Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson js32t rr:ään aktiivimikit?
1
Tuoppi99
13.03.2015 19:47:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kysymys kuuluu näin. Oon aika vasta hommannu itelle jacksonin js32t randy rhoadsin. Kitara on mahtava käsissä ja sopii loistavasti itselle ja on tosiaan mun kakkos kitara. Ainut asia joka itseä on tympinyt on saundi joka ei tietenkään jacksonin stokki mikeissä mitään parasta laatua ole. Eli jos vaihtaisin kitaraan aktiivi mikit olisiko niistä hyötyä kun ottaa huomioon puunlaadut yms. jotka eivät tietenkään halvemman pään kitarassa parasta ole? Ja toinen kysymys olisi, että ku mä en kauheasti tiedä mikeistä niin mitkähän mikit olisivat hyviä metallimusiikkiin? Oon ainaki lukenu, että emg:t ovat aika hyvä saundisia kun on kyse metallista. Kertokaa kokeneet mielipiteitä :). Kiitäs jo etukäteen.
 
freakingenius
13.03.2015 21:06:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Kiitäs jo etukäteen.
 
Kiitän. Ja jos USA vs. Mexico kitarat keskusteluun on uskominen niin puilla ei ole mitään merkitystä :) itse en tiedä mihin enää uskoa puiden osalta.
 
Joo, mutta tosissaan varmaan suosituimpia hevimikkejä on nuo EMG:n aktiivit 81/85. Itselläni on Jacksonissa vaihettu tallaan EMG:n passiivi HZ tallassa ja kaulassa vakio Seymour Duncan SH-2 (passiivi myöskin). Useimmissa Jaskoissa on vissiin vakiona Seymour Duncan TB-4 JB ja Seymour Duncan SH-2 (passiivit nämäkin). Noi nyt on varmaan sellaset perus humpparit mitä jengi käyttää, sit on tietty kaikkia Dimarzioita ja Bareknuckleja ja muita. Kandee katella valmistajien nettisivuilta infoa ja kuunnella youtube klippejä. Jos esim. nuo perus duncanit tai emg:t kiinnostaa niin varmaan lähimmästä kitarakaupasta löytyy joku kitara missä on sellaiset kiinni.
 
Tuoppi99
13.03.2015 21:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oho tarkotus oli kirjottaa kiitän jo etukäteen :D
 
Tuoppi99
13.03.2015 21:42:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja kiitos neuvoista :)
 
Metalkallo
13.03.2015 23:01:26 (muokattu 13.03.2015 23:18:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncanin blackoutsit on myös hyvät aktiivimikit ja omaavat ehkä myös hiukan passiivien ominaisuuksia verrattuna emg:n vastaaviin. En tosin ole aivan varma tuosta passiivi osuudesta mutta näin muistaisin? Aika samankuuloiset nuo molemmat kuitenkin on, blackoutseissa vain ehkä hiukan enempi bassoa.

https://www.youtube.com/watch?v=96NkT393Boo
 
EDIT: Kuten zedder sanoi alempana, passiivimikin vaihto passiiviin olisi helpompi vaihtoehto. Duncanin yksi vaihtoehto on ainakin tuo SH-6 eli distortion jos haluaa emg:ltä kuulostavaa ja tehokkaampaa mikkiä.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
zedder
13.03.2015 23:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on kokemusta aiheesta sen verran, että vaihdoin kokeeksi JS32RR:n originaalin CVR -tallahumpparin tilalle EMG HZ:n. Tilanne parani huomattavasti, eli sen verran että siitä tuli ihan "soiva peli", kuulosti hyvinkin saman sorttiselta kuin omistamani EMG 81 -mikeillä varustetut Jacksonini.
 
Otaksun että tilanne paranisi vieläkin enemmän jos siihen asentaisi EMG 81/85 -setin, mutta tuon toimenpiteen mielekkyyttä sopii hiukan miettiä kun ottaa huomioon kitaran arvon. Passiivimikin vaihto toiseen passiivimikkiin on helppo homma (kunhan ensin tutkii piuhojen värit jostakin, nimenomaan Jackson CVR:n ja EMG HZ:n värit ovat aivan päinvastaiset). Aktiivien asennus ei tuntunut mielekkäältä ajatukselta ajan- ja rahankulu huomioiden.
 
Jackson JS -sarjan kitaroiden heikoin lenkki lienee joka tapauksessa juuri nuo CVR -mikit.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Tuoppi99
14.03.2015 19:08:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuin löytämään emg hz setin ja hinta pyyntö olis 60e oliskohan hyvät tohon mun kitaraan ?
 
zedder
14.03.2015 19:29:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Satuin löytämään emg hz setin ja hinta pyyntö olis 60e oliskohan hyvät tohon mun kitaraan ?
 
Eli suunnilleen 1/2 uusien hinnasta, H4 ja H4A -pari? Ihan ok hinta kai. Soundi paranee ihan varmasti eikä tarvitse askarrella aivan kauheasti kun pelkästään mikit täytyy vaihtaa.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
freakingenius
14.03.2015 19:38:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Satuin löytämään emg hz setin ja hinta pyyntö olis 60e oliskohan hyvät tohon mun kitaraan ?
 
Itellä on ollut EMG HZ mikkejä kitaroissa ihan ekasta kitarasta asti ja ei oo ollut kyllä tarvetta vaihtaa. Osta ihmeessä ja kokeile. Tosiaan hyvä jos vaihdat passiivit niin selviää helpolla.
 
Tuoppi99
14.03.2015 20:35:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ne ois kuulemma esp ltd alexi laiho kitarasta luultavasti alexi 200 mallista veikkaisin ainakin.
 
zedder
14.03.2015 22:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: ne ois kuulemma esp ltd alexi laiho kitarasta luultavasti alexi 200 mallista veikkaisin ainakin.
 
Eikös siinä ole vain 1 mikki ja se on brändätty ESP:ksi? Jokin boostipiiri myös? Ei vaikuta ihan läpihuutojutulta noiden asennus.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Metalkallo
14.03.2015 22:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Eikös siinä ole vain 1 mikki ja se on brändätty ESP:ksi? Jokin boostipiiri myös? Ei vaikuta ihan läpihuutojutulta noiden asennus.
 
Tuoppi tarkoittaa näitä:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=980316
 
Eivät ole alexi 200- mallista vaan luultavasti MMV ltd 06 mallista koska se on halvempi laiho keppi missä on 2 mikkiä.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Tuoppi99
15.03.2015 15:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aa juu :) mulla on ollukki mmv06 ihan hyvät mikithän nuo oli :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «