Aihe: Taas meni hyvä mies musiikin saralta
1 2 3
Tankero
19.03.2008 13:39:29
R.I.P. Suosikki merkitsi jotain suurta silloin kasvun aikana mitähän olin 11-12v. Jutut Pink Floydista ja Led Zeppelin ja Yes-yhtyeistä ja kotimaisista Hurriganesista, Royalsista ja Wiguista johdattivat myöhemmin Musa-lehteen ja Soundiin ja joihinkin ulkomaan julkaisuihin. Kiitos Jyrki työstäsi ja urastasi... ei tuo ihan merkityksetön ollut... ainakaan mulle.

Samankaltaisia juttuja tulee mieleen. Treenikämpän seinällä on Suosikin isokuva Led Zeppelinistä, jostain vuodelta -70.

R.I.P.
Varmasti, vissiin.
Tankoprinssi
19.03.2008 18:44:17

Suosikit luin ahmimalla kannesta kanteen 70-luvun puolivälin paikkeilla, myöhemmin kaikki kirjansa.

Samoin minä. Muutaman kerran jopa tapasinkin.

Kyllä meni hyvä ja kovakuntoinen mies yllättäin.R.I.P.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
jeppeq
19.03.2008 21:42:16
Henkilö, joka olisi ollut mukava tavata.
Ei tullut mahdollisuutta tässä elämässä.
Persoona, joka vei paljon suuria kokemuksia mennessään.
Hattu päästä ja hetken hiljaisuus muistolleen.
pekkajau
19.03.2008 22:07:19
Kaikki "Jyräyksen" kirjat olen lukenut ja eipä ole yhtään tarvinnut kesken jättää tylsyyden takia! Kiitos Jyrki!
Minä olen "hauska"!
rahvas
20.03.2008 08:37:43
Juuri katsoin uutisista, iso vaikuttaja. R.I.P. Viime viikolla nukkui ikuiseen uneen näyttelijä Mauri Kuosmanen, meidän J+J teatterin ohjaajan Juha Kuosmasen veli.
Viikatemies on korjannut parin viime vuoden aikana huolestuttavasti satoa.

Hyvää matkaa molemmille. Näistä Mauri oli tutumpi.. yhden kevään ja kesän hänen ohjauksessaan aikanaan paikallisessa kesäteatterissa tuli sählättyä. Jämäkkä mutta leppoisa kaveri. Pelkkiä hyviä muistoja.

Tänään oli uutisissa että "Idols-Mia" eli Mia Permanto oli löydetty kotoaan kuolleena. Heti tuli mieleen Mandi Lammen kuolema muutaman viikon takaa... kumpikin lähtivät aivan liian nuorina, kahdenkympin korvilla. Sen vielä jotenkin ymmärtää että 60+ herrasmiehet, jotka eivät ehkä aina eläneet terveellisintä mahdollista elämää (= viihdeala) tulevat tiensä päähän, mutta että noin nuoret tytöt... Rauhaisaa lepoa myös heille.
"Oot sä se tyhmä basisti?"
Sertzo S
20.03.2008 09:27:13 (muokattu 20.03.2008 09:27:52)
Jotenkin minua kiusaa nuo jotkut kommentit kuolemisien jälkeen, että sitten taivaassa muka hengataan mm. isossa pändissä ja jne. Tuntuu monin osin näilläkin palstolla tuo kovinkin teennäiseltä ja etenkin jonkun julkisen ihmisen äkillisen poismenon johdosta. Itse en vakavissanikaan moisiin taivaallisiin iloihin usko. Ateisti uskoo vain siihen, ettei vaan usko. Toivottavasti en loukannut tällä ketään uskossaan, mutta tämän näkemykseni halusin tähän vain todeta.
Coelhinho21
20.03.2008 12:17:37

Tänään oli uutisissa että "Idols-Mia" eli Mia Permanto oli löydetty kotoaan kuolleena.

Tuohon uutiseen mut tänään herätettiin.. että voi ...! Hänen kanssaan kerkesin jokusen keikan tehdä. Mielessä lähinnä: "Niin turhaa." :-(
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
sutikomppi
22.03.2008 00:05:15 (muokattu 22.03.2008 00:05:51)
Kun olin nuorempi kuin nyt ja Suomi kuitenkin eli ja oli aika harmaan itänaapurin pihdeissä. Suosikki loi kuvaa nuorisokulttuurista ja rytmimusiikin uusista tuulista ympäri maailmaa. Lehti auttoi Suomalaista rockia etenemään ja ylöspäinkin. Jyrki tyrkki suosikillaan kai meitä kaikkia soittajia kohti parempaa komppia !!

