Aihe: (Konkka?)mikkiä viuluun, lauluun ja haitariin..
1 2
aimotuska
27.10.2007 15:17:16 (muokattu 27.10.2007 18:12:48)
Tämä on nyt sitten väärässä threadissa, väärällä alueella ja ehkä väärällä saitillakin ;)

Voisitko mitenkään pidättäytyä postaamasta asiaasi jokaiseen ketjuun kahteen kertaan?

...jaaritusta hiihdosta, traktoreista, sukkahousuista, putkenpätkistä ja miten kaiken voi tehdä itse

Harvaa meistä kiinnostaa paljoakaan alkaa jokaiselle kysyjälle ja nillittäjälle ERIKSEEN kahlaamaan koko nettiä läpi, tekemään kaiken kattavaa hintavertailua ja kehittelemään jotain tee-itse-säästä-tapa-itsesi-sähköiskulla-ohjeita. Joka kerta, jokaiselle kysyjälle erikseen, eriteltynä, jäsenneltynä hinnan, laadun ja kuun asennon mukaan.

Kysyjä kysyi ja sille vastattiin. Näytti, että vastaukset kelpasi. Jos ei vastaukset olis kelvanneet, niin lisää kysymystä vaan kehiin. Tarjottiin myöskin toisenlaisia ratkaisuja. Mikä ihme siinä on sun mielestä niin väärää tai nillittämisen arvoista? Jos ei neuvo tunnu omasta mielestä toteuttamiskelpoiselta, niin ei se oo niin vakavaa.

DIY-osastoakin tarjoillaan hyvin monesti esimerkiksi piuhojen teossa, mutta siitäkin jonkun valopään pitää aina loukkaantua.

Ja toisekseen, onko sekään nyt erityisen auttavaa, että sä tarjoilet jotain vesijohdosta tehtyä hasardiständiä tälle kysyjälle?

Kuka osaisi vastata siihen, mikä on hinta-laatu -suhteeltaan paras?

Maailmassa ei ole olemassa sellaista mikkiä, joka maksaisi x euroa ja sopisi kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin. Ei, vaikka kenelläkään ei olis varaa sitä mikkiä hommata.

Minusta tuntuu, että osa etsii halpaa, mutta riittävän hyvää.

Juupati juu, kerropa mulle ekaksi mikä on riittävän hyvä? Ja kun oot kertonu, mikä on SUN mielestä riittävän hyvä, niin kerro myöskin, mikä on riittävän hyvä Pertin mielestä? Entäs Jannen? Eskon? Päivin? Irman? Johnin? Ahmadin?

Loput kalliista sitä parasta.

Ja pah. Luuletko, että työkseen äänihommia tekevät ostelee kalliita mikkejä ihan vaan siksi, kun ne pystyy niitä ostamaan?

Tiedän, että tämä on ikuisuuskysymys.

Miksi sitten kysyit? :)
Tyhymä
mikkoj
27.10.2007 20:55:55 (muokattu 27.10.2007 20:56:14)

Voisitko mitenkään pidättäytyä postaamasta asiaasi jokaiseen ketjuun kahteen kertaan?

Vahingossa, en tiedä miten. voiko näitä poistaa? En osannut ja pyydänn anteeksi.

Kuulut niihin, joiden tekstiä on ilo lukea. Siis niihin asiantuntijoihin, jotka jaksavat foorumeille kirjoitella.
Pahoittelen pitkää edellistä viestiä, mutta silti ajattelen edelleen samoin. Se vesijohtojuttu oli 'provo', mutta totta silti. Katsopa huviksesi, jos ehdit ja kiinnostaa, millainen mikki on Alice (http://www.scotthelmke.com/alice-mic.html). .

mikkoj
mikkoj
27.10.2007 21:29:30

Mikistäkö sitten pitäisi tinkiä muutaman kympin?

No eipä. Ei tässä siitä varmaan ole lainkaan kyse. Olet aivan oikeassa.
Pieni rumpalipoika
27.10.2007 21:43:01

En ole pro, enkä hifistelijä, mutta kyllä silti haitaria soitan.

Luonnollisesti. Ovathan em. seikat toisensa poissulkevat tekijät.

Hoho.

Tsori.
Rummut nurin ja nussimaan!
Roberto
28.10.2007 12:59:18

Toinen näkökulma - on varmasti vielä muitakin - on vaikkapa tällainen (omani tässä siis): Voi olla pitkäkin omanlainen kokemus soittamisesta (musiikkiopisto ja 10 v klassista pasuunaa, sen jälkeen(kin) 25 v. kitaran soittelua, mukaan mahtuu 10 v. korkeatasoista kuorolaulua ja huomio omista kyvyistä r&b:n lisäksi iskelmän saralla...) ja niiden joidenkin kamojen kanssa pelaamisesta. Tavoitteena ei kuitenkaan ole hankkia aina niitä parhaita ja kalleimpia, joita pystyy. Tavoitteena on hakea sellaista ratkaisua, jonka kanssa pystyy elämään. Tähän on varmaan jokin matemaattinenkin kuvaus; yhtälö, jossa yhtä aikaa vaikuttavat soundi, hinta, käytön helppous, oma oppiminen, käytössä oleva aika...

Kuka osaisi vastata siihen, mikä on hinta-laatu -suhteeltaan paras? Minusta tuntuu, että osa etsii halpaa, mutta riittävän hyvää. Loput kalliista sitä parasta. Tiedän, että tämä on ikuisuuskysymys.

Niin. Jotkut haluaa säätää, toiset haluaa keskittyä itse asiaan.

Hyvä lähtökohta mun mielestä on aina se et ensin kelataan mitä halutaan tehdä, sen jälkeen tongitaan jostain esille se siihen hommaan ihan vitun paras vehje. Seuraavaksi katellaan lompakkoon ja ihmetellään missä kohdin se versio aiheesta johon fyrkat riittää on huonompi kuin se the paras ja voiko sen kanssa elää vaiko eikö.

Kovin usein se paras on käytännössä ainoa järkevä vaihtoehto.
mikkoj
28.10.2007 16:42:00

Okei, case closed. Tai siis ainakin minun osaltani.
musamies
28.10.2007 17:59:21 (muokattu 28.10.2007 18:02:50)
Päälaulu varmastikin vedetään ihan omalla mikillään tiskiin, mutta tuumattiin, että olisiko mahdollista viululle ja haitarille laittaa 1-2 konkkaa, jo(t)ka myös poimisi laulut ko. soittimien soittajilta?

Mikseipä olisi. Itse olen välillä ottanut talteen mikserin kautta mennyttä ääntä. Veikkaan, että onnistuu jos kyseessä ei ole rokille ominaiset äänenvoimakkuudet.

On tuollainen pikkuinen soitinryhmä, joka kaipaisi keikoilla hiukka tukea PA:sta. Eli soittimina viulu,haitari ja klarinetti, sekä päälle laulut.

Onko niin, ettei ole rumpuja nostamassa lavavolaa?

Elikkäs jos ääni tasapainoinen lavalla, on paremmat edellytykset onnistua kahdella mikillä vahvistamisessa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)