Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5415 416 417 418 419442 443 444 445 446
Retkumies
31.08.2023 21:27:53
Nyt on kyllä renkaanpotkijoita ollu liikenteessä
von spets
31.08.2023 21:43:38
Hienoa kaupantekoa ollut viime viikkoina ja soittopelit ovat mukavasti vaihtaneet omistajaa. Kiitokset kanssani toimineille herrasmiehille!
jakezzz
13.09.2023 23:04:14
Hyvin menee kaupaksi.

Ilmoituksen laiton jälkeen 15min ja varattu. Muutamaa tuntia myöhemmin noudettu.

Hinta järkeväksi, niin menee.
pidä tunkkis
quiver
25.09.2023 18:31:53
Eipä ole aikaisempaa kokemusta, että olisi ollut näin paljon kyselyitä mutta ei kuitenkaan kauppoja. Osa asiallisia ja osa renkaiden potkimista ja ghostaamista.

Nyt kun on soittanut taas enemmän kuin pitkään aikaan ja kamarunkkauskin on nostanut rumaa päätänsä, niin pitääpä varmaan pysähtyä hetkeksi ja varmistaa, että laari tulee tyhjäksi ennen uusia hankintoja. Voipi olla että kestää hetki.

Aika nihkeästi tuntuu myös liikkuvan muut tavarat mnetin ulkopuolella.
Shredator
27.09.2023 17:07:39

Vaikeaa on tämä ostaminenkin. Ostoilmoituksiin tarjotaan sitä mitä ei olla edes hakemassa.

Kaupat viimeistelee hienosti myös Paypal, joka jätti rahani bittiavaruuteen viikoksi. Lopulta piti perua kaupat että sai rahat takaisin. Jatkossa kierrän sen puljun kaukaa.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Makelele
29.09.2023 15:36:34
Pienempi sälä vaikuttaa menevän aika hyvin kaupaksi. Tässä parin viikon aikana tullut myytyä yksi mikki, viritinsetti ja wah-pedaali.

Kalliimpi tavara (eli vahvistin) ei ole vielä mennyt - siinä tosin pientä vikaa, joka ehkä mietityttää ostajia vaikka olen hinnassa yrittänyt tulla vastaan. Varmaan sekin menisi jos korjauttaisin ja sen jälkeen laittaisi uudestaan torille.
BulletFace
30.09.2023 10:14:54
Oli kyllä hieman nihkeätä, mutta kaikki mennyt kaupaksi.

Paras oli kun pistin yhden kepin myyntiin.

Heti tuli viesti yhdeltä kaiffarilta "ei ole sitten lainkaan tuon arvoinen tuo kitara, tämän voin siitä maksaa" Noh, päästiin lopulta vähän sopuun kauppahinnasta. Sovitiin hinta X mihinkä sisältyi postitukset (alunperin olin ilmoittanut, että ostaja maksaa postituksen). Lopulta sovittiin, että tulee hakemaan kitaran (kun olin vierailulla lähellä kaiffarin kotipaikkaa)

Aamulla kun piti kaiffari tulla kitara hakemaan tuli viestiä, että pitää ainakin 50€ tiputtaa hinnasta kun hän hakeekin kitaran eikä sitä postiteta. Rupesi jo tässä vaiheessa naurattamaan kaiffarin sössötykset sen verta paljon joten vastasin, että sopii, mutta kova laukku ei tule siinä tapauksessa mukaan kauppaan (ei alunperin kuulununutkaan, mutta postituksen takia olin sen kaivanut esiin)

Kaiffari veti hemapat nekkuun.

Kaikenlaisia sitä leipä elättääkin.
Get the best and fuck the rest.
trih
30.09.2023 11:51:43
BulletFace: Oli kyllä hieman nihkeätä, mutta kaikki mennyt kaupaksi.

Paras oli kun pistin yhden kepin myyntiin.

Heti tuli viesti yhdeltä kaiffarilta "ei ole sitten lainkaan tuon arvoinen tuo kitara, tämän voin siitä maksaa" Noh, päästiin lopulta vähän sopuun kauppahinnasta. Sovitiin hinta X mihinkä sisältyi postitukset (alunperin olin ilmoittanut, että ostaja maksaa postituksen). Lopulta sovittiin, että tulee hakemaan kitaran (kun olin vierailulla lähellä kaiffarin kotipaikkaa)

Aamulla kun piti kaiffari tulla kitara hakemaan tuli viestiä, että pitää ainakin 50€ tiputtaa hinnasta kun hän hakeekin kitaran eikä sitä postiteta. Rupesi jo tässä vaiheessa naurattamaan kaiffarin sössötykset sen verta paljon joten vastasin, että sopii, mutta kova laukku ei tule siinä tapauksessa mukaan kauppaan (ei alunperin kuulununutkaan, mutta postituksen takia olin sen kaivanut esiin)

Tällainen on melko kummallista. Jos kauppahinta on sovittu niin sillä mennään.
quiver
02.10.2023 19:53:05
Päivitystä tilanteeseen: Spedut ja halvemmat kilkkeet tuntuvat menevän paremmin kuin arvokkaammat soittimet, aivan niin kuin muutkin ovat huomanneet. Muutama pedaali meni hetkessä. Kaikista lopuistakin on taas tullut kyselyitä. Saapahan nähdä jääkö kyselyihin.
Dr.Vomit
03.10.2023 08:21:17
Ei oikein tunnu menevän, muistiin merkkaillaan mutta ei tule edes niitä pakollisia vaihtotarjouksia, noh Tori.fi kautta tuli yksi.

Myöskään Facebookin myyntiryhmistä ei tule yhteydenottoja. No onneksi ei ole sinällään mikään kiire. Ajan kanssa varmaan ostajakin löytynee.
Tinmo
03.10.2023 08:46:37 (muokattu 03.10.2023 09:28:25)
Dr.Vomit: Ei oikein tunnu menevän, muistiin merkkaillaan mutta ei tule edes niitä pakollisia vaihtotarjouksia, noh Tori.fi kautta tuli yksi.

Myöskään Facebookin myyntiryhmistä ei tule yhteydenottoja. No onneksi ei ole sinällään mikään kiire. Ajan kanssa varmaan ostajakin löytynee.

Joo samat havainnot. Pedaaleja on liikkunut, mutta ei välttämättä niitäkään. Muistiin kyllä lisäillään. En ole oikein hahmottanut tätä muistiinlisäämisjuttua, mitä sillä haetaan? Jos ite olen ostohousut jalassa ja torilla näkyy hyvä juttu niin otan saman tien yhteyttä. Mitä tuossa laitetaan muistiin? Ota myöhemmin yhteyttä? Miksi myöhemmin? Toi muistiin lisääminen ei myöskään mielestäni indikoi yhtään sitä että meneeko tavara kaupaksi vai ei.

Edit: jaa haulla löytyi selityksiä muistiin laittamisille, ehkä sitten ymmärrettävää jossain määrin, mutta ei tosiaan kerro tavaran myyntipotentiaalista
Jonttu
04.10.2023 16:24:43

Muistiin merkkauksia on kyllä tullut... Ostakaas nyt joku toi mun Englin Invader pois :)
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY
Alppikylä
06.10.2023 09:03:35
Hienoviritetty palacasteri menee aina kaupaksi.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1818839
XTL
06.10.2023 23:07:55
Alppikylä: Hienoviritetty palacasteri menee aina kaupaksi.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1818839

Tuo on kyllä kieltämättä ihan uusi näky. Varsinkin kun olen aina kuvitellut että Pacifican kaulatasku on paljon Fenderiä kapeampi eli vaatisi vähän pureskelua.

Hienovirityksestä tuli mieleen se torilla oleva kitara missä on kielilukot, mutta ei hienovirittimiä. Rohkea veto sekin.
Alppikylä
07.10.2023 16:50:29
Ilmeisesti kaulan sovittamisessa on bodyn reikiä pitänyt sen verran justeerata, ettei neck platen reijät enää stemmanneet.
Myös satulaa on rouhittu jollain isolla viilalla.

XTL: Tuo on kyllä kieltämättä ihan uusi näky. Varsinkin kun olen aina kuvitellut että Pacifican kaulatasku on paljon Fenderiä kapeampi eli vaatisi vähän pureskelua.

Hienovirityksestä tuli mieleen se torilla oleva kitara missä on kielilukot, mutta ei hienovirittimiä. Rohkea veto sekin.
Guitarfreak
09.10.2023 18:49:06
BulletFace: ..

Jep :D

Pariin ilmoon heittäny mielestäni ihan ansiokasta pelinavausta mut vastausta ei o tullu. En ois halunnukaa ostaa :D säästy rahat - tai sit ei
NOOT NOOT - Pingu
Retkumies
16.10.2023 14:35:23 (muokattu 16.10.2023 15:27:42)
Kaikenlaista kikkailua on kyllä ollut liikenteessä, eikä pelkästään täällä. Oon koittanu saada vaihdettua tai myytyä Majestyä ulkomaillakin ja melkoista säätämistähän tämä. Siis kyllähän tämä oli tiedossa ettei tämän hintaluokan kitara heti liikahda, mutta juu. Kaksi ensimmäistä ostajaa teki oharit, tarjotaan vaihdossa ihan mitä sattuu tai sitte yritetään melkeinpä ilmaiseksi kitaraa pyytää.

Yksi italialainen oli tarjoamassa mulle vaihdossa juuri sitä mitä olin pyytänyt. Vaihdettiin kuvia keskenään, käytiin läpi perusasiat jne. mutta esteeksi tulikin se, että kitaran lähettäminenhän maksaa rahaa. :D

Toinen tapaus eteni hyvin samalla tavalla, paitsi hän oli ostamassa. Ehdittii jonki verran viestittelemään ja hän totesi sitten ettei ole mitään ostamassa. Kunhan halusi kysellä, koska omistaa saman kitaran.

Noh, ei se auta kuin mielenkiinnolla katsella mitä seuraavaksi tapahtuu
Retkumies
16.10.2023 15:28:34
granzie: Ehkä sinuna olisin jopa tarjoutunut maksamaan lähetyskulut Italiaan, jos isommasta kauppasummasta on kyse.

Siis hän oli tarjoamassa kitaraa vaihdossa. En mä mielellään maksa molempien lähetyskuluja.
korvaoo
17.10.2023 18:25:06
Eipä tunnu isommin menevän, tosin taas mulla on niin omituiset kauppa-artikkelit että en nyt odottanutkaan ekojen tuntien aikana saavan kaupaksi...
kaikki paitsi on turhaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)