Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras efekti
1
high_society
07.10.2011 18:43:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut,kun viikonloppu alkaa ja ottaa kossun kaapista,lisää tilkan punaista härkää..saundit paranee..
 
Tosin efekti ei ole hirveän kestävää sorttia..
Maltillisella wet/dry asetuksilla toki saa pidennettyä efektin elinkaarta,mutta kovin pitkäkestoinen se ei silti ole.
Oisko kenelläkään mitään vinkkiä/ohjetta miten asian saisi korjattua?
 
Help needed ASAP
 
paskan möivät...
Jucciz
07.10.2011 18:51:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=y8ld … IU&feature=player_detailpage#t=157s
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
elsewhere
07.10.2011 19:40:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyseisessä efektissä on minusta parasta se, että se vähän kuin simuloi kaikkia yleisesti käytettyjä kitaraefektejä. Alussa volumepedaalia, sitten delayta, lopussa flangeria ja aivan lopussa, jos efekti on vielä päällä, fuzzia. Täytyy vaan varoa, ettei kill switch mene päälle ja seuraavana päivänä onkin sitten vuorossa wah.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
high_society
07.10.2011 19:41:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt tuli sitten GAS tollaseen Marsu pinoon.
Otan hiukan lisää terästettyä RedBullia , ni ni ni ni.....
 
paskan möivät...
BubbleBob
07.10.2011 19:41:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomaa ett'on eroo holististilla ja solistilla. Eka on hirveetä lätinää ja toka kuiva kun sieni Jeesuksen imun jälkeen.
 
Back2Topic: Kyllä se on se tää kaiku paras; asia kun asia joka alkaa oskilloimaan mielen perukoilla niin sitä ei voita mikään !
 
Musan valtamerestä on mistä ammentaa.
high_society
07.10.2011 19:43:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Kyseisessä efektissä on minusta parasta se, että se vähän kuin simuloi kaikkia yleisesti käytettyjä kitaraefektejä. Alussa volumepedaalia, sitten delayta, lopussa flangeria ja aivan lopussa, jos efekti on vielä päällä, fuzzia. Täytyy vaan varoa, ettei kill switch mene päälle ja seuraavana päivänä onkin sitten vuorossa wah.
 
Ainoa lisä mitä oikeastan tarvitaan on "Nalkuttava Akka" Filtteri.
 
paskan möivät...
Tawsky
07.10.2011 19:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: http://www.youtube.com/watch?v=y8ld … IU&feature=player_detailpage#t=157s
 
Heeii.. Älä nyt kierrätä vitsiä ettei väljehdy.
 
Osta sinäkin Marshall! Saat ruttua nopeammin.
elsewhere
07.10.2011 20:39:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Ainoa lisä mitä oikeastan tarvitaan on "Nalkuttava Akka" Filtteri.
 
Eikös tämä olisi sitten se band-stop-filtteri? Ekvalisaattoristahan sellaisen saa kätevästi rakenneltua... tai, hieman riippuen akan laadusta, yli-tai alipäästösuodatinkin saattaa riittää.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Wradlin
07.10.2011 21:00:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on efekti, se on ihan ok musta ääni mutta en oikein käytä sitä enää.
 
high_society
07.10.2011 21:15:42 (muokattu 07.10.2011 21:18:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokoajan vaan paranee saundit...käytän jo 50/50 wet/dry...
thames tv productions tunnaria vedän tääl...
http://www.youtube.com/watch?v=6qBKACyY-pU
 
paskan möivät...
oiva tumpeloinen
07.10.2011 21:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

high_society: Kokoajan vaan paranee saundit...käytän jo 50/50 wet/try...
thames tv productions tunnaria vedän tääl...
http://www.youtube.com/watch?v=6qBKACyY-pU

 
http://www.youtube.com/watch?v=JFM9AREN62I&feature=related
Midrange
08.10.2011 01:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on kyllä jännä juttu. Oon joskus nuohoittanut omia tilutuksiani pienessä sievässä ja selvinpäin, ja kyllä se soitto myös kulkee paljon paremmin pienessä sievässä, ja kuullostaakin paremmalta.
 
Tietty eri asia sitten kun on jo muutama tuoppi kumottu, siinä vaiheessa ei reagointi oo enää ihan riittävää luokkaa nopeisiin juttuihin. Ja senkin olen pistänyt selville että etenkin korkeiden taajuuksien kuuleminen heikkenee alkoholin seurauksena, ainakin itselläni.
 
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Tawsky
08.10.2011 09:31:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Tuo on kyllä jännä juttu. Oon joskus nuohoittanut omia tilutuksiani pienessä sievässä ja selvinpäin, ja kyllä se soitto myös kulkee paljon paremmin pienessä sievässä, ja kuullostaakin paremmalta.
 
Tietty eri asia sitten kun on jo muutama tuoppi kumottu, siinä vaiheessa ei reagointi oo enää ihan riittävää luokkaa nopeisiin juttuihin. Ja senkin olen pistänyt selville että etenkin korkeiden taajuuksien kuuleminen heikkenee alkoholin seurauksena, ainakin itselläni.

 
Sama juttu mulla. Siinä hiprakan rajamailla menee tosi hyvin ja kaikenlisäksi soitto on ehkä jopa vielä hauskempaa. Sitten kun enemmän lientä menee, niin sormet alkaa kangeretelamaan vaikeammissa jutuissa. Hyvä homma on se, että tajuan sen itsekin. Silti soitto on hauskaa, mutta sitä tulee jökkäiltyä "Noh, miksei tää nyt kulje..."
 
Vallan hauska tapaus oli, kun koitin kaverin kämpillä saada Herley Bentonin alle satasen ritsaa vireeseen ja olin jo melkoisessa tuubassa. Nauroin vain koko ajan kun ei siitä tullut mitään. Sitten soitin epävireisellä kitaralla päin helvettiä Purplet ja muut toiveet ja sain vielä kiitosta kuinka hyvä olen. No mutta hauskaa oli.
 
Osta sinäkin Marshall! Saat ruttua nopeammin.
hallu
08.10.2011 12:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Tuo on kyllä jännä juttu. Oon joskus nuohoittanut omia tilutuksiani pienessä sievässä ja selvinpäin, ja kyllä se soitto myös kulkee paljon paremmin pienessä sievässä, ja kuullostaakin paremmalta.
 
Tietty eri asia sitten kun on jo muutama tuoppi kumottu, siinä vaiheessa ei reagointi oo enää ihan riittävää luokkaa nopeisiin juttuihin. Ja senkin olen pistänyt selville että etenkin korkeiden taajuuksien kuuleminen heikkenee alkoholin seurauksena, ainakin itselläni.

 
Mä onn taas aina sitä parempi mitä enemmän kuulija on päissään. Pienessä sievässä oleva kuulija on kaikkein paras koska se jaksaa vielä jotenkin keskittyä, mutta ei ole turhan kiriittinen koska maailmoja syleilevä nousuhumala saa jopa mun soiton kuulostamaan enkelten laululta. Sa efekti tietenkin silloin kun itse olen pienessä sievässä. Myöhemmin ei sitten enää malta laskea lasista irti niin pitkäksi eikaa että enää kerkiäisi soittamaan mitään. :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «