Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunnon mättönuppia ostamassa
1 2
genitalgrinder
03.11.2011 18:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo elikkä pitäis saada nuppia ja kaappia hc-bändin treeneihin ja keikoille. Budjetti ei sais hirveesti ylittää kuutta sataa. Ehdotuksia anyone? Kokemuksia nupeista EI ole.
 
Josid
03.11.2011 18:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

genitalgrinder: Joo elikkä pitäis saada nuppia ja kaappia hc-bändin treeneihin ja keikoille. Budjetti ei sais hirveesti ylittää kuutta sataa. Ehdotuksia anyone? Kokemuksia nupeista EI ole.
 
Budjettisi on vähän sellainen että saat sillä hyvän kaapin käytettynä TAI hyvällä tuurilla ihan kelvollisen nupin mättömeininkeihin.
 
You can't solve all the world's problems with a shotgun!
TheMurno
03.11.2011 18:21:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=556259 siinä on. Kylkeen HB:ta tai Framusta.
 
Tawsky
03.11.2011 18:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peavey 5150:n vois saada käytettynä, se olis aika takuuvarma. Kannattaa tsekata myös Bugeran 6260, joka on aikalailla kopio tuosta Peaveystä, mutta halvempi. Myös Bugera 333:sta luulisi hyvät mätöt irtoavan.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
genitalgrinder
03.11.2011 18:33:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi bugeran 6262 herätti mielenkiinnon, oisko siin mitään ideaa? Ja millast kajarii siihen kannattais lyödä seuraks? Oon kyllä kuullu bugerasta aika pahaa tekstii välillä..
 
Andy J.
03.11.2011 18:33:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HC-bändin treeneihin ja keikoille mä ostaisin tällaisen ja nauraisin matkalla pankkiin ja roudatessa hymistelisin vielä lisää: http://www.thomann.de/fi/bugera_6262212.htm
 
Bugeroita tunnutaan tällä palstalla kehuttavan melko paljon, en ole itse kokeillut, mutta 5150:llehan tuo on aika paljon velkaa ja se taas yks NIISTÄ vahvistimista modernissa HC:ssa... 2x12" riittänee tukevan alapääjuntan aikaansaamiseksi ja tuo kombo on jostain syystä satasen halvempi kuin vastaava nuppi, joten vaikka sen sahaisi nupiksi, niin minusta aika no-brainer!
 
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
Tawsky
03.11.2011 18:44:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

genitalgrinder: Toi bugeran 6262 herätti mielenkiinnon, oisko siin mitään ideaa? Ja millast kajarii siihen kannattais lyödä seuraks? Oon kyllä kuullu bugerasta aika pahaa tekstii välillä..
 
Bugerat on soundiltaan oikein hyviä, jos tuon tyyppistä kaipaa. Ekoissa tuotantoerissä oli vikoja. Tyyppivika oli vahvistimen sisäinen kaapeli, joka ei kestänyt kuumuutta vaan suli. Itse jouduin korjauttamaan 333XL:ni tästä syystä. Asia on kuitenkin korjattu uudempiin eriin, eikä moista pitäisi enää sattua.
 
Mulla on kaappina Framus Cobra, jossa on Celestion Greenback-elementit. Sitä oon käyttänyt sekä Bugeran että Marsun kanssa, tosin soundimieltymykset on meillä varmaan erilaiset. Tosin tietääkseni Greenbackeja on käytetty rankempaankin menoon, vaikka ne tulivatkin tunnetuksi Eddie Van Halenin kautta. Myös Vintage 30-kaiuttimet ovat mielestäni varteenotettava vaihtoehto.
 
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
HeavyMachinery
03.11.2011 18:56:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ADEHD:....... Myös Vintage 30-kaiuttimet ovat mielestäni varteenotettava vaihtoehto.
 
Jos He-Man soittaisi kitaraa se käyttäisi vain V30:siä ! (olen tainut sen joskus ennenkin mainita)
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
juici
03.11.2011 19:25:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

genitalgrinder: Joo elikkä pitäis saada nuppia ja kaappia hc-bändin treeneihin ja keikoille. Budjetti ei sais hirveesti ylittää kuutta sataa. Ehdotuksia anyone? Kokemuksia nupeista EI ole.
 
Yksioikoisin ehdotus olisi, että menet sen rahatukun kanssa paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja ostat isoimmat kamat mitä sillä rahamäärällä saat. Merkillä ja mallilla ei ole väliä.
 
Mutta jos oikeasti....rahamääräsi on siinä mielessä tiukka, että et saa "hyvää" nuppia sekä kaappia vaan korkeintaan toisen. Millaisilla laitteilla olet tähän mennessä soittanut? Oletko jonkun merkin tai mallin havainnut hyväksi? Niistä vois vähän suunnitella että mitä suositella.
 
Itsehän soitan hardcorea 70-luvun Peaveyn nupilla + Marshallin 4x10" kaapilla. Nupin oma särö on kuitenkin niin ponneton, että säröt otan pedaalista (Boss OS-2).
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Räkkipeli
03.11.2011 21:44:34 (muokattu 03.11.2011 21:46:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Yksioikoisin ehdotus olisi, että menet sen rahatukun kanssa paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja ostat isoimmat kamat mitä sillä rahamäärällä saat. Merkillä ja mallilla ei ole väliä.
 
Tuolla rahamäärällä ei ole kyllä mitään järkeä mennä musaliikkeeseen. Tai ei oikeastaan muutenkaan ole mitään järkeä mennä musaliikkeeseen. :)
 
Torille vaan kattelemaan mitä on tarjolla. Pienellä pudjetilla saa laadukasta käytettynä, joka ei todellakaan tarkoita että se olisi jotenkin huonompi kuin uusi, joissain tapauksissa ehkä päinvastoin.
 
If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan
genitalgrinder
03.11.2011 22:11:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onks tosta h&k tubemeisteristä mihkään? kaveri sitä merkkiä joskus taannoin kehui, en tosin tiedä miten soveltuu tohon hooseen soittamiseen. sain pari hunttia lisää budjettiin niin siihen sais viel jonkun kaapin messiin.
 
Terry Pantheras
03.11.2011 22:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Jos He-Man soittaisi kitaraa se käyttäisi vain V30:siä ! (olen tainut sen joskus ennenkin mainita)
 
Olet... :) Bronson käyttäisi G12-80:iä!
 
Aloittajalle tosiaankin Bugera 6262 vois olla sopiva, tai sitten Laney GH50L, joita pyörii 400 kantturoissa torilla...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
genitalgrinder
03.11.2011 22:19:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitaransoitossa en mikään aloittelija ole, nuppien ja kaappien ostossa kylläkin ensikertalainen. line 6 spiderillä oon soitellu aika pitkään, hirveä vahvistin..
 
HeavyMachinery
03.11.2011 22:19:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Olet... :) Bronson käyttäisi G12-80:iä!
 
Off topic... Kaveri oli tilannut jenkeistä Bronsonin pään !
 
Bronson on Death ja He-man on metal !
 
On Topic. Bugera on vissiin oikeesti ainut mitä tuolla rahalla saa. Line HD147 voisi olla tietty jonkin sortin vaihtoehto...
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Terry Pantheras
03.11.2011 22:26:28 (muokattu 03.11.2011 22:31:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Off topic... Kaveri oli tilannut jenkeistä Bronsonin pään !
 
Öö, ok... Tuliko perille?
 
On Topic. Bugera on vissiin oikeesti ainut mitä tuolla rahalla saa. Line HD147 voisi olla tietty jonkin sortin vaihtoehto...
 
Tai vaikkapa joku Randallin trankkunuppi, miks pitäis olla putkari vältsisti...
 
MUOX: Suoraan sanottuna itse ottaisin ennemmin hyvälaatuisen trankun kuin huonolaatuisen putkarin.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano, Guild & Celestion G12-80 Rola
genitalgrinder
03.11.2011 22:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tosta englin gigmasterista tarpeeks ääntä tyyliin 2x12 tai 4x12 kaapin läpi? Se nyt pitkän harkinnan jälkeen on päällimmäisenä jäänyt mieleen. Menis aika passelisti meinaa tohon mun budjettiin, sanokaaha riittääkö ääntä pienimuotoselle baarikeikalle esim?
 
Antti1
03.11.2011 23:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

genitalgrinder: Saako tosta englin gigmasterista tarpeeks ääntä tyyliin 2x12 tai 4x12 kaapin läpi? Se nyt pitkän harkinnan jälkeen on päällimmäisenä jäänyt mieleen. Menis aika passelisti meinaa tohon mun budjettiin, sanokaaha riittääkö ääntä pienimuotoselle baarikeikalle esim?
 
Ääntä riittää kyllä mille tahansa keikalle muusta äänentoistojärjestelmästä ja bändin möykän yleisvoimakkuudesta riippuen. Ei pystytä antamaan sulle vastausta tohon, on pakko koittaa itse.
 
Onko sulla V30-elementtejä? Kato ilmoitus mun profiilista.
Ziggy Bubba
03.11.2011 23:56:38 (muokattu 03.11.2011 23:57:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ääntä riittää kyllä mille tahansa keikalle muusta äänentoistojärjestelmästä ja bändin möykän yleisvoimakkuudesta riippuen. Ei pystytä antamaan sulle vastausta tohon, on pakko koittaa itse.
 
Ihme on, jos ei volyymiä riitä säröillä. Ihan putipuhdasta helkkää ei välttämättä irtoa, mutta eipä sitä hossessa tarttekaan.
 
Esimerkkinä vaikka Tiny Terror, jonka 7w-moodi riittää kevyesti lujakätisen rumpalin, toisen kitaristin ja basistin kanssa. Puhumattakaan sama peli niillä täysillä 15w tehoilla.
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
juici
04.11.2011 15:33:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Tai vaikkapa joku Randallin trankkunuppi, miks pitäis olla putkari vältsisti...
 
MUOX: Suoraan sanottuna itse ottaisin ennemmin hyvälaatuisen trankun kuin huonolaatuisen putkarin.

 
Juurikin näin. 8100-Marsu nupiksi ja 4x12" komero alle niin johan lähtee.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
HeavyMachinery
04.11.2011 18:07:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Juurikin näin. 8100-Marsu nupiksi ja 4x12" komero alle niin johan lähtee.
 
Valvestage ja hyvä samassa lauseessa. Mulle tuli näppylöitä :(
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «