parhaimillaan, vuonna 1972 Exilen jälkeisellä kiertueella. Soundit, soitot ja kuva aivan timangia. Tuosta maistiaisia: http://www.youtube.com/watch?v=VSyNUAzPofI Naulankantaan! Pakko-ostos. Kyllä mullekin maistuu eniten ton aikakauden Stones. Hillitön meno ja todella royhkeän muhevaa soittoa, aiai. Tosta vielä Tumbling Dice samalta lätyltä: http://www.youtube.com/watch?v=AJ1CRKiwdho All work and no play makes Nick a dull boy!
www.myspace.com/blackflyfinland |
Roku 04.11.2010 18:58:52 | |
---|
poppamies: Laitetaan filosoofinen kysymys. Kuka on Rollareiden basisti? Muistelen lukeneeni joskus jostain että Keith R,soitti bassoo studiossa kun Wyman oli harvoin paikalla`? |