Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox tonelab (SE) [Le]
1
äsgee
24.05.2007 13:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli keskustelua ed. maint. Voxin polkimista.
 
äsgee
24.05.2007 13:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisinkin aloittaa keskustelun ihan peruskysymyksellä: kytketäänkö Tonelab normaalin efektipolkimen tapaan kitaran ja vahvistimen väliin vai onko siinä jokin kikka?
 
Juutas
24.05.2007 14:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisinkin aloittaa keskustelun ihan peruskysymyksellä: kytketäänkö Tonelab normaalin efektipolkimen tapaan kitaran ja vahvistimen väliin vai onko siinä jokin kikka?
 
Periaatteessa efektiluuppiin, mutta itse olen käyttänyt kyllä suoraan
linjaan kytkettynä ja toimii niinkin. Riippuu vahvistimen etuasteen
luonteesta ja siitä, että käytätkö vahvistimen omia säröjä. Makuasia.
 
äsgee
24.05.2007 17:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Periaatteessa efektiluuppiin, mutta itse olen käyttänyt kyllä suoraan
linjaan kytkettynä ja toimii niinkin. Riippuu vahvistimen etuasteen
luonteesta ja siitä, että käytätkö vahvistimen omia säröjä. Makuasia.

 
kiitoksia. olen alkanut miettiä kyseisen laitteen ostamista. Jos voisit jotain kertoa niikun noin yleisesti tonelabista laatu jne.
 
Tami
24.05.2007 18:23:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitoksia. olen alkanut miettiä kyseisen laitteen ostamista. Jos voisit jotain kertoa niikun noin yleisesti tonelabista laatu jne.
 
No minua jos kiinnostaa joku laite niin ennekun aloitan uuden threadin tänne palstalle niin vaivaan itseäni 5s ja käyn tuolta haku-osiosta katsomassa josko joku muu olisi jo aiemmin käsitellyt samaa asiaa.
No nyt kirjoitin sinne hakusanaksi yllättävästi tonelab se ja katso: 300 hakutulosta.
 
Noista kun lukee ensimmäiset 100 viestiä läpi niin pääsee jo aika hyvin alkuun.. Sitten kun olet nuo säikeet lukenut läpi niin voit vaikka "nostaa" sieltä jonkun niistä kiinnostavista säikeistä uudelleen ylös lisäämällä kirjoituksesi sinne ko. säikeen loppuun. Harva tällä palstalla esitetty kysymys on esillä ensimmäistä kertaa... kyllä pääsääntöisesti joku on miettinyt samaa asiaa aiemminkin tai ainakin sivunnut sitä.
 
Tällä tavalla tämä foorumi pysyy siedettävämmässä kuosissa ja turhat joka toinen päivä toistuvat topiikit jäävät vähemmälle. Kuitenkin asia tulee selvitetyksi. Parin päivän välein tänne kirjoittaa joku joka on ostamassa putkivahvistinta kotiin ja keikalle ja sen pitää sopia kaikenlaiseen musaan jne jne ja sitten siihen suositellaan niitä samoja anniversary tubeja bad monkeyllä ryyditettynä... alkaa mennä turhanpäiväiseksi toistamiseksi hyvä foorumi.
 
En kuitenkaan tarkoita etteikö tänne saa ja pidä kirjoitella, päinvastoin. Mutta keskustelun laatu nousee / pysyy korkeana kun näkee ensin hieman vaivaa ja sitten vasta miettii että mihin ja mitä kirjoittaa...
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/haku/tulokset.php?seek_id=14640&
 
Töissä intissä - vikaa vintissä
Hössö
24.05.2007 19:35:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kuitenkaan tarkoita etteikö tänne saa ja pidä kirjoitella, päinvastoin. Mutta keskustelun laatu nousee / pysyy korkeana kun näkee ensin hieman vaivaa ja sitten vasta miettii että mihin ja mitä kirjoittaa...
 
Joop, totta, mutta on se jo huomattu täällä, että näitä tulee aina, vaikka kuinka käskettäs hakua käyttää. Itestä tuntuu, että on yhtä turhaa kirjoitella 50 riviä tekstiä siitä, kuinka pitäisi käyttää hakua... Ei tästä taideta päästä koskaan eroon.
 
saastara
24.05.2007 22:18:27 (muokattu 24.05.2007 22:22:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joop, totta, mutta on se jo huomattu täällä, että näitä tulee aina, vaikka kuinka käskettäs hakua käyttää. Itestä tuntuu, että on yhtä turhaa kirjoitella 50 riviä tekstiä siitä, kuinka pitäisi käyttää hakua... Ei tästä taideta päästä koskaan eroon.
 
Idealismi contra käytäntö.. :)
 
Itse en sano muuta kuin sen, että on oltava melko kakantärkeä elämä jos on jaksamista kirjoittaa viisikappaleinen teksti siitä kuinka M.netin keskustelun taso tulee säilyttämään korkeana hakua käyttäen... ;)
 
E: Siivoilua.
 
E II: Mutta jatketaanpas sitten aiheesta, jookosta, kun kerran tämäkin topici tuli perustettua.. :p
 
Eroaakos tuo Le tuosta isoveikastaan mitenkään muuten kuin, että siitä on riisuttu kaikkea romua pois..? Samat mallinnukset, efektit ymv setit..?
 
thekarppa
26.05.2007 10:13:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on LE ja, vaikka en ole kerinnyt vielä päästä kunnolla tutuksi niin täytyy sanoa, että ainakin suoraan mikseriin kytkiessä saa tosi hyvät saundit.
 
You might be a cunning linquist but I'm a master debator.
Samuel P.
03.05.2010 23:26:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon käyttänyt tuota Tonelab SE:tä Koch Studiotonen efektilenkissä niin, että käytössä on tilaefektejä ja vastaavia muljutuksia. Säröhommathan ei yleensä ihmisten mielestä kuullosta efektilenkissä hyviltä, eikä ainakaan mun mielestä tässäkään tapauksessa. Vahvarin säröä ryyditän sitten tarpeen tullen etupurkeilla, Bad Monkeylla ja / tai Full drive II:llä. Vahvistimen eteen nämä Moni-ihme Moulinexit ei mun mielestä sovi sitten ollenkaan, tai sitten en osaa säätää.
 
Jonkun verran olen käytellyt Tonelabbia myös niin, että se toimii etuasteena ja kaapeli menee suoraan efektilenkin paluuseen, eli vahvarin etuaste on pois pelistä. Mallinnetut soundit on ihan jees, mutta aina palaan kuitenkin alkupisteeseen, eli efektilenkkiin tuomaan tilaa vahvarin omaan soundiin.
 
Omassa käytössä en ole kiinnittänyt huomiota, että laite juurikaan muuttaa vahvistimen ominaissuondia. En kyllä ole mikään kultakorva eli voi olla etten vaan huomaa mitään. Olen säätänyt asetukset niin, että vahvari soi just yhtä kovaa efektit päällä ja by pass asennossa.
 
Suoraan linjaan soitettuna Tonelab on tosiaan mitä mainioin lelu, hyviä soundeja piisaa.
 
Tonelabilla ei harmi kyllä voi harrastaa kikkailua ala 4 kaapelin metodi.
 
lukeman
04.05.2010 06:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän SE:ta linjasta suoraan mikseriin. Toimii kuin tauti. Laadukkaita Tonelabit on. Ja kestää kovempaakin käyttöä.
 
Ostakkee ostakkee.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «