Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EHX Nano Switchblade vuoto
1
Tuhkis
11.08.2011 11:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin hankkimassa otsikon mukaisen laitteen jakaamaan signaalia 2 vahvistimen välillä. Ongelmana on kuitenkin,että kun otan säröt (lue hi-gain) Marshallin DSL 100:sta ja puhtaat Roland JC-120 vahvarista, niin kun valitsen "B" ulostulon, eli Rolandin ja jatkan soittoa, niin signaali vuotaa myös "A" kanavaan hieman jolloin soitto kuuluu molemmista vahvistimista.

Onko muilla kokemusta kyseisestä laitteesta ja tullut vastaavaa ongelmaa vastaan?
Onko ongelma kenties siinä etten latonut tarpeeksi euroja tiskiin ja ostanut kalliimpaa laitetta?
Kokeillu olen myös Bossin LS-2:sta ja sama ongelma ilmenee eli onko tämä nyt seurausta vaan siitä,että pidän ns. "tapposäröä" Marsussa jolloin tätä vuotoa ei voi välttää?
 
Onko mahdollista "modata" laitetta jotenkin jolla tämän ikävän ilmiön saa poistettua.
 
Kiitos vastaamaan vaivaantuneille.
 
I3enjam1n
11.08.2011 21:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastasinkin jo kitarakama puolella ja kopioin sen tähän:
 

Tuo on ehkä mahdollista modata helpostikin toimivammaksi, tällaiseksi: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=aqj299v317q40a9ct0amb4j0u5
Tällaiset on nano switchbladen sisuskalut: http://imageshack.us/photo/my-images/389/p1010023nr8.jpg/
Eli tarvittava 3PDT-kytkin löytyy jo. EHX:n boksi on vaan tyhmästi tehty helposti ja halvalla, niin ettei käyttämätöntä lähtöä oikosuljeta.

Itse olen tehnyt Uralin vastaavalla A/B/Y-kytkiksellä boksin, siinä ei esiinny vuotoja.
Eli jos kolvi pysyy kädessä, ei ole iso homma modata switchbladea toimivammaksi.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
B-tone-flat
11.08.2011 22:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla löytyy toi uraltonen ab-boksi mutta signaalin jakaminen sillä kahden putkarin välillä ei toimi häiriöttä. Toisessa on aina tolkuton hurina/surina johtuen ilmeisesti juuri maalenkistä. Signaalin jakaminen kahden kaiuttimen välillä toimii toki moitteetta. Yritin saada apuja uraltonen keskustelupalstalta mutta ei. Ilmeisesti tarvitaan laadukkaampi kytkentä erillisine virtalähteineen kummallekin lähdölle. Sillä rahalla saakin sitten ilmeisesti jo kaupallisen laitteen.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
I3enjam1n
12.08.2011 09:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Mulla löytyy toi uraltonen ab-boksi mutta signaalin jakaminen sillä kahden putkarin välillä ei toimi häiriöttä. Toisessa on aina tolkuton hurina/surina johtuen ilmeisesti juuri maalenkistä. Signaalin jakaminen kahden kaiuttimen välillä toimii toki moitteetta. Yritin saada apuja uraltonen keskustelupalstalta mutta ei. Ilmeisesti tarvitaan laadukkaampi kytkentä erillisine virtalähteineen kummallekin lähdölle. Sillä rahalla saakin sitten ilmeisesti jo kaupallisen laitteen.
 
Oletko kokeillut piuhalla josta katkaistu maa toisesta päästä?
Itse käytin boksissa eristettyjä jakkeja ja laitoin vielä sisälle kytkimen jolla voi katkaista maan toisesta lähdöstä. Sille ei ole tosin ole ollut tarvetta mun vahvistimien kanssa testaillessa, olen välttynyt hurinoilta.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
B-tone-flat
12.08.2011 20:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Oletko kokeillut piuhalla josta katkaistu maa toisesta päästä?
Itse käytin boksissa eristettyjä jakkeja ja laitoin vielä sisälle kytkimen jolla voi katkaista maan toisesta lähdöstä. Sille ei ole tosin ole ollut tarvetta mun vahvistimien kanssa testaillessa, olen välttynyt hurinoilta.

 
Okei, kerros mulle mitä siis teen kun mä en ymmärrä. Jos mä katkaisen maan piuhan toisesta päästä niin eikö signaali silloin katkea? katkaisenko maan kitarasta-boksiin-piuhasta vai boksista-vahvistimeen menevästä piuhasta? Kummasta päästä? Onko Väliä?
 
Oishan toi laite kiva saada toimimaan
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
I3enjam1n
13.08.2011 15:41:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Okei, kerros mulle mitä siis teen kun mä en ymmärrä. Jos mä katkaisen maan piuhan toisesta päästä niin eikö signaali silloin katkea? katkaisenko maan kitarasta-boksiin-piuhasta vai boksista-vahvistimeen menevästä piuhasta? Kummasta päästä? Onko Väliä?
 
Oishan toi laite kiva saada toimimaan

 
Siitä piuhasta joka menee boksilta toiseen vahvariin. Ja siis vain toiseen vahvariin menevästä piuhasta.
Kannattaa merkata se piuha ja piuhan pää josta maa on katkaistu.
Signaalin ei pitäisi katketa.
Katkaise vaikka siitä boksin päästä, vaikkei sillä ole paljoa merkitystä.
Tuossa joku kaavio, jossa kerrottu maalenkeistä:
http://media.soundonsound.com/sos/aug06/images/qac2studioinst4_l.jpg
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
wilo
13.08.2011 15:58:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Katkaise vaikka siitä boksin päästä, vaikkei sillä ole paljoa merkitystä.
Tuossa joku kaavio, jossa kerrottu maalenkeistä:
http://media.soundonsound.com/sos/aug06/images/qac2studioinst4_l.jpg

 
Luenkohan mä tota kaaviota väärin, vai pitäiskö maa katkaista kuitenkin nimen omaan vahvarin päästä?
 
I3enjam1n
13.08.2011 16:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wilo: Luenkohan mä tota kaaviota väärin, vai pitäiskö maa katkaista kuitenkin nimen omaan vahvarin päästä?
 
Ei kai sillä kai väliä ole. Ja sitä piuhaahan on helppo käännellä ympäri niin selviää kummin toimii paremmin.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
B-tone-flat
13.08.2011 18:44:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Siitä piuhasta joka menee boksilta toiseen vahvariin. Ja siis vain toiseen vahvariin menevästä piuhasta.
Kannattaa merkata se piuha ja piuhan pää josta maa on katkaistu.
Signaalin ei pitäisi katketa.
Katkaise vaikka siitä boksin päästä, vaikkei sillä ole paljoa merkitystä.
Tuossa joku kaavio, jossa kerrottu maalenkeistä:
http://media.soundonsound.com/sos/aug06/images/qac2studioinst4_l.jpg

 
Kokeilen tätä kun ens kerran treeniksellä käyn. Palaan sitten astialle.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
B-tone-flat
20.08.2011 14:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä maan poikkasu ei mulla ainaskaan tuottanut mitään tulosta. Ääni kuuluu mutta surina jatkuu.
 
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «