Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G N' R -pedaalia?
1 2
AngieRainbow
16.10.2011 01:03:02 (muokattu 16.10.2011 01:03:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on toi Afd100 marsun nuppi (joka on aivan täydellinen), mutta nyt kun yhden rumpuja soittavan kaverin kanssa ollaan kahdestaan soiteltu, niin en ole aina jaksanut raahata nuppia+kaappia treenitiloihin.
 
Mulla on Fenderin Blues Deluxe 40w combo, jonka olen useimmiten ottanut mukaan näihin kahden keskisiin jameihin, kun se on mukavampi roudata kuin 100 w nuppi + kaappi.
 
Ainoa säröpedaalini on Bossin MD-2, joka toimii Fenderin kanssa oikein hyvin, mutta se on vähän tollanen heavy-musiikkiin sopivampi. Blues Deluxen oma särö sopii hyvin Hurriganes meininkiin, mutta on vähän liian kesy sitten kun soitetaan Welcome to the Junglea.
 
Ajattelin laittaa MD-2:n torille ja ehdottaa vaihtoa johonkin, joka sopisi paremmin tollaseen gnr/backyard babies menoon. En siis soita heavyä. Mulla on joskus ollut myös Bossin SD-1, mutta en oikein siitäkään tykännyt. Mieluummin käytän sitä Fenderin omaa säröä.
 
Ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan. Ehkä joku toinen Boss??
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Antti1
16.10.2011 01:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ehdottaisin ennemminkin jotain edes vähän Marshall-henkistä soundia jäljentelevää poljinta. Mikä sellainen nyt sit olis, en oikein tiedä. Plexitone ja mitä näitä kaikkia on, poljinhemmot tietänee ehdotella tarkemmin jotain oikeasti hyviä.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
PJS
16.10.2011 03:30:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MItenköhän se fulltonen OCD mahtais pelitellä tämmösessä? Ymmärtääkseni toi on tosi suosittu härveli silloin kun pitää saada sitä marsu-in-a-box hommelii. Toisaalta jos haluu ylipäänsä semmoista GNR suuntaan olevaa saundia niin laittaisin ihan vaan perus Tube Screamerin, siinä on just sellaista middle -alueen presenssiä mikä ainakin mulle tekee sen gunnari -saundin.
 
Peace!
Estranged
16.10.2011 04:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MI Audio Crunch Box voisi olla myös harkitsemisen arvoinen. OCD varsin mainio myös.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional | "Tässon Esso moro. Painiksella on puoliksi syöty mäyrä peräaukossa. Onko syytä huoleen?"
moikki
16.10.2011 09:23:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Plexitonesta lähtee ihan kivat "marsu pörinät".
 
http://www.mikseri.net/artists/croowed.99773.php
JuSu
16.10.2011 09:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PJS: MItenköhän se fulltonen OCD mahtais pelitellä tämmösessä? Ymmärtääkseni toi on tosi suosittu härveli silloin kun pitää saada sitä marsu-in-a-box hommelii. Toisaalta jos haluu ylipäänsä semmoista GNR suuntaan olevaa saundia niin laittaisin ihan vaan perus Tube Screamerin, siinä on just sellaista middle -alueen presenssiä mikä ainakin mulle tekee sen gunnari -saundin.
 
Mä luulen, että noista jää uupumaan gainia, jos yksikseen ainoana särölähteenä käytetään, boostina tietty eri asiaa.
 
Oman kokemuksen mukaan jo mainittu Crunch Box on mainio pedaali. Siitähän liikkuu myös halpisversio Harley Benton / Joyo -brändillä, jos budjetti on tiukka.
 
Marshallin omat spedut Guv'nor II ja Jackhammer ovat mun mielestä myös ihan hyviä pöristimiä moiseen menoon, eikä hinta huimaa.
 
JuSu
lavaamo
16.10.2011 11:36:38 (muokattu 16.10.2011 11:36:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia Crunch boxille ja Guvnorille. OCD ei mun mielestä tuossa hommassa niin hyvin toimi.
 
Myös Bossin ST-2 kannattaa tsekata.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
tommijk
16.10.2011 11:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitech Hardwire SC-2 Valve Distortion toimii oman kokemuksen mukaan hard rock marsusoundeihin paremmin kuin hyvin. Lisäpisteet loistavasta EQ:sta ja halvasta hinnasta.
 
Morri
16.10.2011 12:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: MI Audio Crunch Box voisi olla myös harkitsemisen arvoinen. OCD varsin mainio myös.
 
Puoltoääni myös täältä tuolle Crunch Boxille, toimisi mielestäni tuossa oikeinkin hyvin.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
AngieRainbow
16.10.2011 17:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok.
 
Kiitosta vaan. Taidan kallistua crunch boxiin tai ocd:hen.
 
Mitkäköhän näiden erot ovat? OCD näyttäisi olevan hieman kalliimpi.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
lavaamo
16.10.2011 18:47:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ok.
 
Kiitosta vaan. Taidan kallistua crunch boxiin tai ocd:hen.
 
Mitkäköhän näiden erot ovat? OCD näyttäisi olevan hieman kalliimpi.

 
OCD on enemmän OD tyyppinen. Cruch box toimii hienosti puhtaan kanavan päälle.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
novo
16.10.2011 18:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ok.
 
Kiitosta vaan. Taidan kallistua crunch boxiin tai ocd:hen.
 
Mitkäköhän näiden erot ovat? OCD näyttäisi olevan hieman kalliimpi.

 
Munsta Crunch Box antaa enemmän gainiä ja tykkään muutenkin tonepotikan tarjoavan enemmän pelivaraa verrattuna OCD:hen. Sokko-ostoksena ottaisin ennemmin Crunch Boxin, mutta kuka tietää, jos se OCD onki just eikä melkein tarvitsemaasi soundiin.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Spiral
16.10.2011 20:51:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ok.
 
Kiitosta vaan. Taidan kallistua crunch boxiin tai ocd:hen.
 
Mitkäköhän näiden erot ovat? OCD näyttäisi olevan hieman kalliimpi.

 
Mulla ois Crunch Box myytävänä, pistin pikaviestiä.
 
kekehe
16.10.2011 23:38:25 (muokattu 16.10.2011 23:42:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huti
 
Jucciz
17.10.2011 00:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: OCD on enemmän OD tyyppinen. Cruch box toimii hienosti puhtaan kanavan päälle.
 
Ja OCD:kö ei toimi?
 
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lavaamo
17.10.2011 06:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ja OCD:kö ei toimi?
 
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/

 
Crunch Box on parempi.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jucciz
17.10.2011 09:43:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Crunch Box on parempi.
 
Mummos on parempi.
 
Siitä ei ollut kyse. Sekä Crunch Box että OCD ovat stand alone -tyyppisiä säröjä. Pitkälti makuasia, kumman soundi on kivempi. Antaa kysyjän päättää. OCD ei varsinaisesti edusta GNR-marsusoundia (vaan eipä Crunch Box:kaan), mutta siitäkin kyllä saa aivan uskottavan rokkisoundin, niinkuin toki Crunch Boxistakin.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Terry Pantheras
17.10.2011 10:14:30 (muokattu 17.10.2011 10:14:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crunch Boxille iän tiältäkkii. OCD on ehkä liian löysä gunnarhommiin, se on enempi semmonen vintage Marsu, kun GnR on kallellaan ahdetumpaan/tiukempaan Marsu-soundiin (JCM800/Jubilee), jota CB tarjoaa melkein suoraan pakasta. Mutta kyllähän OCD:lla varmasti pärjää jos on osaavat kädet.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION

Kahta en vaihda: Soldano & Guild
dropD
17.10.2011 10:21:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä cruch boxia uskaltaa tuohon suositella. Budjettiluokan ratkaisu olisi Marshallin Jackhammer ja siitä nimenomaan OD puoli.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
lonelyplayer
17.10.2011 16:32:19 (muokattu 17.10.2011 16:34:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Ok.
 
Kiitosta vaan. Taidan kallistua crunch boxiin tai ocd:hen.
 
Mitkäköhän näiden erot ovat? OCD näyttäisi olevan hieman kalliimpi.

 
Kyllähän se Plexitone olisi lähimpänä mitä haet mutta kannattaa tsekata myös Mad Professorin Mighty Red distortion joka on vastaava crunch boxille. Taattua Mad Proffan laatua. Jos kiinnostaa niin löytyy käyttämättömänä, Plexitonesta en sensijaan luovu !
 
E:kirjoitusvirhe
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «