jakezzz 04.02.2022 10:05:37 | |
---|
kekehe: Noissa Lead II kitaroissa muuten oli X1 mikit kanssa. Samat kuin tuossa mun tulokkaassa tallamikkinä. Itselläni oli eka kunnon sähkökitara Lead II. Painoa en muista kun silloin siitä ei välitetty niinkään. Mulla olisi yks X1 ylimääräisenä. Tuli ton viiskiloisen raadon mukana, kun etsin noita Lead sarjan romuja. Luulin sitä aluksi ihan tavan stratomikiksi, kun en ollut kuitupohjaieseen X1:en aiemmin törmännyt. Noi CBS ajan kamppeet on kyllä enimmäkseen todella synkkää kamaa, varsinkin ton Lead sarjan kohdalla. Kaulataskuissa mahtuu oravat pesimään, puut hyvissä yksilöissä muistuttaa etäisesti soitin puuta, nauhojen viimeistely on luokkaa pihdeillä poikki (tässä kyllä ihmetyttää myös käyttäjät, kun on ollut yli 40 vuotta aikaa näyttää viilaa nauhan päälle, niin sitä ei siltikään ole tehty). pidä tunkkis |
msalama 04.02.2022 10:11:12 (muokattu 04.02.2022 10:16:13) | |
---|
Siellä on kauheata tuubaa eritoten 70-luvun loppupuolella, mutta alkupäästä löytyy kyllä hyviäkin ja joskus myös loppupäästä. Esmes toi mun sigukuvassa oleva -76 Custom on ihan helvetin hyvä Tele vaikka painava toki on sekin, mutta silti aivan yhtä pätevä luuttu kuin mikä hyvänsä kuuskytlukunen Fenkku mitä mulla on koskaan ollut - ja mulla oli niitä aikoinaan paljon. Niin ja loistokeppi se on tuo samasta kuvasta löytyvä Deluxe Lesterikin vaikka parjattua Norlinin roskapuuta onkin, aivan saatanan nopea ja hyvä kaula soittaa! Mutta painava toki sekin, 4,4 kg jollen väärin muista. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
jakezzz 04.02.2022 10:24:56 | |
---|
msalama: Siellä on kauheata tuubaa eritoten 70-luvun loppupuolella, mutta alkupäästä löytyy kyllä hyviäkin ja joskus myös loppupäästä. Esmes toi mun sigukuvassa oleva -76 Custom on ihan helvetin hyvä Tele vaikka painava toki on sekin, mutta silti aivan yhtä pätevä luuttu kuin mikä hyvänsä kuuskytlukunen Fenkku mitä mulla on koskaan ollut - ja mulla oli niitä aikoinaan paljon. Niin ja loistokeppi se on tuo samasta kuvasta löytyvä Deluxe Lesterikin vaikka parjattua Norlinin roskapuuta onkin, aivan saatanan nopea ja hyvä kaula soittaa! Mutta painava toki sekin, 4,4 kg jollen väärin muista. CBS:ssä ja Norlineissa on kyllä seassa todella loistavia yksilöitä. Ittellä on yksi loistava CBS ja kaverilla on Norlin LP, joka on kyllä paras LP mitä olen ikinä päässyt soittamaan. Harmi vaan ettei se ole sitä 25 vuoden painostuksen jälkeenkään suostunut myymään. Tosin en mäkään tuosta äffäläisestä ole suostunut luopumaan, vaikka siitä on tehty aivan ylihintaisia tarjouksia. pidä tunkkis |
kekehe 04.02.2022 11:53:26 | |
---|
msalama: Siellä on kauheata tuubaa eritoten 70-luvun loppupuolella, mutta alkupäästä löytyy kyllä hyviäkin ja joskus myös loppupäästä. Esmes toi mun sigukuvassa oleva -76 Custom on ihan helvetin hyvä Tele vaikka painava toki on sekin, mutta silti aivan yhtä pätevä luuttu kuin mikä hyvänsä kuuskytlukunen Fenkku mitä mulla on koskaan ollut - ja mulla oli niitä aikoinaan paljon. Niin ja loistokeppi se on tuo samasta kuvasta löytyvä Deluxe Lesterikin vaikka parjattua Norlinin roskapuuta onkin, aivan saatanan nopea ja hyvä kaula soittaa! Mutta painava toki sekin, 4,4 kg jollen väärin muista. Joo, omastani pidän ainakin enemmän kuin monesta "paremmasta" stratosta mitä mulla on ollut. Soi lujempaa, huippu kaula, mieleiset voimakkaat mikit eikä mitään tekovikoja. En oikein usko että suurin osa ois tuubaa, toki paljon varmaan sitäkin. Its only Rockn Roll |
BigPapa 06.02.2022 14:02:30 | |
---|
|
munkero 07.02.2022 22:26:13 | |
---|
Mitäs tässä ny on ollu... Ibanez AZ, RG560 ja Auvinen SG. Viimeisimmän jäämisestä en oo ihan saletti, siinä on vähän kaikenlaista, vaikka isoimman ongelman kutakuinkin korjasinkin. Itekki joskus soitellu. |
BigPapa 13.02.2022 17:27:47 (muokattu 15.02.2022 00:17:08) | |
---|
...................... |
Larzes 13.02.2022 21:52:56 | |
---|
Ostoilmoitukselta tärppäsi vuoden 2013 LTD EC-1000T/CTM. 81/60 pois ja kaapista löytyneet EMG:n JR Daemonumit tilalle. Pari korkea nauhaa piti levelöidä ja yksi pitää vielä seuraavassa kielten vaihdossa fiksata. Ilmeisesti näissä vanhemmissa ei ole kevennysporausta, mutta paino silti tässä oikein maltillinen 4,12 kg. Soundissa ei ole samanlaista kumeutta mitä uudemmassa poratussa EC-1000T:ssä, joka lähti eteenpäin. https://i.imgur.com/igiPg95.jpgPaskaa soittoa jo syksystä 2008 |
stratobuster 14.02.2022 12:42:51 (muokattu 14.02.2022 14:40:49) | |
---|
F-musiikin poistolaarista hyvällä tuntumaltaan yllättänyt Squier Affinity HSS lähti kantoon 150€:lla. Näyttävä Lake Placid blue värinä. Viimeistely tässä Indonesian ihmeessä oli parempaa kun monessa kokeilemassani Meksikon Fenkussa - samoin paino (3,2kg). Mainiosti resonoiva kitara näyttävällä vaahterakaulalla. Olin asennoitunut keraamiset mikin vaihtamaan samantien, mutta kotona totesin ne niin hyviksi, että Alcino-setti jaa jatkaa pölyttymistään laatikossa. Kerrankin näin päin, että menee "tonni taskussa" kaupoille, mutta selviääkin merkittävästi vähemmällä. |
McNulty 14.02.2022 18:08:53 | |
---|
moving in stereo |
munkero 14.02.2022 22:41:18 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
JMKM 15.02.2022 06:59:50 | |
---|
|
peterbang 15.02.2022 09:12:34 | |
---|
Tonerider rebel 90 tilasin sg:hen pahimpaan hätään. Samalla meni tilaus sisään myös bg pickupsille pure 90 setistä, näissä kuitenkin 10 viikon odotusaika ennenkuin ehtivät edes toimitukseen ja matka jenkeistä suomeen usein on kohtuuttoman pitkä ja mutkikas. Toneriderit saa toimia hätäapuna odotukseen. "If a record takes more than a week to make, somebody's fucking up." - Steve Albini |
Tympee Huttunen 15.02.2022 23:07:50 | |
---|
Martin HD-28. Mahtava kitara siinä. Tein hyvän diilin toisaalle ja vähän kuin vaihturina hankin tuon. Ostin NYXL phosphorous bronze kielet tohon ja onpahan kirkas sointi, mutta kait se tuosta vähän tummuu :) |
Jucciz 16.02.2022 02:53:12 (muokattu 16.02.2022 02:53:27) | |
---|
Tympee Huttunen: Martin HD-28. Mahtava kitara siinä. Tein hyvän diilin toisaalle ja vähän kuin vaihturina hankin tuon. Ostin NYXL phosphorous bronze kielet tohon ja onpahan kirkas sointi, mutta kait se tuosta vähän tummuu :) Onnea uudesta soittimesta! Kehtaatko kertoa, mihin hintaan ja mistä löytyi? |
Snapo 16.02.2022 09:55:03 | |
---|
Quad Cortexin täräytin. Paljonhan tässä on opeteltavaa vaikka plugareita onkin vääntänyt vuosikaudet. Hyvä ensivaikutelma. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Tympee Huttunen 16.02.2022 10:04:38 (muokattu 16.02.2022 10:05:19) | |
---|
Jucciz: Onnea uudesta soittimesta! Kehtaatko kertoa, mihin hintaan ja mistä löytyi? Torilta löytyi ihan uudenveroinen 2700€. Hirvitti hinta, mutta jonkin aikaa olen etsinyt joko tuota tai D-28-mallia ja varsin vähän niitä näillä lakeuksilla liikkuu. Tein yhden bassokaupan niin hyvällä voitolla, että mietin että haluanko viettää taas vuoden tai kaksi etsien edullisempaa diiliä, vai ostanko tuon vain pois kuleksimasta. Päädyin jälkimmäiseen "buy once, cry once"-ajatuksella:) Aika tavalla noissa(kin) on hinnat nousseet viime vuosina. |
Tympee Huttunen: Torilta löytyi ihan uudenveroinen 2700€. Hirvitti hinta, mutta jonkin aikaa olen etsinyt joko tuota tai D-28-mallia ja varsin vähän niitä näillä lakeuksilla liikkuu. Tein yhden bassokaupan niin hyvällä voitolla, että mietin että haluanko viettää taas vuoden tai kaksi etsien edullisempaa diiliä, vai ostanko tuon vain pois kuleksimasta. Päädyin jälkimmäiseen "buy once, cry once"-ajatuksella:) Aika tavalla noissa(kin) on hinnat nousseet viime vuosina. Jep, eipä sitä kannata jäädä märehtimään. Kovaa soittoa vaan. :) |
Guitarfreak 16.02.2022 21:20:00 | |
---|
Mesa Recto 2x12 Compact tuli. Sopii Roadster Combon alle kuin nenä korvaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Laulava Kylätohtori 16.02.2022 21:47:52 | |
---|
Tympee Huttunen: Torilta löytyi ihan uudenveroinen 2700€. Hirvitti hinta, mutta jonkin aikaa olen etsinyt joko tuota tai D-28-mallia ja varsin vähän niitä näillä lakeuksilla liikkuu. Tein yhden bassokaupan niin hyvällä voitolla, että mietin että haluanko viettää taas vuoden tai kaksi etsien edullisempaa diiliä, vai ostanko tuon vain pois kuleksimasta. Päädyin jälkimmäiseen "buy once, cry once"-ajatuksella:) Aika tavalla noissa(kin) on hinnat nousseet viime vuosina. Kyllä sille loputtomalle odotuksellekin pitää joku hinta laskea. Kauheaa kyttäämistä ja säätämistä ja voi olla, ettei sitä huippudiiliä tulekaan koskaan kohdalle. Pahinta on, jos menee ostelemaan jotain halvempia korvikkeita hyvää diiliä odotellessa. Kerralla kuntoon, sehän se halvin ja helpoin tapa juuri on. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |