Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ukulelebasso?
1
Rockabilly99
18.12.2014 16:43:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään mitään kokemusta ukulelebassoista? En ole basisti, mutta se voisi olla kiva sivusoitin. Eli mikä merkki olisi hyvä. Onhan Kalan U-bassot varmaan hyvät, mutta melko kalliit.
 
barclay
18.12.2014 23:39:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä oli jotain asiasta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=224870&co=30 Itsekin olen kyseisen soittimen hommaamista harkinnut..
 
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
Topiello
20.12.2014 14:49:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin ukulelekursseilla opettelemassa. Ihan hauska säestyssoitin. Onkohan nyt kyse ukulelebassosta vai bassoukulelesta? :) Siis bassoukulelehan on hieman isompi ukulele. Virityskin on se omituinen, missä paksuin kieli on toinen ylhäältä. Toki basismia harrastaneena olis hauska laittaa uku vaikka ihan eadg vireeseen.
 
Rockabilly99
20.12.2014 15:06:19 (muokattu 20.12.2014 15:14:19)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Mä olin ukulelekursseilla opettelemassa. Ihan hauska säestyssoitin. Onkohan nyt kyse ukulelebassosta vai bassoukulelesta? :) Siis bassoukulelehan on hieman isompi ukulele. Virityskin on se omituinen, missä paksuin kieli on toinen ylhäältä. Toki basismia harrastaneena olis hauska laittaa uku vaikka ihan eadg vireeseen.
Siis nyt on kyse ukulelebassosta eikä bassoukulelesta. Ukulelebasson kielet ovat valmistettu polyuretaanista ja viritys on sama kuin tavallisessa sähkö/kontrabassossa, eli EADG. Kuulostavat vahvistettuina hieman kontrabassoilta.
Eli mikä on hyvä merkki ja mistä saisi ukulelebassoja kohtuullisen halvalla (n. 200e voisi olla sopiva hinta) jos nyt edes halpoja kannattaa ostaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «