askomiko 09.01.2021 21:07:47 | |
---|
Kyllä rautaa pitää olla. Mutta ite olen pyrkinyt eroon ns. efektiraudasta eli omalla kohdalla kompuroista ja 19" räkkivehkeistä ylipäätään. 500-sarjaan vaan parhaita etusia mitä maailmasta löytyy = kompakti ja helvetin hyvä paketti ja tekee sen tärkeimmän eron jo äänitysvaiheessa. Silti Coil audion jårjettömät vehkeet houkuttaisi... Ja joku Locomotive audion putkikompura tai jotain. Maximum mojoa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
oksatboys 10.01.2021 14:40:17 | |
---|
askomiko: Kyllä rautaa pitää olla. Näin. Vuoden 2021 eka ostos UA:n la-610 channelstrip. Eilen pääs ekaa kertaa ajamaan studiolla ja huhhuh mikä etari. |
askomiko 14.01.2021 13:09:43 (muokattu 14.01.2021 13:10:31) | |
---|
No, itse itseäni yllyttäen - Locomotive audio weight tank compressor. Maximum mojoa hakemassa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Antti1 14.01.2021 13:24:23 | |
---|
"Minä en kyllä osta enää mitään tollasia, pois myyn. Ostan!" |
askomiko 14.01.2021 14:33:58 (muokattu 14.01.2021 14:41:05) | |
---|
:D Kun ei kerran räkistä eroonkaan pääse niin sama sen on olla täysi. Paitsi tällä kertaa kyllä rajoitan koon sellaiseksi että jaksan yksin nostaa sen, edellinen meni överiksi. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
askomiko 16.01.2021 19:53:48 | |
---|
Ihan jos homma karkaa lapasesta niin hommataan venäläiset dsp-kajarit, joiden dsp-ajatus ei ole huonekorjaus, vaan elementin vaihetoiston parantaminen. Ropelihattu vaan pyörii päässä: http://dmaxaudio.com/en/sc5On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Drummer-K 18.01.2021 10:02:16 (muokattu 18.01.2021 10:10:24) | |
---|
Heipä hei. Tässä on vuosikausia pyörinyt ajatus päässä, että jos ja kun joskus on varaa, niin päivittäisin studiokamppeet kunnolla. Oisko teillä heittää vinkkejä, kuinka saada helpoiten (en edes kysy halvinta :D) 16 kanavaa sisään ja siihen samaan säädeltävän kuuntelun, esim. 4 tai 8 kanavaa. Tähän asti oon menny analogisena, eli mulla menee mikserin kautta 8 kanavaa + SPDIF L ja R äänikorttiin sisään, ja sitte on 4 kuuntelukanavaa, joiden balansseja voi säädellä mikserin auxeista. Samalla tarkkaamon monitorit menee mikserin kautta. Varmaan pitäisi olla sopiva äänikortti ja olla näitä ADA-muuntimia sisäänmenoihin, mutta miten tuo kuuntelu? Pitäisikö siinä kuitenkin olla joku mikseri ennen, mistä voisi säätää monitorointia? Vai voiko näitä kaikkia säätää tietokoneella ja äänikortilla? Tuntuisi jotenkin luonnottomalta itelle, kun on tottunut hoitamaan sen puolen analogisena. Ehdottakaa mitä vain vaihtoehtoja! EDIT: Mitenhän nämä USB 3.0 -interfacet? Kysymyksiä riittää :D www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
oksatboys 18.01.2021 10:36:06 | |
---|
Drummer-K: Heipä hei. Tässä on vuosikausia pyörinyt ajatus päässä, että jos ja kun joskus on varaa, niin päivittäisin studiokamppeet kunnolla. Oisko teillä heittää vinkkejä, kuinka saada helpoiten (en edes kysy halvinta :D) 16 kanavaa sisään ja siihen samaan säädeltävän kuuntelun, esim. 4 tai 8 kanavaa. Tähän asti oon menny analogisena, eli mulla menee mikserin kautta 8 kanavaa + SPDIF L ja R äänikorttiin sisään, ja sitte on 4 kuuntelukanavaa, joiden balansseja voi säädellä mikserin auxeista. Samalla tarkkaamon monitorit menee mikserin kautta. Halvin ja helpoin vehjes, joka hoitaa tuon kaiken on digimikseri. Näitä on sitten erihintaisia, paremmin laajennettavia, fyysisillä liu'uilla tai pelkästään tietokone/älylaite-ohjattavia. Esimerkiksi: Mulla on Midas MR18, joka aikoinaan maksoi muistaakseni 800e ja nykyään vähemmän. Sillä saa 18 kanavaa sisään, auxeja on 6, kuuntelut on helppo väsätä kaikkine efekteineen digimikseripuolella ja äänikorttina tuo on pelannut vakaasti. Tää on ollut mulla välillä 3u-räkissä, jonka persuuksiin olen saanut mahtumaan vielä luurivahvistimen ja wifi-routerin (midas itsessään vie edestä sen 3u, mutta ei ole kuin n. 15 cm syvä). Paljoa halvempaa ja helpommin roudattavaa settiä tuskin onkaan. |
askomiko 18.01.2021 10:41:12 (muokattu 18.01.2021 10:42:51) | |
---|
Totta, ei tullut tuo osasto mieleen vaan ite jäin pohtimaan noita superjäreitä ja kalliita äänikortteja. Ei tullut äkkiseltään mieleen yhtään jossa olisi 16 mikkietusta. Monella joutuisi tekemään niin että ekat 8 kanavaa laitteen omilla etusilla ja loput ADAT-väylän kautta jonkun ulkopuolisen palikan tekemänä. Antelope Orion 32 antaa 32 kanavaa sisään ja ulos mutta mikkietuasteita on 0kpl. Eli jos on valmiina joku mikseri tai hirveä kasa irtonaisia etuasteita niin tuo vaan hoitaa homman digitalisaation ja muuten käytetään analogirautaa seassa. Mutta tosiaan tuo mikseriosasto keikauttaa homman taskuun halvalla, hinta alkaa kutosella. Mullakin on tuo MidasBehringer MR18 bändikäyttöön ja on se toiminut, kaikki raidat saa USBilla koneeseen. Ei maksa paljos mittään mutta se on Behringer. Jos pystyy elämään sen seikan kanssa niin toimii. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Drummer-K 18.01.2021 10:59:04 (muokattu 18.01.2021 13:30:48) | |
---|
Kiitos vastauksista! Juuri näitä olenkin miettinyt, että miten toimii studiohommissa. Nämä ovat varmasti täysin riittäviä mun tason juttuihin. Eli nämähän toimivat USB:n kautta ja ilmeisesti ihan hyvin? Ja ilmeisesti tuon virtuaalisen mikserin ohjailua varten saa koneelle? Livenä toki näkee padeja. EDIT: Onko tämä USB 2.0 vehje? www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
Pauli Lappalainen 19.01.2021 07:51:07 | |
---|
Drummer-K: Heipä hei. Tässä on vuosikausia pyörinyt ajatus päässä, että jos ja kun joskus on varaa, niin päivittäisin studiokamppeet kunnolla. Oisko teillä heittää vinkkejä, kuinka saada helpoiten (en edes kysy halvinta :D) 16 kanavaa sisään ja siihen samaan säädeltävän kuuntelun, esim. 4 tai 8 kanavaa. Tähän asti oon menny analogisena, eli mulla menee mikserin kautta 8 kanavaa + SPDIF L ja R äänikorttiin sisään, ja sitte on 4 kuuntelukanavaa, joiden balansseja voi säädellä mikserin auxeista. Samalla tarkkaamon monitorit menee mikserin kautta. Varmaan pitäisi olla sopiva äänikortti ja olla näitä ADA-muuntimia sisäänmenoihin, mutta miten tuo kuuntelu? Pitäisikö siinä kuitenkin olla joku mikseri ennen, mistä voisi säätää monitorointia? Vai voiko näitä kaikkia säätää tietokoneella ja äänikortilla? Tuntuisi jotenkin luonnottomalta itelle, kun on tottunut hoitamaan sen puolen analogisena. Ehdottakaa mitä vain vaihtoehtoja! EDIT: Mitenhän nämä USB 3.0 -interfacet? Kysymyksiä riittää :D Itse lähtisin rakentamaan tuollaista systeemiä Dante pohjalta. Joku Yamaha Tio 1608 lavarasiaksi, koneelle Sopiva DAW ja Audinaten virtuaaliäänikortti. Kaapelointi olisi helppoa ja sama juttu laajentamisen kanssa. |
htm 21.01.2021 14:32:46 | |
---|
oksatboys: Halvin ja helpoin vehjes, joka hoitaa tuon kaiken on digimikseri. Näitä on sitten erihintaisia, paremmin laajennettavia, fyysisillä liu'uilla tai pelkästään tietokone/älylaite-ohjattavia. Esimerkiksi: Mulla on Midas MR18, joka aikoinaan maksoi muistaakseni 800e ja nykyään vähemmän. Sillä saa 18 kanavaa sisään, auxeja on 6, kuuntelut on helppo väsätä kaikkine efekteineen digimikseripuolella ja äänikorttina tuo on pelannut vakaasti. Tää on ollut mulla välillä 3u-räkissä, jonka persuuksiin olen saanut mahtumaan vielä luurivahvistimen ja wifi-routerin (midas itsessään vie edestä sen 3u, mutta ei ole kuin n. 15 cm syvä). Paljoa halvempaa ja helpommin roudattavaa settiä tuskin onkaan. Helppo ja nopea ratkaisu tuohon olis varmaan x32 rack. 16 mikkietusta ja kuunteluja saa ainakin 12 monona, lavarasialla sitten molempia lisää. Taitaa olla aika samaa itse asiassa tuon edellä mainitun midaksen kanssa. Molempiin saa muuten kuunteluja ultranetin kautta omine monitorimiksereineen sitten lisää vaikka kuinka. Mulla oli tosta midaksesta se edeltävä Behringerin malli, ja se oli tosi pätevä ja intuitiivinen käyttää. X32:.ssa on sitten enemmän varaa säätää, jos sille päälle sattuu. Toki jos rahasta ei ole kiinni, niin varmaankin just Apollo 16 tai Orion ja siihen valikoima erillisiä mikkietusia olis mun valinta. Ehkä joku kiva analogitiski patchbaylla siihen väliin reitittämään kuuntelut www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords |
askomiko 23.01.2021 16:09:40 | |
---|
Ei sattuisi kellään pyörimään nurkissa EV RE20:n valtavaa mikkikehtoa? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Slate VSX-gimmick-luurit. Fiilistelläänpäs aluksi tämä ilta näillä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Drummer-K 27.01.2021 11:34:09 | |
---|
Behringer X Air XR18. Tuli ostettua hyvin pikaisella harkinnalla lukuisten suositusten saattelemana. Pääsin nyt käsiksi tuohon ja jopa pikaisella testaamisella läppärillä ja yhdellä mikillä voin sanoa, että toimii! Ohjaaminen on helppoa, asentaminen kävi vaivattomasti ja päätavoite, 16 raitaa kerralla sisään, toimii. Mahtava vehje :D www.facebook.com/secondinfinity Peaceful metallia Oulusta |
jPekka 28.01.2021 19:30:31 | |
---|
Mikrofonifetisismi alkoi taas oireilemaan, ja pohdittuani olisiko minun matalalle ja pehmeähkölle lauluäänelleni jokin muukin poimintatapa kuin vähän aikaa käyttämäni kahden mikrofonin yhdistelmä, ja kun oli olevinaan rahaakin, hankin Austrian Audion OC-kahdeksantoistasen, jonka ideana on olla parannettu versio AKG:n 414:stä silloin kun ne vielä olivat legendaarisia. Ensi kokeilujen perusteella saatoin tehdä erinomaisen valinnan. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Mikael 02.02.2021 17:28:11 | |
---|
jPekka: Mikrofonifetisismi alkoi taas oireilemaan, ja pohdittuani olisiko minun matalalle ja pehmeähkölle lauluäänelleni jokin muukin poimintatapa kuin vähän aikaa käyttämäni kahden mikrofonin yhdistelmä, ja kun oli olevinaan rahaakin, hankin Austrian Audion OC-kahdeksantoistasen, jonka ideana on olla parannettu versio AKG:n 414:stä silloin kun ne vielä olivat legendaarisia. Ensi kokeilujen perusteella saatoin tehdä erinomaisen valinnan. No on mielenkiintoisia mikkejä! Fuzz is Clean! |
askomiko 08.02.2021 14:12:29 | |
---|
Rauta on ikuista, toivottavasti tämäkin, eli superjäreä mikkiteline Latch Lake 1100. Meni hermo K&M:n välikokoiseen ns. "overhead"-telineeseen joka vaan valuu ja nuupahtaa vaikka tekisi mitä jos yritetään olla vähän oudommissa kulmissa. Pienempi perusteline kestää kasassa mutta tässä on pidempi puomi samanlaisella lukituksella, ja pito ei riitä. Latch laken pitäisi kestää ilman että pelottaa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Antti1 08.02.2021 14:32:58 (muokattu 08.02.2021 14:33:59) | |
---|
Mä ratkaisin saman ongelman väliaikaisesti kahdella clampilla ja väliin tulevalla magic armilla. Clampit kiinnittyvät pysty- ja vaakaputkiin, magic arm niiden välissä toimii säädettävänä tukena. Videohommiin tarkoitettua kamaa Smallrigiltä, maksaa muutaman kympin tulleineen. Ei toki poista sitä ongelmaa, että tossa samassa K&M:n telineessä se pystyputki muuttuu banaanin malliseksi vastapainostakin huolimatta. Täytyykin ottaa noi tutkimisen alle. Aiempi suunnitelma oli hommata sellainen järeämpi puomi ja Manfrotton teline, joita käytän videopuuhissa kevyempään valaisukalustoonkin. Siihen taas olisi saanut pystypuomiin kiinnitettävillä lisäpuomeilla näppärästi etutomien mikit ja basarin ulkomikin kiinni. Melkoinen hirviö, mutta säästäisi kummasti lattiatilaa pienessä kopissa. Tuollainen matalan mallinen jalka olisi kuitenkin parempi. |
askomiko 08.02.2021 16:12:23 (muokattu 08.02.2021 16:14:52) | |
---|
Se ei näy kuvissa, mutta latch laken jalat on terästankoa eikä putkea, melkoinen ero. Ei siis koko systeemi sentään vaan ne kolme lattialla olevaa pötköä. 2200 on periaatteessa lattiatilan puolesta vielä pienempi limppumallisena, mutta muuten isompi majakka. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |