Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Iiro Rantala
1
vende
25.10.2011 21:19:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo kauan odottanut koska Iiro saa arvoisensa arvonannonosoituksen ja nyt vihdoinkin tuli mahtavaa.Meissä muusikoissa on yks pahavika ollaan pahasti peesaajia
(anteeksi en laske itseäni muusikoksi vaan ihan kotikutoista,mutta teen biisit mielentilan ja oman näkemykseni mukaiseksi.)
Olen ihaillut Iiron asennetta musiikkiin ja tää arvostuksen anto viimeinkin on mahtavaa.Onnittelut Iirolle ja putki jatkukoon!!
 
vasili
26.10.2011 03:54:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vende: Olen jo kauan odottanut koska Iiro saa arvoisensa arvonannonosoituksen ja nyt vihdoinkin tuli mahtavaa.Meissä muusikoissa on yks pahavika ollaan pahasti peesaajia
(anteeksi en laske itseäni muusikoksi vaan ihan kotikutoista,mutta teen biisit mielentilan ja oman näkemykseni mukaiseksi.)
Olen ihaillut Iiron asennetta musiikkiin ja tää arvostuksen anto viimeinkin on mahtavaa.Onnittelut Iirolle ja putki jatkukoon!!

 
Iirohan on loppujen lopuksi yksi maamme monipuolisimpia ammattimuusikkoja - oli hänestä sitten mitä mieltä tahansa jazzmuusikkona tai klasaripianistina. Mutta vende, mihin tunnustukseen viittasit tällä aloituksellasi?
 
WhipperSnapper
26.10.2011 16:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidetaan viitata Saksassa jaettuun vuoden paras Jazz albumi - pokaaliin. Iiro on jostain syystä ammattipiireissä paljon dissailtu soittaja. Itse tykkään kovasti Töykeistä ja oikeastaaan kaikesta johon tää on laittanut lusikkansa. Sellanen musiikinriemu on aistittavissa mitä myös Pekka Kuusiston ja vaikkapa Marzin olemuksesssa on.
 
gandar
26.10.2011 19:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja ettei seuraavien lukijoiden tarvitsisi googlailla laillani,
http://webmagx.jazzrytmit.com/index … rantalalle-arvostettu-echo-palkinto
 
Trio Töykeistä pidin, samoin Iiro irti! :n ensimmäisestä tuotantokaudesta. Toinen ja New Trio ei osunut aivan kohdalleen, muttei herran musiikillisia ansioita käy kiistäminen. Uusi levy menee kuunteluun, kunhan sattuu kohdalle.
 
Ceci n'est pas une signature
jazzmies
27.10.2011 18:24:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Iiro on jostain syystä ammattipiireissä paljon dissailtu soittaja. Itse tykkään kovasti Töykeistä ja oikeastaaan kaikesta johon tää on laittanut lusikkansa. Sellanen musiikinriemu on aistittavissa mitä myös Pekka Kuusiston ja vaikkapa Marzin olemuksesssa on.
 
Naulankantaan. Hän on moderni pelimanni, joka rakastaa soittamista ja asioihin tarttumista. Iso tuoppi Iirolle!
 
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
LoudJazz
28.10.2011 00:58:58 (muokattu 28.10.2011 01:17:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-------
 
Demo Harrison
09.01.2012 16:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy tunnustaa että ekaa kertaa kävin miestä kuuntelemassa aika täsmälleen vuosi sitten. Se oli sellainen Iiron isännöimä jami-ilta eräässä helsinkiläisravintolassa. Ja kyllä ilokseni sitä kuuntelin, itse kun olen kuitenkin enempi rokkitaustainen jazzin "sunnuntaiharrastelija". Itseasiassa tuosta illasta mulle herkesikin aika pitkäksi aikaa oma jazz-kauteni päälle.
 
Muksujen kanssa on tullut katseltua Mari Rantasilan ohjaamia mainioita Risto Räppääjä-elokuvia ja Iirohan on säveltänyt niihin hyvän musiikinkin. Joskus vuosia sitten Radio Suomella oli myös puhelintoivekonsertti, jossa oli livenä Trio Töykeät vierailevine solisteineen ja kuulijat saivat esittää toivomuksia tyyliin "soittakaa Smoke On The Water taistolaislauluna" tai "Täti Monika reggaena" jne. Hauskalta mieheltä Iiro vaikuttaa, mitä olen nähnyt joskus Iiro Irti-TV-sarjaa.
 
lööperi
14.11.2012 20:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika vanha topic, hui! No asiaan. Iiro oli haastateltavana Yle-puheen iltapäivässä. Mainosti jotain tapahtumaa Hki:ssä. Aivan mahtava tyyppi. Muusikko ja humoristi jota kyllä kuuntelee mielellään. Erinomainen tilannetaju ja showmies. Iiro tiputti myös pari painavaa asiaa muusikoksi tulemisen vaikeudesta. Toivottavasti saa oman shown telkkariin tai radioon.
 
Dr Dominant
15.11.2012 11:00:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ kyseessä on "kansi auki"-festivaali. Siellä on paljon kovia pianisteja (Iiron lisäksi) soittamassa, suosittelen lämpimästi!
 
"Dr. Dominant, I presume?"
jra
16.11.2012 20:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lööperi: Aika vanha topic, hui! No asiaan. Iiro oli haastateltavana Yle-puheen iltapäivässä. Mainosti jotain tapahtumaa Hki:ssä. Aivan mahtava tyyppi. Muusikko ja humoristi jota kyllä kuuntelee mielellään. Erinomainen tilannetaju ja showmies. Iiro tiputti myös pari painavaa asiaa muusikoksi tulemisen vaikeudesta. Toivottavasti saa oman shown telkkariin tai radioon.
 
Täällä toinen Iiron haastattelu (1h) vajaan kuukauden takaa: http://www.radiohelsinki.fi/podcast/35568/planetaario-20-10-2012/
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
MarkusB
20.01.2013 23:41:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta myös suuri kunnianosoitus Iirolle. Hänen levyjään olen kuunnellut puhki monet kerrat. Varsinkin mieleen nousee Iiros Not So Good Polka. Lainasin LP-levyinä alkupään tuotantoa kirjastosta ja nauhotin sen C-kasetille. Syy "varetukselle" oli se, että eihän pikkukaupungin Anttilasta löytynyt jazz-levyjä ainakaan siihen aikaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «