Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pedaalien kiinnitys solumuovi-pohjaan?
1 2
MikeS
31.10.2011 06:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Onko kellään kokemusta pedaalien kiinnitystä solumuoviin? Olen juuri tilaamassa Bluescaselta pedaalilautacasea, jonka reunat ovat aika korkeat ja siksi ajattelin, että pohjalle voisi laittaa pedaalien pohjaksi solumuovilevyn, joka nostaisi kaiken tarpeeksi korkealle. Solumuovi sen takia, että se on vaneria tms. levyä kevyempää. Case on muutenkin topattu solumuovilla.
 
Pysyykö tarranauha solumuovissa?
 
Onko solumuovi tarpeeksi kova materiaali, että pedaalit ei painellessa heilu ihan liikaa?
 
T: MIKKO
 
poppamies
31.10.2011 07:26:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita vaikka kaksi kerrosta kovempaa solumuovia ja siihen päällimmäiseen leikkaat tiukat kolot speduille.
 
G strings are for strippers
MikeS
31.10.2011 07:36:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Laita vaikka kaksi kerrosta kovempaa solumuovia ja siihen päällimmäiseen leikkaat tiukat kolot speduille.
 
Siirtelen pedaaleita aika paljon, joten kolojen leikkelu ei oikein tule kyseeseen.
 
Jos olisi yksi kerros 1cm-paksuista kovempaa solumuovia, kuinka pehmeä/kova pohja se on pedaalien painelulle?
 
Vetehinen
31.10.2011 08:02:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän riippuu ihan sinusta. Minua ei pahemmin häiritse jos lauta antaa vähän periksi. Käy kokeilemassa ennenkuin ostat?
 
One man's trash is another man's treasure.
MikeS
31.10.2011 08:08:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On vähän kaukana tuo Bluescase, joten kokeilemaan en pääse. Yleensä en kyllä tykkää kun pedaalit liikkuu ja muljuaa. Mutta itse asiassa painelen soitellessa ainoastaan kytkimiä 61cm leveässä kontrollerissani, joka lienee sen verran leveä ja järeä, että ei paljoa heilu edes solumuovipohjalla?
 
beliel: Sehän riippuu ihan sinusta. Minua ei pahemmin häiritse jos lauta antaa vähän periksi. Käy kokeilemassa ennenkuin ostat?
 
wilo
31.10.2011 08:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikeS: On vähän kaukana tuo Bluescase, joten kokeilemaan en pääse. Yleensä en kyllä tykkää kun pedaalit liikkuu ja muljuaa. Mutta itse asiassa painelen soitellessa ainoastaan kytkimiä 61cm leveässä kontrollerissani, joka lienee sen verran leveä ja järeä, että ei paljoa heilu edes solumuovipohjalla?
 
Sähän voisit laittaa casen reunoille sentin paksuiset puut, joiden varassa kontrolleri makaa. Koko pohjaa ei tartte vuorata, jos kontrolleri kerran on ainoa, mitä käytät.
Tai sitten tilaat sentin matalamman casen? Eikös Bluescase valmista mittojen mukaan?
 
MikeS
31.10.2011 09:03:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Sähän voisit laittaa casen reunoille sentin paksuiset puut, joiden varassa kontrolleri makaa. Koko pohjaa ei tartte vuorata, jos kontrolleri kerran on ainoa, mitä käytät.
Tai sitten tilaat sentin matalamman casen? Eikös Bluescase valmista mittojen mukaan?

 
Juu, Bluescase tekee mittojen mukaan, mutta alareuna on min. 4,4cm korkea ulkopuolelta, ja min. 3,5cm korkea sisäpuolelta. Ja juuri siksi jotakin systeemiä sinne pohjalle pitäisi saada, ettei pedaalit/kontrolleri ole liian matalalla.
 
Kontrollerin lisäksi on ainoastaan volumepedaali paineltavana.
 
Tuo kontrollerin (ja volumepedaalin) nosto palikoiden päälle voisi olla varteenotettava vaihtoehto, täytyy harkita! Toisaalta olen yrittänyt pitää mahdollisimman selkeänä tämän uuden laudan, ilman palikoita ja muita härpäkkeitä...
 
Eräs vaihtoehto on myös erillisen vanerin kiinnittäminen laukun pohjalle, mutta tämä toisi kuulemma 1,4kg lisää painoa caselle... solumuovi olisi kevyt vaihtoehto.
 
Vielä kyselisin kokemuksia, jos jollakulla on solumuovin päällä pedaalit?
 
JuSu
31.10.2011 09:08:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikeS: Ja juuri siksi jotakin systeemiä sinne pohjalle pitäisi saada, ettei pedaalit/kontrolleri ole liian matalalla.
 
Saisikos tuollaisilla tai vastaavilla jotenkin kikkailtua...:
 
http://www.thomann.de/fi/search_dir … a0a3291e66&sw=pedaltrain+pb&x=0&y=0
 
Noi tietty asettaa sen kontrollerin kulmaan. En tiedä, oisko jotain vastaavia, jotka olisi tasakorkeuksisia. Ei painaisi palio mitään.
 
JuSu
MikeS
31.10.2011 09:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylläpäs täällä tulee paljon avuliaita vastauksia - ja nopeasti! Tattista vaan!
 
Nuo Pedaltrainin nostopalat on tosiaan viistosti nousevia, ja kun kontrollerikin (Gigrig Pro-14) on myös nousevan mallinen, niin se ei oikein passaa.
 
Olisikohan ihan sentin puupalikat se kaikkein helpoin ratkaisu?
 
Bluescaselta voi toki myös tilata sen solumuovista tehdyn pohjalevyn (1cm paksu) irtopalana ja kokeilla sen kanssa ja unohtaa homman, jos ei ole hyvä.
 
JuSu: Saisikos tuollaisilla tai vastaavilla jotenkin kikkailtua...:
 
http://www.thomann.de/fi/search_dir … a0a3291e66&sw=pedaltrain+pb&x=0&y=0
 
Noi tietty asettaa sen kontrollerin kulmaan. En tiedä, oisko jotain vastaavia, jotka olisi tasakorkeuksisia. Ei painaisi palio mitään.
 
JuSu
 
Mandarax
31.10.2011 09:30:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen solumuovi kuulostaa hieman epäkäytännölliseltä vaihtoehdolta - tarran/liiman pysyvyys ja mahdollisesti niiden polkimien keinuminen käytettäessä. Joku kova mutta kevyt materiaali olisi varmaan parempi vaihtoehto, äkkiseltään tulisi mieleen erilaiset muoviset kennolevyt joita käytetään esim.mainosjulisteiden pohjista valokatteisiin ja kaikkea siltä väliltä. Tuossa ensimmäinen linkki joka silmiin sattui haulla "kennolevy":
http://www.monexi.com/alku.php?sivu=kennolevyt
http://dekolevy.dekolevy1.smilehous … =page&pageID=9&itemcode=KE2000%2F10
 
Varmaan jotain vastaavaa saat esim Etolasta tai sitten tuollaiselta linkkiäni vastaavalta firmalta jämäpalana niin ei tarvitse neliötolkulla hommata.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
MikeS
31.10.2011 09:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Tuollainen solumuovi kuulostaa hieman epäkäytännölliseltä vaihtoehdolta - tarran/liiman pysyvyys ja mahdollisesti niiden polkimien keinuminen käytettäessä. Joku kova mutta kevyt materiaali olisi varmaan parempi vaihtoehto, äkkiseltään tulisi mieleen erilaiset muoviset kennolevyt joita käytetään esim.mainosjulisteiden pohjista valokatteisiin ja kaikkea siltä väliltä. Tuossa ensimmäinen linkki joka silmiin sattui haulla "kennolevy":
http://www.monexi.com/alku.php?sivu=kennolevyt
http://dekolevy.dekolevy1.smilehous … =page&pageID=9&itemcode=KE2000%2F10
 
Varmaan jotain vastaavaa saat esim Etolasta tai sitten tuollaiselta linkkiäni vastaavalta firmalta jämäpalana niin ei tarvitse neliötolkulla hommata.

 
Mielenkiintoinen idea! Tuleeko muita vastaavia materiaalivaihtoehtoja mieleen?
 
HeavyMachinery
31.10.2011 09:58:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikeS: Mielenkiintoinen idea! Tuleeko muita vastaavia materiaalivaihtoehtoja mieleen?
 
Järkikäteen ja se vaneri sinne pohjalle, mutta se vanerin pitäs olla porattuna täyteen noin 30mm reikiä niin se on kevyt. Eli reijitetty levy on paras korotus sillä saat piuhatkin nätisti menemään sinne levyn alle jä ylös juuri siitä mistä haluat.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
sepisti
31.10.2011 13:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ketjun aloittajana kysyisin tarjousta myös sellaiselta casentekijältä, joka osaisi tarjota ratkaisuja ongelmiisi. Miksi teettää käsityönä sellaista mitä joutuu heti korjailemaan?
 
Indican Jenny on ihana...
JuSu
31.10.2011 13:07:17 (muokattu 31.10.2011 13:10:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Ketjun aloittajana kysyisin tarjousta myös sellaiselta casentekijältä, joka osaisi tarjota ratkaisuja ongelmiisi. Miksi teettää käsityönä sellaista mitä joutuu heti korjailemaan?
 
Sanoisin, että aika hyvä pointti sieltä. =)
 
JuSu
 
E: Tosin toi reunan korkeus voi olla materiaalien sanelema. Varmasti sitä toki voi muuttaa, mutta muistelen itse aikanaan lautaa tilatessani, että se olisi maksanut enemmän, jos yksi laita olisi tehty matalammaksi.
 
Toisaalta, jos käyttöön tulee ja pitemmäksi aikaa, niin äkkiä unohtuu muutaman kympin (?) lisälasku.
juikkipuikki
31.10.2011 13:21:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.rig-talk.com/forum/viewtopic.php?f=57&t=97517
 
Mites jos rakentaisit sen bluescasen keissin sisään kuten rigtalkin linkissä tehty?
 
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden, koska DTm...
MikeS
31.10.2011 15:55:52 (muokattu 31.10.2011 16:00:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Ketjun aloittajana kysyisin tarjousta myös sellaiselta casentekijältä, joka osaisi tarjota ratkaisuja ongelmiisi. Miksi teettää käsityönä sellaista mitä joutuu heti korjailemaan?
 
Jepjep, kyselty on. Huomattuani, että kukaan valmistaja ei standard-mallistossaan valmista mulle sopivan kokoista (85x45x15) ja muutenkin sopivaa casea, pistin tiedustelua mun speksien mukaisesta custom-casesta noin 20 koti- ja ulkomaalaiselle valmistajalle. Muutamien tarjoamat olivat aika lähellä, mutta mikään ei ollut aivan täydellinen. Tärkeimmät tekijät valinnassa ovat olleet paino (tämä tiputti hyvin monta valmistajaa pelistä), tarpeeksi korkea case (tiputti esim. muuten täydellisen Stonecastlen pois) sekä se, että casen pohjaa voisi käyttää pedaalilautana. Viimeiseen liittyy juuri tuo alareunan korkeus, josta on jo puhuttu. Oli mulla aika hemmetin monta muutakin vaatimusta, mitkä tiputtivat muita valmistajia pelistä. Ulkomaalaisista valmistajista briteillä (esim. www.flightcasefactory.co.uk) oli hyviä caseja, mutta jotenkin viestittely oli nihkeää ja siksi suomalaisen valitseminen oli helppo valinta.
 
Bluescase osui casellaan lähimmäksi tavoitetta. Bluescase pystyy toteuttamaan kaikki toiveeni, lukuunottamatta sitä alareunan korkeutta. Bluescasen paino on maltillinen (8,5 kg) ja firman caseja suositeltiin täällä ja muualla kovasti. Lisäksi mainittakoon, että Bluescasen asiakaspalveu on parhaimpien joukossa, mihin olen törmännyt, ja se loppupeleissä myi tuotteen mulle. Casen tilaamisesta ja suunnittelusta yhdessä valmistajan kanssa jäi kiva fiilis, ja sillä on aika yllättävän iso merkitys soittofiilikseen myöhemmin.
 
Lukkojen asentamisen takia alareunan täytyy olla 4,4cm korkea ulkoa, sisältä 3,5cm - suurinpiirtein tämä oli aika standardi mitta aika monessa lafkassa. Voi olla, että alareunojen korkeus ei muodostu edes ongelmaksi, mutta silti Bluescase lupasi auttaa asiassa pistämällä veloituksetta mukaan pinnoitetun ja reunalistallisen vanerin, jonka voi halutessani laittaa sinne laudan pohjalle nostamaan pedaaleita. Lisäksi pyydän varmaankin varuilta sen solumuovilevynkin mukaan, jotta voi kokeilla kumpi toimii paremmin (voihan olla tosin, etten tarvitse kumpaakaan). Tai sitten vedän sen kontrollerini alle pienet palikat, että saan sen nousemaan hieman ja siinä se.
 
Että näin mennään. Mietin vain edelleen, mikä näistä nostovaihtoehdoista olisi paras - kun olen niin pirun huono tekemään päätöksiä:-)
 
Jamz
31.10.2011 18:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinne pohjalle voi laittaa palan karkeaa lattiamattoa, jota myydään metritavarana. Siihen tarttuu pedaalit hyvin, kun liimaa tarranauhan pedaalin pohjaan. On helppo järjestellä lautaa tarvittessa uudestaan.
 
Raja se on raittiudellakin.
MikeS
31.10.2011 18:29:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei nyt olisi vielä SOLUMUOVI-aiheinen kysymys: kannattaako sitä laittaa pedaalicaseen? Onhan se enemmän pro solumuovin kanssa, mutta kun mä en koskaan lennä pedaalilaukun kanssa, ja aika harvoin keikkailenkaan - lähinnä vain kantelen sitä kerran viikossa treeneihin. Eikö ihan tuollainen ei-verhoiltu flightcase riitä mainiosti?
 
Casen kokoa saisi pikkasen pienennettyä jos jättää solumuovit pois.
 
Antti1
31.10.2011 18:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikeS: Hei nyt olisi vielä SOLUMUOVI-aiheinen kysymys: kannattaako sitä laittaa pedaalicaseen? Onhan se enemmän pro solumuovin kanssa, mutta kun mä en koskaan lennä pedaalilaukun kanssa, ja aika harvoin keikkailenkaan - lähinnä vain kantelen sitä kerran viikossa treeneihin. Eikö ihan tuollainen ei-verhoiltu flightcase riitä mainiosti?
 
Casen kokoa saisi pikkasen pienennettyä jos jättää solumuovit pois.

 
Pedaalicase, solumuovi... Mä ite jättäisin solumuovit veks siitä.
 
Osta, osta osta!
wilo
31.10.2011 22:31:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä laittaisin solumuovia. Mitä painavampia pedaaleja, sen alttiimpia ne ovat irtoamiselle laudasta. Ja voihan se lauta kolista kokonaisenakin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «