Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistin rakennus-sarja hakusessa
1 2
markkupoika
05.10.2009 10:17:03 (muokattu 08.10.2009 18:02:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tarvis löytää jostain nopeaa kitaravahvistin rakennussarja. Elikkäs jotain 5-20 watin välilltä (mieluummin enemmän kuin se 5 wattia) Ampmakerin 18 wattinen oli alunperin tarkoituksena, mutta näyttää siltä ettei niitä saa ennen 30.10 ja se olis jo liian myöhäistä. Pitäis päästä heti tilaamaan. Jos jollain ois tiossa joku hyvä sivu niin laittakaahan linkkiä. Uraltone jr:ää en ainakaan ajatellut rakentaa.
 
Saundille ei niin tarkkaa määritelmää, mutta marshallia tai fenderiä lähinnä.
 
kiiski
05.10.2009 10:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: Uraltone jr:ää en ainakaan ajatellut rakentaa.
 
Minkälaista soundia haet vahvistimelta?
 
hape
05.10.2009 11:42:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noi Madampin kitit?
 
http://www.musikding.de/index.php/cat/c103_Madamp-Kits.html
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Riku Rotten
05.10.2009 12:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uraltonelta saa myös fenkun blackface rakennusarjoja. Toimitusaika tosin täytyy kysyä...
 
AleksiS
05.10.2009 12:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Valvepower tuolla Englannissa on yksi vaihtoehto 18W-kitille.
 
http://www.valvepower.co.uk/
 
Tosin täytyy rehellisesti sanoa, että yhteenkään mailiin en ole saanut vastausta ennen kuin olen lähettänyt sen kaksi kertaa.
 
Myöskin Aston Electronics tarjoaa 18W-kittiä, mutta heistä ole minkäänlaista omaa kokemusta.
 
http://www.astonelectronics.co.uk/ampkits.html
 
-Aleksi
 
milkcow s calf
05.10.2009 15:20:32 (muokattu 05.10.2009 15:27:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen silti Uraltonen Junnua!
 
Toimiva, ystävällinen ja nopea suomenkielinen tuki ongelmatilanteissa.
Edullinen ja hyvä vahvistin.
 
Mutta jos kaipaat jotain muuta, kannattaa googletella. Löytyyhän sieltä kaikenlaista vaihtoehtoa:
 
http://www.ceriatone.com/index.htm
 
Mitä pienempi vika sitä isompi leka.
markkupoika
06.10.2009 23:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista. Taidankin tilata tollaisen Madamp A15Mk2 deluxen. Onko kellään kokemuksia noista madampeista?
 
charvette
07.10.2009 13:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakensin M15MK1: pari vuotta takaperin. Siihen mennessä oli kokemusta pedaalien rakentelusta. Olihan siinä vaikeuttakin esim. paljon osia putken kantaan kiinni (vaikeata kolvattavaa) ja ohjeet olivat englanniksi mutta ei idiootille kirjoitettu. Pakko oli myös opetella signaalin kulkua ja yleismittarin turvallista käyttöä ja muutenkin varovaisuutta kun nuo jännitteet ovat korkeita. Olen ollut tyytyväinen eli vehje ei ole lähtenyt kiertoon. Vielä pitäisi asentaa kanavanvaihto- sarja (jalkakytkimellä).
 
markkupoika: Kiitos vastauksista. Taidankin tilata tollaisen Madamp A15Mk2 deluxen. Onko kellään kokemuksia noista madampeista?
 
Tami
07.10.2009 18:10:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkupoika: Kiitos vastauksista. Taidankin tilata tollaisen Madamp A15Mk2 deluxen. Onko kellään kokemuksia noista madampeista?
 
Muutaman erilaisen madampin olen puuhaillut. Yleisenä havaintona, jotta ovat ihan soivia pelejä, mutta kaikesta huokuu edullisuus ja halvalla tekemisen meininki verattuna esim. uraltone JR:ään. Mutta kuten todettu niin mukavaa tekemistä iltojen iloksi....
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=154996&o=0&#p7834211
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
markkupoika
08.10.2009 17:26:08 (muokattu 08.10.2009 17:27:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees no tilaus lähti nyt, mutta on vähän epäselvyyksiä tämän ulkomaan maksun kanssa (EU-maksu mikälie nyt onkaan)
 
Nämä tiedot tuli tuolta musikdingiltä maksamiseen:
 
Bank Name
Branch
Account Name
Account No.
IBAN
BIC/SWIFT
 
Mutta osuuspankin maksukaavake haluais vielä pankin osoitteen ja saajan osoitteen. Sitten ois sekin vaihtoehto, että maksanko itse oman pankin kulut, vai maksanko kaikki kulut.
 
Maksetaan nyt tällä metodilla, mutta seuraavaksi voiskin alkaa tekeen paypal tiliä.
 
Insane Kane
08.10.2009 17:36:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla sivulla on kaikki tiedot mitä tarvitset.
http://www.musikding.de/shop_content.php/coID/4/content/Impressum
 
Osuuspankin verkkopankissa valitset sen SEPA maksun.
Näppäilet tarvittavat tiedot tuolta linkistä.
Viestiksi tilausnumero (näkyy siinä mailissa joka tulee kun lyöt tilauksen sisään) + nimesi.
Pankin osoitetta ei tarvi.
Lue ohjeet op:n sivuilta.
 
markkupoika: Jees no tilaus lähti nyt, mutta on vähän epäselvyyksiä tämän ulkomaan maksun kanssa (EU-maksu mikälie nyt onkaan)
 
Nämä tiedot tuli tuolta musikdingiltä maksamiseen:
 
Bank Name
Branch
Account Name
Account No.
IBAN
BIC/SWIFT
 
Mutta osuuspankin maksukaavake haluais vielä pankin osoitteen ja saajan osoitteen. Sitten ois sekin vaihtoehto, että maksanko itse oman pankin kulut, vai maksanko kaikki kulut.
 
Maksetaan nyt tällä metodilla, mutta seuraavaksi voiskin alkaa tekeen paypal tiliä.
 
t. joku heebo netistä
-rokkijumala-
15.08.2011 18:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 676 päivää vanhaan ketjuun!
 
Mikähän olisi peruskoulun yhdeksäsluokkalaiselle sopiva sarja? Itse olisin kiinnostunut jostain 36w marshall replicasta vai mikä se nyt olikaan. Teknisessä työssä olen yleensä ollut hyvä ja aikaakin pitäisi piisata koko vuoden 4h viikossa. Englantia osaan myöskin omasta mielestäni jopa hyvin, mutta varmasti tulee vaikeampaa ilman suomenkielisiä ohjeita. Alle puoleen tonniin pitäisi saada aivan kaikki osat. Vai ovatko nämä aivan ylivoimaisia töitä yläkoululaiselle?
 
MPU
15.08.2011 18:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-rokkijumala-: Huom! Olet kirjoittamassa yli 676 päivää vanhaan ketjuun!
 
Mikähän olisi peruskoulun yhdeksäsluokkalaiselle sopiva sarja? Itse olisin kiinnostunut jostain 36w marshall replicasta vai mikä se nyt olikaan. Teknisessä työssä olen yleensä ollut hyvä ja aikaakin pitäisi piisata koko vuoden 4h viikossa. Englantia osaan myöskin omasta mielestäni jopa hyvin, mutta varmasti tulee vaikeampaa ilman suomenkielisiä ohjeita. Alle puoleen tonniin pitäisi saada aivan kaikki osat. Vai ovatko nämä aivan ylivoimaisia töitä yläkoululaiselle?

 
Jos koulussa aiot tehdä niin kysypä ensin open mielipide verkkovirralla toimivan laitteen tekemiseen. Mun työsuojeluvaisto sanoo että ei onnistu ainakaan jos ihan kaikkia asetuksia noudatetaan.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
-rokkijumala-
15.08.2011 18:35:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Jos koulussa aiot tehdä niin kysypä ensin open mielipide verkkovirralla toimivan laitteen tekemiseen. Mun työsuojeluvaisto sanoo että ei onnistu ainakaan jos ihan kaikkia asetuksia noudatetaan.
Marko

 
Opettaja sanoi että kaikki menee säädösten mukaan jos rakennettava laitos on muuntajan takana, vaikka muuntaja olisi minkä kokoinen. Ja ennen muuntajaa olevat osat pitäisi kasata kotona.
 
SirElwood
15.08.2011 18:47:57 (muokattu 15.08.2011 18:48:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjettiin tuo taitaa kaatua. Aika tarkasti saa valita ja penniä viilata että alle 500 saa _kaikki_ tarvittavat osat erillisinäkään, saati sitten rakennussarjana. Etenkin jos juuri joku tuommoinen marshall on tarkoituksena. Pienempiä juttuja voi tuohon hintaan saadakin, ehkä.
 
-rokkijumala-
15.08.2011 18:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Budjettiin tuo taitaa kaatua. Aika tarkasti saa valita ja penniä viilata että alle 500 saa _kaikki_ tarvittavat osat erillisinäkään, saati sitten rakennussarjana. Etenkin jos juuri joku tuommoinen marshall on tarkoituksena. Pienempiä juttuja voi tuohon hintaan saadakin, ehkä.
 
Pienempiä sitten siinä tapauksessa, mutta tuollainen kahden potikan marsu ei välttämättä kiinnosta. Motenköhän tämmöinen toimisi?
 
http://www.ampmaker.com/store/SE-5a … 5W-British-overdrive-amplifier.html
 
-rokkijumala-
15.08.2011 18:57:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-rokkijumala-: Pienempiä sitten siinä tapauksessa, mutta tuollainen kahden potikan marsu ei välttämättä kiinnosta. Motenköhän tämmöinen toimisi?
 
http://www.ampmaker.com/store/SE-5a … 5W-British-overdrive-amplifier.html

 
Ja tuommoinenkin kiinnostaisi:
 
http://www.musikding.de/product_inf … p/info/p1005_Kit-Madamp-M15Mk1.html
 
SirElwood
15.08.2011 19:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen noita madamppeja muutaman kasaillut, enkä kyllä tiedä ilkeääkö niitä suositella. Ovat ihan hyväsoundisia pelejä, mutta ainakin viimenäkemältä (josta on jo aikaa, myönnetään) osat ovat huonolaatuisia, mekaaninen toteutus vähän puolittainen, ohjeet parhaimmillaankin kohtalaiset ja kytkennätkin aika monimutkaisia etenkin aloittelijalle.
 
-rokkijumala-
15.08.2011 20:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkakohan paljon lienee eroa tuon britti ja amerikan mallin välillä? Nimittäin toisaalta kiinnostaisi marshallmainen särö, mutta onko sitä tarpeeksi kasariheviin tyyliin Van Halen? Ja kummastakohan irtoaa kyseisenlainen saundi paremmin?
 
harryk
15.08.2011 20:48:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä single ended vahvistimia ei pidetä minään erityisinä marshall-saundimaailman luojina. Toki etuvahvistin vaikuttaa asiaan paljonkin, mutta itse suosittelen tuota 2xEL84 sarjaa noista kahdesta jos niistä pitää valita ottamatta kantaa mm. komponenttien laatuun ym. Paras "pienitehoinen" Marshall-saundi irtoaa mielestäni Marshall 18W versiosta 2xEL84-pääteputkilla. Siihenkin löytyy googlella hakemala rakennussarjoja monelta valmistajalta. En vaan tiedä meneekö noissa asetettu ostobudjettiraja rikki.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «