Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvari kotikäyttöön
1
Jecux
10.10.2011 20:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Olisi tarve hieman paremmalle vahvistimelle, kun tuo vanha Peavey Rage 158 ei oikein lämmitä mieltä. Siinä meinaa olla nuo clean soundit todella köyhät, ja niin on särösounditkin pedaalin kera. Soitan kotona raskaamman puoleista musiikkia. Hinta olisi siitä halvimmasta päästä, eli 300:sta eurosta alaspäin. Plussaa toisi jos sen uuden vahvarin kanssa voisi käyttää pedaaleja.
 
Kiitos jo etukäteen :)
 
"Music really does make the world a better place"
19691970
10.10.2011 21:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jecux: Heipä hei.
 
Olisi tarve hieman paremmalle vahvistimelle, kun tuo vanha Peavey Rage 158 ei oikein lämmitä mieltä. Siinä meinaa olla nuo clean soundit todella köyhät, ja niin on särösounditkin pedaalin kera. Soitan kotona raskaamman puoleista musiikkia. Hinta olisi siitä halvimmasta päästä, eli 300:sta eurosta alaspäin. Plussaa toisi jos sen uuden vahvarin kanssa voisi käyttää pedaaleja.
 
Kiitos jo etukäteen :)

 
Bugera V22, tuosta b-stockkina edullisesti:
http://www.thomann.de/fi/bugera_v22_b_stock.htm
Hienot cleanit soundit, ja toimii pedaalien kanssa raskaammassakin, sanovatten.
(Itsehän tosin soitan tuota yli 90% ajasta puhtaalla soundilla ilman efektejä)
 
TTV
10.10.2011 21:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hüghes & kettnerin Edition Silver tai Edition Blue (12" elementillä), molemmissa todella hyvä puhdas saundi ja siihen saa mieleisen särön pedaalilla. Peaveyn Banditt on kans kelpo peli, kuten myös Tech21:n combot.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JuSu
10.10.2011 22:27:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=563839
 
JuSu
Jecux
11.10.2011 15:01:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19691970: Bugera V22, tuosta b-stockkina edullisesti:
http://www.thomann.de/fi/bugera_v22_b_stock.htm
Hienot cleanit soundit, ja toimii pedaalien kanssa raskaammassakin, sanovatten.
(Itsehän tosin soitan tuota yli 90% ajasta puhtaalla soundilla ilman efektejä)

 
Mietin ensimmäisenä tuosta sen pienempää versiota, V5:sta, mutta tuossa olisi huomattavsti enemmän säätövaraa. Näyttäisi vielä olevan Thomanin myydyin putkicombo. Mutta toimiiko 22 wattia kotona siedettävillä volyymeilla? Ainakin jostain Blackstarin HT-5:sta on jotkut sanonut että liikaa volyymia kotisoittoon. :)
 
"Music really does make the world a better place"
rapuquoro
13.10.2011 09:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä osta mitään 5watin vehjettä. Ihan hyvin voi ja toimii kotikäytössä isommatkin.
Muutenkin niissä enemmän "botnea". Mulla oli Bugeran 55w nuppi. Se oli ääneltään pirun hyvä, siihen tuli vaan miltei heti se kanavanvaihtoräpsymisvika, joten pistin takaisin... Sitten hommasin Blackstarin ht-5:sen... Ei ole mun juttu.. se meni kiertoon.. Tosin ei siinä mitään teknistä vikaa ollut. Tällä hetkellä mulla on trankku, Roland Cube 80xl.. Tykkään... Ehkä joskus vielä putkivehjes kun on hilloa tarpeeksi satsata laatuun...
 
jaripat
13.10.2011 09:35:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullois yljmiäräsenä "Session Rockette 20". 150:-?
 
lavaamo
13.10.2011 10:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rapuquoro: Älä osta mitään 5watin vehjettä. Ihan hyvin voi ja toimii kotikäytössä isommatkin.
Muutenkin niissä enemmän "botnea". Mulla oli Bugeran 55w nuppi. Se oli ääneltään pirun hyvä, siihen tuli vaan miltei heti se kanavanvaihtoräpsymisvika, joten pistin takaisin... Sitten hommasin Blackstarin ht-5:sen... Ei ole mun juttu.. se meni kiertoon.. Tosin ei siinä mitään teknistä vikaa ollut. Tällä hetkellä mulla on trankku, Roland Cube 80xl.. Tykkään... Ehkä joskus vielä putkivehjes kun on hilloa tarpeeksi satsata laatuun...

 
Eli Marshall Major?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
19691970
13.10.2011 12:17:35 (muokattu 13.10.2011 12:19:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jecux: Mietin ensimmäisenä tuosta sen pienempää versiota, V5:sta, mutta tuossa olisi huomattavsti enemmän säätövaraa. Näyttäisi vielä olevan Thomanin myydyin putkicombo. Mutta toimiiko 22 wattia kotona siedettävillä volyymeilla? Ainakin jostain Blackstarin HT-5:sta on jotkut sanonut että liikaa volyymia kotisoittoon. :)
 
Olin kans etukäteen hiukka huolissani, jotta miten tuo V22 toimii kotisoitto-voluumeilla kerrostalossa, mut huoli oli turha, toimii mainiosti!
 
Käytän tosiaan lähes pelkästään tuosta sitä kliiniä kanavaa (kitaroina tokain ja squierin telecaster-kopiot), ja sen kanavan voluumi on yleensä tuossa nelosen-vitosen tienoilla. Sit pedaaleista riippuen master volume kahden ja neljän tienoilla, eikä kuulemma häiritse naapureita :)
 
Itse haluan, että kotisoitossakin vahvarissa on se 12 tuuman kajari, joten jo pelkästään sen takia V22 voittaa V5:n, omissa kirjoissani.
 
Tylsäähän se näitä alituisia V22-kehuja on foorumeilta lueskella, itsekkin etukäteen mietin, jotta voiko mikään vahvari olla kaikkien noiden kehujen arvoinen, mut mä olen rämpytellyt sähkökitaraa melkein 30 vuotta ja tuo on paras omistamani vahvari, varsinkin hinta/laatusuhde huomioiden.
 
Joskus 80-luvun lopulla soittelin yhdessä musiikkiliikkeessä jotain 60/70 luvun vasuri-fender-teleä jonkin 60/70 luvun fender deluxe reverb (muistaakseni) vahvarin läpi, ja se on jäänyt ikuisesti mieleeni Hyvänä Puhtaana Soundina.
 
Nyt mä vihdoin pääsen classic vibe telellä & tuolla V22:lla..riittävän lähelle, 599 euron hintaan. (kitara+vahvari, t-kaupan hinnat)
 
Vetehinen
13.10.2011 12:33:03 (muokattu 13.10.2011 12:48:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19691970: Itse haluan, että kotisoitossakin vahvarissa on se 12 tuuman kajari, joten jo pelkästään sen takia V22 voittaa V5:n, omissa kirjoissani.
 
Minulla on myöskin tämä V22 ja olen ollut tyytyväinen clean-kanavan saundiin. Ja 12" elementti on vähimmäisvaatimus. Gain-kanava parani, kun vaihdoin etuasteen ykkösputkeksi GE 5751:n. Särön määrä muuttui maltillisemmaksi ja säätöalueesta tuli järkevämpi.
 
Tuollainen uutuuslaite, joka houkuttaa youtube-näytteiden perusteella Bugeraa murakammalla särösaundilla, on tuo VHT Special 6 Ultra. 12" elementillä varustettu combo maksaa tällä hetkellä T-kaupassa 222 euroa (Millbrookilla 395 €). Toki siinä on vähemmän äänensävysäätöjä kuin Bugerassa, mutta putkella varustettu efektilenkki ja portaaton keinokuorma löytyy. Puhtaasta (tai oikeastaan putkioverdrivesta) särömoodiin (kunnon gain-särö) pitää vaihtaa irrottamalla plugi ja tökkäämällä se toiseen rööriin.
 
Jos ite tuon vielä hankin, niin menen tod.näk. siihen nuppimalliin.
 
One man's trash is another man's treasure.
Lilli
13.10.2011 14:05:49 (muokattu 13.10.2011 14:06:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

19691970: Tylsäähän se näitä alituisia V22-kehuja on foorumeilta lueskella, itsekkin etukäteen mietin, jotta voiko mikään vahvari olla kaikkien noiden kehujen arvoinen, mut mä olen rämpytellyt sähkökitaraa melkein 30 vuotta ja tuo on paras omistamani vahvari, varsinkin hinta/laatusuhde huomioiden.
 
Sama juttu minullakin. Ei ole vahvistinGASit vaivanneet V22:n oston jälkeen. Ja edessä vielä King of Bone (>Tone) niin ei tarvitse clean-kanavalta pois vaihdella.
 
The same thing that makes you live can kill you in the end
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «