loismi 03.04.2004 15:00:00 | |
---|
Niin siis tuohan riippuu siitä miten miksaat (koneella vai isolla pöydällä) ja tarvitsetko 16:sta kanavaa ulos vai sisään? Esim. mun käytössä (kun mulla ei ole enää edes käytännössä hardisefektejä käytössä) 16 sisään ja 2-5 ulos riittäisi komeasti, mikseriä ei tässä tapauksessa tarvitse käytännössä ollenkaan, paitsi volumekontrolleriksi. Joku DI-boxi on toki hyvä olla jos haluaa vetää kitaraa tai bassoa sisään suoraan linjaan. ... Koneella olen miksaillu ja 16-ch olis mukava saada sisään, mikseriä ei tosiaan tarvitse paljon muuhun kuin äänittäessä etusena, tasojen säätöön ja equtukseen, nykyisessä muunnin palikassa kun ei ole tasosäätöjä muuta kuin -10dbV +4dbV nappula. Onkohan miten laadukkaat nuo ADA8000:n etuset? DI-boxi löytyy joo... |
Mohla 04.04.2004 15:15:36 | |
---|
Auttakaa aloittelijaa: Olen hankkimassa äänikortti systeemiä tietokoneeseen ja vaihtoehtoja on todella paljon. Tämä behringer ada8000 etuasteineen + adat väylä alko kiinnostaa koska voi saada 8 raitaa kerralla sisään (edullinen). kertokaa kommentteja mikä kortti kannattas hankkia ada8000:lle kaveriksi budjetti ois noin 400..500e(sisältäen ada8000) Itselläni on Marian Marc A kortti ja tuo Ada8000. Hintaa paketilla oli n.400€ Thomanilla. Tuo Marian on ihan pro-vehje, mutta siinä ei ole muuta kuin digitaalinen I/O. Itse olen ainakin ollut tuohon ADA8000 tyytyväinen. Olen vähän haaveillut, että sijoittaisi vielä lisää ja hankkisi toisen samanlaisen paketin, niin saisi 16 kanavaa käyttöön. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Onkohan miten laadukkaat nuo ADA8000:n etuset? Ihan siedettäviltä vaikuttavat ainakin mittaustulosten perusteella..Tuskin ne esim. presonuksille tai vastaaville pärjäävät mutta ainakin Mohlan äänittämät rummut yms ovat kuulostaneet siedettäville. Nuo etusethan ovat vissiin samat kuin Behkun uusissa miksereissä olevat uudet lownoise-preampit. ... |
loismi 04.04.2004 18:11:58 | |
---|
Ihan siedettäviltä vaikuttavat ainakin mittaustulosten perusteella..Tuskin ne esim. presonuksille tai vastaaville pärjäävät mutta ainakin Mohlan äänittämät rummut yms ovat kuulostaneet siedettäville. Nuo etusethan ovat vissiin samat kuin Behkun uusissa miksereissä olevat uudet lownoise-preampit. ... Täytynee pistää hankintalistalle tuo kapistus ja äänittäessähän kannattaa vaan kattoo että ajaa "kriittisemmät" linjat sitten laadukkaamman muuntimen läpi...esim. symbaalit |
Mohla 05.04.2004 17:55:42 | |
---|
Täytynee pistää hankintalistalle tuo kapistus ja äänittäessähän kannattaa vaan kattoo että ajaa "kriittisemmät" linjat sitten laadukkaamman muuntimen läpi...esim. symbaalit Njaa... Emmie tiijjä tartteeko noita symbaalejakaan muun laitoksen läpi ajaa. Käyttää niitä muita sitten tilan ottamiseen, jos kerta on mahdollisuus. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
eleeton 08.04.2004 14:36:37 (muokattu 08.04.2004 14:37:03) | |
---|
just olin postaamassa että olisko tämä http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153035.html toimiva (tunnetut ongelmat?) ADAT interface tolle ada8000:lle. Itsekin kiinnostuin kun olen nähnyt noita inca:n ongelmia vierestä.. ps. ei tullut vastaan ainuttakaan pcmcia ADAT korttia, eikä yhtään järkevän hintaista firewire/usb:tä. Mistä kannettavaan ADAT-tulo? |
BenGlenton 08.04.2004 16:04:21 | |
---|
just olin postaamassa että olisko tämä http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153035.html toimiva (tunnetut ongelmat?) ADAT interface tolle ada8000:lle. Itsekin kiinnostuin kun olen nähnyt noita inca:n ongelmia vierestä.. ps. ei tullut vastaan ainuttakaan pcmcia ADAT korttia, eikä yhtään järkevän hintaista firewire/usb:tä. Mistä kannettavaan ADAT-tulo? Itselläni on ollut tuo Marianin kortti nyt vajaan vuoden, hyvin toiminut, paitsi nyt on ilmeisesti ulostuloliittimestä kärähtänyt jotain, ainakaan siinä ei pala se punainen valo enää. Onneksi on takuuta vielä jäljellä. Jos ostat tuon niin taitaa tulla halvemmaksi ostaa se Soundatasta. http://www.supremecourtband.fi |