Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender decal, siirtologot..
1
jubar1
21.10.2011 19:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nämä kaulat nyt sitten erottaa oikeista? Onko näissä siirtokuvissa myös juoksevat numerot vai onko aina sama numerosarja?
 
Mä luulen että kohta on paljon "Fendereitä" myynnissä. Toivottavasti olen väärässä..
 
ReBeat
21.10.2011 19:58:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jubar1: Mä luulen että kohta on paljon "Fendereitä" myynnissä. Toivottavasti olen väärässä..
 
No, onhan noita kaikenmaailman siirtokuvia ollut jo jokusen vuoden olemassa (30 vuotta?) ... että eiköhän niitä tahallisen tietämättömästi Fendereinä myytäviä kitaroitakin ole aina jokusia myynnissä.
 
LaMotta
21.10.2011 20:55:42 (muokattu 21.10.2011 20:55:58)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jubar1: Miten nämä kaulat nyt sitten erottaa oikeista? Onko näissä siirtokuvissa myös juoksevat numerot vai onko aina sama numerosarja?
 
Mä luulen että kohta on paljon "Fendereitä" myynnissä. Toivottavasti olen väärässä..

 
Mitä itsellä on / on ollut kaupallisten tekijöiden siirtokuvia niin niitä ei helposti saa peitettyä piiloon. Sen sijaan siirtokuva-arkille itse tulostettu logo peittynee osaavissa käpälissä näkymättömiin. 'Tehdastekoiset' logot kuultaa lakan läpi. Voi tietty olla, että niissä on valmistajakohtaisia eroja.
 
"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
Gubb3
21.10.2011 21:30:32 (muokattu 21.10.2011 21:30:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en näitä kiiltokuvia ymmärrä ollenkaan. Tälläkin sivustolla eräs myy kasaamiaan kiinankeppejä ja laittaa niihin kiiltokuvat. Mikä tämä juttu oikein on? Tuoko se oikeesti jollekin hyvää mieltä?
 
Kaikki vähänkin merkkitietoiset kuitenkin tietää onko aito vai ei.
Minen oo koskaa keränny kiiltokuvia..
 
YarZoo
21.10.2011 21:43:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ Samoilla linjoilla olen. Mikä ongelma se on vetää rehdillä palakeihäällä. Joskushan nämä jonkun kasaamat nimettömät on aivan helkutin hyviä soittimia, mitä se kalkitos tai muu tarra siinä merkkaa?
 
S.N.A.F.U
Osteri
22.10.2011 18:24:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gubb3: Tälläkin sivustolla eräs myy kasaamiaan kiinankeppejä ja laittaa niihin kiiltokuvat.
 
Kuka jäsen se on ? Olis ostajien kannalta turvallista tietää mistä löytyy aitoja ja keneltä taasen "aidohkoja" Fendereitä.
 
Kirjoitan...siis ehkä en just nyt soita....
-Cale
22.10.2011 18:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Kuka jäsen se on ? Olis ostajien kannalta turvallista tietää mistä löytyy aitoja ja keneltä taasen "aidohkoja" Fendereitä.
 
Jos aitoja Fendereitä haluatte niin ostakaa G&L:iä :)
 
I3enjam1n
23.10.2011 17:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Jos aitoja Fendereitä haluatte niin ostakaa G&L:iä :)
 
Tai pre-CBS Fenkkuja. :)
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
hallu
23.10.2011 17:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Tai pre-CBS Fenkkuja. :)
 
Eikös MusicMan ollut myös Leo Fenderin projekti juuri tuon CBS kaupan jälkeen? Nuo ennen-CBS fenderit on vissiin aika halpoja nykyisin;-)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
htomperi
23.10.2011 20:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on myynnissä Warmoth kaulainen MIJ strato. Eipä siinä ole alkuperäistä muuta kuin tuo body. Warmoth on lisenssikaula, linnunsilmävaahteraa, paksu V, ruusupuuotelaudalla, Fralinia, Callahamia jne... Speksit siis sellaiset, että ei varmaan tule mieleenkään myydä neitseellisenä Fenderinä. Ja dekaali on tarkka kopio 60s fenderin dekaalista. Käsitin siirtokuvadekaalin olevan jopa "nos" kamaa. Näillähän joskus Fenderit leimattiin.
 
Niin se kysymys. Onko tämä Fender vai ei?
 
lonelyplayer
23.10.2011 20:58:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sotilaskoira: Itsellä on myynnissä Warmoth kaulainen MIJ strato. Eipä siinä ole alkuperäistä muuta kuin tuo body. Warmoth on lisenssikaula, linnunsilmävaahteraa, paksu V, ruusupuuotelaudalla, Fralinia, Callahamia jne... Speksit siis sellaiset, että ei varmaan tule mieleenkään myydä neitseellisenä Fenderinä. Ja dekaali on tarkka kopio 60s fenderin dekaalista. Käsitin siirtokuvadekaalin olevan jopa "nos" kamaa. Näillähän joskus Fenderit leimattiin.
 
Niin se kysymys. Onko tämä Fender vai ei?

 
Pikkaisen ihmetellen olen seurannut tätä keskustelua. Ei tämän pitäisi kovin vaikea ongelma olla. Jos joku parantaa ostamaansa ns. merkkituotetta niin eihän siinä mitään pahaa ole sinänsä. Mutta kyllähän se pitäisi myyntitilanteessa reilusti kertoa että osa rakenteesta on vaihdettu. Ja lopputuloshan voi toki olla alkuperäistäkin parempi. Mutta kyllä ostajan se on saatava tietää.
Eli vastaus on se että onhan se Fender mutta tuunattu versio.
 
jii.haanpaa
23.10.2011 21:05:19 (muokattu 23.10.2011 21:06:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: ...Eli vastaus on se että onhan se Fender mutta tuunattu versio.
 
Tuolla analogialla se on myös tuunattu callaham strato, jossa voisi olla markkinapotentiaalia kertaluokkaa kärkkäämmin kuin perusvenderissä.
 
http://www.callahamguitars.com/guitars.htm
 
Edit: onpahan muuten hiano kitara tuo Sotilaskoiran yksilö!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «