Zarmo 02.04.2004 11:33:05 | |
---|
Tarvitsisi sellaisen kohtuu hintaisen (100 euroa) yleismikin, jolla voisi äänittää akustista kitaraa ja laulua ja mieluusti se voisi toimia laulumikkinä ihan bänditreeneissäkin. Ilmeisesti joku dynaaminen? Olisiko tuo perus shure hyvä? Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
Vilhelmus 02.04.2004 11:39:11 | |
---|
SM57 esimerkiksi. |
sami_sumea 02.04.2004 12:26:28 | |
---|
Tarvitsisi sellaisen kohtuu hintaisen (100 euroa) yleismikin, jolla voisi äänittää akustista kitaraa ja laulua ja mieluusti se voisi toimia laulumikkinä ihan bänditreeneissäkin. Ilmeisesti joku dynaaminen? Olisiko tuo perus shure hyvä? Pistä vähän lisää ja osta joku kelvollinen pienikalvoinen konkka, vaikka Röde NT3. Toimii akustisessa paremmin kuin dynaamiset. ... |
_hannu 02.04.2004 12:43:03 | |
---|
Pistä vähän lisää ja osta joku kelvollinen pienikalvoinen konkka, vaikka Röde NT3. Toimii akustisessa paremmin kuin dynaamiset. ... Sitä ei vaan tohdi sitten käyttää siellä bänditreeneissä. SM57 toimisi varmasti yleisesti parhaiten. |
Mohla 02.04.2004 12:48:10 | |
---|
SM58 on kestävämpi keikkakäytössä, etenkin laulussa, mutta jos tarkoitus on että mikillä pystyy myös äänittämään, niin kyllä tuo SM57 parempi on. Ja kestää sekin sitä liveräimettä sen verran. Olen vain kuullut, että 58:lla ois joskus hakattu nauloja lavaan kiinni vasaran tarpeessa, ilman vaurioita. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Mikael 02.04.2004 12:48:38 | |
---|
Mä ehkäs katselisin vaihtoehtona Beyerdynamic Opus 69 -kapulaa joka ainakin laulumikkinä on selkeästi askeleen parempi kuin perus 57/58 - ehkäs vähän lähempänä Beta 58A:ta mut vaan vähän halvempi (StPaulssound 134€). miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
Zarmo 02.04.2004 14:10:22 | |
---|
Pistä vähän lisää ja osta joku kelvollinen pienikalvoinen konkka, vaikka Röde NT3. Toimii akustisessa paremmin kuin dynaamiset. ... Toimiikos tuo patterilla? Ja mites se laulupuoli? Don´t you know there ain´t no Devil
- Tom Waits |
Mase 02.04.2004 14:28:09 | |
---|
Toimiikos tuo patterilla? Ja mites se laulupuoli? Mikseristä pitäis löytyä mikille phantomjännite... Laulupuoli kait on parempi konkassa kuin dynaamisissa, mutta ongelmana on vaan kierrot esim. livekeikoilla... Tue köyhää ja osta auto: http://members.surfeu.fi/mikko.vuori/ |
Zarmo 02.04.2004 16:10:02 | |
---|
Mikseristä pitäis löytyä mikille phantomjännite... Laulupuoli kait on parempi konkassa kuin dynaamisissa, mutta ongelmana on vaan kierrot esim. livekeikoilla... Ei meillä kato mitään miksereitä... Kaveri vaan haluaa äänittää tietokoneella ja treeneissäkin ois kivampi olla vähän parempi mikki. Don´t you know there ain´t no Devil
- Tom Waits |
sami_sumea 02.04.2004 18:23:48 | |
---|
Toimiikos tuo patterilla? Ja mites se laulupuoli? Joo, saa tuohon 9v patterinkin, mutta suosittelen jotain pikkumikseriä tai halpaetuastetta (ihan vaikka vaan nauhoittelussa siitä on hyötyä). ... |
88-keys 02.04.2004 22:50:41 | |
---|
Ehkäpä tuo SM57 olisi kuitenkin se turvallisempi vaihtoehto, sillä sapettaa kovasti, jos tuon NT3:sen rikkoo, esim. pudottamalla. Mitkä (laulu)kamat teillä on nykyään treeneissä? Eikö niistä irtoa phantomia? |
sami_sumea 03.04.2004 00:26:12 | |
---|
Ehkäpä tuo SM57 olisi kuitenkin se turvallisempi vaihtoehto, sillä sapettaa kovasti, jos tuon NT3:sen rikkoo, esim. pudottamalla. Totta tuokin.. Konkat ovat selkeästi herkempiä liialle paiskomiselle :) ... |
Mitkä (laulu)kamat teillä on nykyään treeneissä? Eikö niistä irtoa phantomia? No kun konerumpalin kanssa on treenattu, niin on saatu riittävästi laulajaa kuuluviin tuosta minun keyboardkombostani. Siinä on ihan mikkitulo, mutta ei se phantomia anna.
Don´t you know there ain´t no Devil
- Tom Waits |
mg 03.04.2004 23:48:09 | |
---|
Olen vain kuullut, että 58:lla ois joskus hakattu nauloja lavaan kiinni vasaran tarpeessa, ilman vaurioita. En ihmettelisi yhtään. Sen verran hurjan näköisiä mutta täysin toimivia olen koulussa nähnyt. http://eradication.sytes.net |
Hanok 05.04.2004 11:00:59 (muokattu 05.04.2004 11:02:00) | |
---|
En ihmettelisi yhtään. Sen verran hurjan näköisiä mutta täysin toimivia olen koulussa nähnyt. Kerran Turussa eräs liian känninen idioottihevari paiskasi meidän SM58:n täysillä lattiaan. Sen bändin setti loppuikin siihen paikkaan. Mikin grilli meni aivan lyttyyn. Latvialainen miksaajahemmo hakkasi tuolin jalalla grillin takaisin jokseenkin oikeaan muotoon ja sitä käytettiin taas samana iltana muiden bändien keikoilla. Mikki on edelleen keikkakäytössä ja toimii. Soundia ei tosin ole tullut verrattua rinnakkain uuden kolhimattoman mikin kanssa, mutta ei siinä suurta eroa ole. Päivän vinkki: kannattaa vaihtaa kolhuiset 58:n grillit uusiin. Thomannilta saa T:n omaa tarvikegrilliä, joka ei ole hinnalla pilattu: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-105909.html Itse en ainakaan ole huomannut mitään eroa alkuperäisen ja tarvikegrillin välillä. Sen sijaan olin huomaavinani että kiertoherkkyys väheni kun grilli on jälleen täsmälleen oikean muotoinen. Soundivaikutusta on vaikea arvioida, mutta ei se ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Saattoi ehkä hieman kirkkaammaksi muuttua. |