Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5414 415 416 417 418442 443 444 445 446
tackleberry
27.08.2023 16:53:18 (muokattu 27.08.2023 16:54:50)
Pari kk ajan möin mielestäni halvalla uudenveroista Martin akustista tori.fi ja täällä mnetissä. Tori.fi kautta oli yksi rasittava "noutaja" joka tinkasi hintaa kokoajan sen mukaan alaspäin mihin hintaan sattui samaan lentoliput sille päivälle. Olisi halunnut, että noudan hänet lentokentältä ja kun en päässyt, niin hintaa olisi pitänyt laskea vielä lisää kun ostaja joutuisi kulkea taksilla. Ja kaupanpäälle olisi pitänyt antaa vielä lisätavarat mitkä lupasin kaupan päälle noutokaupan tekevälle. Perkele. Lopulta kaupat oli jo kaikessa rasittavuudessaan lähellä, mutta sopivana kaupantekopäivänä lentoliput kuulema olivatkin isommat ja siksi pitäisi saada vielä 50e alennusta. Vittuillessaan päätin olla myymättä ja nostin hintaa muistaakseni satasella, joku raja sentään. Näissä kaupoissa "nouto" tiesi vain lisävaivaa ihan hitosti. Itse ainakin suosin noutoa siksi kun on yleensä helpompaa kuin lähettäminen.

Mnet torin kautta ei muuten tullut ainuttakaan kyselyä. Ihmetytti vähän, koska kyseessä uudenveroinen vuoden ikäinen Martin mikä uutena n. 2100e ja mistä pyysin alhaisimmillaan 1400e ja n. 100e arvosta lisäkampetta kylkiäisinä. Parempi näin, koska kitara palautui tänään edelliselle omistajalleen, joka ihmetteli miksi siitä ylipäänsä viimeksi luopui. Ja itse sain takaisin maailman parhaan telecasterin mistä mielenhäiriössä menin luopumaan. Ja lompakkoon siirtyi myös sopivasti mobilepayta.
Diudiu
mpekkanen
27.08.2023 17:46:15
nightbird: tori.fi on täynnä perseilijöitä jotka on liikkeellä siltä pohjalta että kaikki myy pakkoraossa. Ovat siis härskejä hyväksikäyttäjiä tai jobbareita.

Aika rankka yleistys. Kyllä siellä on ihan ok tyyppejäkin.
mpekkanen
27.08.2023 19:45:34
Välillä naurattaa nuo myynti ilmoitukset kun halutaan vaihdossa joku tietyn värinen special kitara ja vaihdon pitäisi tapahtua mielellään samalla paikkakunnalla.
nightbird
27.08.2023 20:00:24 (muokattu 27.08.2023 20:01:04)
mpekkanen: Aika rankka yleistys. Kyllä siellä on ihan ok tyyppejäkin.
Tarkoituksella.
Ja olet oikeassa ,olen myös törmännyt asiallisiin.
MUTTA tori.fi asiakaskunta muodostuu koko universumin materiaalista toisin kuin mnetin enempi harrastaja-pohjainen.
Siksi siellä törmää huomattavasti useammin saivartelijoihin ja yhä useampien kysymysten ja tarkennusten esittäjiin.Puhumattakaan tinkaamisesta ja tarjouksista.
Tori.fi on monimutkaisempi formaatti myös yhteydenpitoon.
mpekkanen
27.08.2023 20:10:45
nightbird: Tarkoituksella.
Ja olet oikeassa ,olen myös törmännyt asiallisiin.
MUTTA tori.fi asiakaskunta muodostuu koko universumin materiaalista toisin kuin mnetin enempi harrastaja-pohjainen.
Siksi siellä törmää huomattavasti useammin saivartelijoihin ja yhä useampien kysymysten ja tarkennusten esittäjiin.Puhumattakaan tinkaamisesta ja tarjouksista.
Tori.fi on monimutkaisempi formaatti myös yhteydenpitoon.

Mulla on monesti ollut niin muusinetissä kuin tori.fissä ilmoitukset. Minulla on taas enemmän huonoja kokemuksia muusikoiden torilta. Kysytään viesteillä kaikki mahdolliset, kuvia täytyy ottaa lisää, tingitään ja kysellään voinko tuoda sinne ja sinne jne. Yleensä ei johda kauppoihin nämä kyselijöiden hommat.
Ehkä minulla on vain ollut huono tuuri, en tiedä. Toki olen tehnyt kauppaa myös asiallisten tyyppien kanssa, mutta omalle kohdalle renkaan potkijoita on kyllä osunut suhteettoman paljon.
Tori.fissä en muista, että olisin samaan törmännyt kuin pari kertaa tässä vuosien varrella.
nightbird
27.08.2023 20:38:38
mpekkanen: Mulla on monesti ollut niin muusinetissä kuin tori.fissä ilmoitukset. Minulla on taas enemmän huonoja kokemuksia muusikoiden torilta. Kysytään viesteillä kaikki mahdolliset, kuvia täytyy ottaa lisää, tingitään ja kysellään voinko tuoda sinne ja sinne jne. Yleensä ei johda kauppoihin nämä kyselijöiden hommat.
Ehkä minulla on vain ollut huono tuuri, en tiedä. Toki olen tehnyt kauppaa myös asiallisten tyyppien kanssa, mutta omalle kohdalle renkaan potkijoita on kyllä osunut suhteettoman paljon.
Tori.fissä en muista, että olisin samaan törmännyt kuin pari kertaa tässä vuosien varrella.

Jep, sinulla on käynyt tuuri.
Voi tietysti olla että kun on ollut musakamoihin liittyvää niin laitan mnetiin ilmon.
Sitten taas jos on jotain kotiin tms. harrastukseen liittyvää niin ne toriin, se tuo mukanaan sitten niitä sekalaisia kyselijöitä.
Ja kun omaan pirtaan ei sovi jättää vastaamatta niin toisinaan saa käydä ihan turhaa viestin vaihtoa joka ei johda mihinkään.
Aika paljon kyselee ulkosuomalaiset, trokaako ne sitten kotimaahansa..
mpekkanen
27.08.2023 20:56:08
nightbird: Jep, sinulla on käynyt tuuri.
Voi tietysti olla että kun on ollut musakamoihin liittyvää niin laitan mnetiin ilmon.
Sitten taas jos on jotain kotiin tms. harrastukseen liittyvää niin ne toriin, se tuo mukanaan sitten niitä sekalaisia kyselijöitä.
Ja kun omaan pirtaan ei sovi jättää vastaamatta niin toisinaan saa käydä ihan turhaa viestin vaihtoa joka ei johda mihinkään.
Aika paljon kyselee ulkosuomalaiset, trokaako ne sitten kotimaahansa..

Mua ei ole koskaan ulkomaiset ostajat lähestyneet. Mutta joo, en tiedä onko noita renkaan potkijoita nyt ihan liiaksi asti. Tietysti itse voi jonkun verran vaikuttaa siihen, kun tekee kunnollisen ilmoituksen. Ei vaan jaksaisi ihan itsestään selvyyksiä kirjoitella.

Tori.fissä on parhaimmat ilmoitukset sellaisia, että myydään kitara, yksi kieli puuttuu ja sitten soittimesta yksi kuva, jossa ei näy edes kunnolla lapaa. Joillekin ilmeisesti sama, minkä merkkinen soitin on.

Tänä päivänä ongelma on, että joka paikassa on paljon myytävää tavaraa ja ihmisillä rahat tiukassa. Soittajilla varsinkin on paljon kitaroita ja ylimääräisistä pitäisi päästä eroon, jotta voisi hommata jotain uutta...
nightbird
27.08.2023 22:32:13
mpekkanen: Mua ei ole koskaan ulkomaiset ostajat lähestyneet. Mutta joo, en tiedä onko noita renkaan potkijoita nyt ihan liiaksi asti. Tietysti itse voi jonkun verran vaikuttaa siihen, kun tekee kunnollisen ilmoituksen. Ei vaan jaksaisi ihan itsestään selvyyksiä kirjoitella.

Tori.fissä on parhaimmat ilmoitukset sellaisia, että myydään kitara, yksi kieli puuttuu ja sitten soittimesta yksi kuva, jossa ei näy edes kunnolla lapaa. Joillekin ilmeisesti sama, minkä merkkinen soitin on.

Tänä päivänä ongelma on, että joka paikassa on paljon myytävää tavaraa ja ihmisillä rahat tiukassa. Soittajilla varsinkin on paljon kitaroita ja ylimääräisistä pitäisi päästä eroon, jotta voisi hommata jotain uutta...

Kerran yhden aktiivi mikserikaiuttimen osti suomessa oleskelava Liettualainen joka osti sen isälleen sinne Liettuaan.
Sitten virolaiset ovat myös kovia kyselemään.
Russot ei tietystä syystä enää kysele.
Krice
28.08.2023 08:09:33

mpekkanen: Tänä päivänä ongelma on, että joka paikassa on paljon myytävää tavaraa ja ihmisillä rahat tiukassa.

Tuon lisäksi toreilla pyörii enimmäkseen mielenterveysongelmaisia renkaanpotkijoita. Tästäkin ilosta saamme kiittää kokoomusta.
nightbird
28.08.2023 09:39:27
Krice: Tuon lisäksi toreilla pyörii enimmäkseen mielenterveysongelmaisia renkaanpotkijoita. Tästäkin ilosta saamme kiittää kokoomusta.

Apurahamomentti lakkautettu ?
Nyt kun suunnitellaan säästöissä poistettavaksi aikuiskoulutuksenkin tuki niin poistuu sekin raha markkinoilta.
Tämä lisää myös tylsistyneiden uraansa kyllästyneiden aikuistan määrää jotka sitten alkaa "potkimaan" niitä renkaita.
Klapp
28.08.2023 11:07:26 (muokattu 28.08.2023 11:08:23)
nightbird: Apurahamomentti lakkautettu ?
Nyt kun suunnitellaan säästöissä poistettavaksi aikuiskoulutuksenkin tuki niin poistuu sekin raha markkinoilta.
Tämä lisää myös tylsistyneiden uraansa kyllästyneiden aikuistan määrää jotka sitten alkaa "potkimaan" niitä renkaita.

Mulla on kolmivuotinen apuraha päällä - olkoonkin, että yksityiseltä säätiöltä, ei julkisista varoista - ja hyvin tuntuu menevän roina ostajaan näinä pirullisina aikoinakin.

Oma myyntimetodini on sangen simppeli ja subjektiivisella otannalla hyväksi todistettu: etsin torilta halvimman tarjouksen samasta tuotteesta, ja hinnoittelen omani reippaasti tämän alle. Eilen meni edellisen sukupolven xboxi ohjaimineen neljällä kympillä minuutissa, seuraavaksi edullisin pyynti oli kahdeksankymppiä. Jos samaa ei ole käytettynä tarjolla, 50% uuden hinnasta liikuttaa kamaa usein vilkkaasti. Tosin omat myytävät romppeeni ovat usein kertaostoksena edullisesta päästä, sellaisia, joihin monella saattaa olla varaa ilman monen kuukauden säästöhommeleita.

Sinällään en pidä ihmeellisenä, jos näinä - tai edes muina - aikoina vaikkapa yli tuhatlappusen kertaostoksena kustantavat myyntiartikkelit (oli alennusprosentti sitten millainen hyvänsä) eivät välttämättä uppoa kuin oksainen halko perälaatikkoon.
I am a perfect physical specimen and I'm extremely young. -Donald Trump.
mpekkanen
28.08.2023 11:26:48 (muokattu 28.08.2023 11:28:55)
Klapp: Mulla on kolmivuotinen apuraha päällä - olkoonkin, että yksityiseltä säätiöltä, ei julkisista varoista - ja hyvin tuntuu menevän roina ostajaan näinä pirullisina aikoinakin.

Oma myyntimetodini on sangen simppeli ja subjektiivisella otannalla hyväksi todistettu: etsin torilta halvimman tarjouksen samasta tuotteesta, ja hinnoittelen omani reippaasti tämän alle. Eilen meni edellisen sukupolven xboxi ohjaimineen neljällä kympillä minuutissa, seuraavaksi edullisin pyynti oli kahdeksankymppiä. Jos samaa ei ole käytettynä tarjolla, 50% uuden hinnasta liikuttaa kamaa usein vilkkaasti. Tosin omat myytävät romppeeni ovat usein kertaostoksena edullisesta päästä, sellaisia, joihin monella saattaa olla varaa ilman monen kuukauden säästöhommeleita.

Sinällään en pidä ihmeellisenä, jos näinä - tai edes muina - aikoina vaikkapa yli tuhatlappusen kertaostoksena kustantavat myyntiartikkelit (oli alennusprosentti sitten millainen hyvänsä) eivät välttämättä uppoa kuin oksainen halko perälaatikkoon.

Eikö soittimen kunto myös vaikuta siihen hintaan? Vai myytko uutta vastaavan kitaran samalla hinnalla tai reilusti alle, kuin joku joka myy reippaasti käytetyn?
Klapp
28.08.2023 12:46:13 (muokattu 28.08.2023 12:46:40)
mpekkanen: Eikö soittimen kunto myös vaikuta siihen hintaan? Vai myytko uutta vastaavan kitaran samalla hinnalla tai reilusti alle, kuin joku joka myy reippaasti käytetyn?

Ei se mulla kyllä juuri vaikuta. Tai jos, niin ehkä juurikin noin kuin muotoilet: hyväkuntoinen halvemmalla voi olla ihan vetävä myyntivaltti tilanteessa, jossa Veijo myy samalla palstalla tyylikkäästi ja rakkaudella keikoilla relikoitua vyönsolki-ihmettä optimistisemmalla hintapyynnöllä.
nightbird
28.08.2023 13:05:36
Klapp: Mulla on kolmivuotinen apuraha päällä - olkoonkin, että yksityiseltä säätiöltä, ei julkisista varoista - ja hyvin tuntuu menevän roina ostajaan näinä pirullisina aikoinakin.

Eli jos joku rahapulassaan myy omansa -50% uudesta niin tuolla metodilla siitä vielä puolet pois eli lopullinen hinta on 25% uuden hinnasta.
Kuulostaa kirpputorilta johon nämä mainitut renkaanpotkijat myyjien kiusaksi vetoavat.
Näin muodostuu uusi normaaliu käytetyn hinta.
Ilmankos osa pienyrityksistä meneekin konkurssiin.
Klapp
28.08.2023 13:24:25
nightbird: Eli jos joku rahapulassaan myy omansa -50% uudesta niin tuolla metodilla siitä vielä puolet pois eli lopullinen hinta on 25% uuden hinnasta.
Kuulostaa kirpputorilta johon nämä mainitut renkaanpotkijat myyjien kiusaksi vetoavat.

Hengitä syvään, ystävä hyvä! Jos joku peltiseppä kylältä on pistänyt pillit pussiin, rohkenen väittää, että olen aggressiivisella hinnoittelullani siihen tokkopa syyllinen.

Toisaalta, mikäli se pk-piinaasi helpottaa, voin myös aivan mainiosti, vanhaa körttivirttä lainatakseni, olla syypää kaikkehen.
Funkånaut
28.08.2023 13:24:39

nightbird: Eli jos joku rahapulassaan myy omansa -50% uudesta niin tuolla metodilla siitä vielä puolet pois eli lopullinen hinta on 25% uuden hinnasta.

Ehkä tässä tapauksessa alkuperäiselle myyjälle on olennaista päästä romusta eroon nopeasti, ja tällöin hinta pitää painaa alas että edes trokarit hakevat. Sitten se kalliimmalla roikottaminen myynnissä ei ole alkuperäisen myyjän, vaan trokarin, ongelma.

Vähän miettinyt, että pitäisikö omista romuista laittaa kunnon tarjous jossakin välissä kiinni, kun ei mielestäni järkevään hintaan tule edes kyselyitä, niin edes trokarit hakisivat pois polkuhintaan.

Aina jengi ulisee ettei saisi myydä liian halvalla, mutta minkäs tekee jos vallan kohtuulliseen hintaan ei mene ja tarvitsee mahdollisesti pääomaa muuhunkin? Haihattelijat eivät niitä tilisiirtoja kuitenkaan tee.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
mpekkanen
28.08.2023 13:48:45 (muokattu 28.08.2023 13:49:28)
Funkånaut: Ehkä tässä tapauksessa alkuperäiselle myyjälle on olennaista päästä romusta eroon nopeasti, ja tällöin hinta pitää painaa alas että edes trokarit hakevat. Sitten se kalliimmalla roikottaminen myynnissä ei ole alkuperäisen myyjän, vaan trokarin, ongelma.

Vähän miettinyt, että pitäisikö omista romuista laittaa kunnon tarjous jossakin välissä kiinni, kun ei mielestäni järkevään hintaan tule edes kyselyitä, niin edes trokarit hakisivat pois polkuhintaan.

Aina jengi ulisee ettei saisi myydä liian halvalla, mutta minkäs tekee jos vallan kohtuulliseen hintaan ei mene ja tarvitsee mahdollisesti pääomaa muuhunkin? Haihattelijat eivät niitä tilisiirtoja kuitenkaan tee.

Et ole myyntitiin ajatellut viedä soittimia? Siinä on ainakin se hyvä juttu, että porukan on helpompi käydä liikkeessä kokeilemassa, kuin jonkun kotona ja näkyvyyskin yleensä parempi.
Tampereella on ainakin ihan hyviä musaliikkeitä ja muutama ottaa myyntitiliin.
Laulava Kylätohtori
28.08.2023 14:25:30
Funkånaut: Ehkä tässä tapauksessa alkuperäiselle myyjälle on olennaista päästä romusta eroon nopeasti, ja tällöin hinta pitää painaa alas että edes trokarit hakevat. Sitten se kalliimmalla roikottaminen myynnissä ei ole alkuperäisen myyjän, vaan trokarin, ongelma.

Tottakai ihminen saa myydä juuri sillä hinnalla kuin haluaa. Paitsi, jos on mafian kartellissa, sitten kannattaa olla vähän varovaisempi alennusprosenttien kanssa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Krice
28.08.2023 17:16:03

nightbird: Tämä lisää myös tylsistyneiden uraansa kyllästyneiden aikuistan määrää jotka sitten alkaa "potkimaan" niitä renkaita.

Renkaanpotkimista on aina, siihen ei vaikuta suhdanteet. Mutta jos vielä lisäisi suomalaiseen tyyliin masennuksen aiheita niin tori on kaiken lisäksi täynnä aika karseaa romua, jota ihmiset yrittää saada pois nurkista. Eli vaikka yrittäisi ostaa käytettynä ja säästää niin sekin on hankalaa, koska ei ole oikein mitään sellaista mitä haluaisi ostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)