Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5201 202 203 204 205215 216 217 218 219
Haeroe
19.08.2018 18:03:49

rokettirollari:
Varmaan aika moni, mutta miksei ne aiemmat jääneet taloon? Miksi myynnissä on ne vanhat, jotka vielä puoli vuotta sitten (en nyt tarkoita välttämättä sua) kehuttiin tässä ketjussa maasta taivaisiin ja täydellisiksi kamppeiksi? Jos vastaus on, että maku muuttuu, niin sama argumentti pitää soveltaa Bogneriin kaikkien muiden merkkien ohella ja ollaan lähtötilanteessa. Vai onko mittatilauslaitteen speksaaminen niin jännää ja kivaa touhua, että myyntitappio on siitä hyväksyttävä hinta?

Totta kai samaa "maku muuttuu" -argumenttia tulee käyttää vertaillessa muihin merkkeihin / pajoihin. Perstuntuma kuitenkin sanoo, että Bluetone merkkinä on poikkeuksellinen siinä, kuinka seuraavakin styrkkari on saman merkkinen pienellä lisätwistillä. Onko siinä mitään järkeä, on sitten ihan toinen kysymys.

Oma syyni viimeisimmän Bluetonen hankinta oli, että se saundaa paremmalle kuin Friedmanin vastaava ryyditetty Marsu, joka oli vaihtoehtona. Vielä isompi syy tämä nykyisen "ylivoimalle" on koko. Ai niin, tämä on myös ensimmäinen Bluetone, jonka olen ostanut uutena.

Uteliaisuuttani kysyn, oletko kokeillut ko. kioskin vermeitä? Jos olet, ovatko ne mielestäsi huonoja tai enintään keskinkertaisia?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
steelduck
19.08.2018 18:19:42

Minulla lähti Mesa Mark V ja Marshall JcM 800 ja Orange Rockerwerb talosta puolessa vuodessa ja Bluetone on pysynyt. Kaksi Bluetonea oolen myynyt, kun kaverit väkisin osti ja pääsin speksaamaan uutta.
hallu
19.08.2018 18:20:32
rokettirollari: Ei minulla mitään tarkkoja lukuja ole olemassa, mutta tuskin kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että Bluetonen vahvistimia olisi täällä meidän peräpohjolassa myyty läheskään samaa määrää kuin Bognereita. Ehkä viimeisen muutaman vuoden aikana, muttei sentään kokonaismäärällisesti. Sen vuoksi tämä aivan holtiton hypetys kummastuttaa niin kovasti. Jos ne on niin paljon parempia kuin muut, niin miksi juuri Bluetonen vahvistimia myydään niin paljon.
..............

En minä esittänyt väitettä, vaan sinä. Minä ainoastaan esitin, että myyntiluvut ovat oman mielikuvituksen tuotetta niin kauan kuin alan toimijat eivät tee niistä julkisia. Se, että sinua ärsyttää kun Bluetonen käyttäjät ovat perustaneet oman ketjun, lienee tässä se varsinainen sylttytehdas. Mielestäni keksit tuon myyntilukuhomman johon nojaat kritiikksisi, mutta ihan yhtä hyvin voitaisiin kysyä, miksi Bognerille ei ole omaa ketjua muusikoiden netissä, jos niitä kerran myydään niin pajon? tai miksi Bognerin ympärillä ei käy "holtiton hype" (kuten asian niin hienovaraissti ilmaiset), jos se kerran on niin hyvä?

Mitä hypeen tulee, niin mun mielestä Bluetonea ei edes mitenkään ylenpalttisesti hypetetä. Bluetonevahvistinten ominaisuuksia ruoditaan tässäkin ketjussa paikoitellen tosi kriittisesti. Sitä paitsi muutamassa asiassa Bluetone on täkäläisittäin vain selkeästi paras. Mutta mullahan ei edes ole Bluetone vahvistinta, joten mitäpä minä tässä vaahtoan :-)
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
harryk
19.08.2018 18:58:21

Bluetone vahvistimia on tehty tähän mennessä liki 400 kpl. Niistä yksikään ei ole samanlainen, mikä tarkoittaa sitä, että ne on pitkälti tehty asiakkaidemme toiveiden mukaan.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
steelduck
19.08.2018 18:59:35 (muokattu 19.08.2018 19:00:37)

Omasta puolesta noiden uusien Bluetonejen tilailuun ja vanhempien myyntiin laittamiseen liittyy paljon sitä, että kaikki on mahdollista.

Esimerkkinä minulla on Bluetone jossa on Friedman ja Plexi kanavat ja toinen missä on Friedman ja Blackface kanavat. Huomasin että tulee soitettua eniten Plexi ja Blackface kanavilla, mutta ne oli eri vahvistimissa. Kaveri diggasi Friedman/Blackface comboa joten möin sen sille ja tilauksessa nyt Plexi/Blackface johon pyysin vielä kwskipitkän kaikutankin, kun aikaisemmissa oli lyhyt. ( lyhyt toimii paremmin isoilla säröillä
Laulava Kylätohtori
19.08.2018 19:39:56
rokettirollari: Ei minulla mitään tarkkoja lukuja ole olemassa, mutta tuskin kukaan voi vakavalla naamalla väittää, että Bluetonen vahvistimia olisi täällä meidän peräpohjolassa myyty läheskään samaa määrää kuin Bognereita. Ehkä viimeisen muutaman vuoden aikana, muttei sentään kokonaismäärällisesti. Sen vuoksi tämä aivan holtiton hypetys kummastuttaa niin kovasti. Jos ne on niin paljon parempia kuin muut, niin miksi juuri Bluetonen vahvistimia myydään niin paljon.

Varmaan aika moni, mutta miksei ne aiemmat jääneet taloon? Miksi myynnissä on ne vanhat, jotka vielä puoli vuotta sitten (en nyt tarkoita välttämättä sua) kehuttiin tässä ketjussa maasta taivaisiin ja täydellisiksi kamppeiksi? Jos vastaus on, että maku muuttuu, niin sama argumentti pitää soveltaa Bogneriin kaikkien muiden merkkien ohella ja ollaan lähtötilanteessa. Vai onko mittatilauslaitteen speksaaminen niin jännää ja kivaa touhua, että myyntitappio on siitä hyväksyttävä hinta?

Mitä ihmettä se torilla olo liittyy mihinkään? Vai kuvitteletko, että jos on torilla, niin sen on pakko olla huono? Voi jeesus sentään, et ole tainnut perehtyä kamarunkkauksen ihmeelliseen maailmaan. :D

Ja mikä sun pointti muutenkaan on? Bluetone vituttaa jostain syystä ja sitä pitää tulla jollain keppihevosella tänne kertomaan? Mikäs siinä, näitä on aina niin BT kuin muissakin ketjuissa, eikä sillä väliä, kyllä maailmaan kirjoitusta mahtuu...

Peace and love ja soitellaan niillä vahvareilla, olipa ne mitä merkkiä tahansa. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
samir94
19.08.2018 20:05:20
rokettirollari: Jännästi kuitenkin Bluetonen vahvareita löytyy torilta enemmän, kuin noita muita mainitsemiasi merkkejä yhteensä, vaikka Bluetonen vahvareita lienee tehty ja myyty aivan murto-osa siitä, mitä esim. Bognereita. Just saying..
Alleviivattuna tuo "mielestäni" tuossa viestissäni totta kai. Ihmisillä tuppaa olemaan eriävä maku myös vahvistimista ja siksi näitä valmistajiakin on muille jakaa, jokaiselle jotakin.
Juzpe
19.08.2018 20:12:53

rokettirollari: Ei minulla mitään tarkkoja lukuja ole olemassa, mutta tuskin kukaan voi vakavalla naamalla väittää...

Bluetoneista lienee Suomessa about 80-90% eli kappaleissa noin 320-360. Harry tai Masa tarkentanee jos haluaa. Niitä on tehty muistaakseni 11 vuoden ajan joista viimevuosina ilmeisesti tahti on ollut malliston kehityksen, customointivaihtoehtojen monipuolistumisen ja eräiden muuallakin kuin kotonaan ja kellarissa soittavien henkilöiden tuen takia kiihtyvä. Voisin veikata että suomesta tuskin merkittävästi enempää Bognereita, Soldanoja ja Friedmaneja löytyy. Ainakaan kertaluokkaa enempää eli 3000 Bogua tuskin on näille lakeuksille tuotu.

Varmaan aika moni, mutta miksei ne aiemmat jääneet taloon?

Maku ja käyttötarkoitukset muuttuvat ja kuten aiemmin totesin, Bluetonella tuotekehitys on mennyt eteenpäin ja juurikin sen takia osa jengistä haluaa päivittää laitteensa uuteen. Mulle hyväsoundinen ja luotettava skittavahvari on sen verran olennainen työkalu, että sellaisen päivittäminen on hyvinkin perusteltavissa myös taloudellisesti. Lisäksi toki ainakin itselleni asioiden kokeileminen ja oman maailmankuvan avartaminen myös oman soundipaletin ja siihen liittyvien teknisten laitteiden osalta ovat tärkeitä asioita omassa kehityksessäni muusikkona.

holtiton hypetys

Tälle väitteellesi voisit esittää jonkinlaiset perustelut. Mun perustelut osallistumiselleni "holtittomaan hypetykseen" ovat samat kuin minkä tahansa hyväksi toteamani soittokamppeen kehumiseen. On tehty hyvää duunia, ehkä jopa vähän parempaa kuin olisin odottanut ja duunari ansaitsee tulla mainituksi. Erityisesti arvostan soitin- ja vahvistinrakentajia ja heidän tekemäänsä hyvää duunia, koska se välittyy hyvänä fiiliksenä omaankin tekemiseen muusikkona. Toisaalta en myöskään koe kovin suurta tarvetta perustella kirjallisesti näitä asioita, koska asian voi itse kukin tulla toteamaan esim. keikoille, joissa Bluetoneja on käytössä tai vaikkapa kuunnella sellaisia äänitteitä tai katsella youtube-videoita joissa ko. kamppeilla soitetaan.
Jymi
19.08.2018 21:06:52
Juzpe:
Tälle väitteellesi voisit esittää jonkinlaiset perustelut. Mun perustelut osallistumiselleni "holtittomaan hypetykseen" ovat samat kuin minkä tahansa hyväksi toteamani soittokamppeen kehumiseen. On tehty hyvää duunia, ehkä jopa vähän parempaa kuin olisin odottanut ja duunari ansaitsee tulla mainituksi. Erityisesti arvostan soitin- ja vahvistinrakentajia ja heidän tekemäänsä hyvää duunia, koska se välittyy hyvänä fiiliksenä omaankin tekemiseen muusikkona. Toisaalta en myöskään koe kovin suurta tarvetta perustella kirjallisesti näitä asioita, koska asian voi itse kukin tulla toteamaan esim. keikoille, joissa Bluetoneja on käytössä tai vaikkapa kuunnella sellaisia äänitteitä tai katsella youtube-videoita joissa ko. kamppeilla soitetaan.

Plussan nakkasin tämän tekstin ansiosta. Jos tehdään hyvää duunia niin jopa hypetyskin voi olla paikallaan. Kokonaisuudessaan mielestäni on hämmästyttävää kuinka korkeatasoista osaamista näin pienestä maasta löytyy kitarakamojen osalta. Siis kaikessa siihen liitttyvässä = sähkikset, akustiset, vahvistimet ja efektit.
Rämppy
20.08.2018 09:03:47
Voipi olla niinkin, että Bluetonen kaltaisten custom-vahvistimien ostajat ovat keskimääräistä aktiivisempia kamarunqvisteja. Eli uudesta innostutaan herkästi, laitteita kokeillaan ja laitetaan kiertoon sen mukaisesti. Sitten vielä "täydellisen soundin metsästys" sekä "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella" -ilmiö.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Lunnu
20.08.2018 09:54:15
Itsekin melko useasti vahvistinta vuosien varrella vaihtaneena torin kautta olen ollut panevinani merkille että noita Bluetoneja on aika usein myynnissä.
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta luulisi että jos joku teettää just omia tarpeita varten kustomoidun styrkkarin niin se on just se joka jää taloon.
Toki jos vaihtaa vaikka junttahevistä hissijatsiin niin asian ymmärtää.

Vai olisiko sitten kuitenkin niin että speksausvaiheessa asiakas ei aina kuitenkaan ihan tarkkaan tiedä mikä tulee olemaan lopputulos?

Mitenkään BT tuotteita tässä dissaamatta - epäilemättä kelpo pelejä. Itse vaan olen sen verran harrastelija ettei minulla riittäisi kyvykkyys kustomvahvistimen speksaamiseen muutakuin diu diu meiningillä...
Nostalgy is not what it used to be
Tympee Huttunen
20.08.2018 10:18:28
Lunnu:

Vai olisiko sitten kuitenkin niin että speksausvaiheessa asiakas ei aina kuitenkaan ihan tarkkaan tiedä mikä tulee olemaan lopputulos?

Mitenkään BT tuotteita tässä dissaamatta - epäilemättä kelpo pelejä. Itse vaan olen sen verran harrastelija ettei minulla riittäisi kyvykkyys kustomvahvistimen speksaamiseen muutakuin diu diu meiningillä...

Sama se custom-kitaroissakin. Silloin sivusilmällä katselin Ran/Rek-tilauksia ja custom tarkoitti monille bodyn ulkomuotoa ja hardwaren väriä. Itse en vieläkään osaisi päättää haluaisinko 25" vai 25.5" skaalan, radiuksista ei hajuakaan.
Laulava Kylätohtori
20.08.2018 10:50:54
Lunnu: Itsekin melko useasti vahvistinta vuosien varrella vaihtaneena torin kautta olen ollut panevinani merkille että noita Bluetoneja on aika usein myynnissä.
Ei siinä mitään pahaa ole, mutta luulisi että jos joku teettää just omia tarpeita varten kustomoidun styrkkarin niin se on just se joka jää taloon.
Toki jos vaihtaa vaikka junttahevistä hissijatsiin niin asian ymmärtää.

Itse taas pidän ajatusta, että yksi vahvistin jotenkin täyttäisi kaikki tarpeet ikuisiksi ajoiksi, täysin utopistisena. Ei sellaista graalin maljaa ole olemassakaan. Toki, jos ostaa jonkun ja päättää tyytyä siihen loppuelämän, niin sekin on mahdollista, mutta siinä ei ole kyse varsinaisesti siitä vahvarista.

Juzpe sen jo tuolla kirjoitti mielestäni hyvin. Bluetone kehittää koko ajan uusia ominaisuuksia ja toimintoja, joten jengi haluaa päivittää vahvarinsa uusiin. Samoin tarpeet ja maku voi muuttua. Joku hakee vain vaihtelua. Joku siirtyy digivehkeisiin. Onhan näitä syitä, miksi tori on täynnä laatutavaraa muutenkin kuin BT:n osalta.

Onhan torilla paljon custom kitaroitakin, jotka ovat mielestäni vieläkin henkilökohtaisempia kuin vahvarit. Ja varmasti oma osaamattomuus speksata custom-kamoja on yksi syy myös.

Henk koht olen myynyt Bluetoneja rahoittaakseni uusia Bluetoneja uusilla ominaisuuksilla ja spekseillä. Samoin joitakin Bluetoneja olen ostanut käytettynä vain testausta varten, jolloin jo lähtökohta ostaessa on ollut pistää ne eteenpäin testin jälkeen. Tämä sama tosin koskee 95% ostamistani pedaaleista ja 80% ostamistani kitaroista. En ymmärrä, miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että jengi ostaa paljon kamaa ihan vaan testaukseen ilman aikomustakaan pitää niitä ikuisesti.

Mielestäni kitaran tai spedun osto ei ole mikään avioliitto, että vain kuolema voi erottaa kamat soittajasta. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä asia on näin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Lunnu
20.08.2018 11:02:03
Laulava Kylätohtori: ...
Mielestäni kitaran tai spedun osto ei ole mikään avioliitto, että vain kuolema voi erottaa kamat soittajasta. Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä asia on näin.

Muiden puolesta on vaikea mennä mitään sanomaan mutta kun mun käsiin tulee itselleni sopiva soitin niin en minä ole sitä pistämässä kiertoon jonkin päähänpiston takia.
Luulisi että jos itse saa speksata laitteensa niin silloin on tänkaltaisesta liitosta kyse, mutta ehkei sitten kuitenkaan.

Jokainen tavallaan.
Nostalgy is not what it used to be
Kefiiri
20.08.2018 11:13:14 (muokattu 20.08.2018 12:04:48)
Tympee Huttunen: Sen sijaan m.netin torilla ei ole yhtään Williamsin vahvistinta (esim. GF-15), joten johtopäätöksenä se on paljon parempi, mitä Bognerit tai Bluetonet.

Näin tosiaan täytyy olla!

Itse näen tuon Bluetonen "kiertoherkkyden" just niin, että jos ja kun saa ja haluaa speksata mieleisensä vahvistimen, niin miksi tyytyä käyttämään niin kiehtovaa mahdollisuutta vain kerran? Myymällä vanhan pääsee verrattain pienellä investoinnilla suunnittelemaan seuraavaa.
En ole musiikin asiantuntija.
harryk
20.08.2018 11:23:53

Meidän Bluetone vahvistimet on suunniteltu ja rakennettu siten, että niitä voi muuttaa mm. kytkentöjen ja muiden juttujen osalta aika pitkälti vielä myöhemminkin. Tämä vaan tiedoksi niille, jotka eivät ole perehtyneet aiheeseen. Autamme myös mielellämme asiakastamme vahvistimen tai kaiutinkaapin suunnitteluvaiheessa jos joku yksityiskohta sitä vaatii. On kaikkien etu, että lopputulos on toimiva kokonaisuus.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Haeroe
20.08.2018 12:26:11

Kefiiri: Näin tosiaan täytyy olla!

Itse näen tuon Bluetonen "kiertoherkkyden" just niin, että jos ja kun saa ja haluaa speksata mieleisensä vahvistimen, niin miksi tyytyä käyttämään niin kiehtovaa mahdollisuutta vain kerran? Myymällä vanhan pääsee verrattain pienellä investoinnilla suunnittelemaan seuraavaa.

Tuo viimeinen lause ei varsinaisesti pidä paikkaansa ainakaan Bluetonen kohdalla. Niiden hinta putoaa enemmän ja nopeammin kuin Bognermarshallboogien.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Kefiiri
20.08.2018 12:35:09 (muokattu 20.08.2018 12:35:39)
Haeroe: Tuo viimeinen lause ei varsinaisesti pidä paikkaansa ainakaan Bluetonen kohdalla. Niiden hinta putoaa enemmän ja nopeammin kuin Bognermarshallboogien.

Näin voi olla, tilannehan tosiaan tuppaa olemaan samankaltainen myös customkitaroiden kanssa.

Sanotaan nyt sitten, että vanha värkki on vaan myytävä uuden rahoittamiseksi. Jos aina vaan hakee parempaa ratkaisua, niin eihän siinä tietenkään riitä mikään.
En ole musiikin asiantuntija.
paskiaispaska
20.08.2018 13:47:13

Eiks soundi lähekkää sormista?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)