Aihe: Best Friends Forever
1 2 3 4 5 6
Punisher
01.03.2009 04:32:54 (muokattu 01.03.2009 04:33:47)

Jiaaa vittu.

Ootteko oikeasti tosissanne?!?!?!?

Siis nyt BFF, ketkä vittu oikeasti "puolustelee" biisejänsä jollain foorumeilla? Mulla ainakin itse on se asenne, että jos joku tykkää ralleistani, se on hyvä niille. Jos joku taas ei, se on niille hyvä. Ainoastaan sillä on merkitystä, tykkäänkö itse omista biiseistäni. Joka kerta tohdin väittää seisovani oman paskan takana, mutta koskaan en tule kommentoimaan kenenkään negatiivista mielipidettä. Jokaisella nimittäin on oikeus olla pitämätä jos niin huvittaa.

Ei se silti muuta sitä tapaa, jolla itse näen omat romuni - sehän on ainoata, jolla on merkitystä.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Lego
01.03.2009 04:35:20
sehän on ainoata, jolla on merkitystä.

Niin on. Paskaakos muista.
p_ofony
01.03.2009 07:35:58 (muokattu 01.03.2009 07:36:37)

Punisher: Siis nyt BFF, ketkä vittu oikeasti "puolustelee" biisejänsä jollain foorumeilla?

Oletko lukenut tätä threadia vai jotain muuta? Ei ole ollut tarkoitus "puolustella" meidän materiaalia, vaan saada näistä "tätä tulee joka tuutista, soittakaa parempaa musaa"-tyypeistä irti sitä rakentavampaa kritiikkiä.

Ei se silti muuta sitä tapaa, jolla itse näen omat romuni - sehän on ainoata, jolla on merkitystä.

Saman asian olen ilmaissut aikaisemmin ainakin kaksi kertaa, asiahan on juurikin näin.
gear-A-holic
ANtTIKRISTUS
01.03.2009 11:37:52 (muokattu 01.03.2009 11:39:10)
Kuuntelin eilen nuo biisit läpi, keskittyneesti. Parin tunnin päästä en enää muistanut yhtään mitään, mitä niissä biiseissä soitettiin.. mikä niissä oli se kantava voima. Ehkä juuri tämä hiertää muita foorumilaisia? Mieleen vain jäi, että piiskaus oli perkeleen kovaa ja sahauskäsi kävi kuumana, hyviä harmoniankäyttöjäkin oli. Ja soundeista tykkäsin. Persoonallinen ei toki tarvitse olla, mutta sen puutetta pitää aina sitten kompensoida joillain muilla elementeillä... tai pitää ja pitää, tämäkin on sitten kiinni artistin omista lähtökohdista ja motiiveista, mitä musaltaan hakee ja mitä sillä koittaa saavuttaa? Tässä tapauksessa ainakin tekninen taso oli kohdallaan, mutta nykyään vuosi vuodelta vähemmän mä enää arvostan sitä musassa. Ehkä osittain myös siksi, etten itse hirveän kovaan tasoon kykene. Maailmassa on kuitenkin niin vitusti kovaa musaa (etenkin raskaan kaman ulkopuolella), joilla löytyy sitä persoonallista jälkeä ja siksi mieluusti pyrin käyttämään rajallisen aikani sellaiseen musaa, koen saavani siitä enemmän irti ja kehittyväni sen avulla myös itse paremmaksi musiikin tekijäksi. Mut jokaisella on omat lähtökohtansa mistä ne kiksit tulee ja ymmärrän täysin jos tämä kama joillekin uppoaa. Ei se väärin ole sen enempää kuin omat mieltymykset.
Laulajalle paikka vapaana, tsekkaa musanäyte ja ota yhteyttä jos kiinnostusta ja osaamista löytyy.
p_ofony
01.03.2009 12:49:29 (muokattu 01.03.2009 12:51:27)

ANtTIKRISTUS: Kuuntelin eilen nuo biisit läpi, keskittyneesti. Parin tunnin päästä en enää muistanut yhtään mitään, mitä niissä biiseissä soitettiin.. mikä niissä oli se kantava voima. Ehkä juuri tämä hiertää muita foorumilaisia? Mieleen vain jäi, että piiskaus oli perkeleen kovaa ja sahauskäsi kävi kuumana, hyviä harmoniankäyttöjäkin oli. Ja soundeista tykkäsin. Persoonallinen ei toki tarvitse olla, mutta sen puutetta pitää aina sitten kompensoida joillain muilla elementeillä... tai pitää ja pitää, tämäkin on sitten kiinni artistin omista lähtökohdista ja motiiveista, mitä musaltaan hakee ja mitä sillä koittaa saavuttaa? Tässä tapauksessa ainakin tekninen taso oli kohdallaan, mutta nykyään vuosi vuodelta vähemmän mä enää arvostan sitä musassa. Ehkä osittain myös siksi, etten itse hirveän kovaan tasoon kykene. Maailmassa on kuitenkin niin vitusti kovaa musaa (etenkin raskaan kaman ulkopuolella), joilla löytyy sitä persoonallista jälkeä ja siksi mieluusti pyrin käyttämään rajallisen aikani sellaiseen musaa, koen saavani siitä enemmän irti ja kehittyväni sen avulla myös itse paremmaksi musiikin tekijäksi. Mut jokaisella on omat lähtökohtansa mistä ne kiksit tulee ja ymmärrän täysin jos tämä kama joillekin uppoaa. Ei se väärin ole sen enempää kuin omat mieltymykset.

No niin, tässä kirjoituksessa oli asiaa. Kiitos!

EDIT: Niin joo, Klo 00:00 linjoilla sitten kolmas biisi, muistakeehan käyä kuuntelemassa!!
gear-A-holic
Räkkipeli
01.03.2009 13:05:47 (muokattu 01.03.2009 13:36:05)
JAK: No miksi se turpa jauhaa silti?

Mun turpa jauhaa niin paljon kuin sitä huvittaa. Ja jos vaan se sinulle tuottaa kiihtymystä niin se jatkaa entistä enempi. Oon pahoillani jos vein keskustelun typerälle tasolle, mut sua näyttää enempi kiinnostavan aukoo päätä/haastaa riitaa täällä internetin turvallisessa idyllissä. Helppohan se on täällä tietenkin, mut jos tollasten kans joutuu tääl väittelemään makuasioista ja mielipiteistä, en ryhdy siihen. Joten haista kakka, grammy.

E: "Ohoh, uusin sökerö-kiinnitys ja yhä vaan syvemmälle käsi uppoaa paskaan. Yritin ihan oikeasti pitää tästä ja hymähdin jopa kertaalleen mutta paskat, ei tää oo mistään kotosin." Onko tää sun mielestä perusteltu ja rakentava kritiikki? Et PASKA MIELIPIDE MIKÄMÄTTÄÄKAKARA ja sitä rataa.

-

En ehkä ollut verbaalisimmalla mahdollisella päällä edellisellä sivulla, mutta Anttikristus on aika samoilla linjoilla kun mä olen.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Räkkipeli
01.03.2009 13:17:03 (muokattu 01.03.2009 13:18:29)
Akitus: Tästä ei ollutkaan kyse, totta kai se oli selvää, että kyseessä oli sun mielipide. Sen, että se oli sun mielipide ei pitäisi kuitenkaan estää ketään kyseenalaistamasta sitä, etenkin kun sen julkisesti esität. Enkä olisi muutenkaan vaivautunut kirjoittamaan, mutta "rakentavaa kritiikkia: tehkää jotain omaperäisempää kamaa" oli sen verran vittumainen heitto, että kynnys ylittyi.. Eikä mun pointti ollutkaan kohdistettu ainoastaan sun mielipiteeseen vaan koko tätä keskustelua vaivanneeseen omaperäisyysfiksaatioon, jonka mukaan kaikki, mikä ei ole sitä maailman ainointa, on lähtökohtaisesti roskaa.

E:lainaus korjattu

Myönnän edelleen että se oli aika laiskasti heitetty ja perustelematon heitto. Mut tosiaan tää on vähän sellanen alalaji et monetkaan sen edustajat ei miellytä meikäläistä. Joten olkoon se sitten osaperustelu sille, että kaipaan jotain erityistä siihen, jotta se meikäläistä miellyttää. Jossain genressä sitten, joka on enemmän minun mieleeni, ei ole enään niin tärkeää se varsinainen omaperäisyys, vaan vaikka enemmänkin se, että se on hyvin toteutettu.
Sanotaan nyt vaikka sen verran ite musasta että soittotaitoa on ja kyllä toi alalajin metallilta kuulostaa, mutta kuten sanottu, ei oo meikän lempi laji.

E: Punisher puhuu kans asiaa.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Räkkipeli
01.03.2009 13:21:34
p_ofony: Näytät tykkäävän esim. Dead Shape Figuresta. Sehän on täsmälleen samanlainen bändi kun mekin (siis omasta mielestäni), eli ei todellakaan mitään mitä ei olisi ennen kuultu, mutta helvetin hyvää matskua, koska se on tehty "rakkaudesta" kyseiseen genreen, ja on juuri semmoista matskua mitä äijät ITSE haluaa vetää. Got the point?

Joo, tajusin. Mun mielestä ainakin DSFn musassa on enempi tunnistettavuutta kuin teidän, ja toteutus vähän kovatasoisempaa mielestäni. Ja eikä se minusta niin samanlaista musaa ole, mutta genrerajoista halukkaat voi sitten väitellä jossain muussa ketjussa varmaan.
p_ofony
01.03.2009 14:05:42

Räkkipeli: Joo, tajusin. Mun mielestä ainakin DSFn musassa on enempi tunnistettavuutta kuin teidän, ja toteutus vähän kovatasoisempaa mielestäni. Ja eikä se minusta niin samanlaista musaa ole, mutta genrerajoista halukkaat voi sitten väitellä jossain muussa ketjussa varmaan.

Hei dyyd, se oli esimerkki, en mä tarkottanu että sun tarvis tykätä meistä kun sä tykkäät DSFstä. ;) Ja mä sanoin et me ollaan ideaalitasolla samanlainen bändi, ei musiikillisesti. Varmaan nyt ymmärsit mitä ajoin takaa.
gear-A-holic
Räkkipeli
01.03.2009 14:37:43
p_ofony: Hei dyyd, se oli esimerkki, en mä tarkottanu että sun tarvis tykätä meistä kun sä tykkäät DSFstä. ;) Ja mä sanoin et me ollaan ideaalitasolla samanlainen bändi, ei musiikillisesti. Varmaan nyt ymmärsit mitä ajoin takaa.

Joo. Ja toivottavasti ymmärsit mun pointin myös tästä missä tässä nyt jauhettiin.

Mut joo, mun mielestä on hyvä että otat esimerkiksi ulkomusiikillisen aspetkin vertauksessa. Ne kuitenkin tuntuu nykyään vaikuttavan kuuntelijaan siinä missä musiikkikin, myös minuun. Se onko se hyvä vai huono asia niin siitä voi kans keskustella. =)

Moni myös unohtaa semmosen asian että moni bändi tällä tasolla hakee vielä sitä suuntaansa. Sitä "omaa juttua" tai miksikä ikinä sitä haluaa kutsua. Eli se, jos en nyt esimerkiksi teidän musa ei kolahda, niin se saattaa kolahtaa myöhemmin. Se tietenkin riippuu siitä, miten ryhmä lähtee kehittymään. Eli todennäköisesti tuun jatkossa kuitenkin tutustumaan teidänkin tuotoksiin vaikka se ei aiemmin iskennyt.
Werde
01.03.2009 15:04:58 (muokattu 01.03.2009 15:07:27)
Räkkipeli: Moni myös unohtaa semmosen asian että moni bändi tällä tasolla hakee vielä sitä suuntaansa. Sitä "omaa juttua" tai miksikä ikinä sitä haluaa kutsua. Eli se, jos en nyt esimerkiksi teidän musa ei kolahda, niin se saattaa kolahtaa myöhemmin. Se tietenkin riippuu siitä, miten ryhmä lähtee kehittymään. Eli todennäköisesti tuun jatkossa kuitenkin tutustumaan teidänkin tuotoksiin vaikka se ei aiemmin iskennyt.

Taivaan tosi, BFF on aikanaan perustettu lähes "taiderokkiprojektiksi" tarjoamaan metallibändeissä soittaville jäsenilleen henkireikää hieman toisenlaisissa merkeissä. Syntyvä materiaali alkoi kuitenkin pian hahmottua joksikin aivan muuksi, ja yhteinen sävel löytyi nykyisenkaltaisesta jota sitten soitellaankin aina hymyssä suin ja hyvillä fiiliksillä. Eli alkupäivistä on kohtalainen pätkä kuljettu, ja materiaali taatusti kehittyy vielä jatkossakin - joskaan mitään dramaattisia suunnanmuutoksia ei varmasti ole luvassa.

Kehitysaspektia voi lähestyä esim. kuuntelemalla myöhemmin tänään julkaistavan kipaleen ja miettiä kuinka lähellä bändin alkuperäistä "ideaa" sen kanssa ollaan :)

Rokrok.
http://www.myspace.com/bf4everband
p_ofony
01.03.2009 23:11:02 (muokattu 02.03.2009 10:15:14)

Kolmas biisi, "Sickening" linjoilla!

CHECK!!!
gear-A-holic
south_of_heaven
02.03.2009 00:01:58 (muokattu 02.03.2009 00:02:36)
Ei se haitaksikaan olis jos vokalisti päästelisi vähän enemmän noita matalataajuuksia, ne vois mun mielestä toimia paremmin. Monesti tän tyylisissä bändeissä käy niin ettei jaksa kuunnella pitkää rallikisaa kun laulaja vetää monotonisesti yhtä äänialuettaan kautta levyn. Ainakin iteltä on helvetin suuri plussa jos laulaja vaihtelee aina eri kohdissa sitä artikulointitapaansa, biisit saa uusia ulottuvuuksia siinä missä niiden aggressiokin. Teiän kaveri kun kerran osaakin, niin suosittelen lämpimästi ajatuksen ottamista hautumaan.

Tällä hetkellä en välttämättä levyä ostaisi, mutta en lähtisi pois jos livenä näkisin.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
bedlam
02.03.2009 11:07:49 (muokattu 02.03.2009 11:08:36)

Onks tää nimi tältä American Idolin tyypiltä napattu: http://www.youtube.com/watch?v=ZLnlVGJnEME
Hieno mies ja hieno biisi.
p_ofony
02.03.2009 13:14:41 (muokattu 02.03.2009 13:15:30)

Ben_D: Kivat väännöt :)

Hyvin soitettua ja tuotettua musiikkia.

Kiitoksia, hauskintahan tässä on se että tää on nauhotettu meidän reenikämpillä ja nauhottajan himassa (kumpikaan ei todellakaan ole studiota nähnytkään) kokonaan. Janne Putkisaari magic, kiitos siitä hänelle!
migreeni
02.03.2009 13:52:57

Burn
02.03.2009 14:53:29

migreeni: Olen mielipiteiden Sveitsi: http://www.geocities.com/jwmetal@sb … lobal.net/arguing_over_internet.jpg

Tämä lienee paras tapa suhtautua kenen tahansa m.nettiläisen bändiviritelmiin.
Synestesian ilmainen nettisinkku julkaistu, testaa omasi! http://synestesia.net
p_ofony
02.03.2009 15:01:58 (muokattu 02.03.2009 15:03:02)

migreeni: Olen mielipiteiden Sveitsi: http://www.geocities.com/jwmetal@sb … lobal.net/arguing_over_internet.jpg

Höpö höpö, ei pieni vääntö oo ikinä pahitteeksi, saadaan vähän viihdettä tänne harmaaseen m.net massaan! :) Eikä täällä nyt niin vakavista asioista olla jauhettu että siitä nyt kenenkään tarvisi herneitä alkaa nenäänsä keräilemään. Tyhmäähän se on, mutta hauskaa.
rakula
02.03.2009 15:20:44 (muokattu 02.03.2009 15:26:42)
Punisher: On kyllä huvittava huomata millaiseen kulttistatukseen At the Gates on noussut yhdellä keskivertolevyllä. Ehkä se oli kova juttu silloin 90-luvun puolivälissä, mutta nykyään se on tehty niin monesti ja vieläpä paljon paremminkin. Ettei threadin otsikosta lipsuttaisiin, Best Friends Forever on hyvin kuuntelukelpoista musiikkia. Enemmän kuin kaksi aiemmin mainittua bändiä.

Samaa mieltä. Jos tarkastelee koko tuotantoa, niin ei mikään kovin ihmeellinen bändi kyseessä.

Bff taasen oli munsta ihan mielenkiintoista tavaraa, laulaja kuulostaa aika erilaiselta kuin yleisesti ottaen metalcore laulajat
Ei voi lähtee jos on tullu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)