Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarrakangaslevyä pedalboardiin
1
WhipperSnapper
24.10.2011 09:46:50 (muokattu 24.10.2011 09:49:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä löytyisi Helsingin seudulta samanlaista tarralevyä (ei siis nauhaa) lautaan mitä on esimerkiksi Rockcasen laukuissa? 3M Dual Lock on ihan ok jos pedaaleita ei tarvitse irroitella paljoa. Itse olen kyllästynyt uusimaan Dual Lock - teippaukset pienemmästä Pedaltrainin laudasta puolen vuoden välein. Isomman Rockcasen laudan tarrakangas toimii edelleen parin vuoden jälkeen vaikka pedaalien Dual Lock olisikin vähän heikommassa kunnossa.
 
Entropia666
24.10.2011 10:04:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Mistä löytyisi Helsingin seudulta samanlaista tarralevyä (ei siis nauhaa) lautaan mitä on esimerkiksi Rockcasen laukuissa? 3M Dual Lock on ihan ok jos pedaaleita ei tarvitse irroitella paljoa. Itse olen kyllästynyt uusimaan Dual Lock - teippaukset pienemmästä Pedaltrainin laudasta puolen vuoden välein. Isomman Rockcasen laudan tarrakangas toimii edelleen parin vuoden jälkeen vaikka pedaalien Dual Lock olisikin vähän heikommassa kunnossa.
 
Mulla on omassa laudassa vaan ihan liimalevyä ja sitten Bilteman velcroo. Kun laittaa velcrot sileälle puolelle niin eipähän paljoo teipit irtoile. Toimii ja on halpaa.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
WhipperSnapper
24.10.2011 10:13:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Mulla on omassa laudassa vaan ihan liimalevyä ja sitten Bilteman velcroo. Kun laittaa velcrot sileälle puolelle niin eipähän paljoo teipit irtoile. Toimii ja on halpaa.
 
Eikös tää nimenomaan ole sitä 50mm leveää teippiä mitä en halunnu vaan isompaa levyä :)
 
Entropia666
24.10.2011 10:19:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Eikös tää nimenomaan ole sitä 50mm leveää teippiä mitä en halunnu vaan isompaa levyä :)
 
On, mutta mä oon silti vuorannu sillä mun boordin ja hyvin toimii.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
tracyjacks
24.10.2011 11:14:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Eikös tää nimenomaan ole sitä 50mm leveää teippiä mitä en halunnu vaan isompaa levyä :)
 
Kannattaa käydä ihan kangasliikkeeet, esim. Eurokangas tms. kyselemässä joskos niistä löytyisi.
 
"but as the great man says...a guitar doesnt make any kind of good sound without the hands of a suave bugger upon it!!!"
HeavyMachinery
24.10.2011 11:21:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Kannattaa käydä ihan kangasliikkeeet, esim. Eurokangas tms. kyselemässä joskos niistä löytyisi.
 
Eteisen matto. Suurin osa noista oven eteen tarkoitetuista "kuramatoista" on sellaisia johon tarttuu velcro rajusti. Ittellä oli aikoinaan kotona "rullatava pedalboard" kun laitoin tuollaiseen vaan Wahin ja pari spedua kiinni :D
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Andy J.
24.10.2011 11:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Kannattaa käydä ihan kangasliikkeeet, esim. Eurokangas tms. kyselemässä joskos niistä löytyisi.
 
Omaa rakennellessani yritin tuloksetta etsiä leveämpää velcrokangasta paikallisesti, päädyin tilaamaan Stompin' Groundista: http://www.stompin-ground.com/
 
Hyviä kauppoja: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80, DaNoNe, georges, mataki, jubar1, Kunnalli
WhipperSnapper
24.10.2011 11:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee lähteä pyörimään Dual Lockia pohjassa olevan pedaalin kanssa kangaskauppaan kokeilemaan. Hyvä ois jos siinä tarralevyssä olisi vähän kovempi pohja että kestäisi paremmin kiinni esim ruuveilla. Pelkkä kangas todennäköisesti repeää. Kynnysmatto on hauska idea, mutta veikkaan taas että siitä tarttuu kangasta Dua Lockiin ja ajan myötä se pinta on tukossa. Täytyy kokeilla tääkin silti!
 
Nää itseensätarttuvat teipit (siis esim. Dual Lock) on sinällään hyviä, mutta ne pinnassa olevat kovat muovisäikeet alkavat siis rispaantumaan irrotellessa ja kiinnittäessä uudestaan toisiaan vasten. Omissa keikoilla, treeneissä ja prokkiksissa on mukana 1-15 eri pedaalia mukana, josta johtuu se jatkuva spedujen irrottelu laudasta.
 
WhipperSnapper
24.10.2011 11:42:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy J.: Omaa rakennellessani yritin tuloksetta etsiä leveämpää velcrokangasta paikallisesti, päädyin tilaamaan Stompin' Groundista: http://www.stompin-ground.com/
 
Tuossa näyttäskin olevan just sitä levyä http://www.stompin-ground.com/pics/stompin/hookandloop%282%29.htm
 
Vähän lähempää kun vielä löytys.
 
tracyjacks
24.10.2011 11:43:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Nää itseensätarttuvat teipit (siis esim. Dual Lock) on sinällään hyviä, mutta ne pinnassa olevat kovat muovisäikeet alkavat siis rispaantumaan irrotellessa ja kiinnittäessä uudestaan toisiaan vasten.
 
Mulla ei moista ongelmaa ole ikinä ollut. Riippuu tietenkin miten ne irroittaa. Jos pedaalin vain repii laudasta irti voimalla, niin ei mikään ihme jos rispaantuu.
 
"but as the great man says...a guitar doesnt make any kind of good sound without the hands of a suave bugger upon it!!!"
WhipperSnapper
24.10.2011 11:50:56 (muokattu 24.10.2011 11:57:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tracyjacks: Mulla ei moista ongelmaa ole ikinä ollut. Riippuu tietenkin miten ne irroittaa. Jos pedaalin vain repii laudasta irti voimalla, niin ei mikään ihme jos rispaantuu.
 
Emmä usko, että se irrotus kuluttaa niitä säikeitä vaan ennemminkin kiinnitys kun säikeet painetaa toisiaan vasten. Osa niistä säikeistä alkaa sitten painua littaan ajan myötä. Irrottamisessa liimapinta voi antaa periksi jos repii nopeesti. Ihan näin mielenkiinnosta: Miten paljon irrottelet speduja? Mä kasailen setupin uusiks parikin kertaa viikossa eri hommiin. Selkä alkaa tulla vanhaksi eikä jaksa kantaa 80 x 50 x 12 lautaa pedaalikasan kera jos käyttää niistä kahta. ;) Jotkut tietysti kasaa pienen all-around laudan ja menee samoilla koko ajan, mutta sitten ne ois melkein sama liimata pohjasta kiinni.
 
Antti1
24.10.2011 11:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on erilainen näkökulma aiheeseen: miten olisi parin eri tarpeisiin tehdyn poljinlaudan kasaaminen? Pieni ja suuri eri tarpeisiin, tai mitä ikinä haluatkaan. Ei se sinänsä poista tuon tarranauhan tarvetta, mutta ihan ajatuksena vaan helpottamaan noita irroitteluja ja roudauksia.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
WhipperSnapper
24.10.2011 12:14:38 (muokattu 24.10.2011 12:20:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mulla on erilainen näkökulma aiheeseen: miten olisi parin eri tarpeisiin tehdyn poljinlaudan kasaaminen? Pieni ja suuri eri tarpeisiin, tai mitä ikinä haluatkaan. Ei se sinänsä poista tuon tarranauhan tarvetta, mutta ihan ajatuksena vaan helpottamaan noita irroitteluja ja roudauksia.
 
Tääkin on ollut mielessä, mutta sitten on pari spedua kuten Petersonin viritin (jota tarttee Buzz Feiten skebojen kanssa) ja pari lempisäröä, jotka pitäisi olla molemmissa laudoissa. Niin paljon mulla ei ole rahaa, että ostasin tuplat niitä pedaaleita. Sillon tällön, mutta harvemmin, saattaa seteissä olla joku biisi joihin tarttee whammyä, octaaveria tai jotain high gain-särö osastoa, jotka ei ole laudassa kiinni vakituisesti. Esim. Bossin DD-6 on mun luottodelay. Ei kuulosta hyvältä eikä ole hirveän monipuolinen, mutta on pieni ja kun se on ollut 10v. mulla niin alan tietää miten se toimii. Joihinkin juttuihin DL4 onkin parempi, mutta kun se vie tilaa pirusti laudassa niin ei viitsi vakituisesti pitää kiinni. Alatko ymmärtää mun pointtia? :)
 
Tässä vuosien mittaan kun on pikkuhiljaa laitteita kertynyt nurkat täyteen niin olisi kiva valita niistä aina mieluinen setuppi. Sinänsä se pedaalien kokoaminen lautaan on ihan mukavaa, mutta tällä hetkellä on ihan sama kuljettaisko niitä Alepan muovikassissa vai Dual Lockkia pohjaanliimatussa laudassa.
 
wilo
25.10.2011 12:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun aikoinaan mietin samaa, päädyin päällystämään oman laudan kokolattiamatolla. Menin mattokauppaan, mukana oli pieni pätkä velcron koukkupuolta, selitin asian myyjälle ja pyysin, saisinko kokeilla mihin mattoon tarttuu parhaiten. Löysin sopivan ja ostin palasen; taisi ihan viisi euroa maksaa. Liimasin maton lautaan kontaktiliimalla.
 
Kun kohta tulee eteen uuden laudan tekeminen, aion päällystää sen ihan tavallisella 5cm leveällä velcron lenkkipuolella. Tämä siitä syystä, että sitä sattuu olemaan jemmassa jo ennestään.
 
wilo
25.10.2011 12:12:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WhipperSnapper: Tääkin on ollut mielessä, mutta sitten on pari spedua kuten Petersonin viritin (jota tarttee Buzz Feiten skebojen kanssa) ja pari lempisäröä, jotka pitäisi olla molemmissa laudoissa. Niin paljon mulla ei ole rahaa, että ostasin tuplat niitä pedaaleita. Sillon tällön, mutta harvemmin, saattaa seteissä olla joku biisi joihin tarttee whammyä, octaaveria tai jotain high gain-särö osastoa, jotka ei ole laudassa kiinni vakituisesti. Esim. Bossin DD-6 on mun luottodelay. Ei kuulosta hyvältä eikä ole hirveän monipuolinen, mutta on pieni ja kun se on ollut 10v. mulla niin alan tietää miten se toimii. Joihinkin juttuihin DL4 onkin parempi, mutta kun se vie tilaa pirusti laudassa niin ei viitsi vakituisesti pitää kiinni. Alatko ymmärtää mun pointtia? :)
 
Sit sun tarttee koota kolme lautaa: yksi peruslauta, jossa on lempparispedut sekä lisäksi kaksi erilaista lajitelmaa. Mukaan otat aina peruslaudan ja yhden tai kaksi erilaista lajitelmaa. Olis ainakin valinnanvaraa - joskin johdotuksia saattaa joutua miettimään ihan urakalla...
 
FFiction
25.10.2011 13:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä kans ääni tuolle matolle. Kävin pari vuotta sitten hakemassa maali/sisustuskaupasta mustaa mattoa, jossa on tuollainen lyhyt kihara pinnassa. Mun tarkoituksiin on toiminut ihan ok. Painavimmat spedut (wah ja volume) ei välttämättä pysyis kiinni jos kääntäis ylösalaisin ja ravistais. Onneksi se ei tule eteen treeneissä/keikalla lähes koskaan :)
 
wilo
25.10.2011 14:20:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FFiction: Painavimmat spedut (wah ja volume) ei välttämättä pysyis kiinni jos kääntäis ylösalaisin ja ravistais. Onneksi se ei tule eteen treeneissä/keikalla lähes koskaan :)
 
Mä kokeilin jopa tuotakin ja kyllä ne pedaalit vaan pysyy. Wahin pohjasta otin kumitassut pois ja vaihdoin ruuvit lyhyemmiksi, jotta sain ruuvattua ne pohjaan. Sitten liimasin yhden 2cm siivun velcroa wahin kumpaankin päähän sekä yhden keskelle ja hyvin pysyy.
Tätä nykyä laudassa on myös Line6 M9. Sekin pysynee vaikka ylösalaisin, kunhan pohjasta ottaa kumitassut pois ja laittaa sopivasti velcroa sopiviin kohtiin.
 
WhipperSnapper
25.10.2011 19:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Mä kokeilin jopa tuotakin ja kyllä ne pedaalit vaan pysyy. Wahin pohjasta otin kumitassut pois ja vaihdoin ruuvit lyhyemmiksi, jotta sain ruuvattua ne pohjaan. Sitten liimasin yhden 2cm siivun velcroa wahin kumpaankin päähän sekä yhden keskelle ja hyvin pysyy.
Tätä nykyä laudassa on myös Line6 M9. Sekin pysynee vaikka ylösalaisin, kunhan pohjasta ottaa kumitassut pois ja laittaa sopivasti velcroa sopiviin kohtiin.

 
Täytyy lähteä mattokauppaan testailemaan. Kiitti vinkistä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «