Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Blues Junior III, VOX AC15 C1 vai Marsu Class 5
1
orhan-
08.10.2011 00:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs mitä vahvaria suosittelette, vai kenties jotain muuta?
Kotikäyttöön tulisi. Ovatko liian äänekkäitä? (kerrostalo)
Pärjääkö tolla Fenderillä ilman pedaaleja, kun haluaa ihan rockata? Siitä ei taida ihan samallaisia särö-ääniä saada kuin noista kahdesta muusta.
 
Kokemuksia, mielipiteitä ja ohjeistusta! : )
 
antnis
08.10.2011 01:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokainen noista on aivan liian äänekäs kerrostaloon.
 
Ollaan nyt rehellisiä. Ei metallimusiikki pyri koskettamaan kuulijoitaan älyn kautta. Klassinen usein pyrkii. Ja avantgarde jazz myös. -Pirkka@hifiharrastajat.org
Ziggy Bubba
08.10.2011 03:35:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta hyvää tuon suuntaista soundia vois saada aikaiseksi noilla, en epäile. Jopa kotona - ziisus!
 
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
hallu
08.10.2011 09:38:11 (muokattu 08.10.2011 09:39:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen sitä mieltä, että jos kerrostalolähtöisesti haluaa soittaa himassa, niin kannattaa ostaa sellainen kampe jossa on keinokuorma sisäänrakennettuna jos sen nyt on oltava putkivahvistin. Eli jos putkivahvistimessa on korvakuulokelähtö ja linjalähdöt äänitystä varten, niin silloin siinä on myös keinokuorma. Esim. Blackstarissa on sekä säröä että keinokuorma. Keinokuorma on kätevä kotona ja laajentaa sitä vahvistimen käyttöä ja antaa mahdollisuuden "luukuttaa" sitä putkivahvistintakin, mutta keinokuorma on vain erikseen ostettuna hemmetin kallis ja maksaa helposti saman verran kuin kokonainen vahvistinkin ja siksi itse ottaisin sellaisen vahvarin jossa se on mukana sisäänrakennettuna.
 
Nyt joku kohta tulee kertomaan, että keinokuorma syö soundia ja on siinä ihan oikeassa, mutta asia vaan on niin, että kun volat lasketaan kerrostalovoimakkuudelle niin saundit on lähtökohtaisesti "piloilla", mutta ei ne silti huonoja ole ja soitosta ja musiikista voi nauttia, vaikka samaa orgastista fiilistä makkarissa ei voi saada kun pleksin luukuttamisesta harwallareenalla. Tahtoo sanoa, että keinokuormalla saa vahvistimen auvattua etc. mutta se soundi, joka saa lahkeet lepattamaan ja fiilis kun selän takana rantasauna tekee ilmapatjan johon voi nojata koko kehon painolla, ei vain ole mahdollinen kotona ei missään olosuhteissa (mikäli ei rakenna täydellistä studiotasoista äänieristystä (kelluvaa huonetta ja silleen).
 
Noista pikkuvahvareista mulla on aika vähäisesti kokemusta,mutta blackstar oli aika mukavan tuntuinen vahvari niin soundeiltaan kuin käytettävyydeltään. Tech21 on transistorivahvistin mutta suosittelen tsekkaamaan senkin. on meinaan kotiin varsin vakavasti otettava vaihtoehto.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
jyrkalt
08.10.2011 11:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minä olen sitä mieltä, että jos kerrostalolähtöisesti haluaa soittaa himassa, niin kannattaa ostaa sellainen kampe jossa on keinokuorma sisäänrakennettuna jos sen nyt on oltava putkivahvistin. Eli jos putkivahvistimessa on korvakuulokelähtö ja linjalähdöt äänitystä varten, niin silloin siinä on myös keinokuorma. Esim. Blackstarissa on sekä säröä että keinokuorma. Keinokuorma on kätevä kotona ja laajentaa sitä vahvistimen käyttöä ja antaa mahdollisuuden "luukuttaa" sitä putkivahvistintakin, mutta keinokuorma on vain erikseen ostettuna hemmetin kallis ja maksaa helposti saman verran kuin kokonainen vahvistinkin ja siksi itse ottaisin sellaisen vahvarin jossa se on mukana sisäänrakennettuna.
 
Nyt joku kohta tulee kertomaan, että keinokuorma syö soundia ja on siinä ihan oikeassa, mutta asia vaan on niin, että kun volat lasketaan kerrostalovoimakkuudelle niin saundit on lähtökohtaisesti "piloilla", mutta ei ne silti huonoja ole ja soitosta ja musiikista voi nauttia, vaikka samaa orgastista fiilistä makkarissa ei voi saada kun pleksin luukuttamisesta harwallareenalla. Tahtoo sanoa, että keinokuormalla saa vahvistimen auvattua etc. mutta se soundi, joka saa lahkeet lepattamaan ja fiilis kun selän takana rantasauna tekee ilmapatjan johon voi nojata koko kehon painolla, ei vain ole mahdollinen kotona ei missään olosuhteissa (mikäli ei rakenna täydellistä studiotasoista äänieristystä (kelluvaa huonetta ja silleen).
 
Noista pikkuvahvareista mulla on aika vähäisesti kokemusta,mutta blackstar oli aika mukavan tuntuinen vahvari niin soundeiltaan kuin käytettävyydeltään. Tech21 on transistorivahvistin mutta suosittelen tsekkaamaan senkin. on meinaan kotiin varsin vakavasti otettava vaihtoehto.

 
Tuolta kirjoituksen välistä se löytyi. Taivahan tosi.
Jokainen keinokuorma muuttaa saundia mielestäni mutta ei mulla ainakaan ole yhtään keinokuormaa tullut vastaan joka muuttaisi saundin huonoksi.
 
Itse aiheeseen.. Niin itse olen luovuttanut noiden putkivehkeiden kanssa kotisoitossa. Trankkupeleistä taas ei ole vielä vastaan tullut sitä vehjestä joka täyttäisi mun skitsofrenisen ajatelun kitarasaundista. Oon nyt kotona vedellyt ihan ilman sähköjä (opettaa nöyräksi) ja ette tiiä mikä fiilis tulee kun pääsee soittokämpälle veivaamaan ihan sähköjen kanssa.
 
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
orhan-
08.10.2011 17:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm..okei! kiitos vastauksista teille. Pitää katellla noita Blackstarei sun muita tarkemmin! Onse harmi kyllä, että asuu kerrostalossa, haha!
 
Stone
08.10.2011 20:59:34 (muokattu 08.10.2011 21:00:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

orhan-:Pärjääkö tolla Fenderillä ilman pedaaleja, kun haluaa ihan rockata? Siitä ei taida ihan samallaisia särö-ääniä saada kuin noista kahdesta muusta.
 
Kokemuksia, mielipiteitä ja ohjeistusta! : )

 
No kyllä toi Fenderi tarttee kotona (kerrostalo) jonkun säröpedaalin kaveriksi, jos rokkisäröö tarttee. Et voi käyttää sen omaa säröö kotona, sanomista tulee silloin. Omistan tollasen, joten kokemusta on ja cleanille se on ruuvattava sekä mieluiten miedompi gainiset etuasteputketkin sisuksiin.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
YarZoo
09.10.2011 00:15:28 (muokattu 09.10.2011 00:16:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinänsä ihan turhaa viisastelua mutta kirjoitan silti. Näissä vahvarijutuissa puhutaan kerrostalovolyymistä, sanoisin että kotivolyymi olisi parempi lähtökohta vahvistimen sille tarkoitettua käyttöä ajatellen. Ok, kerrostalossa keskitytään pääasiassa naapurien hyvinvointiin.
 
Asumiskäyttöön sisustetussa omakotitalossa ei esim. tuota VOX AC15 vahvaria pysty rytyyttämään kybällä. Helvetillinen särinä, räminä ja helinä säestää sessiota. Myrnat tippuu kaapista, uuninmuurien läpivienneistä varisee purua ja perskaa. Kukkapurkit tanssii ikkunalla ja kissat tulee sapuskalle vasta yömyöhään valojen jo sammuttua.
 
Aikoinaan meillä tuli kunnan yhteissoittotaloksi valjastamassa murjussa jatkuvasti vesivuotoja kun vanhat kupariputkien juotokset tärisivät irti. No ne nyt olivatkin sitten tosiaan vanhoja.
 
Poikkeuksia on tietysti, vedettiin kerran yksityiskodin jättimäisen saunaosaston nurkassa oikein isoilla putkipiruilla, eikä mitään ongelmaa. Tämänmoiset stabiilit avonaiset ja sopivasti tekstiileillä rauhoitetut tilat on vaan monen kotona harvinaisia. Tai tiedä sitten nykyään kun rahanpaskaa tuntuu olevan reppusotalla yhdellä sun toisella.
 
Niin, asiaan jo hop. Itselläni on tuo Orangen AD-5 kymppituumaisella ainoa vahvistin jossa voi kotioloissa rytätä ns. sandaalin syyläriin ja esim. tuo mainittu Marsun Class 5 jytyää ihan eri malliin.
 
S.N.A.F.U
s151669
09.10.2011 10:27:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laney VC 15 tai LC 15.
 
Antikitarasankari
Vetehinen
09.10.2011 11:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bugera V22 tai VHT Special 6 Ultra combo. Bugerassa on master volume jonka avulla pystyy soittamaan hiljaa. VHT:ssa on keinokuorma.
 
One man's trash is another man's treasure.
komero
09.10.2011 11:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: No kyllä toi Fenderi tarttee kotona (kerrostalo) jonkun säröpedaalin kaveriksi, jos rokkisäröö tarttee. Et voi käyttää sen omaa säröö kotona, sanomista tulee silloin. Omistan tollasen, joten kokemusta on ja cleanille se on ruuvattava sekä mieluiten miedompi gainiset etuasteputketkin sisuksiin.
 
Mää oon vähän eri mieltä tuosta Blues Juniorin säröpuolesta kotivolyymeilla. Sulla tais olla aika herkkä kaiutin siinä? Mulla on Celestion Greenback (g12m) ja kyllä tuota voi käyttää etuastevolyymi täysillä ja master pienellä kotonakin. Tosin ei ehkä silloin jos joku haluaa samassa kämpässä nukkua, mutta kuitenkin.
 
Jos tuota BJ:tä jaksaa modata, niin Billm:n master-potikka (tai mikä tahansa vastaava..) kehiin, niin paranee kotisoittovolyymi -alue huomattavasti. Mulla ei tuota ole, mutta näin olen kuullut.
 
Stone
09.10.2011 12:51:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

komero: Mää oon vähän eri mieltä tuosta Blues Juniorin säröpuolesta kotivolyymeilla. Sulla tais olla aika herkkä kaiutin siinä? Mulla on Celestion Greenback (g12m) ja kyllä tuota voi käyttää etuastevolyymi täysillä ja master pienellä kotonakin. Tosin ei ehkä silloin jos joku haluaa samassa kämpässä nukkua, mutta kuitenkin.
 
Kyllä, mulla on eminence swamp thang eli säröytyy melkoisen myöhään, kun hain lisää head roomia soundiin. Aiemmin oli muistaakseni epäherkempi eminence legend 122 alnico ämyri ja se kyllä oikeastaan soveltui paremmin muutenkin koti soittoihin. Greenback kävi kyllä myös mielessä, mutta ei ole sit tullut vaihdettua siihen. Nykyään BJ majaileekin pelkästään treeniksellä ja tyydyn kotona enempi akustiseen ilmaisuun.
 
"If You Want The Last Laugh.....Join The Rolling Stones." -Keith Richards
T.K.
09.10.2011 13:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kelvollisia makuuhuonevahvareita, jotka tuottavat treenaamiseen motivoivaa kunnollista soundia jo puheäänen voimakkuudella kyllä löytyy. Esim. Tech 21 trademark, on trankku mutta hyvä sellainen.Erittäin monipuolinen, "matkii" yleisempiä perus- putkikoneita hyvin. Jos haluaa putkivahvarin, niin Engl Gigmaster 15 toimii hyvin myös himassa. Keinokuorma vaan päälle ja tehot 1w kohdalle ( valittavissa 15w / 5w / 1w ). Tosin masteria voi avata silloinkin vain hieman.Mutta siinä on myös särökanava aivan kelvollinen.
 
Kalm
09.10.2011 13:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

orhan-:..Kokemuksia, mielipiteitä ja ohjeistusta! : )
 
Tämä varmaan jo wanhaa dataa, mutta tuoreimmassa Class 5-painoksessa on lisukkeena jonkinmoinen keinokuormaviritys (vanhan kuulokeliitännän rinnalla), eli nyt pitäisi taittua ne kerrostalokäyttöisemmätkin särösoinnit.
 
Tuossa jotain demonpätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=nCMN … JM&feature=player_detailpage#t=435s
 
texjazz
09.10.2011 17:30:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tech21 on transistorivahvistin mutta suosittelen tsekkaamaan senkin. on meinaan kotiin varsin vakavasti otettava vaihtoehto.
 
Tuota minäkin suosittelisin. Käyttökokemusta on tuosta monelta vuodelta ja nyt Bluus Junnu kolmosesta. Jälkimmäisellä juuri pystyy soittamaan siedettävällä volalla kotona; asun omakotitalossa. Tech21 taipuu moneen ja soi hiljaisella volalla hienosti.
 
Kaikki on jo tehty.
korilla
09.10.2011 19:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta se voxi. Itse ostin tällä viikolla, tarve oli samantyyppinen. Muuten vahvareina twini, ampeg j12t sekä musarin nuppi hd100. Ampegilla ei voi soittaa kotona koska ei ole master volumea ja se alkaa kuulostaa parhaalta vasta kun volumenappi on käännettynä niin kovalle ettei muut/naapurit tykkää. Voxissa kaupasta haettaessa ensin ihmetytti suuri koko ja paino mutta toimii erittäin hyvin myös hiljaa soitettaessa kiitos master-volumen. Olen tyytyväinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «