Aihe: Iskelmästarojen managereista
1 2 3 4 5 6 7 8
paice60
18.03.2008 20:28:14
Nythän täällä puhutaan ihan paskaa veroasioista ja työntekijän maksuista.

sosiaaliturvamaksu on työnantajan maksu, sitä ei maksa työntekijä.
"liimisprosentit" lasketaan yleensä "suurimmasta summasta" heti kakun päältä.

Niin täällä kyllä puhuttiin juuri tuosta että liimis maksaa noi sen maksut ja työntekijä omansa. Tämä ei kuulemma ole totetunut kaikilla firmoilla. Olivat ottaneet työntekijän brutosta vielä noi heidän maksunsa. Ei täällä muuta paskaa ole puhuttu.
Vittu näitä hommia.
Mandoman
18.03.2008 20:35:54
Suomen Yrittäjien nettisivulla on laskuri, jolla voi laskea työnantajan kokonaiskulut ja palkansaajan käteen jäävän tulon:

http://www.yrittajat.fi/sy/calculus … Calculators?OpenForm&SalaryCalc
Ölövinä ollaan silleen kissannäköisenä eikä välitetä mistää turhasta. (Uruttaja, Patela)
jeppeq
18.03.2008 20:39:11
Niin täällä kyllä puhuttiin juuri tuosta että liimis maksaa noi sen maksut ja työntekijä omansa. Tämä ei kuulemma ole totetunut kaikilla firmoilla. Olivat ottaneet työntekijän brutosta vielä noi heidän maksunsa. Ei täällä muuta paskaa ole puhuttu.

Ai, no sitten en vaan sisäistäny tarpeeks tarkkaan tarinaa.
EP
18.03.2008 20:40:11
Suomen Yrittäjien nettisivulla on laskuri, jolla voi laskea työnantajan kokonaiskulut ja palkansaajan käteen jäävän tulon:

http://www.yrittajat.fi/sy/calculus … Calculators?OpenForm&SalaryCalc

Juu, jossain verottajan sivulla on se "laskuri" millä voi itse maksaa nuo kulut jos on satunnaisia työnantajamaksuja!

..en nyt taas löytäny sitä mistään, joskus sen tännekin laitoin
eskoensio
18.03.2008 20:55:05

Rahat ei riitä jukulauta. Jos valitat keikat loppuu, olen kuullut sellasenkin että artisti maksaa vielä omistakin jonkun prossan käteen jäävästä mananagerille että saa keikkoja.
uruttaja
18.03.2008 21:13:36
Rahat ei riitä jukulauta. Jos valitat keikat loppuu, olen kuullut sellasenkin että artisti maksaa vielä omistakin jonkun prossan käteen jäävästä mananagerille että saa keikkoja.

Tuommosia valittajavelliperseitä vaan lisää tälle alalle, niin mennään vielä syvemmälle suohon.

Anna vaan toimistolle periksi, ne osaa pyytää heti kohta lisää. Ne on ihan niillä töin.
häläppääjä
18.03.2008 21:18:03
Tuommosia valittajavelliperseitä vaan lisää tälle alalle, niin mennään vielä syvemmälle suohon.

Anna vaan toimistolle periksi, ne osaa pyytää heti kohta lisää. Ne on ihan niillä töin.

Tottuuven sanot jälleen..kuulin muuten semmosenki homman, että ohojelmatoimisto järkkäs tutun pändin listoiltaan, että kaverin pändi sais niittenki keikat.Siinä päntisä joka joutu myynnistä pois häpäs rumpari ja toimistolle ei käyny se, että vielä parempi tyyppi ois tullu tilalle.Oon muuten jo vähä hmm... hiivasa ei taho älli pelata
Sama
EP
18.03.2008 21:29:02
Kyllä mä tunnen melko läheisesti erään tapauksen jossa eräs "liimis" ei maksanut muusikolle lain mukaisia palkkoja ja sen jälkeen kun hän (tämä muusikko) alkoi asiaa ajamaan virallisten tahojen kautta, niin keikkoja/työtilaisuuksia ei enää tarjottu (ei muutkaan "liimikset") :/
paice60
18.03.2008 21:32:37
Kyllä mä tunnen melko läheisesti erään tapauksen jossa eräs "liimis" ei maksanut muusikolle lain mukaisia palkkoja ja sen jälkeen kun hän (tämä muusikko) alkoi asiaa ajamaan virallisten tahojen kautta, niin keikkoja/työtilaisuuksia ei enää tarjottu (ei muutkaan "liimikset") :/

Kyllä minä olen muutaman kerran joutunut hakemaan liksat liiton kautta ja tässä sitä vielä vaan keikkaillaan.
Vittu näitä hommia.
mack the knife
18.03.2008 21:45:56

Voi olla, että mäkin tunnen tuon tapauksen.
COVS n:o 1. Voihan sen noinkin soitaa.
uruttaja
18.03.2008 22:06:45

On näitäkin tapauksia. Siinäpä sitä sitten saa tasapainoilla.

Jokaisen pitää pystyä itse päättämään ainakin seuraavat asiat. Onko mua kusetettu? Uskallanko vaatia mulle kuuluvat sovitut palkat vai en? Kuinka laajasti se maksujen laiminlyöjä on verkottunut muiden toimistojen kanssa?. Mitä perintähommasta seuraa itselle jne. Kuinka paljon se vaikuttaa bändikavereiden keikkoihin jne.

Joku on joskus sanonut, että niin kauan kun siihen sulta kusetetun keikan tilalle löytyy joku toinen soittaja tekemään sen kusetushintaisen duunin, voi olla aika vittumaiset seuraukset siitä että alkaa periä saataviaan.
paice60
18.03.2008 22:08:38
On näitäkin tapauksia. Siinäpä sitä sitten saa tasapainoilla.

Jokaisen pitää pystyä itse päättämään ainakin seuraavat asiat. Onko mua kusetettu? Uskallanko vaatia mulle kuuluvat sovitut palkat vai en? Kuinka laajasti se maksujen laiminlyöjä on verkottunut muiden toimistojen kanssa?. Mitä perintähommasta seuraa itselle jne. Kuinka paljon se vaikuttaa bändikavereiden keikkoihin jne.

Joku on joskus sanonut, että niin kauan kun siihen sulta kusetetun keikan tilalle löytyy joku toinen soittaja tekemään sen kusetushintaisen duunin, voi olla aika vittumaiset seuraukset siitä että alkaa periä saataviaan.

Onhan se näinkin mutta tiettyjä juttuja ainakaan minä en siedä. Työstä täytyy saada siihen kuuluva palkka.
Vittu näitä hommia.
uruttaja
18.03.2008 22:10:19
Onhan se näinkin mutta tiettyjä juttuja ainakaan minä en siedä. Työstä täytyy saada siihen kuuluva palkka.

Kukapa tuosta nyt voisi olla eri mieltä.
Coelhinho21
18.03.2008 22:45:10

Ja omaa musaa soittavia liian vähän vai?

Jos lasketaan nimiartistit tästä pois ja pitsakaljapalkalla kuppiloissa vetävät. Niin uskallan veikata, että aikalailla vähemmistöön jää omaa musiikkiaan soittelevat bändit peruskuppilakeikoilla.
Ei nimekkäälle pumpulle on vain yksinkertaisesti helpompi myydä keikkaa, kun mainostaa sen vetävän humppaa tai ceeceeärrää tai parhaimmillaan sekäettä. Valitettavasti tuppaa päättymään neuvottelut lyhyeen, jos mainostaa: "Se bändi soittaa omaa musaa." vaikka kuinka sitä "omaa musaa" kehuis.
Sellaiset vain nämä markkinat on. Saa toki korjata jos olenkin väärässä luulossa.
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
Meisseli
18.03.2008 23:43:47

..Keikoilla by the way tuntuu törmäävän -jos ihmisten juttuja kuuntelee- vaikka minkälaisiin (omasta mielestään) merkittävän uran tehneisiin staroihin, joilta on juuri tulossa levy ja konserttikiertue. Melko monella yleisön joukossa on myös absoluuttinen sävelkorva.. ;)

Kuulemma eräs kohtuullisen matalan rekkarin omaava iskelmätähtemme lämmittelee äänensä bohemian rhapsodyllä.. näin eräs "henkilökohtainen ystäväturakainen" kertoili :)
"Pane pienemmälle sitä pumputinta!" www.strangefruit-band.net www.pippalot.com www.ketolajawitikainen.com
baron
19.03.2008 00:40:05

Joka tapauksessa mun keikan tilaajat haluaa tietää sen summan, jonka ne joutuu maksamaan niin että soittoa tulee, niitä ei kiinnosta mitä siihen kuuluu. Mun ongelma on hankkia sellainen Y-tunnuksen omaava laskuttaja, jolle ne voi maksaa summan ilman työnantajavelvoitteita.
Sitten mun ja laskuttajan välinen ongelma on miten se siirtyy laskuttajalta mulle.
Ei, en ole tanssimuusikko!
Anonymous-jazz
19.03.2008 01:54:53 (muokattu 19.03.2008 01:55:20)

Tanssimusa-alalla on kanssa sellainenkin paskapuoli että jos turakainen x ei saakaan pesää sinä iltana niin hän hyvin usein käy haukkumassa bändin ravintoloitsijalle jolloin ravintoloitsija saattaakin perua seuraavan sovitun keikan ja maksaakin vain puolet sovitusta sopparista. Siinä taas sitten liiton puhelimet soivat ja liiton juristi liimisten perään.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
uruttaja
19.03.2008 07:49:50
Tanssimusa-alalla on kanssa sellainenkin paskapuoli että jos turakainen x ei saakaan pesää sinä iltana niin hän hyvin usein käy haukkumassa bändin ravintoloitsijalle jolloin ravintoloitsija saattaakin perua seuraavan sovitun keikan ja maksaakin vain puolet sovitusta sopparista. Siinä taas sitten liiton puhelimet soivat ja liiton juristi liimisten perään.

Älähän jauha poika paskaa.
KoskPaavo
19.03.2008 09:44:06
Minäkin tunnen ihan läheisesti montakin sellaista. Tännekin kirjoittelee..

No niin kirjoittelen
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)