Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5256 257 258 259 260347 348 349 350 351
pappasfin
10.09.2022 13:51:53 (muokattu 10.09.2022 14:06:16)
Henri Henri Olavi: Tämäpä. Muutenkaan jengillä ei tunnu olevan juuri minkäänlaista käsitystä tietoturvasta. Tai tarkemmin siitä, mitä kaikkea se vaatii, jos oikeasti haluaa olla turvassa. Siihen ruljanssiin ei moni ihminen lähde.

Turkasen totta.

Hyvänä esimerkkinä somessa kerrotaan kaikenmaailman asioita ja pistetään vaikka kuvia kotitalosta jne.. Lisäksi yllättävää on se, että osa ei käytä virustorjuntaohjelmia eikä halua niistä maksaa mitään, puhumattakaan palomuureista jne. jutuista, tietysti tänä päivänä oletuksena tiettyjä asioita on päällä vaikka käyttäjä ei niistä välittäisi.

Nykyään myös saa olla tarkkana siitä mitä kaikkea muut kyselevät itse kustakin esim. työhaastattelussa saatetaan kysyä vaikkapa luottotiedoista (tätä pitäisi kysyä siinä vaiheessa vasta kun kirjoitetaan työsopparit), mielenkiintoista on, että jos haastatellaan vaikkapa 20 ihmistä useista sadoista niin siinä äkkiseltään sitten voisi 19 ihmisen luottotiedot mennä sellaiselle taholle, joka niitä oikeasti ei tarvitse (ainakaan vielä).

Yksi mitä ihmettelen on se, että operaattorit (yhteistyökumppanit) soittavat sinulle päin ja jotta voivat tarjota "tarjoussopimusta" niin heidän pitää saada sinun sotu-tietosi jne.... tässä vaiheessa se keskustelu on melkoisen lyhyt tai pitäisi olla eli sitä tietoa ei anneta, koska asiakas ei pysty todentamaan operaattorin oikeudenmukaisuutta. Itse tässä vaiheessa sanon, että en voi antaa tietojani ja soitan operaattorille jne. takaisin (siihen kontaktiin, jonka tiedän olevan oikea).

Ennen jopa oli jossain tapana, että IT-puolen tukihenkilöt kyselivät käyttäjän salasanoja, nykyään ei taida tälläinen tapa enää olla onneksi käytäntönä, tosin jotkut ihmiset vieläkin meinaavat kertoa tukihenkilöille, onneksi vissiin harvemmin.

Esimerkkejä on vaikka kuinka, toivotaan, että jakossa maailma on vähän turvallisempi paikka, vaikka aika kenkulta näyttää tuon suhteen kun kattelee mitä kaikkea eri veivaajat keksii.

Jopa yritykset, joiden pitäisi tietää tietoturvan käytännöistä ja miten toimitaan, rikkovat mm. GDPR:ää. Hyvänä esimerkkinä vaikka netissä se Postin maksukuvio, jossa jonkun norjalaisen pitäisi saada tietoonsa vuoden pankkitilin tapahtumatiedot, puhumattakaan, että jonkin asiakkaan paperi tietoineen lepää jollain tiskillä tai pöydällä kaikkien nähtävillä eikä siellä lukollisessa turvallisessa paikassa.

Tarkkana pitää olla, mielummin vähän liian tiukka kuin vähän löysä :D
PappaSFin
Durty
10.09.2022 16:22:14
ituvirtanen: Nimenomaan Reverb tarjoaa tuollaista nimeä omalle myynnille. Jos olisit tunnuksella mukana siellä, Durty's Gear Corner tai Shop olisi tarjolla heti ensimmäisenä. Nimen saa toki kokonaisuudessaan keksiä ihan itsekin mutta tuollainen tulee annettuna ehdotuksena.

Jaha. Enpäs tuota tiennyt, koska en ole koskaan myynyt Reverbissä mitään.
kid ego
11.09.2022 19:33:44 (muokattu 11.09.2022 19:34:48)
tackleberry: Tietoturvasyistä mieluusti jätän aina kaikilla foorumeilla ja muilla sivustoilla laittamatta mitään oikeita tietoja (nimi, syntymäaika, puhelinnumero jne.) ellei se oikeasti ole pakko jostain oikeasta syystä.

Puhelinnumero saattaa olla monivaiheisen tunnistautumisen kannalta olennainen tieto eli tietoturvaa edistävä asia. Tietysti esim. autentikointiäppi on lähtökohtaisesti sitä parempi kyllä. Ymmärrän toisaalta sen, että jotkut joutuvat olemaan varovaisempia kuin toiset.
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
Alfons Åberg
12.09.2022 18:48:53
pappasfin: Turkasen totta.

Hyvänä esimerkkinä somessa kerrotaan kaikenmaailman asioita ja pistetään vaikka kuvia kotitalosta jne..

Juu, laitetaan kuvia moottoripyöristä ja olkkarin sisustuksesta... sekä lomakuvia toiselta puolen palloa. Voisiko tilaisuus tehdä varkaan?
tämä ei olekaan paska housuille
MashGunt
15.09.2022 14:05:58
Teemu Sjöblom niminen kaveri Naantalista kaupittelee tyhjää

Etsin itse torilta Beyerin M160 mikrofonia jota tarjosi minulle. Itse typeränä tietysti maksamaan tilisiirtona ja postissa saapui pelkkää tyhjää. Varoitus tästä

Tilinumero oli FI46 8000 2137 6395 70
Ihmeparantaja
20.09.2022 11:44:22
Tällä hetkellä oletettavasti huijari liikkeellä Dingerdanger-nimimerkillä.

Myy Bossin OD-1 -pedaalia kyseenalaisen halvalla. Tilinumero FI51 1590 3500 8811 70.

Itsellä sattumalta kaksi eri tiliä, joten laitoin molemmilla viestiä ja vastasi kumpaankin yhteydenottoon, että vielä on vapaana. Ei mainintoja varauksista tai muista ostajista, vaikka itse olin sopinut jo maksutavastakin.

Jälleen oli liian hyvää ollakseen totta.
sound of blues
20.09.2022 13:08:26
Ihmeparantaja: Tällä hetkellä oletettavasti huijari liikkeellä Dingerdanger-nimimerkillä.

Myy Bossin OD-1 -pedaalia kyseenalaisen halvalla. Tilinumero FI51 1590 3500 8811 70.

Itsellä sattumalta kaksi eri tiliä, joten laitoin molemmilla viestiä ja vastasi kumpaankin yhteydenottoon, että vielä on vapaana. Ei mainintoja varauksista tai muista ostajista, vaikka itse olin sopinut jo maksutavastakin.

Jälleen oli liian hyvää ollakseen totta.

Kyllä! Aika harva myisi tuolla hinnalla ;-)
mpekkanen
20.09.2022 14:51:02
Saikos noita tilejä olla useampia?
Twinkle
20.09.2022 16:45:54
mpekkanen: Saikos noita tilejä olla useampia?

Virallisen ohjeistuksen mukaan ei saisi olla, siitä on historiallisesti tullut poikkeuksetta bannit.
askomiko
21.09.2022 20:29:01
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Henri Henri Olavi
21.09.2022 21:00:28 (muokattu 21.09.2022 21:01:19)
askomiko: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1767644

Jirimikko Orasella on jännä email-osoite...

Todella amatöörimäistä kopioida yksyhteen sama myyntiteksti.
Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song?
Dr_Soap
26.09.2022 12:44:03
Mikä se sävellaji oli?
msalama
26.09.2022 20:28:43

No tää vika on kyllä ihan legitiimi mummiäst. Ja tarjoaahan se haun Hangosta jos ostaja ei muuhun halua ruveta.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Henri Henri Olavi
26.09.2022 22:19:17
Halvalla lähtee huippu interface.
Tärkeintä on kapina, ei päämäärä.
Laulava Kylätohtori
27.09.2022 10:34:12
Kai sitä noutoa aletaan uskottavuuden lisäämiseksi laittaa vaihtoehdoksi, vaikka sitten se ei onnistukaan, jos joku sitä kyselee.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
PekkaM
27.09.2022 11:20:46 (muokattu 27.09.2022 11:21:30)
Jos noudot alkaa olemaan mallia Hangosta Petsamoon niin hieman epäilyttää. Harvoin se huijarin nouto on Helsingin, Tampereen tai Turun keskustasta...

Tai siis tarkennan, että ei se noutomahis mistään maan ääripisteestä vaikuta luotettavuuden tunteeseen mitenkään itselläni.
Henri Henri Olavi
27.09.2022 17:31:27 (muokattu 27.09.2022 17:32:09)
Laulava Kylätohtori: Kai sitä noutoa aletaan uskottavuuden lisäämiseksi laittaa vaihtoehdoksi, vaikka sitten se ei onnistukaan, jos joku sitä kyselee.

Ei ole vastannut mun kyselyihin mitään. Sanoin, että voisin tänään tulla Hankoon hieromaan laitteesta kauppoja.
Tärkeintä on kapina, ei päämäärä.
msalama
28.09.2022 08:05:28

No eipä taida olla legitti sitten.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
misty
28.09.2022 09:03:56
Tässä ehkä muutama flägi nousee huijauksen puolesta: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1766975

Kohtalaisen halpa paketti, nimimerkki rekisteröity hiljattain, epämääräinen email, pikkupitäjä sijaintina (karsii kokeilemaan haluavia), ei ole vastannut muutamaan simppeliin kysymykseen vaikka näyttää kirjautuvan päivittäin sisään.

Voi toki olla, että tyyppiä ei vain kiinnosta kaupanteko.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)