Deino 27.02.2009 19:40:57 | |
---|
p_ofony: Niin tulee, mutta miksi ihmeessä se on peruste kritiikille? Eiköhän se on tärkeintä että tekee vaan mahdollisimman hyvää matskua. Ainakin omasta mielestään. No periaatteessa se ei olekkaan peruste kritiikille, mutta kun sitä vain kuulee koko ajan paremmin (ja huonommin) tehtynä, niin korvat vaan turtuu ja haluaa jotain muuta. Se ei tietenkään tee BFF:stä paskaa. :) |
Super-Jari 27.02.2009 20:41:09 | |
---|
bonecrusher: Jaa, ei voi sitten mitään.
Hyvä vasara. Hyvin sää vedät! Jätkä vei nyt kyllä 100-0. Selkeää At the Gatesia ripoffia tämä on tarkemmin kuunneltuna. |
MetalMessiah 27.02.2009 21:03:01 | |
---|
Toimii kuin VR:n junan vessa!!! Paskat vaan kiskoille, on meinaan sen verran boforia tässä! Jatkakaa samaan malliin! Vatasen jalat, omat kädet... |
jarkkkk 28.02.2009 09:02:11 (muokattu 28.02.2009 09:46:18) | |
---|
AtG-vertaus hieman huvitti, ja kertoo mielestäni lähinnä esittäjänsä kyvystä tulkita modernin metallimusiikin vivahteita (eikä nyt edes puhuta kovin pienistä nyansseista). Tietysti AtG on enemmän ja vähemmän taustalla kaikelle modernille mätölle, mutta herranen aika.. Immortalkin on musiikillisesti lähempänä meidän touhua kuin AtG:n alavireiset pentatoniset rässiriffittelyt ;) takerrun pikkuseikkoihin joojoo. Kun kuulin the black dahlia murderia ekaa kertaa, tuli mieleeni vahvasti at the gatesin slaughter of the soul. (oon ymmärtänyt, että tästä itketään mm. jenkeissä melko urakalla. at the gatesilta kun ei saa kuullostaa.) Best friend foreveristä tulee vahvasti mieleen the black dahlia murder. Kaava on selvä. edit: tämä ei tarkoita, että näin olisi asian laita. näin ne vaan kuuluu meikäläisen korvaan. =) miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski "Haistakaa kaikki paska" -Bream |
Punisher 28.02.2009 12:04:48 | |
---|
On kyllä huvittava huomata millaiseen kulttistatukseen At the Gates on noussut yhdellä keskivertolevyllä. Ehkä se oli kova juttu silloin 90-luvun puolivälissä, mutta nykyään se on tehty niin monesti ja vieläpä paljon paremminkin. Ettei threadin otsikosta lipsuttaisiin, Best Friends Forever on hyvin kuuntelukelpoista musiikkia. Enemmän kuin kaksi aiemmin mainittua bändiä. "There is no need for torture: hell is other people."
- Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944) |
Loco happy: takerrun pikkuseikkoihin joojoo. Kun kuulin the black dahlia murderia ekaa kertaa, tuli mieleeni vahvasti at the gatesin slaughter of the soul. Mulle TBDM lähes jatkuvine sahaus & grindaus-viljelyineen (joita AtG ei viljellyt tuotannossaan lainkaan) tuo vaikutteinaan mieleen ennemminkin brutaalin dödis-osaston kuin jöötteborin, enkä kyllä SOTS-imitoinnista ole tämän bändin kohdalla törmännyt mainitsemaasi mouhotukseen toisin kuin monen muun jenkkibändin. Mutta se ei toki tarkoita etteikö ne voisi kuulostaa samalta - minä hullu taas erotan "ne miljoona" metalcore_deathmetal_mättö_whatever -bändiäkin toisistaan ja etsin vaikutteitaan vähän laajemmin kuin yhdestä ja samasta ruotsipumpusta. Mutta kuten todettua, se kuinka isoa genreä edustaa ei ole kovin hyvä arvosteluperuste. Kyllä sitä rässiäkin väänsi aikanaan muutkin kuin Metallica ja Slayer, eikä niitä siitä tuomittu. http://www.myspace.com/bf4everband |
jarkkkk 28.02.2009 17:29:43 | |
---|
Mutta kuten todettua, se kuinka isoa genreä edustaa ei ole kovin hyvä arvosteluperuste. Kyllä sitä rässiäkin väänsi aikanaan muutkin kuin Metallica ja Slayer, eikä niitä siitä tuomittu. totta. nillitänkin muotoseikoista jotka eivät asiaan edes oikeastaan liity. Itse pidin kuulemastani ja kuulen mielelläni myös lisää. miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski "Haistakaa kaikki paska" -Bream |
Räkkipeli 28.02.2009 17:51:00 | |
---|
Rakentavaa kritiikkiä: Tehkää jotain omaperäisempää kamaa. Tämä kama ei ole niin omaperäistä. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Akitus 28.02.2009 18:43:40 (muokattu 28.02.2009 18:45:41) | |
---|
^Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi v*tussa? Täällä on ilmeisesti jo kaksi bändin heeboa ilmaissut mielenkiintonsa tehdä juuri tällaista musiikkia, niin minkä helvetin takia heidän pitäisi tekemällä tehdä jotain, mitä muut eivät tee? E: Pahoittelen voimakasta kielenkäyttöä, duunissa on rankkaa. EE: Niin, ja musta tää oli ihan hyvän kuulosta mättöä. 42. "Ei ole tasapainoista tekstiä, jumalauta!" -Ylikomisario Rauno Repomies |
Räkkipeli 28.02.2009 18:48:06 (muokattu 28.02.2009 18:52:02) | |
---|
Akitus: ^Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi v*tussa? Täällä on ilmeisesti jo kaksi bändin heeboa ilmaissut mielenkiintonsa tehdä juuri tällaista musiikkia, niin minkä helvetin takia heidän pitäisi tekemällä tehdä jotain, mitä muut eivät tee? E: Pahoittelen voimakasta kielenkäyttöä, duunissa on rankkaa. EE: Niin, ja musta tää oli ihan hyvän kuulosta mättöä. Pitääkö sekin sanoa ääneen että mitä mä kirjotan niin on mun mielipiteitä? Ok. Mun mielipide: En dikkaa tätä kamaa koska sitä, mitä tää tarjoaa, saa niin monelta muultakin taholta. Itse dikkaan jutusta, jossa on jotain uniikkia, jotain mikä on vähän harvinaisempaa. Täten se on minusta mielenkiintoisempaa ja antaa enemmän syytä kuunnella sitä ja nauttia siitä. Lisätään vielä se, että hyvä musiikkihan on hyvää musiikkia. En sano, että jutun aina pitäisi olla jotain suuresti muista poikkeavaa tai uniikkia, että se olisi hyvän kuuloista ja sitä vois dikata. Kuten sanottu, makuasioita. Tämä nyt sattuu vaan olemaan sellanen alalaji, jossa omaperäisyys on enempi arvossaan kuin vaikkapa jossain toisessa lajissa. MINUN MIELESTÄNI. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Billsner 28.02.2009 19:43:17 | |
---|
JAK:in kanssa aikalailla samaa mieltä siitä miksi pyöri pitäisi keksiä uudelleen. Itsehän pidin BFF:n molemmista biiseistä ja toivottavasti tulee yhtä hyvää matskua jatkossakin. Wrapped in plastic |
p_ofony 28.02.2009 19:47:25 | |
---|
Räkkipeli: Itse dikkaan jutusta, jossa on jotain uniikkia, jotain mikä on vähän harvinaisempaa. Täten se on minusta mielenkiintoisempaa ja antaa enemmän syytä kuunnella sitä ja nauttia siitä. Näytät tykkäävän esim. Dead Shape Figuresta. Sehän on täsmälleen samanlainen bändi kun mekin (siis omasta mielestäni), eli ei todellakaan mitään mitä ei olisi ennen kuultu, mutta helvetin hyvää matskua, koska se on tehty "rakkaudesta" kyseiseen genreen, ja on juuri semmoista matskua mitä äijät ITSE haluaa vetää. Got the point? gear-A-holic |
Rhapa 28.02.2009 19:55:58 | |
---|
Eihän sitä tarvitse alkaa "varomaan" mielipiteitä, kun kyseessä onkin Suomi-bändi? Itse en oikeastaan millään tavalla ottanut kantaa musiikkiin mutta ihmetyttää henkilökohtaisuuksiin meneminen, kun mielipiteet eivät osukaan yhteen. Kyllähän jokainen voi sen mielipiteensä esittää, kun sitä täällä kerran kärkytään. Antaa kaikkien kukkien kukkia, niin sanotusti. Ja eikös se ole oikeastaan hyvä vain, jos bändi aiheuttaa näinkin paljon ristiriitaisia tunnelmia?? ;) Toivoton tapaus. |
Meadow 28.02.2009 19:56:56 | |
---|
Serious bussiness. |
Superkingi 28.02.2009 20:33:09 | |
---|
JAK: Ei ok.
Paska mielipide, anna vittu esimerkkejä BDM:n lisäksi näistä mystisistä tahoista. Miks se vitun pyörä pitää aina keksiä uudelleen. On se ny saatana jos edes yrittää esittää "kritiikkiä" sillä perusteella että kun muutkin tekee tällaista. Mites maailman 10000000 ac/dc tai jotain muuta rockikopiobändiä, meettekö niillekin kitisemään vai onko tää vaan kateutta siitä että kerrankin suomesta tulee helvetin hyvää jenkkimätön kaltaista musiikkia vai kiristääkö tampere vai mikä vittu tässä nyt on ongelma? Mä en ees ymmärrä tätä paskanpoljennan määrää mikä tähänkin on tullut. Ja Atg-heitto kertoi kaiken olennaisen, ei edes kuunnella. Emo? Tarkista tietosi ennen kuin auot päätäsi pentu.
No miksi se turpa jauhaa silti? Hevari :D !!! |
p_ofony 28.02.2009 20:50:25 | |
---|
Rhapa: Eihän sitä tarvitse alkaa "varomaan" mielipiteitä, kun kyseessä onkin Suomi-bändi? Itse en oikeastaan millään tavalla ottanut kantaa musiikkiin mutta ihmetyttää henkilökohtaisuuksiin meneminen, kun mielipiteet eivät osukaan yhteen. Kyllähän jokainen voi sen mielipiteensä esittää, kun sitä täällä kerran kärkytään. Antaa kaikkien kukkien kukkia, niin sanotusti. Ja eikös se ole oikeastaan hyvä vain, jos bändi aiheuttaa näinkin paljon ristiriitaisia tunnelmia?? ;) Ei kenenkään tarvi missään nimessä varoa sanojaan. Ihmettelin vain äänen miten jonkun suosikki bändeihin kuuluu niin paljon todella hyvää, mutta ei todellakaan omaperäisintä materiaalia kun täällä juuri semmoisen perään kovasti kuuluttaa. Enkä arvosta kommentointia tyyliin" soittakaa parempaa musaa", se ei edistä ketään. Mutta siis todellakin ilolla olen lukenut kommentteja, ei muutakun lisää tulemaan vaan! Jos näinkin moni vaivautuu kirjoittamaan jotain niin se osoittaa jo että jotain on tehty oikein. Kiitos. gear-A-holic |
Rhapa 28.02.2009 21:10:34 | |
---|
p_ofony: Ei kenenkään tarvi missään nimessä varoa sanojaan. Ihmettelin vain äänen miten jonkun suosikki bändeihin kuuluu niin paljon todella hyvää, mutta ei todellakaan omaperäisintä materiaalia kun täällä juuri semmoisen perään kovasti kuuluttaa. Enkä arvosta kommentointia tyyliin" soittakaa parempaa musaa", se ei edistä ketään. Mutta siis todellakin ilolla olen lukenut kommentteja, ei muutakun lisää tulemaan vaan! Jos näinkin moni vaivautuu kirjoittamaan jotain niin se osoittaa jo että jotain on tehty oikein. Kiitos. Jeps, no lähinnä tuohon Jakin kommenttiin viitaten... Kerkesit vain väliin.. Toivoton tapaus. |
Jesus_Plastica 28.02.2009 22:51:43 | |
---|
Kyllähän tuota parin kaljan jälkeen kuuntelee. Ja sehän on selvää että bändi tekee sellaista musaa mistä itse pitää, jos siitä sattuu joku muukin pitämään niin se on varsin positiivista. (Tietysti mainstream bändeillä tämä menee täysin toisinpäin) |
Akitus 28.02.2009 22:58:21 (muokattu 28.02.2009 23:00:15) | |
---|
Räkkipeli: Pitääkö sekin sanoa ääneen että mitä mä kirjotan niin on mun mielipiteitä? Ok... Tästä ei ollutkaan kyse, totta kai se oli selvää, että kyseessä oli sun mielipide. Sen, että se oli sun mielipide ei pitäisi kuitenkaan estää ketään kyseenalaistamasta sitä, etenkin kun sen julkisesti esität. Enkä olisi muutenkaan vaivautunut kirjoittamaan, mutta "rakentavaa kritiikkia: tehkää jotain omaperäisempää kamaa" oli sen verran vittumainen heitto, että kynnys ylittyi.. Eikä mun pointti ollutkaan kohdistettu ainoastaan sun mielipiteeseen vaan koko tätä keskustelua vaivanneeseen omaperäisyysfiksaatioon, jonka mukaan kaikki, mikä ei ole sitä maailman ainointa, on lähtökohtaisesti roskaa. E:lainaus korjattu 42. "Ei ole tasapainoista tekstiä, jumalauta!" -Ylikomisario Rauno Repomies |
Lego 01.03.2009 03:32:46 | |
---|
Ja eikös se ole oikeastaan hyvä vain, jos bändi aiheuttaa näinkin paljon ristiriitaisia tunnelmia?? ;) Sehän on just parasta, saatiin itekkin täysosuma arviois ja sitten täyslyttäys. Ei ainakaan välimallin arvostelu eli 3/5.... |