Zeeboo 30.06.2012 10:29:17 | |
---|
poppamies: Blues ei minusta ensikädessä oo tekninen laji vaan perustuu fiilikseen, tulkintaan ja tarinaan. Näillä perusteillä minä jaan pisteeni... Mä olen näköjään päässyt tai joutunut "ignore-listalle". Toka skaba putkeen, jossa olen ainoa jota et kommentoinut (=kuunnellut?). White men can't Monk |
BigPapa 30.06.2012 12:01:45 (muokattu 30.06.2012 12:48:58) | |
---|
Zeeboo: Mä olen näköjään päässyt tai joutunut "ignore-listalle". Toka skaba putkeen, jossa olen ainoa jota et kommentoinut (=kuunnellut?). Näin näkyy olevan, ja Blaekie sai pisteen olematta mukana, mikäli pisteistä tässä kohtaa saa puhua. Mutta mitäpä siitä pääasiahan on se, että homma pysyy sekavana. 1p blaekie: Hyvä ja agressiivinen lähestymistapa. ??????????????????????? Edit. Bluestumpin linkki vaihdettu oikeaksi. Minu vika, ja pahoittelut tapahtuneesta. |
latuska90 30.06.2012 12:11:42 (muokattu 30.06.2012 12:13:12) | |
---|
Vaikka mä ite oon aina ollut se positiivinen roots-skabaan kannustaja ja keskustelunaiheenkääntäjä, että kaikilla olis sopu ja hyvä mieli osallistua roots-skabaan, mutta tällä kertaa rehellisesti sanoen nyt menee hiukan yli tuo koko touhu. Juzpen outo/provosoiva äänestyslähestymistapa ja poppamiehen antama 1p blaekielle, että huh huh vaan. Tosiaankin Papa, aivan järjetöntä menoa. Vähän alkaa jo melkeen minunkin mielenkiinto roots-skabaan oikeasti jo lopahtaa. Ei tästä tunnu tulevan enää mitään. Mä oon aina ollut mukava ja kohtelias kaikkia jäseniä kohtaan (perusluonne oikeassakin elämässä), äänestänyt rehellisesti ja rakentavasti sekä antanut hyviä vinkkejäkin tänne, ja jotkut vaan pelleilee täällä tahallaan ärsyttääkseen muita. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
tono 30.06.2012 12:20:05 | |
---|
Varmaan poppamies on vaan sekoittanut jostain syystä Zeebon Blaekieksi. Käsi kädessä timen vieressä... |
BigPapa 30.06.2012 12:20:45 (muokattu 30.06.2012 12:47:09) | |
---|
tono: Varmaan poppamies on vaan sekoittanut jostain syystä Zeebon Blaekieksi. Ei ole, vai oliko viime skabassakin. Sieltä puuttuivat Zeeboo ja tjj2000. Ja Zeeboon lähestymistapa sooloon ei ole ns. agressiivinen. |
latuska90 30.06.2012 12:21:22 | |
---|
tono: Varmaan poppamies on vaan sekoittanut jostain syystä Zeebon Blaekieksi. No, se on aivan hyväksyttävä syy jos asia on näin. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
Zeeboo 30.06.2012 13:24:08 | |
---|
Noooo.... ei tää nynnii vakavaa kuiteskaa oo. White men can't Monk |
latuska90 30.06.2012 13:58:21 (muokattu 30.06.2012 13:58:37) | |
---|
Zeeboo: Noooo.... ei tää nynnii vakavaa kuiteskaa oo. No ei pitäisikään olla. :) "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
BigPapa 30.06.2012 14:16:35 (muokattu 30.06.2012 16:09:54) | |
---|
Juzpe: Sen verran leikkaava soundi, että miksaajalle pyyhkeet heti ekana. Mun PC kaiutttimilla, Logitech: http://www.letsgodigital.org/images … n/28/personal-computer-speakers.jpg , äänikuva on aivan kelvollinen, sen sijaan jäsen Juzpen miksaus niillä kuunneltuna ei helli sooloansa, vaan painaa sen lähes kuulumattomiin. Eli soolo on aivan liian alas miksattu. Kuulokkeilla, Sennheiser HD-450II, http://www.leiser-traum.de/images/senn.jpg , oma sooloni on melko kuuluvaa sorttia, johtuen siitä ettei Logitechien kuulokeliitäntä ulotu Subwooferiin saakka ja äänikuva toistuu bassoköyhänä. Sennheiser HD-450II: Principle: dynamic, semi-open Ear coupling: Supraaural Impedance: 60 ohms Contact pressure: 2.5 N Frequency range: 18 - 22,000 Hz THD: less than 0.8% Sensitivity: 94 dB Kokeilin vielä Sennheiser HD 490 -kuulokkeilla, lopputulos lähes sama, hieman bassovoittoisempi äänikuva, mutta vain hieman, ei tasapainoinen kuten kaiuttimilla, johtuen juuri siitä, ettei kuulokeliitäntä ota huomioon subwooferia. Sennheiser HD 490 Tekniikka: Dynaamiset, avoimet Taajuusvaste (-10 dB / 1 kHz): 17-22,000 Hz Impedanssi: 32 ohm Äänenpaine: 106 dB Harmoninen kokonaissärö: pienempi kuin 0.3 % Kuulokkeilla miksaten olisin varmaan itsekin miksannut soolon liian alas kaiuttimilla kuunneltavaksi. |
krk 30.06.2012 15:04:50 | |
---|
poppamies: http://maihinnousu.net/s/16883 Jaaha, tämä on nyt sitten sitä todellista bluesia - sitä mitä ei synnytetä tekniikalla, vaan fiiliksellä, tulkinnalla ja tarinalla. Lämpimät kiitokset tästä auliisti ja vastaansanomattomasti tarjoamastasi todistusaineistosta: tämän jälkeen ei kenenkään tarvitse enää ihmetellä, mitä itse asiassa tarkoitat sillä mystisellä kaiken selittävällä "fiiliksellä". Tätä se siis on... joo kyllähän tämä itse asiassa selittää ihan täysin ne aikaisemmat ihmettelyni "miksi x sai poppamieheltä pisteen mutta esim. y ei". Aivan uskomatonta röyhkeyttä esiintyä täällä bluesasiantuntijana näillä eväillä... luulisi rumpali-basistina itseään mainostavan pysyvän edes auttavasti rytmissä! Ai niin, sekin oli varmaan sitä fiilisrytmiä... :) "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
P.S. Aikaisemmin vähän meinasi harmittaa tällainen skabahengen pilaaja, mutta täähän paljastui jo niin röyhkeäksi keissiksi että ei tässä voi enää muuta kuin nauraa. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
poppamies 30.06.2012 15:24:17 | |
---|
Zeeboo: Mä olen näköjään päässyt tai joutunut "ignore-listalle". Toka skaba putkeen, jossa olen ainoa jota et kommentoinut (=kuunnellut?). Sori! Jäi vahingossa pois. Korjattu! Ja Blaekillä kyllä oli veto siellä. Kuuntelin sen kyllä. Syytä miksi poistettu en tiedä. G strings are for strippers |
poppamies 30.06.2012 15:25:07 | |
---|
tono: Varmaan poppamies on vaan sekoittanut jostain syystä Zeebon Blaekieksi. Emmitään sekoittanut. Bleakillä , niin kuin sanottu oli veto siellä mutta pistanut. G strings are for strippers |
BigPapa 30.06.2012 15:25:53 (muokattu 30.06.2012 15:27:33) | |
---|
poppamies: Blaekillä kyllä oli veto siellä. Kuuntelin sen kyllä. Syytä miksi poistettu en tiedä. Blaekie sen halusi itse pois ja oli poistettu myös. |
karik 30.06.2012 15:26:13 | |
---|
krk: Aivan uskomatonta röyhkeyttä esiintyä täällä bluesasiantuntijana näillä eväillä... Voisiko tästä päätellä, että jos sanoo mielipiteensä skaban osallistuvien soitosta niin silloin esiintyy blues-asiantuntijana (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin)? Ja sinulla on myös sellainen näkemys, että blues-asiantuntija ei voi olla ellei kitaransoittotaso ole sinun määrittämällä tasolla? Mikäli henkilö ei itse soita kitaraa mutta nauttii rootsin kuuntelusta niin hänen mielipiteillään ei ole väliä näissä skaboissa? |
poppamies 30.06.2012 15:30:21 | |
---|
BigPapa: Näin näkyy olevan, ja Blaekie sai pisteen olematta mukana, mikäli pisteistä tässä kohtaa saa puhua. Mutta mitäpä siitä pääasiahan on se, että homma pysyy sekavana ... Sinä se vain jaksat vittuilla vaikka toisin sovittiin? G strings are for strippers |
BigPapa 30.06.2012 15:34:14 | |
---|
poppamies: Sinä se vain jaksat vittuilla vaikka toisin sovittiin? No eikö se nyt hiukan sekavaa ole, ihan ilman päänaukomista. |
krk 30.06.2012 15:40:04 | |
---|
karik: Voisiko tästä päätellä, että jos sanoo mielipiteensä skaban osallistuvien soitosta niin silloin esiintyy blues-asiantuntijana (mitä ikinä se sitten tarkoittaakin)? Ja sinulla on myös sellainen näkemys, että blues-asiantuntija ei voi olla ellei kitaransoittotaso ole sinun määrittämällä tasolla? Mikäli henkilö ei itse soita kitaraa mutta nauttii rootsin kuuntelusta niin hänen mielipiteillään ei ole väliä näissä skaboissa? Päättelepä ihan itse mitä haluat ja esitä sitten johtopäätöksesi ominasi. Minun yksinkertainen johtopäätökseni on se, että tästä lähtien tiedän mitä jäsen poppamies tarkoittaa sillä "fiiliksellä". Tätä en aikaisemmin ollut oivaltanut, vilpittömistä yrityksistäni huolimatta. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
Juzpe 30.06.2012 16:13:45 | |
---|
Latuska90: Juzpen outo/provosoiva äänestyslähestymistapa Voisitko hiukan avata mikä oli outoa ja provosoivaa? Mulla on periaatteena äänestyksissä ollut: 1. Äänestän kuulemani perusteella 2. Kommentoin kuulemani perusteella välillä ehkä varsin/liian värikkäästi tosin, mutta niin kauan kun olen ihan tavallinen Jussi Mansen kylästä (enkä usko muuttuvani miksikään muuksi) oletan, että minuun suhtaudutaan sillä vakavuudella, kuin ihan tavalliseen Jussiin Mansesta. Itseäni en ainakaan ota ihan hirveän vakavasti. 3. Annan pisteet niille vedoille jotka olivat minusta parhaita/oivaltavimpia 4. En kehu enkä hauku, jos ei ole aihetta/perusteluja. Jos joku vetää kirkkobotskin vintille mun jutuista huolimatta kohdassa 2 mainitusta, niin vika ei varmaankaan ole mun päässä. 5. Niin kauan kun itselläni ei mene em. vene vintille teidän muiden jutuista, en koe, että teilläkään ois aihetta isompaan v-käyrän nousuun. BigPapa: Mun PC kaiutttimilla... Ks. vastaukseni latuskalle. Sekä konekajareilla, luureilla, että studiomonnareilla kuunneltuna sun soolo oli mun mielestä miksattu liian kovalle. Kyseessä lienee makuasia, josta en ole sun kanssas samaa mieltä. Sen lisäks, että meillä oli eri kamat kuuntelukäytössä, niin uskoisin että meillä on myös eri korvat, aivot ja mieltymykset. "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |
BigPapa 30.06.2012 16:16:37 (muokattu 30.06.2012 16:32:59) | |
---|
Juzpe:Ks. vastaukseni latuskalle. Mitäs katsomista siinä on. Juzpe: Sekä konekajareilla, luureilla, että studiomonnareilla kuunneltuna sun soolo oli mun mielestä miksattu liian kovalle. Kyseessä lienee makuasia, josta en ole sun kanssas samaa mieltä. Sekä konekajareilla, että studioluureilla kuunneltuna sun soolo oli mun mielestä miksattu liian hiljaiselle. Kyseessä lienee makuasia, josta en ole sun kanssas samaa mieltä. Sen lisäks, että meillä oli eri kamat kuuntelukäytössä, niin uskoisin että meillä on myös eri korvat, aivot ja mieltymykset. Täähän nyt on sanomattakin selvää. |