Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez DN500 Darkstone
1
treble
24.10.2011 18:27:52 (muokattu 24.10.2011 18:28:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuden kitaran osto on tässä ajankohtainen ja kaipailisin kokemuksia kyseisestä mallista.
 
http://www.dv247.fi/invt/60837/
 
Kiinnostaa tuollainen hieman Les Paulin/SG:n ja straton ristisiitos. Tallahumpparin luultavasti ainakin vaihtaisin kuitenkin johonkin toiseen. Eniten kuitenkin mietityttää tuo kaula ja runko materiaali eli Sapele? En ole tuohon aikaisemmin missään kitarassa törmännyt. Mitä puuta se on ja minkälainen soundiltaan?
 
Muitakin kommentteja kitarasta kaipailen, kun niitä aika vähän tuntuu löytyvän.
 
Rg505bk
24.10.2011 19:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mukavan näköinen peli. Levytukussa noita saattaisi olla ihan testattavaksikin, kannattaa pistäytyä jos vaan mahdollista. Mulle on yleensä Ibanezin kitaroissa tökkinyt (nimimerkistä huolimatta) lähinnä kaulaprofiili, joka on pääsääntöisesti vähän turhan ohut omaan makuun...
 
Jyrken
24.10.2011 19:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärtääkseni tämä sapele vastaa saundiltaan hyvin pitkälle mahonkia.
 
Melko hauskan näköinen kitara.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Ilelee
24.10.2011 21:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ok peli soittaa ja ei mulla ainakaan mitään valittamasta soundista. Mulla on tommoinen sekä pari kappaletta parin tontun prestige ibanezia, ja yllättävän hyvin toi kestää vertailua ollakseen neljäsosan hinnasta. Tuli ostettua aikoinaan kakkoskepiksi ja valinta tapahtui pitkälti kitaran ulkonäön ja fiiliksen takia. Melkein meikäläisen lempipeli kun pitää vetää jotain rokki/hevi rytmipuolta.
 
Ylivoimaisesti se huonoin puoli tuossa on paino, pikaisesti kun äskön testasin niin vaaka näytti miehekästä 4.5kg, joka jo alkaa tuntua jos pitkään joutuu kantelemaan (kunnon nahkahihna tosin auttaa). Toi Sapele mua itsekkin ihmetytti, mutta se on tosiaan jotain hyvin mahongin kaltainen materiaali, puu kasvaa afrikassa ja sitä kai ollaan käytetty enemmän akustisella puolella (wikipedian mukaan).
 
Toinen missä näkyy halvempi hintaluokka on se hintaa nostavan käsityön puute, eli nauhojen reunat ei ole käsin hiottu mukavan pyöreiksi kuten noissa prestigeissa jne. Viimeistelyssä noin muuten ei kyllä ole valittamista.
 
Ilelee
24.10.2011 21:05:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rg505bk: Ihan mukavan näköinen peli. Levytukussa noita saattaisi olla ihan testattavaksikin, kannattaa pistäytyä jos vaan mahdollista. Mulle on yleensä Ibanezin kitaroissa tökkinyt (nimimerkistä huolimatta) lähinnä kaulaprofiili, joka on pääsääntöisesti vähän turhan ohut omaan makuun...
 
Tässä muuten ei oo todellakaan normaali Ibanezin kaulaprofiili vaan aika tuhti maila on kyseessä. Ei muutenkaan ole lainkaan perus-ibanzien kaltainen kitara lainkaan. Kai tossa on haettu sellaista Lespaa modernilla hevy-meiningillä maustettuna, skaalakin on muistaakseni sama kuin Lespassa.
 
Antti1
24.10.2011 22:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sapele on hyvin mahongin kaltainen materiaali joo, kun se nyt sattuu olemaan yksi tätänykyä eniten käytettyjä mahonkilajeista. ;) Useampi "African mahogany" -pölkky tarkoittaa nimenomaan sapele-mahonkia. Joskus joku suomalainen sen myös mieltää muotoon 'sapeli', mutta samaa tököttiä kaikki tyynni. Sit enää herää se vanha kysymys, että mitä se mahonki oikein on? Niitä kun lienee jokunen kappale olemassa erilaisina lajeina.
 
Kitara kuitenkin on ihan kiva tommonen hevihenkinen torakko, jonka muotoiluun on käytetty vähän aikaa ja vaivaakin. Lapa ei vaan mun mielestä istu kokonaisuuteen. Se ei kuitenkaan taida siitä sen huonompaa peliä tehdä.
 
Osta, osta osta!
ubik
29.10.2011 14:17:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on ko. kitara allekirjoittanuttakin kuumottanut vajaan vuoden päivät, eipä oo tullu vaa ostettua.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «