Aihe: Ibanez FRM100-TR | |
---|
|
Nyt alkaa ollajo virallista tietoa Ibanezin euroopankin sivuilla uudesta Ibanezin Firemanista. Eikä todellakaan ole mikään RG:n lättykaula. http://www.ibanez.co.jp/eu/news/f_products/2011/FRM100/frm_specs.html Kaunis se on http://www.ibanez.co.jp/world/images/FRM100/FRM100_L.jpg Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
|
"FRM100TR features a specific layout to keep the volume knob location in Paul's favorite spot" En ole siis ainoa! |
JuSu 23.09.2011 09:22:49 (muokattu 23.09.2011 09:22:58) | |
|
Krice: "FRM100TR features a specific layout to keep the volume knob location in Paul's favorite spot" En ole siis ainoa! Luulitko olevasi...? =) Olis lyhyellä skaalallakin. Joko on tilauksessa? hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia |
|
JuSu: Luulitko olevasi...? =) Olis lyhyellä skaalallakin. Joko on tilauksessa? Ei Krise tota voi tilata, nii tulee 2 suomeen ekassa erässä marraskuussa joista toinen on mulle ja toinenkin on jo ostettu ;-) Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
|
jniska: Ei Krise tota voi tilata, nii tulee 2 suomeen ekassa erässä marraskuussa joista toinen on mulle ja toinenkin on jo ostettu ;-) Paljon oli Levytukun hinta? " Jäähyn syy: Kaikki jäähylle" |
|
En tiedä tarkkaan, olen maksanut ennakkomaksun vasta. Arvio oli 1000 - 1200 € Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
JuSu 23.09.2011 14:15:38 | |
|
jniska: En tiedä tarkkaan, olen maksanut ennakkomaksun vasta. Arvio oli 1000 - 1200 € http://www.guitarnoize.com/ibanez-frm-100/ Mites tää homma nyt oikein menee, musta tonni tai ylikin Kiinassa tehdystä kitarasta kuulostaa aika kovalta...? hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia |
|
Tais olla hinta jossain ranskalaisessa puljussa 890€. Tiiä sitten onko joku ennakkotilaustarjous tjsp. |
trih 23.09.2011 15:43:26 (muokattu 24.09.2011 06:08:05) | |
|
Kuten kuvittelinkin niin se on aika isokokoinen kun Gilbert on 190 cm mitälie hujoppi. http://muusikoiden.net/dyn/users/91626.jpg Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
|
JuSu: http://www.guitarnoize.com/ibanez-frm-100/ Mites tää homma nyt oikein menee, musta tonni tai ylikin Kiinassa tehdystä kitarasta kuulostaa aika kovalta...? Maksaahan jotkut muuallakin kaukoidässä tehdyt kitarat tonnin ja ylikin. Sitäpaitsi rahaa löytyy kyllä ! Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
|
JuSu: http://www.guitarnoize.com/ibanez-frm-100/ Mites tää homma nyt oikein menee, musta tonni tai ylikin Kiinassa tehdystä kitarasta kuulostaa aika kovalta...? Musta tuntuu taas aika kovalta tuomita halpisrimpulaksi joku pelkän valmistusmaan perusteella. Kyllähän kiinalainen posliinikin maksaa maltaita, vaikka on kiinassa tehty. Samoin iPad tai melkein mikä tahansa elktroniikkatuote voi maksaa perkeleesti dollaraita vaikka on kiinassa tehty. Mihin sä niinkö perustat tuon ajatuksesti ettei kiinassa tehty kitara voi maksaa yli tonnia. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
JuSu 25.09.2011 15:58:46 (muokattu 25.09.2011 16:02:33) | |
|
hallu: Musta tuntuu taas aika kovalta tuomita halpisrimpulaksi joku pelkän valmistusmaan perusteella. Kyllähän kiinalainen posliinikin maksaa maltaita, vaikka on kiinassa tehty. Samoin iPad tai melkein mikä tahansa elktroniikkatuote voi maksaa perkeleesti dollaraita vaikka on kiinassa tehty. Mihin sä niinkö perustat tuon ajatuksesti ettei kiinassa tehty kitara voi maksaa yli tonnia. En mä tuominnut, siksi kysyin, että 'mites tää nyt menee...', sekä 'kuulostaa'. Laittakaas nyt sitten jotain referenssiä jostain toisesta samanhintaluokan kiinassa tehdystä kepistä, niin minäkin näen, mihin tuo vertautuu. Eikä mulla kaukoitää vastaan mitään ole, hela vahvistin/pedaaliarsenaali on siellä nurkilla tehty. Mutta akselilla Japani/Korea/Kiina on käsittääkseni kuitenkin edelleen jonkin sortin arvostuseroa eritoten kitaranrakennuksen puolella. Onko se sitten realistista ja todellisuuteen perustuvaa, siitä en näemmä tiedä mitn. JuSu E: Ja jos nyt lähdetään vertailemaan porsliineja ja muita riisikuppeja, niin otetaan se iänikuinen autovertaus tähän... Japani, Korea, Kiina. Mites se arvostus noissa nelipyöräisissä näin länsimaalaisittain menee? hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia |
TTV 25.09.2011 16:07:12 | |
|
hallu: Mihin sä niinkö perustat tuon ajatuksesti ettei kiinassa tehty kitara voi maksaa yli tonnia. Tottakai se voi maksaa vaikka 2 tonnia, mutta onko se enää lähelläkään "järkevää" kitaran laatuun ym. seikkoihin nähden? En toki sano tota kyseistä kitaraa laadultaan hyväksi tai huonoksi ennen kuin ite oon käpälöiny sitä, kokemus vaan on osoittanut eri maissa valmistettujen kitaroiden eroavan toisistaan melkoisesti viimeistelyn ym. osalta. Valmistusmaa vaan valitettavasti heijastuu lopputuotteen laadussa; halpatuotanto -> halvat kustannukset -> halpa jälki. Kitarassa on halvan työntekijän kädenjälki ja viitseliäisyys huomattavasti enemmän läsnä lopputuloksessa kuin automaattilinjalla kasatussa Ipad/pod/phone/whatever elektroniikkatuotteessa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
|
TTV: Tottakai se voi maksaa vaikka 2 tonnia, mutta onko se enää lähelläkään "järkevää" kitaran laatuun ym. seikkoihin nähden? En toki sano tota kyseistä kitaraa laadultaan hyväksi tai huonoksi ennen kuin ite oon käpälöiny sitä, kokemus vaan on osoittanut eri maissa valmistettujen kitaroiden eroavan toisistaan melkoisesti viimeistelyn ym. osalta. Valmistusmaa vaan valitettavasti heijastuu lopputuotteen laadussa; halpatuotanto -> halvat kustannukset -> halpa jälki. Kitarassa on halvan työntekijän kädenjälki ja viitseliäisyys huomattavasti enemmän läsnä lopputuloksessa kuin automaattilinjalla kasatussa Ipad/pod/phone/whatever elektroniikkatuotteessa. Aina samaa mutuilua joka ikisen Kiinassa tehdyn tuotteen kohdalla ennen kuin on päästy edes testaamaan. En siis kohdista tätä mitenkään erityisesti sinuun, vaan ihmettelen yleisesti tätä "eihän Kiinasta voi tulla mitään hyvää"-asennetta. Tällä palstallakin on monesti jo todettu, että Kiinassa kilpailu kiristyy kun tekijöitä on monia ja sen myötä laatu paranee. Siksi alkaa olla koko ajan todennäköisempää että sieltä voi tulla myös oikeasti hyviä tuotteita. Kovasti ovat esim. Kiinassa tehdyistä Rasmus-kitaroista tykänneet: http://www.musicradar.com/gear/all/ … olid-body/modern-m200-498972/review |
TTV 25.09.2011 16:31:59 (muokattu 25.09.2011 16:36:30) | |
|
Vladi: Aina samaa mutuilua joka ikisen Kiinassa tehdyn tuotteen kohdalla ennen kuin on päästy edes testaamaan. En siis kohdista tätä mitenkään erityisesti sinuun, vaan ihmettelen yleisesti tätä "eihän Kiinasta voi tulla mitään hyvää"-asennetta. Tällä palstallakin on monesti jo todettu, että Kiinassa kilpailu kiristyy kun tekijöitä on monia ja sen myötä laatu paranee. Siksi alkaa olla koko ajan todennäköisempää että sieltä voi tulla myös oikeasti hyviä tuotteita. Kovasti ovat esim. Kiinassa tehdyistä Rasmus-kitaroista tykänneet: http://www.musicradar.com/gear/all/ … olid-body/modern-m200-498972/review Juu, enkä minäkään suoraan Kiina-kitaroita näkemättä lopullisesti tuomitse. Kokemukseni vaan on osoittanut juurikin itäkitaroiden (Japani,Korea,Kiina,Indonesia,Vietnam) laaduissa olevan paljon eroja ja siksi Kiinassa (kokemuksissani sijalla 3. Japanin ja E-Korean jälkeen) tehdyn kitaran hinnan tulisi pysyä kolminumeroisena Signaturelisästä huolimatta. Ibanezin MTM1 joka esim on Indonesiassa tehty, ei lunasta yli tonnin hintaa millään, jos vertaa vaikka halvempiin ja paremmin viimesteltyihin Korean luomuksiin (esim. Schecter ja LTD). JuSun autovertailu on mielestäni aika sopiva myös näihin kitaroihin, koska se työntekijän fiilis ja sitoutuminen työhönsä näkyy heti työn jäljessä. Ja aiheeseen liittyen, toi Fireman on kyllä nätti. Itelleni kelpais Fireman body 7-kielisenä neckthruna ja yhdellä tallahumpparilla :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
JuSu 25.09.2011 17:02:14 | |
|
Vladi: Aina samaa mutuilua joka ikisen Kiinassa tehdyn tuotteen kohdalla ennen kuin on päästy edes testaamaan. Totta kai, ennakkoluulot on syvässä. 30 vuotta sitten japsiritsat tuomittiin alimpaan helvettiin, vielä 10 vuotta takaperin korealaisia katsottiin pahasti kieroon. Kaikki varmasti tiedätte, miten tuo on muuttunut. Kiinalaiset (tai paremminkin Kiinassa tehdyt) kitarat eivät vielä ole samanlailla vakiinnuttaneet asemaansa, vaikka ilmeisesti kitaraosastolla sitä ihan halpista ei enää Kiinassa tehdäkään? Mun mielikuvissa kuitenkin vielä kiinalaiset ovat budjettiosastoa, joten tonnin kiinakeppi on kummastelun kohde. Muutaman vuoden päästä näin ei varmaan enää ole. Ja tottakai missä vaan voidaan tehdä hyvää jälkeä, laadunvalvonnan tehtävä on varmistaa, että tulos on sitä mitä halutaan. JuSu hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia |
|
JuSu: En mä tuominnut, siksi kysyin, että 'mites tää nyt menee...', sekä 'kuulostaa'. Laittakaas nyt sitten jotain referenssiä jostain toisesta samanhintaluokan kiinassa tehdystä kepistä, niin minäkin näen, mihin tuo vertautuu. Eikä mulla kaukoitää vastaan mitään ole, hela vahvistin/pedaaliarsenaali on siellä nurkilla tehty. Mutta akselilla Japani/Korea/Kiina on käsittääkseni kuitenkin edelleen jonkin sortin arvostuseroa eritoten kitaranrakennuksen puolella. Onko se sitten realistista ja todellisuuteen perustuvaa, siitä en näemmä tiedä mitn. JuSu E: Ja jos nyt lähdetään vertailemaan porsliineja ja muita riisikuppeja, niin otetaan se iänikuinen autovertaus tähän... Japani, Korea, Kiina. Mites se arvostus noissa nelipyöräisissä näin länsimaalaisittain menee? No ei mulla tule kyllä mieleen yhtään refenrenssiä tonnin tai kahden kiinan keppiin. Itselläni on kahdeksansataa maksanut kiinan keppi, mutta se on akustinen. Sehän me tiedetään että nykyisin hyvät soitin puut ovat kalliita ja se ei ole valmistusmaakohtainen asia. Toinen juttu on että kiinan talouskasvu hidastuu ja kiinan työläisten palkkakehitys on huimaa (sikäläiset liksat nousee vissiin jotain +10 prosentin vuosivauhtia) mikä osaltaan työntää sitä halpatuotantoa jo kiinasta eteenpäin eli jatkossa se kaikkein halvin kama tehdään jossakin muualla kuin kiinassa (talla hetkellä näyttä siltä, että afrikkailmiö olisi seuraamassa kiinailmiötä). Oma käsitykseni on että valmistusmaan perusteella ei juurikaan voi tehdä päätelmiä tuotteesta. Toki vielä toistaiseksi amerikassa tai suomessa tms. tehdyt tavarat ovat selkeästi kalliimpia joten halpaa tavaraa ei näistä maista tuotettuna oikein tahto saada, mutta siinä se sitten onkin. Tuokin seikka tulee murtumaan kun kansallisvaltiot siirtyvät lopullisesti historiaan ja kulttuuriglobalisaatio ja talousglobalisaatio pääsee täyteen mittaansa ja meistä tulee maailman kansalaisia. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
|
Sitäpaitsi tuo 1000 € tosta kitarasta ei tunnu pahalta, jos vertaa Fireman 1 -malliin, japanissa tehty, 7500 € noin suunnilleen. Ja ainakin noissa omissa soittimissa, olipa ne tehty Usassa, Japanissa , Kiinassa tms aina on ollut jotain viimeisteltävää. Onneksi on JaSeSoi ja A-P Paasonen tuossa lähistöllä. Se pikkuviimeistely vasta saa soittimen soimaan. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
|
hallu: Oma käsitykseni on että valmistusmaan perusteella ei juurikaan voi tehdä päätelmiä tuotteesta. Tuotteen laadusta ehkä ei, mutta itseäni jotenkin ärsyttää tuotannon tunkeminen Kiinaan. Mieluummin voisi vaikka pitää korkeampaa hintaa kitaroissa, sekin olisi parempi. Se miten Kiina vääristää kilpailutilannetta maailmanlaajuisesti ei välttämättä ole lopulta hyvä asia kokonaisuuden kannalta. Useimmat firmat ei vaan välitä, niille tuloksen tekeminen on tärkeintä. Tässä tapauksessa hinta muodostuu varmaan osittain nimilisästä. |
|
E: Ja jos nyt lähdetään vertailemaan porsliineja ja muita riisikuppeja, niin otetaan se iänikuinen autovertaus tähän... Japani, Korea, Kiina. Mites se arvostus noissa nelipyöräisissä näin länsimaalaisittain menee? No, kyllähän huonoin laatu/viimestely nykyyään noissa made in USA autoissa on. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|