Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez rga8
1 2 3 4 5
Saasta85
14.06.2010 12:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään käytännön kokemuksia kyseisestä kepakosta?
Onko hintansa arvonen?
Ei ole tullu kaupassa vastaan, joten kertokaa jos tiedätte missä pääsis testaamaan.
 
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rga8_bk.htm
 
Räbbänä
14.06.2010 15:50:39 (muokattu 14.06.2010 15:51:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saasta85: Onkos kellään käytännön kokemuksia kyseisestä kepakosta?
Onko hintansa arvonen?
Ei ole tullu kaupassa vastaan, joten kertokaa jos tiedätte missä pääsis testaamaan.
 
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rga8_bk.htm

 
Jyväskylän Musikantin listoilla ainakin yhdessä vaiheessa näkyi keppiä olevan ja eiköhän Helsingin Levytukkuunkin kepin saa suht nopsaan testattavaksi.
 
http://www.musikantti.fi/product_details.php?p=1451
 
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
kiriminni
14.06.2010 20:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin näkevinäni Tampereen musiikissa.Tästä on kyllä pari kk aikaa.
Kiva peli voisi soitella Bachit alkuperäisissä sävellajeissa(luuttukappaleet).
 
Vahooo
14.06.2010 20:32:01 (muokattu 14.06.2010 20:32:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Hidas
 
Mitä helvettiä sää siinä täriset?
tender.insanity
06.07.2010 08:42:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä kitara houkuttelisi todella. Kuusikielisiä omistan ja seiskalla vain pari kertaa soitellut. Onko liian ison paskapalan haukkaamista, jos "kylmiltään" hankkii kasikielisen?
 
naavanka_
06.07.2010 09:52:13 (muokattu 06.07.2010 10:25:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Tämä kitara houkuttelisi todella. Kuusikielisiä omistan ja seiskalla vain pari kertaa soitellut. Onko liian ison paskapalan haukkaamista, jos "kylmiltään" hankkii kasikielisen?
 
Tuskin, nopeastihan sitä tottuu.
 
EDIT:
 
Tainojaa, vois ite ekana opetella käyttämään edes kuutta kieltä jotenkin.
 
tender.insanity
06.07.2010 11:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Tuskin, nopeastihan sitä tottuu.
 
EDIT:
 
Tainojaa, vois ite ekana opetella käyttämään edes kuutta kieltä jotenkin.

 
Näinhän se on.. On noita samoja kuutta kieltä hipelöity jo sen verran pitkään, että vois koittaa jotain extraa.
 
teline
06.07.2010 11:29:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä siirryin kuusikielisellä droppivireestä kylmiltään standardivireeseen kasikielisellä ja voin luvata että jos skeba on hyvä niin varmasti totut nopeasti! Kasikielinen on vaan niiiiiiin magee :)
tender.insanity
06.07.2010 11:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teline: Mä siirryin kuusikielisellä droppivireestä kylmiltään standardivireeseen kasikielisellä ja voin luvata että jos skeba on hyvä niin varmasti totut nopeasti! Kasikielinen on vaan niiiiiiin magee :)
 
No mitäs kaseja teillä on käytössä? Toi RGA8 on hinnaltaan ihan sopiva. En mä noihin kalliimpiin raaski rahaa laittaa.
 
teline
06.07.2010 15:34:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: No mitäs kaseja teillä on käytössä? Toi RGA8 on hinnaltaan ihan sopiva. En mä noihin kalliimpiin raaski rahaa laittaa.
 
Mulla on LTD SC608B ja tuo meidän toinen kepittäjä meinaa ostaa RGA8:n. Se vetää toistaiseksi vanhalla seiskallaan. Suosittelen ottamaan selvää myös ESP/LTD tarjonnat, sieltä löytyy kyllä tosi hyviä keppejä.
 
Suosittelen myös tsekkaamaan tämän sivuston: www.sevenstring.org
Tuolta forumista "Extended range guitars"-osasto ja johan alkaa infoa löytymään.
tender.insanity
06.07.2010 18:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä nyt ajattelin tuon RGA8:n tilata. Ja Thomannilta varmaankin kahdesta syystä:
 
a) Levytukku tarjosi kalliimmalla, eikä yhtään liikkeessä
b) Thomannilla 30pv palautusmahdollisuus
 
spacemonkeyevolution
06.07.2010 22:04:27 (muokattu 08.07.2010 05:56:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RGA8:sta kokemusta muutaman rämpyttelykerran verran. Ainoa asia mikä tuossa varsinaisesti haittaa on mikit, jotka vähän tappoivat fiilistä alimmissa rekistereissä. En tiedä tarkemmin routtauksesta, notta menisikö tuohon esim. SD:n blackoutsit heittämällä. Tahi edes EMG:t, jos semmoisista tykkää enemmän. Vaan eipä siinä, kyllähän tuohon asentaa vaikka passiivit, joutuu vaan vähän enemmän kikkailemaan. Tämä tosin mutua, sillä ei todellakaan tarkkaa tietoa noista routtauksista ole. Muuten ihan kiva keppi, hiukan rimpulan tuntuinen se jotenkin oli vrt tuolloin omistuksessani olleeseen melko jytkyyn sc608b:n.
 
Muista kaseista kokemusta löytyy agilen interceptorista ja rg2888:sta. Molemmat ihan ok, joskin vaikea verrata näitä kaikkia, kun rinnan ei ole päässyt testimään. rg2888:ssa kuitenkin selkeä Ibanezin tuntu ja Interceptor oli yhdeltä testiltä soitannallisesti ihan ok, joskaan ei mitenkään hirveän säväyttävä kuitenkaan. Näistä neljästä jos joku pitäisi itselleen hankkia, niin varmaan kallistuisin edelleen tuohon ltd:n 608b:n.
teline
06.07.2010 22:11:27 (muokattu 06.07.2010 22:13:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Kyllä mä nyt ajattelin tuon RGA8:n tilata. Ja Thomannilta varmaankin kahdesta syystä:
 
a) Levytukku tarjosi kalliimmalla, eikä yhtään liikkeessä
b) Thomannilla 30pv palautusmahdollisuus

 
Levytukkua haukkuakseni, mä olin ihan ostamassa tota RGA8:a ja pyysin Levytukkuun niitä testattavaksi ja "aika varmasti" ostettavaksi. Sanoivat että seuraavalla viikolla tulee. Seuraavalla viikolla sanoivat että seuraavalla viikolla tulee. Ja taas. Ja taas. Jätin yhteystiedot kahdelle eri tyypille sinne että soittakaa heti kun niitä tulee ja vieläkin on ollut aika hiljasta. Ja oon skulaillut uutta kasia jo kuukauden päivät.
 
E: Muutenkin vittuilevat. Ne perkeleet. Konkkaan koko paska!
E2: spacemonkeyevolutionille kiitokset mahtavasta kepistä btw :)
Räbbänä
06.07.2010 23:12:26 (muokattu 06.07.2010 23:13:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Kyllä mä nyt ajattelin tuon RGA8:n tilata. Ja Thomannilta varmaankin kahdesta syystä:
 
a) Levytukku tarjosi kalliimmalla, eikä yhtään liikkeessä
b) Thomannilla 30pv palautusmahdollisuus

 
Jykylän Musikantista taisi irrota vielä halvemmalla, ainakin vielä viime kuussa näin oli, liekkö sitten tämän kuun alun hintojen nousu muuttanut tilanteen toiseksi.
 
Edit: Olihan siellä hinta jo noussut useammalla kympillä, joskin edelleen oli T-kauppaa pikkasen halvempi. Tietenkin, mahdolliset postikulut nostaa Musikantin hintaa entisestään. Tompalla kun ei posteja veloiteta yli 398 euron tilauksista.
 
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
tender.insanity
07.07.2010 08:17:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teline: Levytukkua haukkuakseni, mä olin ihan ostamassa tota RGA8:a ja pyysin Levytukkuun niitä testattavaksi ja "aika varmasti" ostettavaksi. Sanoivat että seuraavalla viikolla tulee.
 
Näin ne mullekin sanoi. Pistin sitten Thomannilta tilaukseen ja eilen jopa lähti tulemaan tänne päin.
 
Migo
07.07.2010 09:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Näin ne mullekin sanoi. Pistin sitten Thomannilta tilaukseen ja eilen jopa lähti tulemaan tänne päin.
 
Pistäs vähän ensimakuja sitten, kun kitaran saat.
 
Kasia ois kiva päästä kokeilemaan ja tommosen ehkä vois joskus ottaa kokeeksi. Toinen asia on tietty se, että tekeekö moisella mitään ja onko toi rga8 mistään kotoisin.
 
Tööttään tuuttiin.
tender.insanity
07.07.2010 09:48:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Migo: Pistäs vähän ensimakuja sitten, kun kitaran saat.
 
Juu. Varmaan saapuu vasta ensi viikolla.
 
tender.insanity
09.07.2010 17:27:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vielä kun viikonlopun yli kestää =) Ylitunteja duunissa sen verran, että heti kun luuttu töihin tuodaan, niin mie sanon 'moro' ja lähden swååppaamaan kahdeksalla kielellä :D
 
TTV
09.07.2010 18:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Vielä kun viikonlopun yli kestää =) Ylitunteja duunissa sen verran, että heti kun luuttu töihin tuodaan, niin mie sanon 'moro' ja lähden swååppaamaan kahdeksalla kielellä :D
 
Kadehdittavaa, ite oon just kans "sormi tilauspainikkeella" tuon kitaran suhteen, mutta kun ei osaa päättää tarviiko just RGA8 vai ElevenRackin vai jotain ihan muuta :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
tender.insanity
09.07.2010 19:02:26 (muokattu 09.07.2010 19:02:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Kadehdittavaa, ite oon just kans "sormi tilauspainikkeella" tuon kitaran suhteen, mutta kun ei osaa päättää tarviiko just RGA8 vai ElevenRackin vai jotain ihan muuta :-)
 
Olin mäkin pitkään vaiheessa "tilaanko/enkö tilaa". Sitten kattelin kuvia ja videoita RGA8:sta ja jotenkin vain sumeni hetkeksi ja kunhan ajatus selkeni, niin oli jo tilausvahvistus tullut sähköpostiin o_O
 
Oli siinä emännälle selittämistä, kun piti keksiä tarina siitä, miten tämä eroaa noista kolmesta muusta kitarasta :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «