Muusikoiden.net
19.11.2018

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hard rock ja mikit
1
ceefbace
28.09.2018 08:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on omissa kitaroissani perus-konseptina Pearly Gates tallassa ja ssl-1 kaulassa. Englin vahvarit ovat mulle myös se juttu.

Mutta olisi mukava kokeilla jotain uutta seuraavaan kitaraprojektiin. Voisiko arvon raati heitellä hyviä ehdotuksia? Siitä voisi tulla ehkä aiempaa enemmän Fän Heilen / hard rock -tyyppinen ainakin tallan suhteen. ssl-1 on ollut mukana lähinnä sen vuoksi että tykkään soitella myös funkia every-now-and-then.

Niin ja kitarana on Ärgee.

Kiitokset jo etukäteen!

Mho
28.09.2018 18:20:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tallamikkeinä Ibassa BKP:n rebel Yell ja Viperissa SD:n Custom 5, molempiin olen erittäin tyytyväinen. Engl Thunderin läpi soitellaan..70 ja 80-luvun raskaampaa tuotantoa.

washburn
28.09.2018 18:24:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BKP Nailbomb. Ei voi mennä kovin pieleen..

Live long and Prosper
winstoni
02.10.2018 04:57:49

BKP:n VH II ja Mule omissa kepeissäni tallassa ja hyvin sopii 80-luvun tukkajyystöön. Varmaan Duncanin JB on klassikko tuossa lajissa myös :)

"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
yanera
03.10.2018 09:42:54 (muokattu 06.10.2018 09:27:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzion Super distortion tallaan. Tai sitten jos jotain Raskaanpaa etsii niin Dimarzion X2N vaan tallaan säröä saa pienenettyä vahvistimesta.

Toki Duncanin JB:kin on sellainen jokapaikan mikki.

Nämä ovat mielipidekysymyksiä.

Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan.
iec
03.10.2018 11:35:40 (muokattu 03.10.2018 11:37:36)

yanera: Dimarzion Super distortion tallaan. Tai sitten jos jotain Raskaanpaa etsii niin Dimarzion X2N vaan tallaan säröä saa pienenettyä vahvistimesta.

Toki Duncanin JB:kin on sellainen jokapaikan mikki.

Nämä ovat mielipide kysymyksiä.

Tai Dimarzio Crunch Lab tallaan ja Liquifire kaulaan. Pojalla on Crunch Lab omassa superstratossa ja se on kyllä hyvä mikki ainakin metalliin ja hard rockiin. Mulla taas on ollut jo aika monessa kitarassa Seymour Duncanin JB tallassa ja tykkään siitä. Sille toimii Jazz kaverina todella hyvin samoin kuin tuttavien kokemusten perusteella Dimarzion Crunch Labille toimii Liquifire kaveriksi kaulamikkinä.

Edit: Turhaan suosittelin kaulahumppareita, jos kerran kaulamikkinä on singlecoil-kokoinen mikki :D . Eli mun suositukset tallamiksiksi ovat Dimarzio Crunch Lab tai Seymour Duncan JB.

Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
steelduck
03.10.2018 21:34:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bare Knuckle Pickups VHII tai Motor City Pickups:n Detroiter

Jucciz
03.10.2018 23:24:23 (muokattu 03.10.2018 23:27:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Duncanin JB:kin on sellainen jokapaikan mikki.

Väittäisin tässä kohtaa ronskisti vastaan: joihinkin tilanteisiin/kitaroihin/tyylilajeihin tuo yläkireä ja kirskuva mikki ei nimittäin sovi lainkaan.

Nämä ovat mielipide kysymyksiä.

Juu, ja yhdyssanoja myös.

Ihan perus PAF-henkisellä humbuckerilla tekee kyllä melkein mitä vain, ehkäpä just ihan äärimetalli poislukien. Mutta kumminkin jatsista reippaaseen hard rockiin asti pärjää samalla mikillä hienosti, kun vaan suunnittelee ja mitoittaa muun kaluston asiaankuuluvasti. Niin ja... eikös EVH itse "lainannut" nimenomaan PAF:in Gibsonin 335:stä siihen Frankenstrat-kitaraansa? Loppu onkin hard rockin historiaa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti