Aihe: Yamaha-klubi
1 2 3 4 5
jukkajylli
04.02.2015 12:18:01
hollstro: Tulee eri tehtailta. Kalleimmat tehdään Japanissa yhden rakentajan toimesta. Näkö ja käytetyt materiaalit sekä viimeistely ovat eri asioita. Noissa on soittimina huima ero.

Pasas laatu on kalleimmissa. Sikis niissä on myös paras hinta-laatusuhde.

Totta hemmetissä näkö, materiaali ja viimeistely on eri asioita. Mutta onhan noita sentään tosi monen hintaisia. On kolmenhuntin ja seitsemänhuntin ja tonnin ja kahdentonnin..
And it's just a waste of time..
J.Nikkanen
04.02.2015 12:19:00
jukkajylli: Totta hemmetissä näkö, materiaali ja viimeistely on eri asioita. Mutta onhan noita sentään tosi monen hintaisia. On kolmenhuntin ja seitsemänhuntin ja tonnin ja kahdentonnin..

Jos haluaa parhaimman, ostaa parhaimman. Se on monta kertaa myös se kallein.
Mukahauska allekirjoitus.
hollstro
04.02.2015 12:20:10

jukkajylli: Hoho, vähän ontuva perustelu. No, perustelu se on ontuvakin perustelu!

Eikä ole. Olen funtsinut tämän tarkkaan: Vain kahdesta täysin samanlaisesta mutta erihintaisesta voi varmasti sanoa kummassa on parempi hinta/laatu. Ilmaisessa ei ole hyvä hinta-laatu jos tuote on huono.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
anapena
04.02.2015 12:39:32 (muokattu 04.02.2015 12:51:04)
jukkajylli: Hei kertokaas yamahalaiset (siis ei enää typerää perämoottoriläppää), mihin perustuu bb-sarjan mieletön hintahaitari. Tuleeko ne eri tehtailta, tai valmistetaanko niitä eri maissa? Päällisinpuolin melkein samannäköisten luuttujen hinnassa voi olla kymmenkertainen ero. Onko ne kalliit niin paljon parempia? Ja toisaalta onko ne halvat ihan halpiksia. Ja minkä hintaluokan bb:ssä on paras hinta/laatu?

Mulla on tuo ihan halvin ja ei voi moittia hintalaatua huonoksi. Tietenkin ostin sen vielä muka halvalla, 246 buntaa, oli varaston viimeisiä wanhaa mallia 5 vuotta sitten. Mutta kuolaan kuitenkin tuollaista parin tonnin peliä, tai jotain sheehania ainaskin;) Michael Anthony-malli sillä D-dropilla olis ihamparas. Ähym, jos vaan keskittyis tähän satunnaiseen soittamiseen...

Edit: Tuo mun on indoneesian takamailla tehty, bodyn pinnassa huomaa sivusta katsoessa pitkiä linjoja, niinku laudan saumoja maalin tai lakan alla. Talla vois olla mun makuun hieman massiivisempi. Ja ehkä portaaton miksaus mikkien välillä ja vaikka eq, mutta se onkin sitten jo eri juttu ja filosofiansa. Näin on kuitenkin aika hyvä ja selkeä.
Istu ja pala!
Mikko.R
04.02.2015 22:44:57
http://muusikoiden.net/dyn/users/132215.jpg

Tämmösiä löytyy kaksi. Sea foam green 25th anniversary Attitude ltd2 malli, joka on nro9/50 kpl:sta. Basso on Yamahan käsityöpajan puolelta. Punainen basso on "normaali" Attitude ltd2 malli. Pitäisi olla suht samanlaisia, mutta kaula on vihreässä bassossa hieman pyöreämpi otelaudan reunoista ja puu vaikuttaisi olevan laadukkaampaa. Basso on myös hieman kevyempi painoltaan verrattuna punaiseen. Yleissoundi vaikuttaisi olevan hieman pehmeämpi vihreässä bassossa... No näistähän voisi jauhaa vaikka kuinka.. Työnjälki on priima molemmissa.
Diabolicum
14.12.2015 18:21:19

Nostetaanpas vanhaa ketjua... Yamaha RBX JM2 tuli Oulun kanista poistettua pari kuukautta takaperin. Vallan mainio ellei jopa erinomainen 6-kielinen. Tuntuu kouraan 5-kieliseltä ja muutenkin erittäin kelpo soitettava
HeviMetal DJ jo vuodesta 1998
WanhaWetäjä
15.12.2015 13:43:58

Joo...Yamahoilla on vedetty sen tuhannen keikkaa vuodesta 79, basso tuli kehiin tosin vasta joskus 83.
https://muusikoiden.net/dyn/users/70123.jpg

Noitten lisäksi löytyy vasurit Yamaha Pacifica ja elektroakkari APX 700 II sekä Yamahan pystypiano.

Taitaa Yamaha olla ainut (?) firma joka tekee periaatteessa kaiken tarvittavan mitä tulee soittopeleihin.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
hallu
15.12.2015 23:32:07
Yamaha on ihan paras ja itselleni se on suorastaan tarunhohtoinen mojolinko :-). Kitarapuolella mulla on SA2200 (SG2000 elinikäisenä unelmana ei koskaan toteutunut ja G pajan Pauli toimii jonkinlaisena korvikkeena). Bassoissa mulla oli RBX170 joka oli ihan hyvä, mutta paksummilla kielillä aika jouskari ja nyt on BB425X joka on kyllä hyvä ja olen ollut tosi tyytyväinen. BRXT505 basso oli kovana vaihtoehtona, mutta en ole vielä katunut valintaani.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Lynxia
16.12.2015 09:54:34
anapena: Yamaha BB414 wine red. Ensimmäinen ja mieluisin bassoni. Resonoi käpälässä sillai mukavasti.

Sama metallinoranssina. Oikea hyväntuulenbasso ja kuumat mikit :-)
Lynxia
16.12.2015 11:35:55
anapena:

Tuo mun on indoneesian takamailla tehty, bodyn pinnassa huomaa sivusta katsoessa pitkiä linjoja, niinku laudan saumoja maalin tai lakan alla. Talla vois olla mun makuun hieman massiivisempi. Ja ehkä portaaton miksaus mikkien välillä ja vaikka eq, mutta se onkin sitten jo eri juttu ja filosofiansa. Näin on kuitenkin aika hyvä ja selkeä.

Mun on Taiwanissa tehty. Laatu ihan ookoo, en ole mitään vikoja huomannut.
PasiB
19.12.2015 20:59:58
Kanikonttorin satoa on tämäkin Yamaha, BB-G5A kasarin loppuvuosilta.
Progbass
19.12.2015 23:34:50
Yamaha TRBX505 on ollu jo puolisen vuotta ja ei ole kyllä valittamista. Soundit on kohdallaan ja on tosi helpposoittoinen. Ehkä ainoo miinus oli halvan ja ei niinkään kestävän tuntuinen yläsatula, mutta ei ole enään ongelma kun revin pois ja tein luusta uuden.
jperala
28.12.2015 14:29:49 (muokattu 28.12.2015 14:30:07)
Progbass: Yamaha TRBX505 on ollu jo puolisen vuotta ja ei ole kyllä valittamista. Soundit on kohdallaan ja on tosi helpposoittoinen. Ehkä ainoo miinus oli halvan ja ei niinkään kestävän tuntuinen yläsatula, mutta ei ole enään ongelma kun revin pois ja tein luusta uuden.

Kohta vuoden ollut trbx504, nyt pitäisi hakea uusi patteri :) mutta soihan tuo passiivisena myös :). Ei valittamista, satula on varmaan perus muovipala, ei ole vielään hajonnut.
Yamaha TRBX504
Starver
15.02.2016 20:41:33
TRB 6 II. TLB Ollu kymmenen vuotta."jykevä syvä ääni". Viime aikoina omituista säröä etummaisesta mikistä ku diskanttia laittaa yli puolen. Oisko mikki paskana vai etusess jotai häikkää.Paristo tietysti tarkistettu
PasiB
15.02.2016 20:43:04 (muokattu 15.02.2016 20:45:04)
Jammahat on lisääntyneet, nauhaton BB614F tuli taloon viime vuoden loppumetreillä. Mainio nauhattoman soundi varsinkin kun laitoin Chromesit kieliksi. Tallamikki ja eq flättinä.

https://muusikoiden.net/dyn/users/142447.jpg
Spandau-
16.02.2016 16:00:50
Onko kokemuksia BB-sarjan viisikielisistä? Onko H-kieli niissä käyttökelpoinen?
T.Nick
16.02.2016 21:32:17
Spandau-: Onko kokemuksia BB-sarjan viisikielisistä? Onko H-kieli niissä käyttökelpoinen?

On kokemusta BB2025X:stä. Mun mielestä siinäkin kunnon H-kieli toimii. Tai en oikein tiedä mihin verrata, koska kaikissa mun tähän astisissa 5-kielisissä on ollut hyvät h-kielet. Pyramidin tai Rotosoundin paksumpia teräskieliä oon niihin laittanut. Lähtökohtaisesti .145.

Soittimena toi BB2025X on tietysti ihan omaa luokkaansa. Jos vaan muotokieli ja muut tyyliseikat kelpaa, niin silloin sen kanssa pääsee jo aika pitkälle.
Da mihi castitatem et continentiam sed noli modo.
hallu
17.02.2016 00:10:59
Spandau-: Onko kokemuksia BB-sarjan viisikielisistä? Onko H-kieli niissä käyttökelpoinen?

Mulla on se halvempi BB425X ja kyllä se minusta toimii ihan niin kuin pitääkin. Mikä siinä H-kielessä sitten voisi olla? tai niinkö että miten se on käyttökelvoton silloin kun se on käyttökelvoton? voin tsekata asian himassa jos haluat jonkilan tietyn jutun siitä selvittää. Mulla on siitä vielä tehdaskieletkin paikoillaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Spandau-
17.02.2016 09:08:20
hallu: Mulla on se halvempi BB425X ja kyllä se minusta toimii ihan niin kuin pitääkin. Mikä siinä H-kielessä sitten voisi olla? tai niinkö että miten se on käyttökelvoton silloin kun se on käyttökelvoton? voin tsekata asian himassa jos haluat jonkilan tietyn jutun siitä selvittää. Mulla on siitä vielä tehdaskieletkin paikoillaan.

Kiitos vastauksista! Itsellä on tullut vastaan useampi 5-kielinen joissa se H-kieli on ollut ihan hengetön, eli saundi on ollut vain sellaista onttoa kuminaa. Hankala selittää.

Lisäksi noi nykyiset BB-sarjalaiset taitaa olla passiiveja ja olen aina elänyt siinä luulossa, että aktiivi on H-kielen äänten toistamisen kannalta parempi vaihtoehto? Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)