blues guitar 08.11.2013 18:03:12 (muokattu 08.11.2013 18:28:30) | |
---|
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
edenbeast 08.11.2013 18:26:27 | |
---|
??? |
Laulava Kylätohtori 08.11.2013 23:14:39 | |
---|
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Punteri 09.11.2013 18:25:58 (muokattu 09.11.2013 18:39:48) | |
---|
|
JaaGeRMaisTeR 09.11.2013 18:52:42 | |
---|
|
Krice 09.11.2013 19:09:15 | |
---|
Indigo-sukupolvelle myyminen tuntuu olevan aika hankalaa. Kommunikointi usein loppuu äkisti ilman mitään selitystä. Toisaalta joskus tulee myös sellaisia viestejä, joihin edes minä en halua vastata, johtuen täysin puutteellisesta tavasta kertoa asiansa. Tulee heti mieleen, että tämä ei todellakaan tule onnistumaan. |
Vähän nihkeää tuntuu olevan. Tämän syksyn aikana olen myynyt yhden halvan basson ja yhden todella halvan bassocombon sekä nyt juuri yhden kitaran. Kyseinen kitara ei ollut halvimmasta päästä mutta ei mikään kalliskaan. Yli kuukauden joutui roikottamaan. LTD EC-1000 - siis niin peruskamaa, että luulisi menevän heti. Laitoin alkujaan pyynniksi 500 €. Sillä tuli vaihtotarjouksia, kyselyitä ja yksi ilmeisen tosissaan ollut ostaja, joka ei kuitenkaan saanut rahoitusta järjestymään (tarina oli uskottava ja piti hyvin yhteyttä - kiitos hänelle siitä). Tuon 500 € olisin ilmeisesti saanutkin mutta en jaksanut pidempään kytätä pikaviestejä ja tekstareita/soittoja. Niinpä pudotin hinnan 450 €:oon ja meni melkein heti. Tarinan opetus oli se, että jos on ostanut uutena, niin takkiin tulee ja rankasti. Toisaalta, jos on itse ostanut käytettynä halvalla ja haluaa vain omansa pois ja vaihteluksi jotain muuta tilalle, niin tavara kyllä liikkuu. Itse asiassa tuossa jo sovin kaupat yhdestä kepukasta ja huomen iltana käyn sen hakemassa ja maksamassa:) Työkaverille myin klassikkomarsun (VS100R, made in England) satasella nyt perjantaina. Kundi sanoi, että ei hän niin halvalla kehtaa ottaa. Sanoin että ei se oikeasti ole sen arvokkaampi euroissa, vaikka käyttöarvo onkin jotain aivan muuta. Netissä saisin jonkun kympin enemmän mutta en nyt jaksa nähdä sitä vaivaa. Nyt on käytetyt budjettikamat niin halpoja, ettei pitäisi soittamisen jäädä ainakaan siitä kiinni. Just joku VS100R + joku halpa säröpedaali + joku 90-luvun Japanin Jackson superstrato = joku 400 € koko läjä. Saat olla aika Malmsteen, että oikeasti "tarvitset" paremman kattauksen. Minä tarvitsen, koska olenkin kamarunkkari:D |
LaMotta 11.11.2013 16:34:36 (muokattu 11.11.2013 16:38:30) | |
---|
Vaikeaa on Nashville Telen myynti. Eipä olisi arvannut. Puoli vuotta myynnissä. Hintaa olen pudottanut tänä aikana 80euroa. Uuden hinta oli noin 800euroa, joten ollaan jo alle maagisen 0,6xThoman-kertoimen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
edenbeast 11.11.2013 18:04:43 | |
---|
LaMotta: Vaikeaa on Nashville Telen myynti. Eipä olisi arvannut. Puoli vuotta myynnissä. Hintaa olen pudottanut tänä aikana 80euroa. Uuden hinta oli noin 800euroa, joten ollaan jo alle maagisen 0,6xThoman-kertoimen. Mulla oli pari pedaalia n. 0,3 x kaupan hinta eikä yhtään kiinnostunutta. Ajattelin että pidän itse, ei nuista viitti ruveta maksamaankaan että olis jollekin kelvannu. ??? |
YarZoo 11.11.2013 18:18:35 | |
---|
edenbeast: Ajattelin että pidän itse, ei nuista viitti ruveta maksamaankaan että olis jollekin kelvannu. Just näin! Aina ei meinaa olla rahaa omiinkaan touhuihin, niin vieläkö sitten pitäis toisten työ tahi harrastekamppeita alkaa rahoittamaan... S.N.A.F.U |
Osteri 11.11.2013 21:23:16 | |
---|
No ei ole kyllä valittamista. Hemmetti, Hughes & Kettner Statesman combo lähti melkein ennenkuin edes ilmoituksen ehti laittaa. Noutaja tuli heti ekana arkipäivänä kun vaan saatiin isänpäivän juhlat alta pois. Noh, toisaalta kun muistelee niin onhan sitä itsekin pitänyt olla melko nopea, jotta Statesmanin omistajaksi pääsee. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Hikkis 11.11.2013 21:32:45 | |
---|
Tuntuu enempi olevan tuo ostaminen torilta ongelma. Pariin ostoilmoitukseen, minkä olen laittanut, on tullut todella vähän vastauksia. Nytkin on ostoilmoitus klassisesta kitarasta, muttei juurikaan tarjouksia ole tullut. Aikaisemmin tarjouksia sateli pilvin pimein ja piti harkita miten ilmoituksen asettaa, jotta aivan turhilta tarjouksilta välttyi. |
Hynkel 12.11.2013 08:54:14 | |
---|
Olisi kiva nähdä jotain statistiikkaa siitä, miten hyvin "tarjoa-kama" menee kaupaksi verrattuina niihin joissa on myyntihinta selvästi esillä. Väitän ettei kovin hyvin mene. Skippaan tarjoilut kyllä heti, oli myynnissä mitä tahansa. Yleensä näissä on takana vielä epärealistinen kuva tavaran myyntiarvosta, säästyypä oma aika ja vaiva. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. |
Laulava Kylätohtori 12.11.2013 09:18:26 | |
---|
Hynkel: Olisi kiva nähdä jotain statistiikkaa siitä, miten hyvin "tarjoa-kama" menee kaupaksi verrattuina niihin joissa on myyntihinta selvästi esillä. Väitän ettei kovin hyvin mene. Skippaan tarjoilut kyllä heti, oli myynnissä mitä tahansa. Yleensä näissä on takana vielä epärealistinen kuva tavaran myyntiarvosta, säästyypä oma aika ja vaiva. Sinänsä tuo 'tarjoa' ei haittaa, mutta on totta, että usein em. ilmoitukset tulee suoraan skipattua. Torilta tulee nykyään osteltua eniten heräteostoksia, eli sinänsä mielenkiintoisia vehkeitä, mille ei välttämättä ole suoraa tarvetta. Jos myynnissä on jotain mielenkiintoista, minkä periaatteessa voisi ostaa testiin, mutta realistisesta hinnasta ei ole itsellä tietoa, niin itse ainakin skippaan suoraan. En jaksa alkaa googlettelemaan ja selvittämään, mitä siitä voisi maksaa tai onko mahdollisesti ebaystä löytyvät hinnat kelvollisia referenssejä vai toivotaan toivotaan hintoja. Sama koskee kuvattomuutta tai perustietojen puutetta. Miksi nähdä turhaa vaivaa onkimalla ja haeskelemalla tietoja, kun voi skipata ilmoituksen ja siirtyä seuraavaan, mielenkiintoisempaan ilmoitukseen, missä on tarvittavat tiedot ilmoitettu. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Krice 12.11.2013 09:38:32 | |
---|
Hikkis: Tuntuu enempi olevan tuo ostaminen torilta ongelma. Pariin ostoilmoitukseen, minkä olen laittanut, on tullut todella vähän vastauksia. Nytkin on ostoilmoitus klassisesta kitarasta, muttei juurikaan tarjouksia ole tullut. Löysin vastaavan kitaran myynti-ilmoitusten ensimmäiseltä sivulta eli ei tarvinnut kauan etsiä. Mutta jos oma aktiivisuus ei riitä tuohon niin ostoilmoitus on varmaan ihan välttävä ratkaisu. |
Laulava Kylätohtori 12.11.2013 09:51:30 | |
---|
Krice: Löysin vastaavan kitaran myynti-ilmoitusten ensimmäiseltä sivulta eli ei tarvinnut kauan etsiä. Mutta jos oma aktiivisuus ei riitä tuohon niin ostoilmoitus on varmaan ihan välttävä ratkaisu. Itse näksin, että ostoilmoituksella tavoitellaan niitä yksilöitä, jotka ovat "hiljaisessa myynnissä", eli myynnissä, mutta julkista ilmoitusta ei ole (vielä) tehty. Näin kitara voi löytyä lähempää, olla parempi kuntoinen ja/tai halvempi kuin se myynti-ilmoituksen yksilö. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
ulipalsternak 12.11.2013 10:09:16 | |
---|
Kaveri laittoi kerran kaikenlaista pikkusälää, rumpuosia, ym. m-netin torille. Ilmoituksessa sanottiin, että ilmaiseksi saa tulla paikan päältä hakemaan. No eikös joku neropatti pyytänyt sitten lähettämään kamat postitse. Heh, kaverin olisi pitänyt hommata pakkaustarvikkeet, pakata kamat, viedä postiin ja ilmeisesti maksaa postimaksukin, että vastaanottaja olisi ollut tyytyväinen. Sanomattakin on selvää, että hilppeet jäivät "myyjälle". Tiedä häntä, vaikka olisi heittänyt lopulta vittuunnuksissaan kaikki roskiin. |
Karhukoira74 12.11.2013 10:35:31 | |
---|
Ja jotkut ei halua myydä. Ostaisin (jälleen, kolmannen kerran) torilta Bad Monkeyn, mutta myyjä ei ole pariin viikkoon rekkaroitunut edes sisään saati muita yhteystietoja olisi ilmoituksessa. Noh, seuraavaan T-kaupan tilaukseen, ei tossa niin paljoa voittaisi. Ite vastaan kyllä kaikille, vaikkei kiinnostaisikaan vaihtotarjoukset tms. Hintojen polkijat kyllä välillä veetuttaa....jännä miten käykään niin että kun pistät tuotteen X torille -ainakin omasta mielestä asialliseen hintaan- niin yleensä jo samana päivänä on siellä toinen kilpaileva tuote pari kymppiä halvemmalla. Noh, meitä on moneen junaan. Mulla on kans yks kaveri, jolle ei oo ongelma ostaa tuotetta hinnalla X ja vaikka viikon päästä myydä se -50%. Ite en viitti uusia vehkeitäni myydä polkuhintaan, ennemmin seiskööt kaapissa tai telineessä. Kyllä aika ne kaupitsee, ja ainakin ajan saatossa niistä raaskii sitte alemmallakin hintaa luopua kun huomaa että ei niillä soitakaan sitte ollenkaan... -So many assholes, so few bullets- |
Gabe 12.11.2013 10:41:08 | |
---|
Karhukoira74: Ja jotkut ei halua myydä. Ostaisin (jälleen, kolmannen kerran) torilta Bad Monkeyn, mutta myyjä ei ole pariin viikkoon rekkaroitunut edes sisään saati muita yhteystietoja olisi ilmoituksessa. Tähän olen kiinnittänyt itsekin huomiota. Luulisi että kävisi edes joka toinen päivä jos on tavaraa myynnissä. |
J.Nikkanen 12.11.2013 11:38:42 | |
---|
Nyt on mennyt päivässä enemmän kuin aiemmin kuukaudessa. Ihan kiva, mutta enemmänkin saisi kauppa käydä, mulla ei ole enään tiloja säilyttää kaikkea tuota kivaa mitä on nurkkiin tullut haalittua. |