Aihe: Kuolevatko levy-yhtiöt?
1 2
Neljä Ruuvia
07.11.2007 12:06:30
emmä näistä ismeistä tiedä... ( edit: mikä muuten on sinun kontribuutiosi itse aiheeseen??)

Mä teen musaa,se on mun kontribuutio.
- -
yleensä leimaamista käytetään jos ei argumenteilla pärjää...

En mä mitään halunnut leimata. Mä mietin vaan millä arvoilla sä pelaat.
Mä kannatan vallitsevaa yhteiskuntajärjestystä. Sä oot leimannut mut vaikka miksi näissä teosto kysymyksissä.

Levy-yhtiöden on vähän vaikea toimia kun jotkut muut media tahot ovat päättäneet että niitten varastoiden ovat saa murtaa ja sieltä saa hakea minkä tahansa levyn. Joka tapauksessa noita toimijoita tarvitaan ja nyt sen laskun saa maksaa artisti kustannussopimuksina,t-paitoina,yms.

Onko sit nyt kivaa?

Pääasia on että datalanka hehkuu.
reos
07.11.2007 12:44:36
Pääasia on että datalanka hehkuu.

Eiku pääasia on se että kulttuuria tehdään ja levitetään ja se että tekijä saa omasta mielestään sopivan korvauksen työstään kuten levittäjäkin.
basso / 2 vuotta. Lyömäsoitin se on eikä keräilytavara.
Notefix
07.11.2007 12:51:55

Onko sit nyt kivaa?

Ei varmaan, mutta minkäs teet.

Jengi nyt ei vaan halua enää maksaa musasta ja pakolla & syyllistämällä ei tuloksia synny.
"Layers of layers of shit!"
hevihirmu
04.02.2008 14:40:27
Kyllä tuntemattomat bändit edelleen tarvitsevat taustalleen enemmän resursseja omaavan tahon, jolla on voimaa/ valuuttaa työntää bändin tuotos mediaan ja jakelukanaviin (imua näissä kanavissa harvoin esiintyy, valitettavasti).

Eikö se periaatteessa ole aivan turhaa työntää mediaan mitään, mikä ihmisiä ei kiinnosta? Ei siihen kiinnostavuuden ja tunnettuuden luomiseen mitään isoa levy-yhtiötä tarvita (joka tekee artistin tunnettuuden eteen ihan mitä vaan artisti haluaa, koska se sitten kuitenkin recoupataan artistilta jossakin välissä;=)

Nykyään on mahdollista luoda tunnettuus itse, levittää musiikkiaan itse, ja kerätä vieläpä merchandisesta ne rahat itse. Jos raha tulee muovinpalasten myynnistä niin huonosti saattapi käydä. Tärkeintä on se, että saadaan bändin nimi ihmisten tietoisuuteen, biisit radioon jne.

Ja tätäkin voi tehdä itse.
hevihirmu
04.02.2008 14:43:37
Jengi nyt ei vaan halua enää maksaa musasta ja pakolla & syyllistämällä ei tuloksia synny.

Niin tai siis, jengi ei enää halua maksaa muovinpalasista, joille musa on tallennettu.
kimurantti1
05.02.2008 12:12:47 (muokattu 05.02.2008 12:13:24)
Eikö se periaatteessa ole aivan turhaa työntää mediaan mitään, mikä ihmisiä ei kiinnosta? Ei siihen kiinnostavuuden ja tunnettuuden luomiseen mitään isoa levy-yhtiötä tarvita (joka tekee artistin tunnettuuden eteen ihan mitä vaan artisti haluaa, koska se sitten kuitenkin recoupataan artistilta jossakin välissä;=)

Nykyään on mahdollista luoda tunnettuus itse, levittää musiikkiaan itse, ja kerätä vieläpä merchandisesta ne rahat itse. Jos raha tulee muovinpalasten myynnistä niin huonosti saattapi käydä. Tärkeintä on se, että saadaan bändin nimi ihmisten tietoisuuteen, biisit radioon jne.

Ja tätäkin voi tehdä itse.

Kerro ihmeessä pari esimerkkitapausta, jotka ovat näin onnistuneet tekemään, ja miten moinen on onnistunut. Siis artisteja, jotka ovat tehneet itsensä tunnetuiksi hoitamalla ilman ulkopuolisia tahoja oman markkinointinsa, saaneet biisinsä radioon ja mahdollisesti vielä tienanneet sillä oikeasti jotain.
pimp
05.02.2008 17:02:00 (muokattu 05.02.2008 17:05:11)
tää on kato nyt suhteellista ku eletään informaatioaikakautta. mikä ennen oli marginaalimusaa on nykyään marginaalimusaa - joka on yhtaikaisesti kaupan jokaiselle verkon äärellä sohivalle musadiggarille. aika on tullut sen kun oikeasti hyvää musaa tekevät voivat myydä omaehtoisesti massamarkkinoille halutessaan .

ainoa ketä musiikin nettilataus vahingoittaa on mcdonalds-artistit joiden myynti perustuu siihen että niiden kuuntelijoilla ei ole muita vaihtoehtoja.

niijoo... pointti unohtu. siis ei pelkällä netillä kukaan yksin maailmanmaineeseen nouse, aina se vaatii peeärrää ja ihan suoraa huoraamista. netti, varsinkin tulevaisuudessa, tarjoaa varmasti edes jonkinlaisen tulonlähteen monille.
JoKo
13.02.2008 12:45:19
jengi ei enää halua maksaa muovinpalasista, joille musa on tallennettu.

Eiköhän se ole se sisältö mikä siinä muovinpalassa maksaa.

Jengi ei halua maksaa musiikista, mutta on mukisematta valmiita maksamaan iPodeista, multimediakännyköistä, taulutelevisioista yms. viihde-elektroniikasta vaikka mitä. Ne kaikki ovat aika turhia muovinpalasia ilman sisältöä.
Leikari
13.02.2008 13:09:32
Jengi ... on mukisematta valmiita maksamaan iPodeista, multimediakännyköistä, taulutelevisioista yms. viihde-elektroniikasta vaikka mitä.

joojooo, mutta ne on todellisia

;-)
Epämuusikko
19.02.2008 10:48:44 (muokattu 25.02.2008 12:19:56)
joojooo, mutta ne on todellisia

;-)

"You can't clean weed on an mp3", sanoi Moses Avalon. Perkele. liquid music wtf?
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Danko
19.02.2008 11:18:48

midu-hinta 8-9 euroa uudeksi levyn hinnaksi ja joku 5,90 vois olla se mid-price.
sitten vielä jos potin jakamiseen saatais jotain muuta tolkkua kuin:

8% artisti
49% levy-yhtiö
8% valmistus
5% kuljetus
30% jälleenmyyjä
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Jaava
07.03.2008 22:28:28
8% artisti
49% levy-yhtiö
8% valmistus
5% kuljetus
30% jälleenmyyjä

Mä tavallaan ymmärrän, miksei tässä ole järkeä. Kuitenkaan en nyt kovin äkkiä keksi parempaa systeemiä.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Torniojaws
09.03.2008 14:39:17 (muokattu 09.03.2008 14:40:48)

Kerro ihmeessä pari esimerkkitapausta, jotka ovat näin onnistuneet tekemään, ja miten moinen on onnistunut. Siis artisteja, jotka ovat tehneet itsensä tunnetuiksi hoitamalla ilman ulkopuolisia tahoja oman markkinointinsa, saaneet biisinsä radioon ja mahdollisesti vielä tienanneet sillä oikeasti jotain.

Meshuggah nyt ainakin, vaikka soittaa hyvin marginaalista musiikkia. Jos en nyt väärin muista, niin Metallicakin on tainnut hoitaa hommat hyvin pitkälle itse Elektran kanssa?
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
reos
09.03.2008 20:09:12
Meshuggah nyt ainakin, vaikka soittaa hyvin marginaalista musiikkia. Jos en nyt väärin muista, niin Metallicakin on tainnut hoitaa hommat hyvin pitkälle itse Elektran kanssa?

_Siis artisteja, jotka ovat tehneet itsensä tunnetuiksi hoitamalla ilman ulkopuolisia tahoja oman markkinointinsa, saaneet biisinsä radioon ja mahdollisesti vielä tienanneet sillä oikeasti jotain._

niin että en tiedä, väittäisin että kovat koneet on meskukkasillakin ollut. Tai ainakin kehtaisin väittää että Nuclear Blast jonkin verran tehnyt asian eteen että saisi levyistä omansa pois.
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
Torniojaws
09.03.2008 23:06:24

niin että en tiedä, väittäisin että kovat koneet on meskukkasillakin ollut. Tai ainakin kehtaisin väittää että Nuclear Blast jonkin verran tehnyt asian eteen että saisi levyistä omansa pois.

Kovasti aina haastatteluissa puhuvat kuinka pitävät kaikki asiat omissa käsissä, eivätkä luovuta mitään ulkopuolisten hoidettavaksi.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
reos
10.03.2008 11:02:47 (muokattu 10.03.2008 11:03:51)
Kovasti aina haastatteluissa puhuvat kuinka pitävät kaikki asiat omissa käsissä, eivätkä luovuta mitään ulkopuolisten hoidettavaksi.

En väitä vastaan, mutta väitän että eivät ole kaikkea promoa itekseen tehneet. Siis oletan että tässä keskustelussa oli se pointti että yksikään orkesteri ei ole noussut suuren yleisön tietoisuuteen ilman ulkopuolista apua. Juuri toi promootio, keikkamyynti ja muut säädöt luulisin olleen levylafkan hommia, saatan olla väärässä. Joskuitenkin ovat pojat hoitaneet hommat itse niin minkä ihmeen takia ovat lafkalla?

EDIT: Siis artisteja, jotka ovat tehneet itsensä tunnetuiksi hoitamalla ilman ulkopuolisia tahoja oman markkinointinsa...
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
L.Ruoska
15.03.2008 14:41:11

Jengi ei halua maksaa musiikista, mutta on mukisematta valmiita maksamaan iPodeista, multimediakännyköistä, taulutelevisioista yms. viihde-elektroniikasta vaikka mitä. Ne kaikki ovat aika turhia muovinpalasia ilman sisältöä.

Eikai levy-yhtiöt kuolleet siihenkään kun jengi nauhoitti biisejä kasetille? Päin vastoin, olisi jääneet monet bändit (joiden cd:tä ostin kymmenen vuotta myöhemmin) kuulematta jos teinipojat ei nauhottelisi kasetteja. Olisin tietysti halunnut ne levyt omakseni, mutta priorisoin rahan käytön vähän eri kohteisiin. Kuten esim. stereoihin. Nyt homma on sama mutta musa on digitaalista ja soittimet korttipakan kokoisia ja pienempiä =)

Veikkailisin että homma siirtyy enemmän johonkin kuukausimaksusysteemiin, jossa iPodin tai muun omistajalla tarttee olla jokin maksullinen lupa ladata musaa jota saa sitten kuluttaa mielin määrin. Tottakai piraatteja on ja tulee olemaan niin kauan kun musiikkia kuunnellaan korvilla. Jos sitä voi kuunnella niin voihan sitä analogisesti silloin nauhoittaakin, vaikka olis mitkä DRM ja muut kopioinninestojärjestelmät siinä digitaalisessa muodossa.

Levy-yhtiöt tulee kehittämään hirveät määrät erilaisia ostohoukuttimia ja tarjouksia digitaalisesta musiikista, veikkaan mä. Tietysti niitä tuetaan jatkuvasti anti-piratismimenetelmillä, mutta niin kuitenkin että kyse ei oo enää siitä että miten kiertää lakia vaan *miksi* ylipäätänsä kiertää jos musiikki on niin edullista että sitä on varaa kuunnella. Mäkin itseasiassa tuossa joitain vuosia sitten ostin alkuperäisen Windowsin =) Ei tarvii aina laittaa crackejä ja menee kaikista alkuperäisyystesteistä läpi ja voi päivittää huoletta jne. Hetki meni ja ostin muutaman muunkin ohjelman kun toimitus hoituu nykyään netissä ja parinkymmenen euron maksu luottokortilla. Helppoa ja nopeeta. Jos homma tehdään tarpeeksi helpoksi ja näennäisen edulliseksi niin kyllä ihmiset maksaa, uskon.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
iku.tukiainen
15.03.2008 22:22:31
Minä toivoisin että osa isoista yhtiöistä joutuisi ainakin tosissaan ahdinkoon miettimään syntejä syviä, lisäksi myös radiot jotka ovat aivan selvästi kytköksissä niihin, mutta niin kauan kun Urpo tai Liisa ostaa heti tuotteen kuuntelematta sisältöä edes vähän ja jota mainostetaan volyymilla, ei ole toivoakaan bisneksen horjumisesta, ja oppiihan Urpo ja Liisa myös netistä tilaamaan mp3 formaatissa tuotteen.Musiikki on nykyäänkin ikäänkuin matkimisen matkimisen matkimista, artisteja ja soittajia on enemmän kuin kansalaisia, joten ei kai täällä voi kaikki toistensa levyjä ostaa, mutta Urpo ja Liisa voi ostaa ne kaikki....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)