Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5343 344 345 346 347447 448 449 450 451
jazzmies
23.10.2015 19:32:43
miguli: https://www.youtube.com/watch?v=BcNj5LHYtFI

Sultans of swingin rumpuraita.

Pick Withersillä oli pitkä ura sessiorumpalina takana jo tuolloin. Eipä vähän rullaa hyvin tämä homma. Keveys, vaivattomuus ja symbaalien hiplaus positiivisessa mielessä.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
dictatorsh*t
23.10.2015 19:47:50
jazzmies: Pick Withersillä oli pitkä ura sessiorumpalina takana jo tuolloin. Eipä vähän rullaa hyvin tämä homma. Keveys, vaivattomuus ja symbaalien hiplaus positiivisessa mielessä.

Tuo 4:27 tuleva härpätihärpäti-filli on yksi ikiaikaisia suosikkejani ja se yllättää riemastuttavasti joka kerta biisin kuullessani: https://youtu.be/BcNj5LHYtFI?t=4m26s
-Dr.DW-
23.10.2015 19:55:43 (muokattu 23.10.2015 19:57:03)
dictatorsh*t: Tuo 4:27 tuleva härpätihärpäti-filli on yksi ikiaikaisia suosikkejani ja se yllättää riemastuttavasti joka kerta biisin kuullessani: https://youtu.be/BcNj5LHYtFI?t=4m26s

Se mihin se käypi, niin se toimii. Eikai se taida olla kuin aksentoitu singlestrokerolli?

E:sanamuotoja vain korjailin...
"Lethal dose is also a lifetime supply"
texan
23.10.2015 20:03:32
The Police message in a bottle, synchronicity kiertueelta 1983, aika kovassa vedossa
oli Stewart Copeland tuolloin:
https://www.youtube.com/watch?v=Ki97mpo6Y_Y
-Dr.DW-
23.10.2015 20:06:50 (muokattu 23.10.2015 20:09:24)
texan: The Police message in a bottle, synchronicity kiertueelta 1983, aika kovassa vedossa
oli Stewart Copeland tuolloin:
https://www.youtube.com/watch?v=Ki97mpo6Y_Y

Kyllä se Kuoppis on kuitenkin vielä aika helvetin paljon kovempi.

KW:n aikainen setti on oikeasti ihan maapallon kermaa. Ehkä jopa tämän galaksinkin... Ainakin! :D
Kailis
23.10.2015 20:15:19

-Dr.DW-: Kyllä se Kuoppis on kuitenkin vielä aika helvetin paljon kovempi.

KW:n aikainen setti on oikeasti ihan maapallon kermaa. Ehkä jopa tämän galaksinkin... Ainakin! :D

Siis miten kovempi? Teknisesti? Jos ajatellaan sitä miten joku on kehittänyt oman soittogenren ja draivin niin kyllä Kuoppis jää kalkkiviivoille. Musiikillisesti makuasia, mulle Police toimii potenssiin sata verrattuna KW:hen. Kummallinen vertaus kaikkinensa.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
-Dr.DW-
23.10.2015 20:22:12 (muokattu 23.10.2015 20:24:36)
Kailis: Siis miten kovempi? Teknisesti? Jos ajatellaan sitä miten joku on kehittänyt oman soittogenren ja draivin niin kyllä Kuoppis jää kalkkiviivoille. Musiikillisesti makuasia, mulle Police toimii potenssiin sata verrattuna KW:hen. Kummallinen vertaus kaikkinensa.

No Kuoppis on minun mielestä miljoona kertaa dynaamisempi. Ei niin/noin tylsä. Kompit vaihtelee, siellä missä niiden kuuluukin vaihdella. Teknillisesti parempi, myöskin nopeampi. Groovesta voi toki väitellä, kun kummallakin luissa ja ytimissä. Makuasioita sanoi musti, kun muniaan nuoli. Kuoppiksen rankkaan kuitenkin paljon ylemmäksi. Heh, ihan kun tässä olisi paljoa itellä vara rankkailla ketään! :D

E: Tuolla Kingtime DVD:llä on kyllä niin hurjia juttuja, että hohhoijjaa! :D
Niq
23.10.2015 21:02:35

-Dr.DW-: Se mihin se käypi, niin se toimii. Eikai se taida olla kuin aksentoitu singlestrokerolli?

E:sanamuotoja vain korjailin...

Eikö tuo oo ihan paradiddle x2?
-Dr.DW-
23.10.2015 21:08:37
Niq: Eikö tuo oo ihan paradiddle x2?

Oikeassa muuten olet. Jonkinlaista vuorottelua siellä taitaa ola, kun monesti hankaa samaa kohtaa! Eikä hidastamiseen nyt jaksamus piisaa:D

Hienon kuuloinen kuiteski jokatapauksessa!
Epämuusikko
23.10.2015 21:33:30 (muokattu 23.10.2015 21:36:58)
Kailis: Ei oo klikki häirinny swingiä.

Mikä tämä klikkiristiretki nyt on??? Eikö taitu?

aksentoitu singlestrokerolli? Paradiddlelähtöistä sekoiluahan se, mutta tunnelmaan sopivasti. Niin kuin tuolla ylhäällä todettiinkin.

Kyllä se Kuoppis on kuitenkin vielä aika helvetin paljon kovempi. Mielummin miten vaan, mutta Copeland on maailman paras Copeland.

tulipas negisteltyä taasen! Hyvä minä.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
hollmi-5
23.10.2015 21:38:19
-Dr.DW-: No Kuoppis on minun mielestä miljoona kertaa dynaamisempi. Ei niin/noin tylsä. Kompit vaihtelee, siellä missä niiden kuuluukin vaihdella. Teknillisesti parempi, myöskin nopeampi. Groovesta voi toki väitellä, kun kummallakin luissa ja ytimissä. Makuasioita sanoi musti, kun muniaan nuoli. Kuoppiksen rankkaan kuitenkin paljon ylemmäksi. Heh, ihan kun tässä olisi paljoa itellä vara rankkailla ketään! :D

E: Tuolla Kingtime DVD:llä on kyllä niin hurjia juttuja, että hohhoijjaa! :D

Olin Globenissa Policen keikalla. Pelkäsin, että pitkä tauko on saanut ukot ilmaisullisesti ukkoutumaan. Pelko oli turha ja Copeland aivan päällikkö.

Kuoppis on loistava, mutta Copeland Policen rumpali.
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Dr.DW-
23.10.2015 21:39:05
Epämuusikko: Mikä tämä klikkiristiretki nyt on??? Eikö taitu?

Paradiddlelähtöistä sekoiluahan se, mutta tunnelmaan sopivasti. Niin kuin tuolla ylhäällä todettiinkin.

Mielummin miten vaan, mutta Copeland on maailman paras Copeland.

tulipas negisteltyä taasen! Hyvä minä.

Onhan tuo nyt Swingikin aika hemmetin napsua soittoa! :)
Ehe... Ei se kuitenkaan Kuoppista voita. :P
jazzmies
23.10.2015 21:45:26
-Dr.DW-: KW:n aikainen setti on oikeasti ihan maapallon kermaa. Ehkä jopa tämän galaksinkin... Ainakin! :D

Jos se olisi, niin se olisi löydetty globaalisti. Onhan siitä jo 20+ vuotta aikaa. Huippuhelmet eivät pysy salassa niin kauaa. Mukava kuriositeetti suomalaisessa rockissa, ja pitkälti KW:n ansioista TT Oksala -tyylinen saundi alkoi muuttua kohti monimuotoisempaa "hippisaundia". Siihen perään tulivat sitten Veeti and the Elastic Family, Don Huonot ja Egotrippi.

The Police on iso osa pop- ja rockmusiikin kaanonia ja sinne pääsemiseksi pitää olla ne biisit, solisti, oma saundi ja se juttu.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Epämuusikko
23.10.2015 21:49:29
En aio kirjoittaa tähän mitään KW:stä muuta kuin että terävien all-round -soittajien vertailu selkeästi jonkun bändin soundiin mukautuneihin / niitä soundeja luoviin tyyppeihin ynnä muihin ties kenen lapsuuden sankareihin on hieman äh. Lapsuuden sankareista puheen ollen toinen tuohon aikaan hyvässä terässä ollut, selkeästi ei-niin-monen-tilanteen mies, Collinsin Phil. Mua alkaa periaatteessa haukotuttaa tuollainen tomareilla fiilistely, mutta kyllä tää vaan toimii. Musa on aina puhutellut, aivan kuten Policenkin kohdalla. Sen siivittämänä menee meikälle maaliin. Ilman sitä ei välttämättä.

https://www.youtube.com/watch?v=3pS_eQT0Uz8
hollmi-5
23.10.2015 21:56:17
Epämuusikko: En aio kirjoittaa tähän mitään KW:stä muuta kuin että terävien all-round -soittajien vertailu selkeästi jonkun bändin soundiin mukautuneihin / niitä soundeja luoviin tyyppeihin ynnä muihin ties kenen lapsuuden sankareihin on hieman äh. Lapsuuden sankareista puheen ollen toinen tuohon aikaan hyvässä terässä ollut, selkeästi ei-niin-monen-tilanteen mies, Collinsin Phil. Mua alkaa periaatteessa haukotuttaa tuollainen tomareilla fiilistely, mutta kyllä tää vaan toimii. Musa on aina puhutellut, aivan kuten Policenkin kohdalla. Sen siivittämänä menee meikälle maaliin. Ilman sitä ei välttämättä.

https://www.youtube.com/watch?v=3pS_eQT0Uz8

Katsoin eilen When in Rome-keikan. Collins on minun ikiaikainen top ten-rumpali.
Soundit, piuhat ja kajarit.
-Dr.DW-
23.10.2015 22:02:34
jazzmies: Jos se olisi, niin se olisi löydetty globaalisti. Onhan siitä jo 20+ vuotta aikaa. Huippuhelmet eivät pysy salassa niin kauaa. Mukava kuriositeetti suomalaisessa rockissa, ja pitkälti KW:n ansioista TT Oksala -tyylinen saundi alkoi muuttua kohti monimuotoisempaa "hippisaundia". Siihen perään tulivat sitten Veeti and the Elastic Family, Don Huonot ja Egotrippi.

The Police on iso osa pop- ja rockmusiikin kaanonia ja sinne pääsemiseksi pitää olla ne biisit, solisti, oma saundi ja se juttu.

On tottakai! Enhän minä sitä kielläkään -millään muotoa. Mutta Kuoppis on rumpaleista ihan yyber alles. Mutta tämähän on toki minun mielipide vain ja aika yksinäinen -näköjään. Mutta hirviän paljon enempi löydän kaikkea Samin soitosta, kun kenenkään muun. Noh, ehkä Royster tekee jotakin erilailla primitiivistä.

En ole parempaa kyllä tubestakaan löytänyt. IMHO.
Kailis
23.10.2015 22:04:57

Epämuusikko: Mikä tämä klikkiristiretki nyt on??? Eikö taitu?

Mikä ei taitu? Totesin vaan että leijuu kivasti ilman klikin tuomaa riippaa. Mä vedän kummallakin tavalla. Best of the both worlds.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Juhani_t
23.10.2015 22:12:20
https://www.youtube.com/watch?v=mSQRT1v4HUQ

Tiedän kyllä että väärä genre ja ruNpumerkki tähän topikkiin, mutta kuitenkin. Aina pikku nousuissa kulkee ja toimii.
Epämuusikko
23.10.2015 22:16:45
Kailis: Mikä ei taitu? Totesin vaan että leijuu kivasti ilman klikin tuomaa riippaa. Mä vedän kummallakin tavalla. Best of the both worlds.

Hyvä. Säikähdin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)