Aihe: Järkyttävimmät kohtaukset elokuvissa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
mr_b
24.07.2007 11:08:52 (muokattu 24.07.2007 11:09:07)

Vaikka onkin kokonaisuutena aika vahvasti ällö-isänmaallinen Hollywood-raina, niin Private Ryanin maihinnousu-intro on aikas ankaraa katsottavaa, varsinkin kun tuon tietää jotakuinkin tapahtuneen tuohon malliin... Yllättävän ravisuttavaa pasifismia "blockbusterilta".

Tämä tuli muuten minullekin mieleen, myös lopun taisteluissa on kohtalaisen raakaa realismia.

Niin ja sitten on The Audition, jota en ihan kokonaisuutena voi suositella heikkovatsaisille...
I've been a teenager since before you were born
Nazareth
24.03.2009 03:54:16 (muokattu 24.03.2009 04:01:12)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 608 päivää vanhaan ketjuun!

Tuli muutama mieleen.

- Dante's Peak
Se järvikohtaus on aika järkky.

- Uhrilampaat
Kuollut poliisi häkin seinällä.

- Syvä Joki
Vuoristoihmisten käyttäytyminen. Loppukohtaus, ei sinänsä järkyttävä mut kuitenkin. http://www.thesahara.info/movies/deliverance_hand.jpg Ja arvatkaa uskaltaako nukkua.

- Kauhujen Teatteri
Meredith Merridew ja hänelle tarjottu piiras. Ei nykyään enää oo niin järkky ku ekalla kerralla. Samasta leffasta päänpoistokohtaus.

- Fucking Åmål
Itsemurhayritys.

- Summer School
Oppilaitten pilailu luokkahuoneessa. Joskus pienenä oli aika järkky..

- The Thing
Koiran muodonmuutos.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
tsugaru
24.03.2009 07:36:42
Sofien valinnan kestojärkyttävä kohtaus, missä äiti joutuu valitsemaan itse, kumpi lapsista, tyttö vai poika, viedään keskitysleirin junalta lahdattavaksi. Vaikka elokuva ei muuten ole kovin vaikuttava.
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
HungryFD
24.03.2009 09:40:17
HUOM. UUSI ELOKUVA

Slumdog Millionairessa oli omalla tavallaan ahdistava se otos lapsi-Latikasta, kun se ei ehtinyt siihen junaan ja jäi siihen raiteille seisomaan. Ihan kiva kontrasti tuli kans siihen ku vanhempi Latika hymyili siin junalaiturilla.
Olihan se koelaulukohtauskin aika järkyttävä.
"Serenity now!"
ozz3
24.03.2009 16:43:45
Dumbon "Vaaleanpunaiset Elefantit", ei vittu se saa vieläkin hämmentymään ja kieriskelemään tuolissa. Ja tuollaista vielä lastenelokuvassa. En yhtään ihmettele mistä mielenterveysongelmat saavat alkunsa.

http://www.youtube.com/watch?v=6nwNPaYoTY8

Disneyllä on muutenkin näitä mieleen peruuttamattomasti syöpyviä järkyttävyyksiä, kuten Pinokkion kohtaus jossa lapset muuttuvat armoa huutaen aaseiksi.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Askorbiinihappo
24.03.2009 16:55:21

ozz3: Disneyllä on muutenkin näitä mieleen peruuttamattomasti syöpyviä järkyttävyyksiä, kuten Pinokkion kohtaus jossa lapset muuttuvat armoa huutaen aaseiksi.

Hyi saatana, tuo on niin vitun hirveä.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
Kimmo72
24.03.2009 17:17:31
Jaa tämmönenki ketju on? No sitte. En tiiä onko kauheen järkyttävää, mutta ainaki aika ällöä on siinä American history äksässä kun ne tyypit laittaa sen jannun naaman siihe rotvallin reunaan ja potkasee päähän. Karseeta.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
tsugaru
24.03.2009 17:37:40
ozz3:Disneyllä on muutenkin näitä mieleen peruuttamattomasti syöpyviä järkyttävyyksiä, kuten Pinokkion kohtaus jossa lapset muuttuvat armoa huutaen aaseiksi.

Groteski kohtaus siinä mielessä, että Pinokkion perusvire ei ole kovin huumoripitoinen.
No, olihanne tietysti pikkasen "hyvinsyöneen" näkösiä keskitysleirivangeiks, mut eise ainakaan mua silleen haitannu, ku ei täs oikeestaan ollu pääosissa ne ihmiset, vaan niitten puheet. NHR
Thet
24.03.2009 18:08:50
Trainspottingin paskahuussikohtaus on ollu pitkästä aikaa semmonen hieman yököttävä kohtaus.
Legen... wait for it ...dary! Legendary!
KooAa
24.03.2009 18:12:27
Järkyttyisittekö jos tietäisitte että Truman Show perustuu tosiasioihin?
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
Kimmo72
24.03.2009 19:49:36
KooAa: Järkyttyisittekö jos tietäisitte että Truman Show perustuu tosiasioihin?

Mä en ainakaa. Muista en tiijä. Mites ite?
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
KooAa
24.03.2009 19:57:28
Dream_eater: Mä en ainakaa. Muista en tiijä. Mites ite?

En koska asia on tuttu. Mut se kertoo ihmisen pahuudesta se.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
Marklar
24.03.2009 22:04:42
The Last King Of Scotlandissa, kun tri Garrigan näkee sairaalassa tapetun Kayn, jonka kädet ja jalat on vaihdettu keskenään.
Mies ei ole puutteessa, vaan jatkuvassa tarpeessa.
Askorbiinihappo
24.03.2009 22:27:52

tsugaru: Groteski kohtaus siinä mielessä, että Pinokkion perusvire ei ole kovin huumoripitoinen.

Totta tuokin. Mun mielestä tosiaan nyt kun muistelen, niin Disneyn Pinokkio on kyllä tosiaan Disney-leffana aika poikkeava. Mun mielestä siinä on jotain ihan kauheita kohtia.
Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä
Brian May jr.
24.03.2009 22:52:04
ozz3: Dumbon "Vaaleanpunaiset Elefantit", ei vittu se saa vieläkin hämmentymään ja kieriskelemään tuolissa. Ja tuollaista vielä lastenelokuvassa. En yhtään ihmettele mistä mielenterveysongelmat saavat alkunsa.

http://www.youtube.com/watch?v=6nwNPaYoTY8

Ohoo, kiitokset! Olin unohtanut koko kohtauksen olemassaolon, nyt tämän kieltämättä näkee aivan eri valossa kuin joskus lapsena, toi pätkähän on aivan pirinen :D Muistaakseni jossain Nalle Puh-leffassa oli samantyyppinen kohtaus jossa Tiikeri keksii päästään jonkin hunajansyöjähirviön Puhia pelotellakseen josta tämä sittemmin näkee painajaista, hervotonta settiä...

Mutta asiaan, yksi asia mitä pidin todella, todella häiritsevänä on Peter Jacksonin King Kong-leffassa kohtaus, jossa ne ihmissyöjämadot syövät sen laivan kokin. Ja vielä se tapa; kokki huitoo veitsellään koittaen tappaa matoja, jonka jälkeen yksi madoista ottaa suoraan yhden jaloista sisäänsä, sitten toinen, sitten napataan veitsikädestä kiinni ja lopuksi pää....hyi saatanan helvetti.
Vettä!
hmv
24.03.2009 23:12:39
Leijonakuninkaassa Mufasan kuolema :<
Yks semmonen
Nazareth
25.03.2009 00:26:45
Askorbiinihappo: Totta tuokin. Mun mielestä tosiaan nyt kun muistelen, niin Disneyn Pinokkio on kyllä tosiaan Disney-leffana aika poikkeava. Mun mielestä siinä on jotain ihan kauheita kohtia.

Hiidenpata on kanssa yks. Ehkä ahdistavin Disney-leffa miusta. Lumikki ja 7 Kääpiötä aiheutti kans traumoja pienenä.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
cldron
25.03.2009 07:18:55
ozz3: Dumbon "Vaaleanpunaiset Elefantit", ei vittu se saa vieläkin hämmentymään ja kieriskelemään tuolissa. Ja tuollaista vielä lastenelokuvassa. En yhtään ihmettele mistä mielenterveysongelmat saavat alkunsa.

Viddu! Tää oli muksuna ihan mun lempparikohta! Aivan huippu. Piti edestakasin kelaamalla tsiigata tota jatkuvati.

Toinen loistava oli Nalle Puhin Möhköfantit. Monien mielestä pelottava mut mä olin aina ihan innoissani :D

http://www.youtube.com/watch?v=TxZ33fcGKjk&feature=related
Röntgen-Jeesus
25.03.2009 08:07:35

Koin pientä pahoinvointia Bad Boy Bubbya katsoessa. Siinä alkupuolella oli aika vastenmielinen meininki.
"Lets black some metal, shall we?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)