Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 535 36 37 38 39215 216 217 218 219
AngieRainbow
07.09.2013 21:55:04
Sanotaan nyt vielä selvyyden vuoksi, että olen täysin tyytyväinen Bluetoneeni, mikä on torilla. Ostin sen vähän yli vuosi sitten, mutta en enää tarvitse noin suuren teholuokan konetta. Olen hankkinut uuden ~15 wattisen Bluetonen, mikä on itselleni sopivampi.

Jos tämä nyt sitten antaa jollekulle mielenrauhaa ;)
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
blues guitar
08.09.2013 06:52:31

AngieRainbow: Sanotaan nyt vielä selvyyden vuoksi, että olen täysin tyytyväinen Bluetoneeni, mikä on torilla. Ostin sen vähän yli vuosi sitten, mutta en enää tarvitse noin suuren teholuokan konetta. Olen hankkinut uuden ~15 wattisen Bluetonen, mikä on itselleni sopivampi.

Jos tämä nyt sitten antaa jollekulle mielenrauhaa ;)

Kyseessä ilmeisesti 5e3? Kävisköhän sulle kuten mulle? "Nyt se löyty" :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
jyrkalt
08.09.2013 09:05:45
blues guitar: "Nyt se löyty" :)

No ei se noin mee! :D

Yhtenä päivänä pitää olla marsumurinaa, toisena niin fenderish ja joku päivä ei uppoo kuin voxin heleet.
Does Marcellus Wallace look like a bitch?!
AngieRainbow
08.09.2013 11:10:42 (muokattu 08.09.2013 11:19:01)
blues guitar: Kyseessä ilmeisesti 5e3? Kävisköhän sulle kuten mulle? "Nyt se löyty" :)

5E3 juu :) Ei uskoisi, että vahvistimesta jossa on noin vähän namiskoita, saa saundia niin laajalta skaalalta. Jonkun sopivan booster- tai od-pedaalin haluaisin vielä tolle kaveriksi, mutta en ole vielä keksinyt, minkä hankkisin. Fuzz voisi olla myös kova. Onko kokemusta/ideoita nimenomaan 5E3:lle?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
TTV
08.09.2013 12:21:10
AngieRainbow: 5E3 juu :) Ei uskoisi, että vahvistimesta jossa on noin vähän namiskoita, saa saundia niin laajalta skaalalta. Jonkun sopivan booster- tai od-pedaalin haluaisin vielä tolle kaveriksi, mutta en ole vielä keksinyt, minkä hankkisin. Fuzz voisi olla myös kova. Onko kokemusta/ideoita nimenomaan 5E3:lle?

En tiedä just tuosta 5E3:sta, mutta mun Bluetonet tykkää todella paljon Maxonin OD-820 pedaalista. Siinä on mielestäni huomattavasti luonnollisempi saundi kuin suorilla TS-808 speduilla.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
08.09.2013 13:22:00
TTV: En tiedä just tuosta 5E3:sta, mutta mun Bluetonet tykkää todella paljon Maxonin OD-820 pedaalista. Siinä on mielestäni huomattavasti luonnollisempi saundi kuin suorilla TS-808 speduilla.

Itsellä on VOP-9, joka on (ainakin lähes) sama pedaali, mutta 9-sarjan kotelossa. Toimii myös oman Bluetonen kanssa erinomaisesti. Allekirjoitan myös tuon, että jotenkin pidän itsekin tästä enemmän kuin "normaaleista" tubescreamereista...

Lisäksi parhaiten toimiva säröpedaali Bassmanin kanssa, koska soundi ei mene räikeäksi turhasta yläpään korostuksesta. Siinä mielessä voisi toimia myös 5E3:n kanssa, paitsi jos pieni yläpään leikkaus kauhistuttaa, niin sitten en suosittele.
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Kuha
08.09.2013 15:13:03

AngieRainbow: 5E3 juu :) Ei uskoisi, että vahvistimesta jossa on noin vähän namiskoita, saa saundia niin laajalta skaalalta. Jonkun sopivan booster- tai od-pedaalin haluaisin vielä tolle kaveriksi, mutta en ole vielä keksinyt, minkä hankkisin. Fuzz voisi olla myös kova. Onko kokemusta/ideoita nimenomaan 5E3:lle?

