marktark 21.08.2012 23:51:12 | |
---|
statistiÖ: Osaako joku rollien nuottien poikkiviivamerkit nuotin varressa? Epäselvää, onko tämä yleinen merkintätapa? Nuotteja häipyy ja tilalle tulee poikkiviivaa.. Miten tämä menee? No toihan on ihan päivänselvää. Mitä sä tollasia kyselet ? Play that song, not the instrument. |
statistiÖ 22.08.2012 00:01:10 | |
---|
marktark: No toihan on ihan päivänselvää. Mitä sä tollasia kyselet ? Kerro, kun tiedät. :) Munnähdäkseni ei ole selvää, kun tuolla keskellä nuottiriviä on nuotteja, joissa on poikkiviivoja. Laiskaa, samantien kirjoittaa auki. Jostain pitäisi tietää, mitä siitä puuttuu. Tulkitsin läimiessä esim. nuotti ja kaksi poikkiviivaa on kolme lyöntiä. Mutta onko?? "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
Epämuusikko 22.08.2012 02:08:18 | |
---|
Kuva kertoisi horinoita enemmän. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ferodoz 22.08.2012 05:58:21 | |
---|
statistiÖ: Miksi tuosta pitää jotain neuvoa? Ne on kommentteja, joista saa olla erimieltä, jotain muuta mieltä tai samaa mieltä :) Toisin sanoen saa keskustella. Tein jutusta vieläkin monimutkaisemman :( jk. voithan sä koettaa kysyä? Mistäs olisin sen voinut tietää kun en jälleen kerran saanut horinoistasi mitään selvää? Mutta se siitä, jos joku muu jaksaa lypsää sulta selvempää tekstiä pihalle niin tehköön sen, mä en enää jaksa. Mitä mun pitäisi koittaa kysyä? www.suhdelukucoverband.fi |
tomboarmageddon 22.08.2012 10:11:23 | |
---|
statistiÖ: Kerro, kun tiedät. :) Munnähdäkseni ei ole selvää, kun tuolla keskellä nuottiriviä on nuotteja, joissa on poikkiviivoja. Laiskaa, samantien kirjoittaa auki. Jostain pitäisi tietää, mitä siitä puuttuu. Tulkitsin läimiessä esim. nuotti ja kaksi poikkiviivaa on kolme lyöntiä. Mutta onko?? Onkohan tuo buzzrolli? Voi soittaa tuplaiskuinakin,mutta kait virallisesti tai perinteisesti pomputetaan sen nuotin/nuottien kestämän ajan rollia. |
moderndrummer88 22.08.2012 11:45:59 (muokattu 22.08.2012 11:49:49) | |
---|
tomboarmageddon: Onkohan tuo buzzrolli? Voi soittaa tuplaiskuinakin,mutta kait virallisesti tai perinteisesti pomputetaan sen nuotin/nuottien kestämän ajan rollia. Eikös noi oo vielä ihan double-stroke roll -pohjaisia rolleja tommoset merkinnät. Kaksi viivaa vaikkapa kahdeksasosamerkinnän lisäksi tekee niistä 32.- osia. E: Siinä vielä nuottikuvaa aiheesta http://www.music.vt.edu/musicdictio … rudiments/images/Fivestrokeroll.jpg |
Weetoz 22.08.2012 14:51:17 | |
---|
moderndrummer88: Eikös noi oo vielä ihan double-stroke roll -pohjaisia rolleja tommoset merkinnät. Näin se ainakin miullekin on opetettu. RlrrLr llRlrr LrllRl rrLrll |
statistiÖ 22.08.2012 17:19:00 (muokattu 22.08.2012 17:22:33) | |
---|
moderndrummer88: E: Siinä vielä nuottikuvaa aiheesta http://www.music.vt.edu/musicdictio … rudiments/images/Fivestrokeroll.jpg Bingo MD :) Skrikbergin kirjassa lähes sama pätkä kuin tuo sun esim. (five stroke roll), mutta peilikuvana ja kaaret eritavalla. Samasta (ainakin about) silti kyse. Tuo poikkiviivajuttu on näemmä amerikkalaisten tapa: Roll notation. Avasin yöllä ameriikankielisen kirjan teoriaosan. Siellä on avattu tavallisiksi nuoteiksi näitä roll-nuotteja selityksineen lyhyt oppimäärä. Jostain löytynee pitkä oppimäärä.. Pitää varmaan nuotittaa se, mitä oikeasti soitin. Se kuulosti hauskalta, muttei ollut tuo. jk. Tuohon 32.osa hässäkkään tuskin pystyn, mutta hyvä kun selvisi. On tuossa 16.osaakin samalla tavalla. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 22.08.2012 17:37:32 | |
---|
tomboarmageddon: Onkohan tuo buzzrolli? Voi soittaa tuplaiskuinakin,mutta kait virallisesti tai perinteisesti pomputetaan sen nuotin/nuottien kestämän ajan rollia. Buzz merkataan nuotinvarteen z, ovov jne. En ihan ymmärtänyt, miten "Jokaisen buzz -lyönnin tulee virrata kädestä käteen joustavasti. Äänen kesto ei saa pysähtyä, kun vastakkainen käsi lyö." Tämä oli heti toisena kirjassa (Skrikberg, 40 rudimenttia). Ainahan noin on, kun tumpuloi ;) tai sitten se viiden minuutin tuumaustauko. Pitää palata takaisin.. Kirja ei ole tarkoitettu aloitusharjoituksiksi. Mun mielestä nuo vaan on osa just hyviä. Siis hitaasti tietysti. Väliin olen jättänyt trioleja (niitäkin hiukan mietin) ja 32.osia. Lopussa on jo liian ruuhkaisia nuotteja kaikkineen.. Ja metronomi voisi olla ihan kiva sittenkin, kun menee ääni laskiessa. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
tomboarmageddon 23.08.2012 15:57:19 | |
---|
statistiÖ: Buzz merkataan nuotinvarteen z, ovov jne. En ihan ymmärtänyt, miten "Jokaisen buzz -lyönnin tulee virrata kädestä käteen joustavasti. Äänen kesto ei saa pysähtyä, kun vastakkainen käsi lyö." Tämä oli heti toisena kirjassa (Skrikberg, 40 rudimenttia). Ainahan noin on, kun tumpuloi ;) tai sitten se viiden minuutin tuumaustauko. Pitää palata takaisin.. Kirja ei ole tarkoitettu aloitusharjoituksiksi. Mun mielestä nuo vaan on osa just hyviä. Siis hitaasti tietysti. Väliin olen jättänyt trioleja (niitäkin hiukan mietin) ja 32.osia. Lopussa on jo liian ruuhkaisia nuotteja kaikkineen.. Ja metronomi voisi olla ihan kiva sittenkin, kun menee ääni laskiessa. Ahaa joo. Tuo buzzrollihan tietty riippuu vähän temposta ja rumpalistakin. No kuitenkin ideana on se, että pidetään etu keskisormi peukalo otteella kiinni kapulasta ja muut on ympärillä muttei koske. Kapulaa painetaan kalvoon ja annetaan pompata muutaman kerran. Vuorokäsin siis tavallaan pistellään menemään. |
moderndrummer88 23.08.2012 16:08:55 | |
---|
tomboarmageddon: No kuitenkin ideana on se, että pidetään etu keskisormi peukalo otteella kiinni kapulasta ja muut on ympärillä muttei koske. Ei nyt ihan välttämättä näinkään... |
tomboarmageddon 23.08.2012 18:21:01 (muokattu 23.08.2012 18:22:16) | |
---|
moderndrummer88: Ei nyt ihan välttämättä näinkään... Ai mites sitte? Mulle on monta eri maikkaa selittäny tuon samalla tavoin ja nuin sen saan itse tehtyä. Ei tuu kyllä paljoo käytettyä itse tota oikeen missään vaan tupla iskuilla... |
Kailis 23.08.2012 18:25:30 | |
---|
Mä teen (väärin?) buzz rollin juurikin etusormen ja peukalon avulla painamalla, muutem mulla on ote pääasiassa keskari/peukku pohjalta. pekka montin: Rummutuksesta sen verta(yleisestiottan tässä maassa) että se on lajiteltavissa n. neljään eri kategoriaan: |
tomboarmageddon 23.08.2012 18:59:15 | |
---|
Kailis: Mä teen (väärin?) buzz rollin juurikin etusormen ja peukalon avulla painamalla, muutem mulla on ote pääasiassa keskari/peukku pohjalta. No joo voi sen tehdä etusormella ja peukulla. Tarkoitin tuolla ,että pitäis silti pitää ne sormet lähellä kapulaa ympärillä , että jos helpompaa vetää aksentteja sekaan jne, mutta ei siis kiinni, että pääsee heilumaan. Joskus opettaja korjasi mulla tota, kun siis muut sormet ja varsinkin pikkurillit törötti sivuille. Kaikki tekee vähän omalla tyylillään... On vissiin sekavaa tää munkin ulosanti. Pitää mennä kansalaisopistoon suomenkielen kurssille. |
statistiÖ 24.08.2012 00:03:42 (muokattu 24.08.2012 00:06:48) | |
---|
Buzzista en tiedä kuin, mitä Skrikberg kirjoittaa. Samalta kuulostaa kuin teillä, peukalo+etusormi, muut kapulan lähellä. Hyvin tulee ilmi teidän keskustelusta, miten pelkät sormet vaikuttaa soittaessa. Paukuttelin läpi 5 stroken harjoitusriviä. Tuli seinä. En tiedä, mitä täällä dynamiikka tarkalleen tarkoittaa. Miten minä ymmärrän, on rolleista dynamiikka kaukana. Vai onko oma rajallisuus, mikä tekee kireäksi. Ja niihin jää koukkuun :) vieroitukseen. Nappasin eteen aloitusharjoituksia ja läpsytin 4/4 neljäsosia ja taukoja vuorokäteen vähän reippaampaan tempoon kuin nuita rolleja. Vaarilla on saarikin tuntuu niiiiin mukavalta nuitten rollien jälkeen. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ 28.08.2012 00:02:45 | |
---|
Nyt ei tarvi enää laskea ääneen, neljäsosia. Muut menee tutkailuksi miten, tuolta istumalta en keksinyt. Hirmuisesti helpompaa klikillä kuin laskien. Muuta eroa ei kertonut. Pitäisiköhän jatkaa ilman ;) Äänitin ensimmäisen (kattilankansi)masterin. Se oli kaikella tavalla ihan kauhea :) sarjassamme ei se etteikö kohdilleen osu, mutta miten ja mitä. Mikittäjäkin epäonnistui, ei vaan ollut mikkejä. No, äänen laatu oli hyvä, mulle kelpasi ainakin. "vähän omituisella tyylillään katkaisi vähän kamelin selkää" - sahkuifk |
statistiÖ: Nyt ei tarvi enää laskea ääneen, neljäsosia. Muut menee tutkailuksi miten, tuolta istumalta en keksinyt. Hirmuisesti helpompaa klikillä kuin laskien. Muuta eroa ei kertonut. Pitäisiköhän jatkaa ilman ;) Äänitin ensimmäisen (kattilankansi)masterin. Se oli kaikella tavalla ihan kauhea :) sarjassamme ei se etteikö kohdilleen osu, mutta miten ja mitä. Mikittäjäkin epäonnistui, ei vaan ollut mikkejä. No, äänen laatu oli hyvä, mulle kelpasi ainakin. Laitahan klippiä. www.suhdelukucoverband.fi |
Epämuusikko 28.08.2012 08:38:30 | |
---|
Mene tunneille. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Laakstr 28.08.2012 09:37:02 | |
---|
ferodoz: Laitahan klippiä. Jään myös jännityksellä odottamaan! On näitä lukiessa käväissyt mielessä et keksitäänköhän nyt "pyörää uudelleen". Toisaalta mitään todella uutta harvoin syntyy rajoja rikkomatta. Mä en vaan oo kyllä pystynyt seuraamaan sitä "punaista lankaa" mikä Statistin kirjoituksissa kenties on... Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
welho 28.08.2012 13:11:10 | |
---|
there's no gain without pain |