Aihe: Akustinen n. 200€
1 2
RamoQ
27.05.2012 22:28:41
viisi_kitaraa: aika helposti muutaman nauhan vaihtaa iitsekin...

Vaihtaa kyllä, jos vain taitoa siihen hommaan on. Minulla ei ole.

Toki voisihan tuon ottaa harjoittelukappaleeksi. Ei varmaan menettäisi mitenkään kauheasti.
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
Master-x
28.05.2012 08:16:09
RamoQ: Vaihtaa kyllä, jos vain taitoa siihen hommaan on. Minulla ei ole.

Toki voisihan tuon ottaa harjoittelukappaleeksi. Ei varmaan menettäisi mitenkään kauheasti.

Tokikaan tuo parin ekan nauhan vaihtaminen ei hirveesti varmaan kustanna, mut katotaan meniskö takuun piikkiin,,,

Mä en ainakaan ite rupee kikkaileen, vituiks menis saletisti...
Ei se mitä, vaan miten...
Aki
28.05.2012 23:28:30 (muokattu 28.05.2012 23:31:06)

Mun makuun soundillisesti paras tuon hintaluokan akustinen on Cort Earth-100NS, jaetulla kakkossijalla Tanglewood ja Yamaha FG. Walden on suht lähellä perässä, mutta Ibanez AW ei ole enää pysynyt kärryillä.

Täysin kokopuinen Recording King RD-10 (219€) saa huimia kehuja, ja kiinnostaa muakin kovasti. Tiä vaikka pitäis tilata testiksi.

EDIT: Ketjussa moitittiin jonkun Cort-kitaran nauhojen kestoa. Koska kertomatta jäi mikä malli, tai edes onko kyseessä akkari vai sähkis, jättäisin maininnan kokolailla huomiotta. Kaveripiiristäni löytyy useamman vuoden ikäiset Earth-70 sekä Earth-100, eikä nauhojen kuluminen ole vaikuttanut tavallista nopeammalta.
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
RamoQ
28.05.2012 23:58:04 (muokattu 29.05.2012 00:01:56)
Aki: ksi.
EDIT: Ketjussa moitittiin jonkun Cort-kitaran nauhojen kestoa. Koska kertomatta jäi mikä malli, tai edes onko kyseessä akkari vai sähkis, jättäisin maininnan kokolailla huomiotta. Kaveripiiristäni löytyy useamman vuoden ikäiset Earth-70 sekä Earth-100, eikä nauhojen kuluminen ole vaikuttanut tavallista nopeammalta.

Cortin Earth-100 on minulla. Omassa käytössäni ollut 2 vuotta, edellinen omistaja puhui parista vuodesta myös omalla kohdallaan. Voisi kyllä kestää pidempään.

Toki voi olla että myyjä on väittänyt omiaan, mutta koitan nyt uskoa mitä myydessä kerrotaan.

E: Jaahas.. On tainnut olla jo hyvän aikaa sittenkin käytössä. Piruuttani selvittelin asian ja 2003 näyttää tuo minun kitarani valmistuneen. Nyt on jossainvaiheessa joku infonnut ihan väärin, no eipä tuo sinänsä haittaa kun ilmaiseksi kitaran sain...

No mutta sitten voisinkin vetää takaisin noita nauhapuheita. Kyllä kymmenen vuotta alkaa olla moiselle halpakitaralle jo ihan kiitettävä suoritus.
Ainakun britit vetävät puvut päälle niin biisit ovat hyviä.
viisi_kitaraa
29.05.2012 16:59:15
RamoQ: Vaihtaa kyllä, jos vain taitoa siihen hommaan on. Minulla ei ole.

Minä harjoittelin ensin 30€ sähkökitaralla johon vaihdoin kaikki nauhat. Hyvin onnistui, paitsi että nauhojen päitä viilatessa ja hioessa tuli hiottua vahingossa myös puuta.... Ei paljoa huolettanut, vaikka olisi epäonnistunut.

Toisella kerralla osasin jo viilata siten, ettei puu kulu. Vaikka edelleenkään ei ollut ns. kunnollista tuohon tarkoitukseen tarkoitettua viilaa.

Netistä löytyy paljon ohjeita nauhojen vaihtoon.

PS. aikaa yhden kitaran nauhojen vaihtoon kului yhteensä yli 10 tuntia, joten ei se ihan pieni operatio ollut. Pari nauhaa vaihtaisi nopeasti.
Aki
29.05.2012 17:30:38

Aki: Täysin kokopuinen Recording King RD-10 (219€) saa huimia kehuja, ja kiinnostaa muakin kovasti.

Itse itseäni lainaten, jäin surffailemaan tuota Recording Kingiä, ja sitä hehkutetaan akkarifoorumeillakin aivan ylimaallisesti. Porukka jättää 70-luvun Martineita eläkkeelle ja siirtyy Recording Kingin 375€ maksavaan RD-310:aan.

Recording Kingiä on Millbrook Musiikissakin muutamaa mallia. Älkää viekö kaikkia ennen kuin pääsen testaamaan... Taitaa mennä suosituslista uusiksi, tiä vaikka omatkin akkarit.
"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
Master-x
29.05.2012 20:33:24 (muokattu 29.05.2012 21:03:06)
Aki: Mun makuun soundillisesti paras tuon hintaluokan akustinen on Cort Earth-100NS, jaetulla kakkossijalla Tanglewood ja Yamaha FG. Walden on suht lähellä perässä, mutta Ibanez AW ei ole enää pysynyt kärryillä.

Täysin kokopuinen Recording King RD-10 (219€) saa huimia kehuja, ja kiinnostaa muakin kovasti. Tiä vaikka pitäis tilata testiksi.

http://www.topsound.fi/cort-sfx-e-3tss.html

Tuollainen se mun halvista halvin cort on, joka on ostettu 18.6.2011...
Saat ihan vaikka paikan päälle tulla kattomaan kuinka ne nauhat on kulunu....

Vai haluakko, että näpsään vielä kuvan kuitistakin...

Kitarassa muuten ei ole ollut mitään vikaa/moitittavaa...

saaterin hyvä soundi, mutta nauhat kuluu lommoille luvattoman nopeasti...
"tai siis ainakin mä odotin kitaran nauhojen kestävän paremmin"

Nii ja sitte kun kattoo keskustelualueen ja ketjun nimeä, niin saattaa saada vihiä, että kyseessä on akkari...
Ei se mitä, vaan miten...
Silver Mica
31.05.2012 07:34:38
Tuli ostettua pojalle Cort Earth 70. Valkkasin muutaman joukosta parhaan. Kitara on mielestäni hintaansa nähden hyväsaundinen ja yllättävän hyvissä säädöissä tehtaan jäljiltä.

En tietysti malttanut olla hifistelemättä kitaran kanssa. Madalsin takakannen takimmaisia rimoja, hioin nauhat ja vaihdoin muovisen tallanluun tilalle luisen sekä vaihdoin kielinastat kunnollisiin.

Kitaran hinta oli kivijalkaliikkeessä 159 euroa. Mielestäni kitarassa on saundia enemmän kuin koko rahan edestä vai mitä olette mieltä?

http://www.mediafire.com/download.php?bdaguduiz0n51zz
Aki
31.05.2012 10:52:30

milahtee: Tuli ostettua pojalle Cort Earth 70. Valkkasin muutaman joukosta parhaan.

Toi kuulostaa soundaavan reilusti paremmalta kuin mun kaverin Earth 70. Lähempänä jopa toisen kaverin Earth 100:sta, joka soi todella mahtavasti. Hyvän yksilön pääsit valkkaamaan.

Madalsin takakannen takimmaisia rimoja

En malta olla kysymättä, miten ja miksi?
Silver Mica
31.05.2012 16:15:18
Joskus kitaroihin laitetaan liian paksut taaimmaiset takarimat, millä kai tavoitellaan lisää kestävyyttä. Kun kysyin tutulta soitinrakentajalta, miten kitaraa kannattaa tuunata, että siitä saa kaiken irti, hän neuvoi madaltamaan rimat. Käytin pientä minihöylää, jonka ostin vitosella Biltemasta. Hommaan meni 30 min, mutta taaimmaisen riman madallus on kovaa hommaa, jos ei satu olemaan kätilön kädet.

Takarimojen madallus tuo soittimeen eloa ja bassopuolelle kolmiulotteisuutta. Se myös laskee takakannen resonanssia. Etenkin taaimmaisen riman kohdalla tämä on erityisen selvää.
Ronttimus
31.05.2012 16:16:48 (muokattu 31.05.2012 16:17:39)
milahtee: ...ja bassopuolelle kolmiulotteisuutta...

Haluan samoja sieniä mitä sä olet syönyt. Haluatko tarkentaa vähän?
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Aki
09.06.2012 13:43:29

DLX:ssä on Walden CD550 tarjouksessa 199€. Tuntui oikein pätevältä soittimelta. Testasin muutkin nyky-Waldenit, ja tuntui että ne on tässä muutamassa vuodessa saanut hieman parannettua kitaroidensa sointia. Halvan akkarin ostajalla on siis oikein koiranpäivät nyt kun on paljon tarjontaa merkeillä Walden, Recording King ja Tanglewood.

Recording King RD-06 on hyvin pätevä soitin hintaluokassaan, Thomannilla 177€. Sokkotestissä en ehkä erottaisi Walden CD550:sta. Valitettavasti kokopuukoppaista RD-10:ä ei Millbrookissa ollut.
Ronttimus
09.06.2012 13:52:19
Aki: DLX:ssä on Walden CD550 tarjouksessa 199€.

Kiitti vinkistä. Ostin samantien yhden tuollaisen.
"Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz
Rämppy
21.06.2012 09:22:30
Alkuvuodesta ostin kaverille nuotiokitaraksi F-musiikista halvimman Yamahan teräskielisen, tarjoushintaan 139 eur. Kävin läpi kaikki kaupassa olleet kymmenkunta yksilöä ja täytyy sanoa, että hyvin tasalaatuisia ovat halvatkin jammut. Kaikissa oli perusasiat kunnossa, mitä nyt pientä skröböä viimeistelyssä, mutta hintaan nähden ihan ookoo. Kun säädin kaularaudan ja öljysin kuivahkon otelaudan, kitarasta tuli oikein hyvä soittopeli. Kevytsoittoinen, ei särise vaikka action on melko matala. Vire pitää. Hyvin on näyttänyt kitara pysyneen säädöissään kun muutama kuukausi on kulunut. Soundikin on ihan kelvollinen, vaikka kokopuuta tuon kitaran koppa ei ole nähnytkään. Eihän se soundiltaan mikään Martin ole, mutta vaatimattomampiin soittotarpeisiin ihan asiallinen soitin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)