12 tahdin hiljaisuus miehen muistoksi.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
ronkeli
03.04.2008 11:03:15
Jyrki Hämäläisen siunaustilaisuus oli eilen:

http://www.iltasanomat.fi/videot/uutiset/1513656
Tankero
03.04.2008 13:48:42
Jotenkin minua kiusaa nuo jotkut kommentit kuolemisien jälkeen, että sitten taivaassa muka hengataan mm. isossa pändissä ja jne. Tuntuu monin osin näilläkin palstolla tuo kovinkin teennäiseltä ja etenkin jonkun julkisen ihmisen äkillisen poismenon johdosta. Itse en vakavissanikaan moisiin taivaallisiin iloihin usko. Ateisti uskoo vain siihen, ettei vaan usko. Toivottavasti en loukannut tällä ketään uskossaan, mutta tämän näkemykseni halusin tähän vain todeta.

Olen täysin samoilla linjoilla.
Varmasti, vissiin.
Anonymous-jazz
03.04.2008 14:00:25

Kuolema on ihmisille tabu aihe koska se pelottaa heitä. Itse en usko koko kuolemaan jos sielusta puhutaan kun tässähän se on jokaisen ruumiin sisällä koko ajan. Mutta kuitenkin pakko nostaa hattua kaikille ateisteille sillä jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Tankero
03.04.2008 16:59:57
Kuolema on ihmisille tabu aihe koska se pelottaa heitä. Itse en usko koko kuolemaan jos sielusta puhutaan kun tässähän se on jokaisen ruumiin sisällä koko ajan. Mutta kuitenkin pakko nostaa hattua kaikille ateisteille sillä jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin.

Mua ei kuolema pelota tippaakaan.
Jännittyneenä odotan, että kerrot missä tässä se sielu sijaitsee.
Mitähän hatunnostonarvoista ateismissa on. Normaalia järjen käyttöä taikauskon sijaan.
Varmasti, vissiin.
baron
03.04.2008 17:51:07 (muokattu 03.04.2008 17:51:59)

Musta on ihan järjetöntä pelätä asiaa jolle ei voi mitään, me kaikki tullaan kuolemaan, meidän kaikki tutut tulee kuolemaan, meidän kaikki rakkaat, läheiset, vihamiehet, mitä niitä on, tulee kuolemaan, järjestystä emme tosin vielä tiedä.

Musta ois paljon hirveämpää, jos emme kuolisi, vaan tulisi raihnaammaksi ja raihnaammaksi, kipuja, kärsimyksiä, joista ei pääsisi eroon.

Mitä tekemistä kuolemisella ja ateismilla on toistensa kanssa? Ihan saman verran kuin uskovaisella ja ateistilla.

Mä tykkään kuolemasta, senkun aletaan keskustelemaan!
Ei, en ole tanssimuusikko!
Sertzo S
03.04.2008 18:09:41 (muokattu 03.04.2008 18:11:08)

Mä tykkään kuolemasta, senkun aletaan keskustelemaan!

Aloitan osaltani:

Kun rinta korahtaa, perse porahtaa,
kuolemme pois kuin meitä ollutkaan ei ois.
Mistelli
03.04.2008 19:22:55
Jaa. Minä olisin kyllä mielummin tykännyt ,että tässä aiheessa olisi keskusteltu Jyrki Hämäläisestä. Luulisi kyllä muusikoilla olevan jotain mukavia juttuja hänestä.
Sertzo S
03.04.2008 19:37:03
Jaa. Minä olisin kyllä mielummin tykännyt ,että tässä aiheessa olisi keskusteltu Jyrki Hämäläisestä. Luulisi kyllä muusikoilla olevan jotain mukavia juttuja hänestä.

Joillakin varmaan onkin, eikä niitä tarvitse kaikkia esille tuodakaan
Uusi ja varmasti mielenkiintoinen keskusteluaihe voisi olla esim. Tanssimuusikko ja kuolema!?
Aloitetaan vasta synkeänä syksynä. Keväthän on uuden elämän alkamisenn aikaa, mutta joillekin toki huhtikuu voi olla kuukausista julmin monin eri pulmin.
pekkajau
03.04.2008 22:42:29
Jyrki Hämäläinen teki mittavan ja monipuolisen elämäntyön ja myötäeli aika monta tähtihetkeä, joihin ihan tavallisilla tikanheittäjillä ei ole koskaan mitään mahdollisuutta!
Minä olen "hauska"!
baron
03.04.2008 23:03:30

Mä uskallan sanoa ruman sanan niinkuin se on: Tuntematta jätkää mutta kuitenkin arvostaen hänen elämäntyötään niin viimeisissä lehtiartikkeleissa näytti siltä että parempi mennä pois, vielä kunniakkaasti.
Ei, en ole tanssimuusikko!
pekkajau
03.04.2008 23:09:42
Mä uskallan sanoa ruman sanan niinkuin se on: Tuntematta jätkää mutta kuitenkin arvostaen hänen elämäntyötään niin viimeisissä lehtiartikkeleissa näytti siltä että parempi mennä pois, vielä kunniakkaasti.

Niinhän se Aatunkin loppu oli siellä jossain bunkkerissa.
Minä olen "hauska"!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)