Mulla oli treeneissä Spark Booster ja suosittelen.
Old Fenders never die
blues guitar
08.09.2013 15:15:43 (muokattu 08.09.2013 15:21:42)

Joo...ei se nappuloiden määrä takaa hyvää soundia :D

5e3 on siinä mielessä kiitollinen vehje, että sille kelpaa hyvin erilaiset säröpedaalit. Ainakin itselläni toimii seuraavat: MPSHOD, Fulltone OCD, Boss BD-2, Barber LTD.
Vahvistimen hyvä ominais-soundi kyllä tulee esiin kaikkien noiden pedaaleiden läpi, kunhan ei käännä gainia ihan täysille.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
AngieRainbow
08.09.2013 15:20:15 (muokattu 08.09.2013 15:20:53)
Kuha: Mulla oli treeneissä Spark Booster ja suosittelen.

Spark boosteria haluaisin eniten kokeilla, mutta sitä ei oikein näy käytettynä. Torilla olisi yksi Maxonin OD-820 ja vielä Tampereella, joten saatan ostaa sen kokeeksi. Toisaalta laudassa voisi olla sekä tommonen Maxonin tyylinen od, että tuo spark booster. Eiköhän siinä ala olemaan säätövaraa.
Jucciz
08.09.2013 15:22:20
AngieRainbow: Spark boosteria haluaisin eniten kokeilla, mutta sitä ei oikein näy käytettynä. Torilla olisi yksi Maxonin OD-820 ja vielä Tampereella, joten saatan ostaa sen kokeeksi. Toisaalta laudassa voisi olla sekä tommonen Maxonin tyylinen od, että tuo spark booster. Eiköhän siinä ala olemaan säätövaraa.

Hitto, unohdin antaa sen RC:n viimeks sulle testiin. Saat toki vieläkin, jos et ehdi jotain muuta hankkia ennen sitä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
AngieRainbow
08.09.2013 15:27:56
Jucciz: Hitto, unohdin antaa sen RC:n viimeks sulle testiin. Saat toki vieläkin, jos et ehdi jotain muuta hankkia ennen sitä.

Jep. Testataan tätä vaikka putkitestin päätteeksi. Tännekin varmaan sitten tulee saundiclippiä Bluetone 5E3:sta eri putkien kanssa.

On muuten semmonen tunne, että ei tule taaskaan halvaksi keikka Jukkiksen treenikselle. Jos tällä kertaa selviäisi pelkillä putkilla.
TTV
08.09.2013 15:29:13
AngieRainbow: Torilla olisi yksi Maxonin OD-820 ja vielä Tampereella, joten saatan ostaa sen kokeeksi.

Suosittelen kyllä testaamaan, ei oo paha sijoitus :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Vallu-Veke
08.09.2013 16:56:58
Millä kajarilla soitatte 5E3:ianne?
Jensen P12Q - 12" ? vai joku muu?
blues guitar
08.09.2013 17:32:57

Vallu-Veke: Millä kajarilla soitatte 5E3:ianne?

Jensen P12Q on mulla reissuessa.
teleman
08.09.2013 17:42:56

Eminence Texas Heat on kiinni tällä hetkellä, Weber 12A125 tulossa kimppatilauksesta verrokiksi.
Komppikitaristi
varakeef
08.09.2013 18:02:00

Eminence Red Fang.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Vallu-Veke
08.09.2013 18:03:08
Juu no mää olen katsellut hieman sillä silmällä tuota Bluetone 5e3:sta, mutta tähän saumaan teenkin sen itse noilla Uraltonen komponenteilla. En juopottele enää ollenkaan ja kädet ei tärise, niin juottaminen pitäis alkaa pikku hiljaa sujumaan.
Tuota Jensen P12Q ajattelin laittaa, mutta mietintämyssy on päällä vielä.
Kotisoitossa herkkä tapaus, bluestyyliseen, olisi hakusessa siksi kyselen.
AngieRainbow
08.09.2013 22:26:15
Weber 12A125-A on mulla ämyrinä. Ei valittamista :)
Jucciz
08.09.2013 23:02:53

Jensen P12Q on täällä. Vuodelta '60 niinkuin vahvistinkin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)